Dhimmitude

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

af87
Forum fan
Contacteer:

Bericht door af87 »

..
@fbs33, dank je voor je uitleg. Echter niet alles is me duidelijk dus vandaar toch een korte reaktie...
(de in and outs zijn zowat oeverloos) terug naar de Islam die streeft naar een gelijkgeschakelde wereldheerschappij middels verbreiding in aantal dat deze ideologie/religisme aanhangt.

De mogelijkheden daarvoor zijn A) het overtuigen dat e.e.a. goed is voor lichaam en geestelijke harmonie, en B) dmv het 'aantal' op te vijzelen middels het 'vermenigvuldigen' (om het dan te combineren met "A"!
Hoe 'goed' is e.e.a. voor dat lichaam en geest (harmonie?)
Het is echt niet alleen de islam die deels zijn geloofsgemeenschap wil uitbreiden door het maken van vele nieuw geboren leden. Er zijn wel meer religies die dat doen. Gewoon omdat ze dit een bruikbare methode vinden, kinderen zijn wat meegaander als het aankomt op het indoctrineren. Bij nieuw bekeerden die ouder zijn is het succes-percentage wat lager. Het is niet nodig om hier veel aandacht aan te besteden. Want het gaat hierbij nergens echter over dhimmitude, of voorzorgzucht. Voor zover ik dat nu kan overzien.
Zonder ook hier verder op in te gaan, nodig ik je uit een blik te werpen op de landen om je heen waar de Islam het cement vormt om een Staat met individuen bijeen te houden.
Smoff, welke landen om me heen zijn dat dan. Ik woon tenslotte in NL en de landen om me heen, de buurlanden voldoen niet aan deze beschrijving.
Waar wetenschappelijke kennis of alleen gemanipuleerd, dan wel helemaal achterwege wordt gelaten om dat 'cement' niet te beschadigen?
Welke landen zijn dat dan? Al dwalen we nu wel een beetje af denk ik. Maar noem maar een voorbeeld van een land waar dit dan wel zo is.
Het levert (en leverde) individuen op die in starre angst kijken naar alles dat een bedreiging voor de Islam (als reddende lering) lijkt te zijn,en het op voorhand mordicus verwerpen v.d. kennis die nou juist de westers georienteerde maatschappij z'n hoge vlucht heeft gebracht.
'Ecologisch evenwicht' wordt door godsdiensten (w.o. Islam) overruled dmv het 'vermenigvuldigen' dat expliciet in koran e.a. zogenaamd heilige geschriften wordt gepropageerd/voorgeschreven! (en ontbossing en ontvissing etc. heeft gebracht!)
Niet dat het direkt wat uit zal maken, maar je weet toch wel dat er binnen de islam een groene stroming bestaat. En dit is best wel in de richting van wat je schreef. Al zijn er wel moslim groepen die zich met normale groene onderwerpen bezighouden o.a. in Engeland. De beeld kwaliteit is slecht maar het geeft wel een indruk van hoe sommige (!) denken. In dit geval gaat het om Abdur Raheem. Heb nog niet gezocht naar meer info, want de eerste verwijzing die ik aanklikte ging alweer over een andere waarvan ik genoeg weet dat ik daar nu even geen zin in heb. Gewoon niet zo fris deze gast maar past wel binnen de context van een antwoord. Al kan men over de nuance altijd van mening verschillen.

http://nl.youtube.com/watch?v=CpSBSkPQS ... re=related
Dhimmytude als een ode aan godsdiensten (met specifiek de Islam vanwege de ontoegankelijke primitieve starheid ervan als no.1 genoteerd)
Klopt blijkbaar aardig in sommige gevallen. Echter het eerste deel is gewoon fout. Dhimmitude als ode aan godsdiensten is een misconceptie van het hele idee.
En dan nog:
'Toeslagen' zijn geen belastingen (voor degenen die het ontvangen tenminste!)
Klopt, enkel is dat niet wat je schreef toen je erover begon.

