Ieder die een geschrift 100% onfeilbaar acht is een fundamentalist.Devious schreef:Van de krant word niet gepretendeerd dat het het Woord is van de Alwetende, Almachtige God. De krant is mensenwerk, en daarom accepteer ik het dat er af en toe fouten in staan.jHenosch schreef:Je gelooft toch ook niet alles wat er in de krant staat ?
Zo is het ook met religie en hun geschriften, je bent er zelf bij, dus je kunt zelf bepalen wat wel en wat niet.
Voor de bijbel is dat voor mij 80 wel 20% niet,
voor de koraan is dat voor mij 90 niet en 10% wel, bv het heel strikt nemen van het niet drinken van alcohol vind ik goed, en daar kunnen we een goed voorbeeld aan nemen.
Van Bijbel en Koran wordt gepretendeerd dat het de Woorden zijn van een Almachtige en Volmaakte Schepper. Als dat waar is, dan moet de Bijbel een volmaakt boek zijn. Als de bijbel geen volmaakt boek is, dan is het niet het Woord van God, of God is een leugenaar, en in dat geval is hij ook niet volmaakt, en het niet waard om aanbeden te worden.
Vriendelijke groet...
In feite zijn alle moslims fundamentalisten, omdat zij in de koraan 100% onfeilbaar het woord van God moeten zien, anders ben je geen moslim.
Dat ligt bij joden en christenen anders, de bijbel is immers toegegeven door mensen geschreven, en dan kan er wel eens iets fout gaan, maar de algemene strekking is door G-d geinspireerd.
Tot op zekere hoogte wordt het ook toegestaan om er een persoonlijke uitleg op na te houden,
het huis van de Heere kent vele woningen.