Zou het wel de bedoeling zijn dat.......

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Destinesia

Bericht door Destinesia »

Kochimodo schreef:
XcsM schreef: Die opmerkzaamheid noemt men in het nieuw testament "spotten".
Zoals het een goed christen betaamt was je geheel gefixeerd op het NT merk ik.
Ik vind het OT inderdaad veel te langdradig en onbegrijpelijk saai.
Maar ik haalde deze tekst uit het NT natuurlijk aan vanwege het "spotten" om het: "zie Ik kom spoedig", en het "uitblijven" van de wederkomst.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Maar de aanduiding 'spoedig' wordt door de bijbel op "weergaloze wijze" weerlegd, bij monde van de heilige Petrus, wiens beeltenis de prachtige vissersring aan de de hand van de Paus siert.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Destinesia

Ik heb me niet echt verdiept in de Paus behalve dat bepaalde evangelischen denken dat hij wel eens dikke vriendjes wordt met .. ? ..wie is toch die man? Nou ja je weet wel, die man die in het armageddon "het vlees komt snijden" en ons vervolgens een merkje wil geven zoals dat met slachtvee doorgaans gebeurd. Want zij die het merkteken hebben zullen onder het oordeel vallen en zullen vol zweren en bulten komen te zitten enz..enz..

Dus die "wetteloze" komt als eerste. Dus nog wat "spoediger" zeg maar. Maar dat kan ook nog duizend jaar duren. Tegelijkertijd roepen alle gelovigen in de media en schrijvers in profetische tijdschriften dat het 'gisteren' al kan 'gebeuren'.

Het is voor gelovigen een wereldbeeld om psychisch volkomen door te draaien. Je ellimineert de mogelijkheid een normaal leven te leiden zonder zorgen want er moeten mensen gered worden om aan het oordeel te ontkomen. Je gezin moet gered worden van de hel! Je ongelovige vrouw zal verloren gaan. Jij gelooft nu wel, maar je lieve dochter, je tante, je beste maatje. Ze zullen allemaal voor eeuwig verloren gaan als jij je mond houdt over Jezus.

Vreemd: Jezus zei dat wij ons geen zorgen mochten maken om de dag van morgen, maar "de dag van morgen" stapelde hij zelf tot aan de nok vol met zorgen.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

De wetteloze ofwel de antichrist is ontmaskerd! Het is niemand minder dan Prins Charles. Jawel! Ge zijt gewaarschuwd! :lol:

PS: De link is erg traag.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Destinesia

Er zijn wat antichristen onderweg he? :lol:

De gelovigen die zich laten bestoken met allerlei fantastische preken hebben het extra zwaar in het leven als ze van nature al een beetje labiel zijn. En de omgeving heeft het niet makkelijker.

Op het eerste gezicht een gezellig gezin.

Tot moeder weer thuiskomt.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Wat een doodenge vrouw zeg! Ik had medelijden met die dochters, vooral de jongste! Die was gewoon doodsbang! Dit is echt een schoolvoorbeeld van religieuze waanzin! Jeminee zeg! Pfffff.............Je zal maar zo'n vrouw hebben.
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Ironisch eigenlijk, dat volgelingen van de Liefde juist Angst kunnen veroorzaken...
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

En dan te bedenken dat dit in de bijbel staat:

(...) God is liefde, en wie in de liefde blijft, blijft in God en God blijft in hem. Hierin is de liefde bij ons volmaakt geworden, dat wij vrijmoedigheid hebben op de dag des oordeels, want gelijk Hij is, zijn ook wij in deze wereld. Er is in de liefde geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees uit; want de vrees houdt verband met straf en wie vreest, is niet volmaakt in de liefde.
1 Johannes 4:16(b)-18
Destinesia

Re: Zou het wel de bedoeling zijn dat.......

Maar ik vraag me even af waar we het over hebben hier. Volgens mij is dit langzaamaan een beetje een loze offtopic discussie aan het worden. Waar gaan we het nu verder eens over hebben? Getreal helpt ook niet echt mee aan zijn eigen draadje(s)
getreal schreef:Het lijkt me voldoende gewoon te geloven......Gewoon, je gelooft,klaar. Niet meer en niet minder.

