@fbs33, dank je voor je uitleg. Echter niet alles is me duidelijk dus vandaar toch een korte reaktie...
Het is echt niet alleen de islam die deels zijn geloofsgemeenschap wil uitbreiden door het maken van vele nieuw geboren leden. Er zijn wel meer religies die dat doen. Gewoon omdat ze dit een bruikbare methode vinden, kinderen zijn wat meegaander als het aankomt op het indoctrineren. Bij nieuw bekeerden die ouder zijn is het succes-percentage wat lager. Het is niet nodig om hier veel aandacht aan te besteden. Want het gaat hierbij nergens echter over dhimmitude, of voorzorgzucht. Voor zover ik dat nu kan overzien.(de in and outs zijn zowat oeverloos) terug naar de Islam die streeft naar een gelijkgeschakelde wereldheerschappij middels verbreiding in aantal dat deze ideologie/religisme aanhangt.
De mogelijkheden daarvoor zijn A) het overtuigen dat e.e.a. goed is voor lichaam en geestelijke harmonie, en B) dmv het 'aantal' op te vijzelen middels het 'vermenigvuldigen' (om het dan te combineren met "A"!
Hoe 'goed' is e.e.a. voor dat lichaam en geest (harmonie?)
Smoff, welke landen om me heen zijn dat dan. Ik woon tenslotte in NL en de landen om me heen, de buurlanden voldoen niet aan deze beschrijving.Zonder ook hier verder op in te gaan, nodig ik je uit een blik te werpen op de landen om je heen waar de Islam het cement vormt om een Staat met individuen bijeen te houden.
Welke landen zijn dat dan? Al dwalen we nu wel een beetje af denk ik. Maar noem maar een voorbeeld van een land waar dit dan wel zo is.Waar wetenschappelijke kennis of alleen gemanipuleerd, dan wel helemaal achterwege wordt gelaten om dat 'cement' niet te beschadigen?
Niet dat het direkt wat uit zal maken, maar je weet toch wel dat er binnen de islam een groene stroming bestaat. En dit is best wel in de richting van wat je schreef. Al zijn er wel moslim groepen die zich met normale groene onderwerpen bezighouden o.a. in Engeland. De beeld kwaliteit is slecht maar het geeft wel een indruk van hoe sommige (!) denken. In dit geval gaat het om Abdur Raheem. Heb nog niet gezocht naar meer info, want de eerste verwijzing die ik aanklikte ging alweer over een andere waarvan ik genoeg weet dat ik daar nu even geen zin in heb. Gewoon niet zo fris deze gast maar past wel binnen de context van een antwoord. Al kan men over de nuance altijd van mening verschillen.Het levert (en leverde) individuen op die in starre angst kijken naar alles dat een bedreiging voor de Islam (als reddende lering) lijkt te zijn,en het op voorhand mordicus verwerpen v.d. kennis die nou juist de westers georienteerde maatschappij z'n hoge vlucht heeft gebracht.
'Ecologisch evenwicht' wordt door godsdiensten (w.o. Islam) overruled dmv het 'vermenigvuldigen' dat expliciet in koran e.a. zogenaamd heilige geschriften wordt gepropageerd/voorgeschreven! (en ontbossing en ontvissing etc. heeft gebracht!)
http://nl.youtube.com/watch?v=CpSBSkPQS ... re=related
Klopt blijkbaar aardig in sommige gevallen. Echter het eerste deel is gewoon fout. Dhimmitude als ode aan godsdiensten is een misconceptie van het hele idee.Dhimmytude als een ode aan godsdiensten (met specifiek de Islam vanwege de ontoegankelijke primitieve starheid ervan als no.1 genoteerd)
Klopt, enkel is dat niet wat je schreef toen je erover begon.En dan nog:
'Toeslagen' zijn geen belastingen (voor degenen die het ontvangen tenminste!)
vrgrtn..