Infiltrant Fundamentalist schreef:Gelukkig weet jij wel veel van wetenschap, hè Kevin? Je valt zo wel door de mand, of ben je hier ook als kameleon?
Grappig dat jullie steeds beweren dat atheïsme geen geloof is. Je zou jullie – als pseudo-wetenschappers – eens bezig moeten zien op dit forum: voortdurend elkaar versterken in jullie geloof!
Ten eerste zijn sommige leden het hardgrondig met elkaar soms oneens. De vele discussies die over allerlei onderwerpen worden gevoerd, zijn daar wel het bewijs van. Daarnaast vraag ik je om een verklaring voor de betiteling "pseudo-wetenschappers". Welk argument heb ik gemist dat mijn opvattingen pseudo-wetenschappelijk zou zijn?
Zie je wat ik bedoel, Alice? Men wíl domweg niet geloven dat er een God is, want zeker weten kan men dit nooit. De mens is niet in staat het heelal te doorgronden, laat staan de Schepper van het heelal, de Intelligent Designer, zeg maar.
Nou, ik vind je zeer geringschattend over de meeste leden hier. Er lopen hier veel, zeer veel leden rond die in alle oprechtheid in een god hebben geloofd en daarop zijn teruggekomen. Daarnaast wil ik van je een redenering waarom de mens het heelal niet kan doorgronden. We kunnen waarnemingen doen, modellen maken, beredeneringen maken en voorspellingen doen. Wat mis ik dat nodig is om de werking te doorgronden. Waarom zou ik daar dan nog een god bij moeten postuleren?
En wat de vijandigheid betreft, las ik ergens op dit forum: ‘Ik zie er trouwens geen sport in om me overal te gaan infiltreren op forums en angstvallig mijn identiteit te gaan verbergen. Ik ben wie ik ben en heb weinig nood en behoefte iets te verbergen,’ waarop Kevin reageerde:
‘Ik wel! (EDIT: naja, niet angstvallig maar op mn gemak als een echte kameleon! )’
en dus?
Hey Devious, heb je al gekeken op fora van filatelisten hoeveel niet-postzegelverzamelaars daar actief zijn?
Appels vertonen nog meer gelijkenis met peren dan de zaken die jij vergelijkt!
Oh ja hoor. Is het niet-verzamelen van postzegels dan een hobby tegenwoordig?
Als ik misschien wat agressief overkom moet je dat niet persoonlijk opvatten; het is gericht tegen het bolwerk in jullie denken.
Dan zal je met betere argumenten moeten komen. Op dit moment ben je nochtans met geen enkel overtuigend argument gekomen alleen heb je geprobeerd te schoppen tegen een beeld. Enige jammere is dat je niets hebt gedaan om dat, naar jouw mening verkeerde, beeld te ontkrachten dmv argumenten. Ik zou dus graag de argumenten willen zien ipv. oeverloos geschreeuw.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn