April 2008 - Nieuwe overgangsvormen tonen evolutie aan
Moderator: Moderators
-
kanovaarder
Orang-Oetangs spreken niet.
Orang-Oetangs spreken niet.
Zij kunnen het wel volgens Javanen maar doen dit niet omdat zij anders ook door de mens tot slavenarbeid worden gedwongen.
Grootvader
Zij kunnen het wel volgens Javanen maar doen dit niet omdat zij anders ook door de mens tot slavenarbeid worden gedwongen.
Grootvader
Kan je ook de rest van de gevonden fossielen verklaren vanuit de bijbel? Laat eens een leuke verklaring los op de T-Rex. Dat zal vast niet zo moeilijk zijn voor het Woord van de Almachtige.
Nee, Leviathan lijkt mij eerder een pleisiosaurus. En Behemoth lijkt me eerder een brachiosaurus. De T-rex heb ik nog niet gevonden in de bijbel. Volgens mij kwam deze ook niet voor in het Midden-Oosten, maar dat kan ik mis hebben.Devious schreef:T-rex? Dat is uiteraard de draak Leviathan.
Slangen kunnen nu inderdaad niet praten. Maar dat ze het nu niet kunnen is geen bewijs dat ze het nooit gekund hebben.Theoloog schreef:Het bijbelverhaal vertelt dat de slang converseerde met Eva. De slang heeft echter noch een voldoende ontwikkeld brein voor een spraakfunctie, noch een strottenhoofd, geschikt om mee te praten; en de slang is doof omdat z'n gehooringangen te diep in z'n schedel zitten.
Slangen kunnen dus niet praten, net zo min als de ezel van Bileam dit kon. Deze dieren bestaan dus alleen in de verbeelding, net zoals de Gelaarsde Kat, Akka de Gans, en de Grote Boze Wolf alleen in de verbeelding bestaan.
-
a.r.
Dat klopt dan wel weer, moet ik zeggen.Geloof schreef: Slangen kunnen nu inderdaad niet praten. Maar dat ze het nu niet kunnen is geen bewijs dat ze het nooit gekund hebben.
Waar ik mee zit is het volgende; had er gestaan dat er een pleosaurus of hoe die beesten dan ook mogen heten, op rolschaatsen de tempel van koning Salomon was binnengerold en daar met een laptop was gaan internetten met een espressootje erbij had u het ook geloofd he?
Men gelooft maar wat men wil, dat doe ik zelf ook, vaak is het verhelderend om er een 'waarschijnlijkheidsfactor' aan te koppelen...
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Als het in de bijbel had gestaan waarschijnlijk wel jaWaar ik mee zit is het volgende; had er gestaan dat er een pleosaurus of hoe die beesten dan ook mogen heten, op rolschaatsen de tempel van koning Salomon was binnengerold en daar met een laptop was gaan internetten met een espressootje erbij had u het ook geloofd he?
Haha nee, dat gaat zelfs mij te ver. Dat overstijgt alle waarschijnlijkheidsfactoren. Maar inderdaad gebeuren er dingen (en vroeger ook zoals je kunt lezen in de bijbel) die soms een lage waarschijnlijkheidsfactor lijken te hebben. Het is dan alleen net welke parameters je invoert.
Als je God erbij betrekt, dan krijgen dit soort bovennatuurlijke dingen een hogere waarschijnlijkheidsfactor. Betrek je God er niet bij, omdat je niet in Hem gelooft, dan daalt het. Zo simpel is het.
-
a.r.
Gaarne een uitleg bij deze bewering. Immers, hoe toon je aan dat god aan het werk is (geweest) en dat er dus een hogere waarschijnlijkheidsfactor uit volgt. Volgens mij kan ik namelijk elke redenering dat god erachter zit/zat afdoen met een nonsequitur en/of posthoc redenering, op voorhand zelfs!Haha nee, dat gaat zelfs mij te ver. Dat overstijgt alle waarschijnlijkheidsfactoren. Maar inderdaad gebeuren er dingen (en vroeger ook zoals je kunt lezen in de bijbel) die soms een lage waarschijnlijkheidsfactor lijken te hebben. Het is dan alleen net welke parameters je invoert.
Nee, jij maakt het zelf ingewikkelder door een hypothese erbij te nemen (Occam) en dus zal je die hypothese moeten rechtvaardigen. Een bovennatuurlijke verklaring geven is hierbij niet een prettige verklaring omdat deze verklaring niet falsificeerbaar of zelfs maar kenbaar is. Immers, hoe toon jij aan dat jouw buiten/bovennatuurlijke verklaring de goede is?Als je God erbij betrekt, dan krijgen dit soort bovennatuurlijke dingen een hogere waarschijnlijkheidsfactor. Betrek je God er niet bij, omdat je niet in Hem gelooft, dan daalt het. Zo simpel is het.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Leuk is dit!Sararje schreef:Gaarne een uitleg bij deze bewering. Immers, hoe toon je aan dat god aan het werk is (geweest) en dat er dus een hogere waarschijnlijkheidsfactor uit volgt. Volgens mij kan ik namelijk elke redenering dat god erachter zit/zat afdoen met een nonsequitur en/of posthoc redenering, op voorhand zelfs!Haha nee, dat gaat zelfs mij te ver. Dat overstijgt alle waarschijnlijkheidsfactoren. Maar inderdaad gebeuren er dingen (en vroeger ook zoals je kunt lezen in de bijbel) die soms een lage waarschijnlijkheidsfactor lijken te hebben. Het is dan alleen net welke parameters je invoert.
Wat stelt u weer lastige vragen
Maar deze keer is het m.i. niet geheel correct wat Geloof beweert.
Die waarschijnlijkheidsfactor blijft precies gelijk, het is de visie erop die enigszins vertroebeld wordt.
Het zullen de parameters zijn.
Ik heb alle parameters al gehad maar ik kan er niks beters van maken, ik vermoed dat Sararje de juiste parameters ook nog niet gevonden heeft.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Nee, dat zal ik ook niet beweren, maar elke redenering om de ontbrekende factoren op te vullen dmv het invullen van "god", is nonsequitur en/of posthoc.Fenomeen schreef:Leuk is dit!Sararje schreef:Gaarne een uitleg bij deze bewering. Immers, hoe toon je aan dat god aan het werk is (geweest) en dat er dus een hogere waarschijnlijkheidsfactor uit volgt. Volgens mij kan ik namelijk elke redenering dat god erachter zit/zat afdoen met een nonsequitur en/of posthoc redenering, op voorhand zelfs!Haha nee, dat gaat zelfs mij te ver. Dat overstijgt alle waarschijnlijkheidsfactoren. Maar inderdaad gebeuren er dingen (en vroeger ook zoals je kunt lezen in de bijbel) die soms een lage waarschijnlijkheidsfactor lijken te hebben. Het is dan alleen net welke parameters je invoert.
Wat stelt u weer lastige vragen
Maar deze keer is het m.i. niet geheel correct wat Geloof beweert.
Die waarschijnlijkheidsfactor blijft precies gelijk, het is de visie erop die enigszins vertroebeld wordt.
Het zullen de parameters zijn.
Ik heb alle parameters al gehad maar ik kan er niks beters van maken, ik vermoed dat Sararje de juiste parameters ook nog niet gevonden heeft.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
-
Atheist_1984
- Ervaren pen
Slangen hebben ten eerste geen stembanden. Ten tweede, als het een wonder was kan het natuurlijk altijd. Jij kan ook niet bewijzen dat ik gisteren zonder dat iemand keek zonder enig hulpmiddel ging vliegen, daarna de ruimte in vloog en op de maan landen waarna ik weer terug naar huis ging.Geloof schreef:Maar dat ze het nu niet kunnen is geen bewijs dat ze het nooit gekund hebben.
Maar waarom geloven we het niet? Omdat de kans veeeeel groter is dat slangen nooit hebben gepraat dan dat ze het ooit wel deden.
Ik ging trouwens gisteren echt vliegen. Geloof je me?
Exodus 12
[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.