'Christenjongeren doodsbang voor moslims'

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Kitty
Ontoombaar

'Christenjongeren doodsbang voor moslims'

Bericht door Kitty »

Gereformeerde jongeren hebben grote angst voor de 'onbekende, gewelddadige moslim'. Ze zijn bang dat 'al die moslims' hen 'zullen vermoorden als ze aan de macht komen'.

Nederlandse christenjongeren bang voor moslims
Dat bleek dit weekend tijdens een bijeenkomst van zo’n zevenhonderd christelijke jongeren in de Barneveldse Veluwehal, meldt dagblad Trouw.

'Te laat'
De jongeren blijken zeer wantrouwig tegenover moslims en zijn bang dat het voor Nederland al ‘te laat’ is. 'Ik moet steeds maar denken aan de bijbelse tekst dat vreemden het land zullen verteren. Moskeeën schieten de grond uit, tegen onze cultuur in,' zei een bezoekster.

Met de stelling ‘de islam is een vreedzame religie’ was slechts een enkeling het eens.

Tijdens de avond gingen arabist Hans Jansen, SGP-leider Bas van der Vlies en Ayhan Tonca, lid van het CDA en voormalig voorzitter van het Contactorgaan Moslims en Overheid, met elkaar in debat.

Gezeur
'Praten is volgens mij geen oplossing,' zei arabist Jansen. 'Het is van het grootste belang dat we wakker blijven, niet naar het gezeur luisteren dat de islam een vreedzame godsdienst is. Dat is niet waar.'

Tonca was het hier niet mee eens. 'Wij, als gelovigen, moeten openstaan, ervan uitgaan dat we geloven in één God die erbarmen toont. Als moslims aan de macht zouden komen, zouden we heus niet allemaal ons masker afdoen en ieders hoofd er afhakken.'

Niet alle jongeren zijn hiervan overtuigd. Een verpleegkundige vertelde dat haar moslimcollega heeft gezegd haar te zullen vermoorden zodra de moslims aan de macht zijn. 'Ze willen ons dus gewoon dood hebben.'

http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland ... tnr=201478

-----------------------------------------------------------------
Hebben deze christenjongeren ongegronde angst voor de moslims in onze samenleving? Waardoor wordt die ongegronde angst dan gevoed of veroorzaakt? En is die angst daadwerkelijk compleet ongegrond?

Tonga stelt dat indien moslims hier aan de macht komen, ze heus niet ieders hoofd af zullen hakken. Houdt hij dan daadwerkelijk rekening met de mogelijkheid dat moslims hier aan de macht zouden kunnen komen?

Waarom leeft deze angst onder deze jongeren indien de meeste moslims vredelievend zijn en uitdragen dat christenen geenszins worden gezien als de vijand? En is die ervaring van die verpleegkundige een zeer zeldzame haast nooit geuitte uitzondering, en verbindt men dus aan die zo enorm zeldzame haast nooit voorkomende uitzonderingen dan zomaar zulke stevige angsten en conclusies?

Zomaar wat vragen die bij dit bericht bij me opkwamen.

Bagataliseert men te veel (de mensen die roepen dat er niets aan de hand is) of overdrijft men te veel (deze christenjongeren en mensen die zich behoorlijk zorgen maken.) En bestaan er ook nog middenwegen tussen het bagataliseren en het flink zorgen maken? En hoe ziet die middenweg, die ik eigenlijk niet zo vaak zie, er dan uit?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
FonsV
Diehard

Angst

Bericht door FonsV »

Dag Kitty,
Je schreef:Gereformeerde jongeren hebben grote angst voor de 'onbekende, gewelddadige moslim'. Ze zijn bang dat 'al die moslims' hen 'zullen vermoorden als ze aan de macht komen'.
Fundamentalisten uit het ene kamp zijn altijd bang geweest en zullen altijd bang blijven voor fundamentalisten uit het andere kamp. Zo simpel ligt het volgens mij. :wink:

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Op het christelijke jongerenforum Credible valt te lezen dat TON van Verdonk zich mag verheugen in steun van de christelijke jongeren.

