Ik dacht dat smart, net als vreugd verdubbelde?doctorwho schreef:Nee want wij hebben minister Ella Vogelaar die van deze wijken in een handomdraai prachtwijken maakt. Na de Anschluss zoals door Wilders gepropageerd kunnen de Vlamingen ook genieten van deze toverfee. Gedeelde smart is tenslotte halve smartTsjok45 schreef:[En in Nederland bestaat dat probleem natuurlijk niet ?
.
'Fusie met Vlaamse deelstaat'
Moderator: Moderators
Goh, dat is moeilijk. Er zijn ook enorme verschillen tussen Nederland en Vlaanderen. Wilders zou maar wat graag samen met De Winter willen optrekken. Ik denk niet dat er bijzonder veel Vlamingen en Nederlanders op zitten te wachten, en als Nederlanders doen we er goed aan Vlaanderen te laten voor wat het is: een gemoedelijke zuiderbuur waar heerlijke biertjes en lekkere chocolade vandaan komt, er een paar juweeltjes van steden liggen, een politiek moeras, wel met een slecht rijkswegennet, over het algemeen grote (extreem) rechtse sympathie en bedenkelijke rechterlijke macht, toch ook met een veel degelijker en kwalitatief beter onderwijs dan in Nederland."Wij hebben meer gemeen met de Vlamingen dan de Vlamingen met de Walen", aldus de PVV-leider
Wilders is ander niet gek op De Winter en andersom ook niet, maar wat graag samengaan is niet echt aan de orde.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
-
appelfflap
- Banned
Maar politiek incorrect heeft de neiging heel snel politiek correct te wordenTheoloog schreef: Nederland is na Pim Fortuyn en Theo van Gogh een stuk minder politiek correct dan Vlaanderen.
ik denk dat men in Belgie iets realistischer en een heel stuk pragmatischer is
het huidige antwerpse voorstel om leegstaande kerken om te bouwen tot moskeen is zo'n idee. krijg je controle en verminder je aantal garagemoskeetjes. hier protesteert alleen het marginale vlaams blok.
Hoe zou NEderland op zo'n voorstel reageren?
NIets van ...Het voorstel is al afgevoerd ( niets eens op de agenda ) vooraleer er kon worden geprotesteerd ....hier protesteert alleen het marginale vlaams blok
Zowel het bisdom als de moslimexecutieve zijn tegen ....Dat zijn dus monseigneur vlaamsblok en imman filip de Winter misschien ?
Maar ja , ze zitten liever in de garages allicht ?
Van alles te bekokstoven omdat er geen " kontrole " is ?
Ot monseigneur hoopt nog op een revival (vanuit Poolse import bijvoorbeeld....)
Laat ik het zo zeggen ;
Dit is geen voorbeeld van pragmatisme ; Dat is alleen maar pure knulligheid vanuit een achterlijke kruideniersmentaliteit ( bijvoorbeeld = De buitenlandse oliebaronnen zullen wel het meeste geld op tafel kunnen leggen voor die immobilien ? ) ...
Voor je het weet verkoopt die man morgen het Rubens huis aan de McDonalds en het Middelheim park aan een waaslandse afvalbaron
Je kan trouwens die kerken ook ombouwen tot fittness-centra , dan controleer je meteen ook al die gezondheidsmaniakken die nu overal op straat lopen te joggen en voor overlast te zorgen ...geef hen de kathedralen van de sport die ze nu missen
Of maak er repetitiekoten voor muziekanten van of sociale woningen of zelfs gedecentraliseerde dienstencentra ....
Ach die vent wil gewoon wat centjes en gemakkelijke grijpstuivers
Wie zei er ook al weer dat alleen Nederlanders voortdurend aan geld en profijtjes denken ?
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
De Groot-Nederlandse gedachte
De Groot-Nederlandse gedachte
door Luuk Koelman
Geplaatst op dinsdag 20 mei 2008 om 11:06
Morgen had het moeten gebeuren, in Waddinxveen. De allereerste debatavond tussen Wilders en moslims over de anti-Koranfilm Fitna. Helaas, het feest gaat niet door. Gebrek aan belangstelling vanuit de moslimgemeenschap. Zij wil een onafhankelijke gespreksleider en inspraak in de opzet van de avond, maar Wilders weigert aan die voorwaarden te voldoen. Geen debat dus. Volgens de PVV-leider hebben de moslims daarmee “hun lafheid” aangetoond.
Zo, dat was het dan weer. Overwinning geclaimd. Over tot de orde van de dag. Een nieuw idee van Wilders: hoogste tijd dat premier Balkenende om de tafel gaat zitten met zijn Belgische collega Leterme om de mogelijkheden te bestuderen van een fusie tussen Nederland en Vlaanderen. Net als in het bedrijfsleven, zeg maar. Daar slokken grote bedrijven ook de kleine op. Volgens Wilders zijn de politieke strubbelingen in België het bewijs dat het land beter kan ophouden te bestaan. Wat hem betreft is alles al zo’n beetje in kannen en kruiken: “Wij hebben meer gemeen met de Vlamingen, dan de Vlamingen met de Walen. Balkenende moet van goeden huize komen om deze handschoen niet op te pakken.”
Punt is echter, veel Vlamingen mogen hun noorderburen niet zo. De Vlaamse schrijver Tom Lanoye verwoordde die antipathie ooit als volgt: “Jullie Nederlanders mogen dan onze moffen zijn, wij zijn jullie huisnegers.” Dat is de spijker op zijn kop. Vlaanderen is voor Wilders niets meer dan een kolonie naast de deur. Je proeft het uit zijn woorden: “Nederland krijgt er de haven van Antwerpen bij, een luchthaven, we hebben cultureel veel met elkaar gemeen, het zou goed zijn voor de werkgelegenheid, het zou ruimte geven, hun schoolsysteem is goed, de belastingen zijn lager.” Het annexeren van België is goed voor de Nederlandse economie. Desnoods stoten we koning Albert van de troon en vervangen hem door PVV’er Hero Brinkman. Die weet als geen ander hoe de Nederlandse buitengebieden te bejegenen.
Wat Nederland erbij krijgt, is duidelijk. Maar hoe gaan we de Vlamingen paaien voor de Groot-Nederlandse Gedachte? Wat hebben wij hen te bieden bij een vrijwillige Anschluss? Onze VOC-mentaliteit? De Gouden Kooi? De ov-chipkaart? Het kwartje van Kok? Dries Roelvink? Ik kan werkelijk niets bedenken. Daarom heb ik gisteren Wilders gemaild met een veel beter plan. Ik wees hem op de PLN, de Partij tot Liquidatie van Nederland die begin jaren tachtig meedeed aan de Tweede Kamerverkiezingen. De PLN had slechts één programmapunt: heel Nederland verkopen. De partij had berekend dat iedere burger dan minimaal een miljoen gulden overhield. Met dat geld op zak kon je dan fijn emigreren naar een lekker warm land. Wat wil een mens nog meer? ‘Waarom verkopen we Nederland niet gewoon aan China?’, mailde ik Wilders. ‘Wij Nederlanders hebben meer gemeen met geld dan met ons eigen land. U moet van goeden huize komen om deze handschoen niet op te pakken’. Tot nu toe heb ik niets van hem vernomen, waarmee hij zijn lafheid maar weer eens heeft aangetoond. Ik emigreer alvast naar Vlaanderen.
Bron: www.metronieuws.nl
Zoals zo vaak weer en rake column van Luuk Koelman!
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Je hebt het over twee individuele kogels.Theoloog schreef: Zeker wel, maar het gaat mij er om dat Geert Wilders dus niet nadenkt over zijn voorstellen. Pakt 'ie Vlaanderen erbij, dan ook de door hem zo verfoeide 'islamisering'.
Nederland is na Pim Fortuyn en Theo van Gogh een stuk minder politiek correct dan Vlaanderen.
Maar je maakt het punt niet aangaande "vlaanderen" versus "nederland" (algemeen) minder of meer politiek correct. Dit is sloganesk woordgebruik en slaat op niets concreet in die globale politieke wereld. Totdat je het concreet maakt, natuurlijk, al zal je het moeilijk hebben om er een wiskunde (de weging van politieke correctheid...) voor uit je duim te zuigen.
Overigens blijft Belgie Belgie. Ook al is Vlaanderen een gewest, TOCH is het vlaams politiek kader wel degelijk 100% Belgisch van aard....
De twee kogels kwamen overigens niet uit de loop van "de andere partijpolitieke kant", het waren buiten-politieke voorvallen. Geen referentie dus.
Kochimodo:
Vind je ?????? Misschien langs Nederlandse zijde, maar toch niet langs Belgische :Zoals zo vaak weer en rake column van Luuk Koelman!
Cfr. column van Luuk Koelman ,,
........Ik emigreer alvast naar Vlaanderen.......
Let op, Luuk, Misschien ben je gewoon niet welkom !!!
Re: 'Fusie met Vlaamse deelstaat'
Oude koeien uit de gracht...appelfflap schreef: ............
maar we hebben het er al eens over gehad. meerderheid nederlanders ziet fusie zitten tot Vlamingen eisen dat de kleur oranje verboden wordt of het Nederlandse koningshuis opgedoekt wordt voor Albert en zijn familie
maar:
Géén enkele Nederlander ziet "fusie" zitten,
lees: de Nederlanders die met het "Vlaanderen-erbij" idee zwaaien,
zien ANNEXATIE zitten.
Zoals vanouds. Baas spelen. Zoals hun hele geschiedenis liep sinds de 16° eeuw...
Sorry dus.