Firefox 3

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

Fenomeen
Superposter

Firefox 3

Bericht door Fenomeen »

Laat ik het weer eens proberen.

U gebruikt 'm toch ook al...?

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all.html
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

Dan toch liever Opera, lichtgewicht, in surfsnelheid ongeëvenaard, en degelijke toepassing van WWW standaarden.

http://www.opera.com/products/desktop/
windsurfer
Diehard

Re: Firefox 3

Bericht door windsurfer »

Fenomeen schreef:Laat ik het weer eens proberen.

U gebruikt 'm toch ook al...?

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all.html
Ik ben al jaren erg fan van firefox, en deze ziet er nog gelikter uit. Ben benieuwd hoe de versie bevalt 8)
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
Fenomeen
Superposter

Re: Firefox 3

Bericht door Fenomeen »

windsurfer schreef: Ik ben al jaren erg fan van firefox, en deze ziet er nog gelikter uit. Ben benieuwd hoe de versie bevalt 8)
Dat er Firefoxliefhebbers hier rondlopen weet ik, dat is gelijk het volgende probleem;
Ik praat voor eigen parochie denk ik, het wordt dan een topic over Firefox door Firefoxgebruikers.
In dit soort topics is het dan altijd wachten tot er iemand met Opera aankomt, maar dat is al gebeurd zie ik. ;)

Het was even wennen voor me; vooral die url balk maar nu zie ik wel de voordelen ervan.
Een zoekterm intypen is erg handig, vooral voor mij aangezien ik zelden weet waar ik iets ook al weer gelezen heb.
Hij rendert pagina's sneller dan de vorige versie. (Opera deed dat bij mij iets sneller dan FF2. Dat verschil lijkt te zijn weggevallen)
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Ik las al iets over een nieuwe update van Firefox (Nu.nl). :) Ik zal 'm ook 'ns downloaden, denk ik. Ik gebruik al tijden Firefox 2.0 en ik ben er zeer over te spreken. Vooral als ik het vergelijk met Internet Explorer 7.0 wat werkelijk een verslechtering is t.o.v. 6.0 (in ieder geval i.m.o.).
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Ik heb 'm nu. Ik vind 'm niet zoveel beter. Het is praktisch hetzelfde als 2.0. De lay-out is wat minder, maar er zit nu spellingscontrole bij.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde »

Ik gebruik zelf Firefox, en heb net even wat testjes gedaan om te kijken hoe verschillende browsers het doen in benchmark tests:
# Benchmark tests
1) http://nontroppo.org/timer/progressive_raytracer.html (basic render)
2) http://nontroppo.org/timer/Mesh_Transform.html
3) http://nontroppo.org/timer/3D_cube.html (small cube)
4) http://nontroppo.org/timer/jsspeed2.html
5) http://nontroppo.org/timer/Hixie_DOM.html

# Firefox v 2.0.0.14
1) Finished in: 12.29 seconds (4)
2) Result is 8273 ms (4)
3) Average per loop: 63.90 ms (3)
4) Total duration: 2165 ms (3)
5) Total elapsed time: 12941 ms (3)
Gemiddelde: 3,4

# Firefox v 3.0
1) Finished in: 9.639 seconds (3)
2) Result is 1078 ms (1)
3) Average per loop: 40.52 ms (1)
4) Total duration: 1039 ms (2)
5) Total elapsed time: 2368 ms (2)
Gemiddelde: 1,8

# Opera v 9.50
1) Finished in: 4.088 seconds (1)
2) Result is 1381 ms (2)
3) Start niet
4) Total duration: 604 ms (1)
5) Total elapsed time: 801 ms (1)
Gemiddelde: 1,25

# Internet Explorer 7.0
1) Finished in: 7.501 seconds (2)
2) Result is 4157 ms (3)
3) Average per loop: 47.18 ms (2)
4) Total duration: 7356 ms (4)
5) Loopt vast
Gemiddelde: 2,75