vrgrtn..
God is enkel een gedachte experiment..epic fail.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Devious schreef: Sommige mensen :wink: (oh, let alstublieft op de knipoog) haten de rede (dat is onverstandig). .
Ohwja, die was ik helemaal vergeten. Dat is diegene die liever z'n lul achterna loopt. Hopelijk is hij wel VERSTANDig genoeg om een condoom te gebruiken :) .
Fuck met alles.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Als Devious het menselijk brein als oorzaak van al het kwade ziet, dan natuurlijk óók als de bedenker van god(en) als (voorlopig) antwoord op oningevulde vragen.
Als een logisch bedenksel, voortvloeiend uit de wens om het onverklaarbare beheersbaar te maken dmv. smeken, met offers ter ondersteuning van die smeekbede.
De menselijke eigenschap om goed uitpakkende offers te onthouden en die mislukte offers te vergeten hielpen een ferme hand om het bestáán van die god(en) te bevestigen en ze, inclusief rituelen (hóe te offeren) in de maatschappij kon introduceren.
Mensen en (dús) hun goden evolueerden en deden de door empirie ontstane ethiek van de betreffende samenleving steeds meer toevallen aan het gezag van zo'n god om er eenduidige starheid aan te ontlenen.
De gezamelijke wil van mensen mbt ethiek werd op dat ene punt (god) geprojecteerd en door gezagsdragers daarna aan ontleend via zieners en visioenen etc. (oftewel de 'clerus')
De ideale 'kop v. Jut' zo'n 'god' wiens kop nooit afgehakt kon worden en daaronder de leiders v.h. volk die zich op die kop beriepen!
Zelfs 2000 jaar later in het geval van het chr.-dom nog steeds dominant aanwezig is er dhimmitude (of verplichte dienbaarheid) die met het leven betaald worden door patienten die medische vooruitgang onthouden wordt uit hoofde van chr. krompraterij die uit de bijbel gedestileerd is, maar óók via de belastingpot waaruit diverse chr. instellingen gesubsidieerd worden (koploper is m.i. "Het leger des Heils" waar een kleine E200.000.000,-- naar toegaat!)
En dan betreft dit nog wel een religisme waar de "Verlichting dunnetjes overheen gegaan is om de ontmenseling een iets vriendelijker karakter te geven dan daarvóór het geval was! (zelfs de RKK is er recent toe overgegaan om Galilei eerherstel te verlenen)

Mens zowel als reptiel (en nog vele levensvormen méér hebben een breingedeelte gereserveerd om daarmee in leven te kunnen blijven.
De slang gaat slapen als hij zijn buikje vol heeft, maar de mens is zich zijn toekomst bewust, en denkt "Laat ik een voorraadje aanleggen, want morgen is er ook nog een dag" enz, enz. (Het symbolische 'appeltje' houdt dát [oa] in!)

Want t.g.v. dáárvan moest hij werken als consequentie van het 'toekomstkennen'! (wetende dat het overvloedige graan van vandaag, morgen verrot is als hij het niet opslaat in zijn nieuwgebouwde schuurtje( ten koste van het [aangezegde]zweet!) (dat zijn toekomstkennis,als uitvloeisel van de beloofde kennis van goed en kwaad hem deed bouwen !)

De slang eet slechts zijn buik vandaag vol en constateert op het moment van (latere) honger dat er niets meer is, en moet op zoek naar eten en sterven als het weg is!

De mens zit bij zijn gebouwde schuurtje te eten van wat hij vorige week daarin had opgeslagen! (evenals morgen en overmorgen!)
Dat er sommige mensen (velen!) zijn die hun 'voorzorg' nogal vér (eufemisme) laten gaan en bereid zijn zelfs hun medemens als 'graan' te beschouwen op hún akker?
Dat er nieuwe systemen (bv. communisme) bedacht zijn? Er zijn altijd mensen aanwezig die er desondanks, een (of meer) datscha's in weten te ontdekken!
De slimmeriken :(
De Islam? Dáár moet de Verlichting nog beginnen met het opruimen van de angst bij zijn volgelingen! :(
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Aan af87@
De wereld lijkt klein geworden met z'n satelietverbindingen voor PC, TV etc. zodat de landen om ons heen waar de Islam de diverse regimes doordrenkt heeft, op buurlanden lijken in onze onmiddellijke omgeving, maar het beslist niet zijn als je erheen zou moeten lopen natuurlijk! (maar in de haast lees ik ook wel eens over het e.e.a. heen :lol: )

Het één sluit het ander niet uit, maar ik was bezig onder het kopje 'dhimmytude' en dat weer gefocust op de Islam.
Ieder mens vindt het wel prettig om gediend te worden, en de uitwassen daarin liggen om de hoek! en dát vooral als het niet op persoonlijke titel, maar op het 'Algemeen' (als natie, stam, of geloofsgroep oid.) afgewenteld kan worden opdat één persoon daarvoor niet verantwoordelijk gehouden kan worden )
Of je moet er in slagen dmv. suggestie, dat je het waard bent om gediend te worden (zoals de top v.d. maatschappij doet met de mindere kasten onder hen! :lol: )

Bij gemanipuleerde wetenschap denk ik aan Arabische universiteiten waar e.e.a. aan strikte grenzen v.d. koran gebonden is, maar óók aan NL-universiteiten waar Islamitische studenten weigeren om kennis tot zich te nemen als die niet strookt met de leer v.d. koran.
Maar óók aan de pogingen vanuit de e.o.a. geloofsrichting om het scheppingsverhaal náást de evolutieleer als gelijkwaardig (of zelfs aannemelijker!) in de diverse scholen te brengen mag toch wel als manipulatie aangemerkt worden??

En waar chr. autochtonen in de meeste gevallen contacten in de breedte hebben die het scheppingsverhaal ondergraven met hun evolutietheorie, missen de allochtonen die contacten buiten hun eigen kring bijna totáál en sterken zij zich aan elkaar met de geindoctrineerde taboe's in hun enclaves!
Het levert een verpauperde klasse op met onvoltooide opleidingen etc. die hen in de groepen met de zwakste schouders doet belanden (lees vrijstelling v. belastingen, gesubsidieerd met toeslagen etc. terwijl de maatschappij als 'geheel' die belastingen eigenlijk nodig heeft om zijn sociale, alsmede infrastructuur op peil te houden.)

Ik noem dat dhimmytude (en dan laat ik nog buiten beschouwing de in onze industrieën geinvesteerde oliedollars waarvan de emirs en sheiks de rendementen ervan gebruiken om palmeilanden aldáár, en alhier moskeeën te financieren om het cirkeltje van indoctrinatie weer te sluiten :lol: )
Die 'rendementen' zijn ons! zwéét (een scherpe bocht van mij, maar ik sta nog in de rails, m.i.)

Over groene groepen in de Islam (en elders): Zolang het úitbreidende groepen zijn (indachtig het voorgeschreven vermenigvuldigen!), zijn ze donkerbruin te noemen in rationeel ecologisch opzicht!! (en dhimmytude aan de dierlijke instincten die ieder bruikbaar plekje op deze wereld bezetten maar e.e.a. nog een beetje oprekken door quasi-groen te zijn (of alvast een voorschotje nemen op kernfusie [als zijnde schóón :D])

De zwaarste dhimmytude wordt betaald door de 'derde wereld' (daar gaan er op jaarbasis zo'n slordige 60.000.000 mensen dood door honger ziekte etc.) tengevolge van idealen en ideeën die de mensheid beheersen.

De Islam is zo'n idee dat er vooral uitspringt door de achterstand die het heeft op andere ideeën die beinvloed zijn door wetenschappelijke bevindingen die de goden gedwongen
hebben om een paar stapjes terug te doen!

En wij die belastinggeld fourneren om die cultuur (inclusief de Islam als bevestiger van dat achterlopen) in zijn waarde te laten! ('in zijn wáárden laten' als beleidslijn!!!! In de hoop misschien dat 'iets' dat geen weerstand ondervindt vanzelf wegebt??)

"Toeslagen en belastingen" Ik schreef, "Belastingen waar...........enz van gefinancierd wordt? Het lijkt mij duidelijk genoeg! (maar kennelijk niet, haha)

En over 'importbruiden' als beleidslijn? Nee! daarover is ook mij niets bekend!
Maar wél over de halsstarrigheid van sommige partijen die weigerden het verschil te zien tussen een huwelijk dat een NL-autochtoon aangaat met een op vacantie toevallig ontmoette persoon (ergens op deze wereld) en- - - een gerichte, al dan niet voorgekookte relatie met een persoon uit het oorspronkelijke thuisland v.d. vacantieganger/ster (meestal uit de directe omgeving v.d. familie, met allerlei zeer kwalijke gevolgen voor het nakroost EN integratie! )
Het elkaar in de wielen rijdende beleid tussen gemeenten en Rijk, de onwil v. ambtenaren om beleid uit te voeren, een litanie van (meest achter de schermen gehouden) ellende die de stroom in stand hielden (en houden in iets afgezwakte vorm!)
Een CBS dat vroeger zijn gegevens ophoestte, maar nú een vraag beantwoordt met de tegenvraag "Waar wilt U het voor gebruiken"? (wat meerdere antwoorden impliceert, afhankelijk v.d. doelen, haha)

Enfin, ik stop ermee om dhimmytude verder toe te lichten (de rest per PB wat mij betreft)
Plaats reactie