Ik denk dat de angst te bgrijpen valt, wanneer je bedenkt dat jongeren de opkomst van de islam kunnen interpreteren als de inluiding van de zgn. eindtijd. Wanneer je Matteus 24 leest (rede de laatste dingen) en het boek Openbaringen valt het in de eindtijd niet mee om christen te zijn. Vervolging en verdrukking worden hier in voorspeld. Er zijn talloze specualties over de anti-christ. De paus, een leider uit Europa, de EU, een jood, en noem maar op. Fundamentalistische christenen lopen aan de ene kant rond met de 'blijde boodschap' in hun hart en aan de andere kant met allerlei doemscenario's. Door de joden zijn Iran en Syrie geindentificeerd als de in Zacharias genoemde Gog en Magog die Israel zullen aanvallen. Christenen maken er Iran en Rusland van. Het gedoe rond Jeruzalem wordt gezien als een teken. Bush' "roadmap to peace" wordt gezien als vooraankondiging van de komst van de antichrist. Dus ja, christelijke jongeren lopen rond met allerlei angsten. Ook voor de islam. De constante roep van de jihad tegen het christelijke westen boezemt angst in. De leegloop van kerken en het feit dat er veel jongeren schijnen te zijn die zich tot de islam aangetrokken voelen boezemt angst in.

Is er een middenweg? Neen, ik denk het niet. Daarvoor laten de extreme moslims teveel van zich horen en is te vaak de oorverdovende stilte van de zgn. gematigde moslims. De anti-Israel houding van moslims is ook niet bevorderlijk. israel wordt imers beschouwd als Gods profetische tijdklok.

De mensen die roepen dat er niets aan de hand is zijn m.i. naief en onrealistisch en de mensen die voortdurend roepen dat de islam een gevaar is zijn daar wellicht teveel op gefocust. Twee tegengestelde krachten die voortdurend te horen zijn zodat het midden zoek is. Hooguit kan ieder individu in deze twee tegengestelde geluiden voor zichzelf een midden zoeken, maar dat is niet gemakkelijk.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Destinesia

Re: Angst

Bericht door Destinesia »

FonsV schreef:Fundamentalisten uit het ene kamp zijn altijd bang geweest en zullen altijd bang blijven voor fundamentalisten uit het andere kamp. Zo simpel ligt het volgens mij. :wink:
Zo simpel ligt het volgens mij niet.

Ik snap niet hoe moslims bang zouden moeten zijn voor 'fundamentalisten' uit het andere kamp. Welk andere kamp? Moslims die bang zijn voor nederlandse christenen?

Ik heb nog nooit gehoord van nederlands christenterreur of geweldadige aanslagen uit de gereformeerde gemeenschap in tegen moslims. Wanneer trekken de geheime doodseskaders uit Staphorst of Katwijk op naar de binnenwijken van de randstad om daar wat moslims de keel door te snijden?

Jij verward een en ander met gebeurtenissen in bijvoorbeeld Indonesie waar de met hakbijlen en kapmessen bewapende moslims de eveneens gewapende christelijke minderheid ook al niet vrezen.

De doorsnee nederlandse christenen die doen hun luiken dicht voor alles buiten hun eigen gemeenschap en bidden voor mooi weer voor de komende de E.O. dag(en) en/of Vierhouten enz. enz. . Moslims in Nederland hebben juist te vrezen van seculieren en TON en PVV stemmers.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Wat volgens mij vooral gevreesd moet worden is het chauvinistisch nationalisme dat onder de verzamelingsnaam "Islam"hoogtij viert!
Zolang de subsidies echter rijkelijk vloeien, zullen deze groepen redelijk kalm blijven omdat verstoring van dat beeld alleen maar nadelig kan zijn.
De bedreiging is m.i. hoofdzakelijk financieel van aard doordat 'aantallen' mensen sneller toenemen dan hoeveelheden werk waar belasting over geheven kan worden om de Staat draaiende te houden.
Velen zijn bovendien slecht opgeleid veroorzaakt door structurele cultuurproblemen waar weinig of niets aan gedaan kan worden om die te verhelpen (uit idealistische overwegingen, of anders?) en moeten derhalve gesubsidieerd worden ipv belastinggelden op te leveren.
Creatief boekhouden (inflatie/prijsstijgingen) om de schijn op te houden etc.
De Islam als banier om het nationalisme achter te verbergen en te rechtvaardigen heeft in al die jaren nog geen druppel water bij de wijn gedaan!
Kan ze ook niet door de aard en de structuur waarmee iedere godsdienst in feite in zo'n strikt kader vastgekoppeld zit aan zijn resp. god.
God is namelijk onveranderlijk!
Zelfs de christenen zouden ondanks de Verlichting teruggeworpen kunnen worden op die oude bijbel v.d. Synode v. Dordrecht uit 1619?
Er moeten alleen wat zieltjes voor geworven worden, haha.
De Amelekieten zijn er al :lol:
Devious
Erelid
Contacteer:

Re: 'Christenjongeren doodsbang voor moslims'

Bericht door Devious »

Kitty schreef: Hebben deze christenjongeren ongegronde angst voor de moslims in onze samenleving? Waardoor wordt die ongegronde angst dan gevoed of veroorzaakt? En is die angst daadwerkelijk compleet ongegrond?
Gezien de geschiedenis van de Islam is die angst volkomen gegrond. Gezien de situatie waarin andersdenkenden zich heden ten dage bevinden in de islamitische wereld, is die angst eveneens gegrond. Hierbij uiteraard wel uitgaande van de hypothese dat moslims hier ooit een meerderheidsgroep zullen vormen.
Tonga stelt dat indien moslims hier aan de macht komen, ze heus niet ieders hoofd af zullen hakken. Houdt hij dan daadwerkelijk rekening met de mogelijkheid dat moslims hier aan de macht zouden kunnen komen?
Dat lijkt er wel op.
Overigens een merkwaardige redenering. Nee, natuurlijk zal men niet ieders hoofd afhakken. Zélfs communisten, nazi's, taliban, en de legers van Napoleon hebben niet iedereen tegen de muur gezet, of onthoofd, zodra ze gebied veroverden, maar alleen een idioot beweert dat er van deze machtswisselingen geen dreiging of gevaar uitging.
Waarom leeft deze angst onder deze jongeren indien de meeste moslims vredelievend zijn en uitdragen dat christenen geenszins worden gezien als de vijand?
Door de hele geschiedenis heen is de meerderheid van de moslims vredelievend geweest. Dat geldt vrijwel altijd voor de burgers die niet onder de wapenen zijn. Zelfs tijdens de eerste en tweede wereldoorlog was de meerderheid van de Duitsers vredelievend, in de zin dat ze gewoon hun dagelijkse werkzaamheden verrichtten. Zelfs als Nederland in een kalifaat zou veranderen met een mufti van de taliban aan het hoofd; zelfs dan zou de meerderheid van de moslims zich niet bezighouden met het afslachten van ongelovigen, maar dat wil niet zeggen dat deze regering een zegen is voor de vrijheid, de wetenschap en de mensenrechten. De islam is en blijft waarschijnlijk een politiek gevaar.
En bestaan er ook nog middenwegen tussen het bagataliseren en het flink zorgen maken? En hoe ziet die middenweg, die ik eigenlijk niet zo vaak zie, er dan uit?
Men moet proberen om zich aan de feiten te houden, en niet te snel spoken te zien, zoals iemand als Wilders bijvoorbeeld doet. Men moet geen boeken verbieden, men moet niet (met dwang) alle moskeeën willen sluiten (maar wel restricties; niet bouwen met geld uit Saoedi Arabië, geen geld van de overheid, geen buitenlandse imams die geen nederlands spreken, en criminele en haatzaaiende imams moeten van hun ambt ontheven worden). Verder moet men niet alleen islamitisch onderwijs willen verbieden, maar men zou al het religieuze onderwijs moeten afschaffen; en men zou niet alleen moslimmigranten moeten tegenhouden bij de poort, maar alle migranten (met uitzondering, vind ik, van mensen met bijzondere kennis of vaardigheden); met bijna 17 miljoen inwoners in zo'n klein land als Nederland, zou 'vol is vol' geen schandelijke uitspraak meer moeten zijn.

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Devious schreef:Men moet proberen om zich aan de feiten te houden, en niet te snel spoken te zien, zoals iemand als Wilders bijvoorbeeld doet. Men moet geen boeken verbieden, men moet niet (met dwang) alle moskeeën willen sluiten
Daar ben ik het helemaal mee eens.
(maar wel restricties; niet bouwen met geld uit Saoedi Arabië, geen geld van de overheid, geen buitenlandse imams die geen nederlands spreken, en criminele en haatzaaiende imams moeten van hun ambt ontheven worden).
Mee eens, maar gebeurt dit ook?
Verder moet men niet alleen islamitisch onderwijs willen verbieden, maar men zou al het religieuze onderwijs moeten afschaffen;

Dat zou ja, maar dat gaat dus niet gebeuren.
en men zou niet alleen moslimmigranten moeten tegenhouden bij de poort, maar alle migranten (met uitzondering, vind ik, van mensen met bijzondere kennis of vaardigheden);

Hoe is de dagelijkse praktijk? Ik vind ook dat dit zou moeten gebeuren. Maar hebben we iets aan stellen wat er zou moeten gebeuren als dit niet gebeurt? Het gebeurt namelijk niet.
met bijna 17 miljoen inwoners in zo'n klein land als Nederland, zou 'vol is vol' geen schandelijke uitspraak meer moeten zijn.
Ik vraag me ook daadwerkelijk af waar men de mensen die binnenstromen uiteindelijk allemaal laat. Maar wat wordt hier daadwerkelijk concreet aan gedaan?

Het is duidelijk dat we niet verder kunnen komen met wat 'zou' moeten gebeuren. Maar kennelijk is de praktijk geheel anders. Hoe ziet de toekomt van Nederland eruit als alles wat 'zou moeten gebeuren' achterwege blijft?
En waarom hebben de verantwoordelijken hierin kennelijk een geheel ander idee van wat zou moeten gebeuren?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Kitty schreef:
(maar wel restricties; niet bouwen met geld uit Saoedi Arabië, geen geld van de overheid, geen buitenlandse imams die geen nederlands spreken, en criminele en haatzaaiende imams moeten van hun ambt ontheven worden).
Er zijn meerdere malen moskeeën gefinancierd door Arabische sjeiks:
http://reporter.kro.nl/uitzendingen/200 ... intro.aspx
Verder moet men niet alleen islamitisch onderwijs willen verbieden, maar men zou al het religieuze onderwijs moeten afschaffen;

Dat zou ja, maar dat gaat dus niet gebeuren.
Nu niet, maar als de problemen steeds groter worden, dan zal dat wel gaan gebeuren. Putten worden meestal pas gedempt als er kalferen verdronken zijn. En er komt nog bij dat het gewoon een heel sterk argument is dat het niet het doel van een school is om het evangelie te verspreiden, maar om te onderwijzen in algemene kennis en vakkennis.
en men zou niet alleen moslimmigranten moeten tegenhouden bij de poort, maar alle migranten (met uitzondering, vind ik, van mensen met bijzondere kennis of vaardigheden);