Tussen haakjes achter de resultaten de rang in vergelijking met de snelheid van andere browsers. En per browser onderaan de gemiddelde rang score. Deze is niet volledig eerlijk aangezien grote of kleinere verschillen in tijd niet verwerkt zijn, en aangezien zowel Internet Explorer en Opera beide één test faalden. Dit laatste is genegeerd bij het berekenen van de gemiddelde score.
Bij deze tests komt Opera duidelijk als best uit de bus. Opvallend is de aanzienlijk verbeterde score met Firefox 3.0.
CXT schreef:er zit nu spellingscontrole bij.
Zat er ook al bij in Firefox 2.x
(\__/) (\__ /) (\__/)
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Zonde schreef:en aangezien zowel Internet Explorer en Opera beide één test faalden. Dit laatste is genegeerd bij het berekenen van de gemiddelde score.
Dit kun je dus niet zomaar negeren. Een browser die bepaalde dingen gewoon weigert uit te voeren, of zelfs vastloopt, hoef ik niet.
CXT schreef:er zit nu spellingscontrole bij.
Dat was het eerste wat ik heb uitgezet. Erg irritant. Verder zie ik niet zoveel verschil.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde »

In principe mee eens, in dit geval kan het probleem echter ook aan de test of mijn configuratie liggen. Vooral bij de test waar Opera op faalt acht ik het waarschijnlijk dat het in de test zit. De laatste test bij Internet Explorer heb ik net nog eens geprodeerd, het is nu wel gelukt. Maar de browser heeft er maarliefst 183451 ms over gedaan. Het cijfer van Internet Explorer gaat dan van 2,75 naar 3,0. Meer tijd ga ik er niet in steken (aangezien toch niemand het leest), Opera is in ieder geval erg snel met renderen, en Firefox 3 een grote verbetering.
(\__/) (\__ /) (\__/)
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Het viel mij op dat bij de eerste paar keer FF3 relatief traag was maar daarna ineens stukken sneller. Geen idee of anderen dat ook hadden en of dat is meegenomen.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Sararje schreef:Het viel mij op dat bij de eerste paar keer FF3 relatief traag was maar daarna ineens stukken sneller. Geen idee of anderen dat ook hadden en of dat is meegenomen.
Ja, dat idee had ik ook al.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Idem dito.
Men in Black
Balzer
Forum fan

Bericht door Balzer »

Ik zat al een tijdje aan de beta-versie vast omdat die met de laatste versie van ubuntu meekwam. Er zijn een paar crashes geweest, maar dat kan ook komen doordat ik oude extensions van versie 2 gebruik (veel zijn voor 3 nog niet beschikbaar, wat ik tot nu toe het grootste nadeel ervan vind).

En de discussies over de benchmarks die je overal tegenkomt na deze releases van Opera en Firefox vind ik overdreven zwaarwegend klinken. Op de meeste huidige machines is de ervaren snelheid nagenoeg gelijk.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Ik gebruik:

IE6 (bagger)
IE7 (iets minder bagger)
Firefox 3.0 (als ontwikkeltool)
Opera (...oh ja!...bedenk ik me net!... Moet ik nu upgraden!)
Safari

...al dit om mijn internet applicaties en websites te testen.

privé gebruik ik voornamelijk firefox omdat ik hier nu eenmaal het meest aan gewend ben (voorheen opera).
Safari gebruik ik eigenlijk alleen maar voor test (wordt veel gebruikt door Apple Macintosh gebruikers).

Ik heb eigenlijk geen voorkeur en ik ben ook niet geïnteresseerd in snelheid...zolang dit maar acceptabel is!
Voor mij heeft de (foutloze!) weergave en stabiliteit de hoogste prioriteit.
Daarbij scoort IE bedroevend slecht (maar wordt wel als browser het meest gebruikt!) en doen Opera en Firefox het over het algemeen goed (Nb. Ik heb me niet intensief bezig gehouden met mogelijke subtiele weergave verschillen tussen Firefox en Opera. Volgens mij ontloopt dit elkaar niet veel).

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Jasper
Ervaren pen

Bericht door Jasper »

Firefox 3.1 zal interessante nieuwe features gaan bevatten, o.a. een nieuwe JavaScript-engine (TraceMonkey) waardoor JavaScript vele malen sneller zal worden in de browser, en ingrbouwde ondersteuning voor open mediaformaten (Ogg).

http://tweakers.net/nieuws/55281/mozill ... onkey.html
http://tweakers.net/nieuws/54877/firefo ... eunen.html

Ik gebruik zelf FF3 op Ubuntu 8.04 en ik ben er heel tevreden mee.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
Plaats reactie