Atheïstische apologeet

Getuigenissen van kerkverlaters, ex-moslims en voormalige sektariërs.
Het is niet de bedoeling om discussies op te zetten over het afvallig worden van de topic starter.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Apologetus schreef:
cluny schreef:Die gezellige praat van ex-christenen-nu-atheïsten en die opwinding van herkenning van het onchristelijken.
Maar het blijft ozo kinderachtig: Babbelen met god.
Voor iemand die er niet mee is opgegroeid is het uiterst kinderachtig. Ik zie het niet als kinderachtig, enkel als volkomen nutteloos. Hoewel, bij het bidden stort je je hart uit en dat kan toch een opluchting zijn, ook al is er niemand die luistert behalve jij zelf. Ik bid niet meer en die 'psalm' is de enige 'brief aan God' die ik ooit heb geschreven. Dus wees niet bang, voor de rest valt mijn infantiliteit wel mee. ;)
Gebabbel met je godje is altijd kinderachtig.
Inderdaad, je kan beter het woord infantiel gebruiken ipv kinderachtig.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Samante

Bericht door Samante »

cluny schreef: Gebabbel met je godje is altijd kinderachtig.
Misschien wil jij je voortaan onthouden van het soort commentaar dat je hierboven geeft, en misschien kun je eens inhoudelijk discussiëren. Bij een volgende constatering volgt een officiële waarschuwing!

Edit: Ik zie nu dat je al eerder een waarschuwing hebt gehad, dus wordt dit de TWEEDE officiële waarschuwing.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Samante schreef:
Misschien wil jij je voortaan onthouden van het soort commentaar dat je hierboven geeft, en misschien kun je eens inhoudelijk discussiëren. Bij een volgende constatering volgt een officiële waarschuwing!

Edit: Ik zie nu dat je al eerder een waarschuwing hebt gehad, dus wordt dit de TWEEDE officiële waarschuwing.
Ik vind deze waarschuwing nogal bizar en daarbij het Freethinkerforum onwaardig.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

cluny schreef:Gebabbel met je godje is altijd kinderachtig.
Daar ben ik het niet mee eens. Het is net zo min kinderachtig als Prinses Irene die tegen bomen praat.
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

botjes schreef:Daar ben ik het niet mee eens. Het is net zo min kinderachtig als Prinses Irene die tegen bomen praat.
Kan ik dit interpreteren als sarcastisch? ;)
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Dat kan. Of het correct is, is een ander verhaal. Ik vind de opmerking van Cluny nogal minachtend en asociaal en denk dat botjes een goed serieus punt maakt. Maar ik kan het natuurlijk verkeerd opvatten ...
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Joe Hn schreef:Dat kan. Of het correct is, is een ander verhaal. Ik vind de opmerking van Cluny nogal minachtend en asociaal en denk dat botjes een goed serieus punt maakt. Maar ik kan het natuurlijk verkeerd opvatten ...
De vraag blijft, een brief schrijven aan God, mag je dat een infantiele bezigheid noemen?
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

cluny schreef:
Joe Hn schreef:Dat kan. Of het correct is, is een ander verhaal. Ik vind de opmerking van Cluny nogal minachtend en asociaal en denk dat botjes een goed serieus punt maakt. Maar ik kan het natuurlijk verkeerd opvatten ...
De vraag blijft, een brief schrijven aan God, mag je dat een infantiele bezigheid noemen?
Cluny, JIJ mag dat een infantiele bezigheid vinden, maar ik vraag me af of dat algemeen geaccepteerd is. Zolang iemand met zijn brief naar wat voor god dan ook geen andere mensen lastigvalt, nou dan schrijf je toch lekker van je af als je jezelf daar goed bij voelt. Ik denk dat je in dit soort topics niet moet reageren omdat je imo gefrusteerd overkomt! Maar het is een beetje jouw ding he, als ik het me goed herinner.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

lost and not found yet! schreef:
cluny schreef:
Cluny, JIJ mag dat een infantiele bezigheid vinden, maar ik vraag me af of dat algemeen geaccepteerd is. Zolang iemand met zijn brief naar wat voor god dan ook geen andere mensen lastigvalt, nou dan schrijf je toch lekker van je af als je jezelf daar goed bij voelt. Ik denk dat je in dit soort topics niet moet reageren omdat je imo gefrusteerd overkomt! Maar het is een beetje jouw ding he, als ik het me goed herinner.
Ik heb geen idee wat er van mij in jouw herinnering blijft hangen.
En het gebruik van het woord gefrustreerd kan ik ook niet helemaal plaatsen.
Maar wat mij betreft laten we het hier maar bij, straks gaat er nog iemand mij het ongevraagde advies geven om zelf eens een brief aan God te gaan schrijven om zo van mijn eigen 'frustraties' af te komen.
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

cluny schreef:
Tuurlijk mag je minachtend en asociaal zijn!
Een andere vraag is of dat gewaardeerd wordt ...

En nog een andere vraag is of het daadwerkelijk kinderachtig/infantiel is.

Wat is kinderachtig? Misschien kunnen we ons gedrag ook wel kinderachtig noemen.... ?
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

CXT schreef:Voor iemand die er niet mee is opgegroeid is het uiterst kinderachtig. Ik zie het niet als kinderachtig, enkel als volkomen nutteloos.
Integendeel, geloof is per definitie kinderachtig omdat het appelleert aan kinderlijk psychologisch gedrag zoals kritiekloos aanvaarden en gehoorzamen, bescherming zoeken en overal de zin achter zoeken. Om te kunnen overleven, maakt religie misbruik van deze op het eerste gezicht goede eigenschapen. Het is verkrachting van het menale ontwikkeling van een kind en slecht weinigen kunnen zich hier uit ontworstelen maar zullen voor de rest van hun leven geestelijke littekens aan over houden.

Welkom in het land der mentale volwassenheid, waar je geacht wordt zelf verantwoordelijk te dragen voor je daden en niet de schuld kan afschuiven op een boze geest of de duivel. Het leven is kort, en het zou een verspilling zijn, of zelfs schadelijk zijn om jezelf te wijden aan religieuze dogma van een en hen te verspreiden. Ik wens je een leuke tijd!
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Apeiron

Bericht door Apeiron »

Niet altijd kinderachtig, soms zelfs zinloos. Bijv. wanneer deze God niet immanent is (zoals in het deïsme)
Plaats reactie