Hoe is de dagelijkse praktijk? Ik vind ook dat die zou moeten gebeuren. Maar hebben we iets aan stellen wat er zou moeten gebeuren als dit niet gebeurt?
Dat kun je overal van zeggen natuurlijk. Iedere verandering wordt pas doorgevoerd als er niet al eerst over is gepraat of nagedacht. En dat is wat we hier op dit moment doen, en wat men overal in het land doet.
met bijna 17 miljoen inwoners in zo'n klein land als Nederland, zou 'vol is vol' geen schandelijke uitspraak meer moeten zijn.
Ik vraag me ook daadwerkelijk af waar men de mensen die binnenstromen uiteindelijk allemaal laat. Maar wat wordt hier daadwerkelijk concreet aan gedaan?
Het is voor asielzoekers en fortuinzoekers al veel moeilijker om hier een verblijfsvergunning te krijgen als voorheen het geval was. Het één en ander kan natuurlijk nog wel wat strakker weggezet worden.
Het is duidelijk dat we niet verder kunnen komen met wat 'zou' moeten gebeuren. Maar kennelijk is de praktijk geheel anders. Hoe ziet de toekomt van Nederland eruit als alles wat 'zou moeten gebeuren' achterwege blijft?
En waarom hebben de verantwoordelijken hierin kennelijk een geheel ander idee van wat zou moeten gebeuren?

De verantwoordelijken zullen op een gegeven moment wel spijkers met koppen moeten slaan, anders zullen ze hun macht kwijtraken aan mensen als Wilders en Verdonk (of erger). Wie volkomen stoïcijns blijft, en zijn oren sluit voor de stemmen onder het volk, legt het fundament voor een gewelddadige revolutie. Dat is vrijwel altijd zo gegaan, en als men niets doet, dan zal dit wederom gebeuren.

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Devious schreef:
Kitty schreef:
Er zijn meerdere malen moskeeën gefinancierd door Arabische sjeiks:
http://reporter.kro.nl/uitzendingen/200 ... intro.aspx
Met 'gebeurt dit ook' doelde ik niet op Arabische financiering, want dat is bekend dat dat gebeurt, maar op de oplossingen die je aandroeg.
Ik ben het helemaal met die oplossingen eens, dus ik vroeg me af wat komt hier in de praktijk van terecht.

Verder ben ik het ook met je eens, dat indien men bepaalde zaken niet oplost of aanpakt er een steeds grimmiger klimaat in Nederland zal komen en rechtse regeringspartijen steeds groter zullen worden. Uiteindelijk zal er inderdaad oog moeten zijn voor de onvrede en de problemen binnen de bevolking als gevolg van verkeerd beleid.
Ik zeg hier expres verkeerd beleid, want dat staat aan de basis van de problemen die momenteel spelen. Je kan niet wijzen naar verkeerde imams, slechte invloeden en allochtonen of immigranten die ons land overbevolken. De oorzaak hiervan is te wijten aan het beleid dat al die jaren gevoerd is, die dit mogelijk heeft gemaakt. Ook de oplossingen moeten we niet verwachten van de allochtone bevolking, maar moeten ook weer door het juiste beleid worden aangereikt.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Lees ook het commentaar van Afshin Ellian op het artikel.
Hoe kon het zo ver komen? Waarvoor zijn ze bang? Het beeld van de islam wordt nu overheerst door radicale moslims. Niet alleen in het Midden-Oosten. Ook hier worden veel vraagstukken die met de islam te maken hebben, beheerst door de radicale moslims: vrouwen geen hand geven; het dragen van burqa; het uitvinden van burkini; de toenemende islamitische terroristische dreiging etc.

De sociale cohesie is in het geding. We hebben het hier niet alleen over de gereformeerde jongeren, maar ook over tal van niet-gereformeerde jongeren die moslims wantrouwen.
...
Op deze plaats heb ik de politieke partijen al vaak gewaarschuwd dat ze niet alleen rekening moeten houden met de moslimgevoelens. Er zijn immers nog 15 miljoen niet-moslims in dit land.