"gewoon geloven" = ? Wat versta je daar onder? Ik 'snap' niet wat dat is en wat je er mee moet, maar het lijkt me volkomen nutteloos. Wat geloof je eigenlijk?
getreal schreef:Geen onnodige zang, dans en/of verhalen
Dat is zowiezo al raar. God die tevreden naar beneden kijkt en mensen ziet zingen en dansen. Waarom zou je gaan dansen als gelovige? Is daar reden toe? Ik kan me helemaal niet voorstellen dat God daar plezier van heeft. Het wordt trouwens hoog tijd dat God eens een fikse hemelse update overweegt aangaande zijn eigen almachtige 'communicatieve mogelijkheden' de mensheid te benaderen op correcte en volwassen wijze, en ons uit te leggen dat het onzin is om vlaggen te borduren met goudkleurige bijbelteksten erop om daar in een kerk zingend mee rond te huppelen..
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

Die vrouw op dat filmpje... Ik vraag me af hoe ze zou gaan flippen als ze tegenover mij zou komen te staan (standaard stoiceins gezicht). Zulke mensen moeten altijd harder en harder roepen tot ze een reactie zien. Dit is een duidelijk gevalletje "Darwin zegt 'dood' ". Vreselijke vrouw.

Edit: Ik heb begrepen dat het een programma is waarbij de partners elkaars vrouw 'ruilen'. Als zoiets mocht gebeuren in mijn huis zou ik haar eerst vragen te kalmeren en een rustig gesprek aan te gaan, zo niet, dan vliegt ze er meteen uit. :?
Destinesia

Kevin schreef:Vreselijke vrouw

Vreselijke vrouw? Het lijkt wel een kwaadaardig radioactief besmette mutant uit een Marvel comic . Ze is nog net niet groen en haar handen zien er nog net niet uit als plantaardige tentakels zeg maar ...

Haha dat dialect ook ... "Dorksided"
Apeiron

Re: Zou het wel de bedoeling zijn dat.......

Bericht door Apeiron »

getreal schreef:Wanneer we even aannemen dat Hij bestaat. Zou het dan echt de bedoeling zijn dat wij:

* Uren, dagen, weken, jaren besteden aan het vraagstuk over Zijn bestaan?

* Uren, dagen, weken, jaren besteden aan het bestuderen van een bijbel?

* Uren, dagen, weken, jaren besteden aan het bestuderen van, zingen voor en spreken over?

Lijkt me niet. We hebben hier maar 80 jaar en zullen dan wel met een bedoeling hier op aarde zijn. Die bedoeling kan natuurlijk nooit zijn om Hem zoveel uren, dagen, weken jaren te prijzen. Dat lijkt me van ondergeschikt belang en die tijd is beter te besteden denk ik. Ga dan op zondag langs bij wat eenzame oude mensen ofzo, ik noem maar iets.
Mee eens, ik ben ook voorstander van een geloof waarbij de naastenliefde (agape) centraal staat. Die eenzame, oude mensen zijn volgens het christendom schepsels van God. Door hen te bezoeken, erken je een deel van de schepping en daarmee prijs je God.
Het lijkt me voldoende gewoon te geloven (als je dat zo voelt). Gewoon, je gelooft,klaar. Niet meer en niet minder. Geen onnodige zang, dans en/of verhalen.
Maar door dat "gewone geloven'' lijk je de verwondering over de schepping uit te schakelen. Die verwondering kan zich juist uiten zich in zang, dans en verhalen.
Je werkgever heeft jou ook met een doel aangenomen. Die baas hoeft ook niet wekelijks te horen hoe geweldig hij wel niet is, die wil gewoon dat je doet wat je moet doen en dan krijg je de beloning. En zo zal het met dit leven ook wel zijn......
Maar in het leven is het een stuk minder transparant wát we precies moeten doen. Bovendien lijkt het me ook niet de bedoeling om in dit leven voortdurend te handelen vanuit de intentie om beloond te worden.
Plaats reactie