collegavanerik schreef:fbs33 schreef:
Met als klap op de vuurpijl de zgn. multi-cultuur waarbij iedere cultuur in zijn waarde gehouden moest worden!
Zelfs wanneer het overduidelijk was dat er aspecten waren die in Westerse ogen vér achterliepen op de hier gangbare cultuur, was het motto, "Handen af"!
Het is (m.i.) dáár dat er gekeerd moet worden voordat een oplossing een absolute onmogelijkheid is geworden in deze dwaling!
ik heb geen enkel probleem met multicultuur, alleen met criminaliteit, islam en gristenen.

ik eet graag couscous baklava roti en naan
Ik (sommige van die gerechten óók)
maar zijn niet de aspecten waar ik op doel.
En heb ik niet de neiging om de fout bij de allochtonen, maar bij onze eigen autoriteiten te zoeken!
Gedreven door partijbelang (stemmenwinst) lijken te handelen m.i. ipv het staatsbelang prioriteit te verlenen.
In iedere cultuur zijn waarden aanwezig die het waard zijn om bewaard te blijven!
Die hoeven niet van overheidswege uit beschermd te worden omdat die uit waardering door de ander automatisch blijven bestaan (Zoals jijzelf bewijst door ervan te smikkelen, haha)
Islam? Méér datgene wat imams en gelovigen ervan menen te moeten maken en enclave-vorming tot gevolg heeft.
Onze decadentie versus de allochtoonse onverzettelijke mentaliteit als uitvloeisel van een in het recente verleden gangbare keiharde strijd om het bestaan (in de thuislanden)
Een decadentie die belet dat wetten even onverzettelijk gehandhaafd zijn (worden) als in de thuislanden usance was/is
In stand blijft door de verdeeldheid in standpunten der verschillende facties die in een decadente maatschappij die mogelijkheid hebben te doen.
In de schaduw van een gewenste onverstoorde economie die zoveel monden moet voeden tot een machteloze dans op eieren noopt!.
Viceuze cirkels waar zeer zeker óók de (USA)-kristenen(haha) op dikke trommels het concert cachet geven

(zij bezitten in grote getale de industrie waarin de Islam-oliedollars moeten renderen!)
Economische blunders uit de jaren zestig die steeds krachtiger nagalm lijken te krijgen door uitbreidende bevolkingsgroepen.
Het zijn een paar grepen naar 'punten' die de contouren van hetgeen ik meen te zien, schilderen.
Overigens: Eet smakelijk door!!