Het politieke establishment (bijvoorbeeld de PvdA of de overheid bij monde van mevrouw Vogelaar) presenteert zich echter als een pro-islam-beweging. De rest van de bevolking denkt dat de islam en moslims onder speciale bescherming van de overheid en het establishment staan.

Hans van den Broek, Wouter Bos, Hans Dijkstal en Doekle Terpstra zullen nooit en te nimmer voor gereformeerden, katholieken, atheïsten of joden op de bres staan. Maar ze staan wel bijna elke dag op de barricade voor de islam en moslims.

Dan ontstaat inderdaad het waanbeeld dat Nederland door de moslims is overgenomen. En onzinnig beeld, dat niet op waarheid gebaseerd is, en met de huidige demografische ontwikkelingen evenmin bewaarheid kan worden.
...
Hoe treden de moslims dit soort angstgevoelens tegemoet? Tijdens het debat richtte Ayhan Tonca, lid van het CDA en voormalig voorzitter van het Contactorgaan Moslims en Overheid, zich tot die jongeren en zei: 'Wij, als gelovigen, moeten openstaan, ervan uitgaan dat we geloven in één God die erbarmen toont. Als moslims aan de macht zouden komen, zouden we heus niet allemaal ons masker afdoen en ieders hoofd er afhakken.'

Is hij geloofwaardig? Natuurlijk niet. Denkt Tonca dat die jongeren gek zijn? Immers Tonca (van Turkse afkomst) was ook niet bereid om de genocide op de Armeense bevolking in Turkije te erkennen. Daarom werd hij van de CDA-kandidatenlijst voor de Tweede Kamer gehaald.

Moeten die jongeren geloof hechten aan zijn uitspraak over vrede en tolerantie?
...
We moeten onderscheid blijven maken tussen de islam die niet te vertrouwen is, en de meerderheid van de moslims die zeker wel te vertrouwen is. We moeten immers hetzelfde wantrouwen koesteren jegens de politieke verschijning van de gereformeerde kerk die de scheiding tussen kerk en staat wil opheffen.

Ongereformeerd uitgedrukt: gelijke monniken. gelijke kappen.

Lees het volledige artikel hier

Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

Kitty schreef:Lees ook het commentaar van Afshin Ellian op het artikel.
Afshin Ellian schreef:...
We moeten onderscheid blijven maken tussen de islam die niet te vertrouwen is, en de meerderheid van de moslims die zeker wel te vertrouwen is.
Een nogal naïeve veronderstelling.
Zou Afshin Ellian nu werkelijk denken dat die 'meerderheid van de moslims' - als het er op aan komt - loyaal zullen zijn aan Nederland ipv aan de islam?
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Uncle Rat schreef:
Kitty schreef:Lees ook het commentaar van Afshin Ellian op het artikel.
Afshin Ellian schreef:...
We moeten onderscheid blijven maken tussen de islam die niet te vertrouwen is, en de meerderheid van de moslims die zeker wel te vertrouwen is.
Een nogal naïeve veronderstelling.
Zou Afshin Ellian nu werkelijk denken dat die 'meerderheid van de moslims' - als het er op aan komt - loyaal zullen zijn aan Nederland ipv aan de islam?
Welke reden heb je om aan te nemen dta het niet zo is?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

Sararje schreef:Welke reden heb je om aan te nemen dta het niet zo is?
- de 'religie' die het wij/zij-denken legitimeert en stimuleert.
- het door die 'religie' verordonneerde verbod op afvalligheid.
- superioriteitsgevoel en het ontbreken van zelfkritiek.
- angst voor de radicale elementen in eigen kring.
- fatalisme en slachtoffercultuur.

To name a few..
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

En jij dacht dat Grefo-jongeren niet dezelfde politieke denkbeelden koesteren? Sorry, maar helaas is dat wel zo.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

Sararje schreef:En jij dacht dat Grefo-jongeren niet dezelfde politieke denkbeelden koesteren? Sorry, maar helaas is dat wel zo.
Dacht ik dat? :shock:
Plaats reactie