Nederland zou gezelliger zijn zonder islam.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Nederland zou gezelliger zijn zonder islam.

Ja
55
52%
Nee
29
27%
Weet niet
11
10%
Geen mening
5
5%
Schande, je mag daar niet over nadenken.
6
6%

Totaal aantal stemmen: 106

biajas
Ervaren pen

Re: Nederland zou gezelliger zijn zonder islam.

Bericht door biajas »

collegavanerik schreef:
biajas schreef: Dat was mijn vraag niet, Kochimodo.
Mijn vraag is HOE GROOT het aantals moslims is waarvan wij HINDER ONDERVINDEN!
geeneen
dank...
en ja...
er zijn criminele moslims, maar we gaan toch niet ontkennen dat er genoeg autochtone criminelen rondlopen?
Martha
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

biajas schreef:
collegavanerik schreef:
biajas schreef: Dat was mijn vraag niet, Kochimodo.
geeneen
dank...
en ja...
er zijn criminele moslims, maar we gaan toch niet ontkennen dat er genoeg autochtone criminelen rondlopen?
Martha
Dus, er is geen enkel probleem met de Islam in Nederland?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

Ik denk dat het grootste probleem tot nu toe is, dat de moslims en de Hollanders te ver uit elkaar zijn, er wordt weinig gecommuniceerd en aan beide zijden bestaan vooroordelen naar elkaar toe.
ik sta dan ook erg positief tegenover het nieuws dat de Marokkaanse gemeenschap het debat wilt aangaan met de autochtone bevolking.
ons kent ons.
de dialoog met elkaar aangaan, elkaars cultuur beter leren te begrijpen. ik denk dat wanner dit gebeurt, er nog maar weinig problemen zullen zijn.

misschien dat het orthodox deel zich zal blijven distantiëren van de dialoog. maar kijk eens naar de afgescheiden refo's die hun eigen onderwijs volgen en vervolgens een baan krijgen in de zaak van paps, schoonpap of oompje-lief.
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ja, toch heb ik nog steeds moeite met bepaalde uitlatingen die ik toch nog wel eens tegen kom. Ik heb ook nog steeds moeite ermee dat homo's niet hand in hand kunnen lopen in de stad. Ook heb ik moeite met bepaalde organisaties hier zoals de HUT, die ook uitspraken doen die me niet aanstaan. Of uitingen gedaan vanuit bepaalde moskeeën.
En ook heb ik grote moeite met het feit dat mensen zwaar beveiligd moeten worden als ze bepaalde kritiek uiten op de Islam omdat anders hun leven gevaar loopt.

Ik denk dat er toch wel zaken zijn die van een andere orde zijn dan de funda christelijke gemeenschap in ons land. Het is niet alleen maar een geval van elkaar niet begrijpen, er is mijns inziens toch iets meer aan de hand dan dat alleen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

biajas schreef:
Kochimodo schreef:
biajas schreef: hoe groot is de moslimmeute waar wij hollanders zo'n last van hebben?
Tot in 2007 verwachtte het CBS dat het aantal moslims in Nederland de grens van 1 miljoen in 2006 zou passeren. Naar schatting waren er eind 2004 in Nederland 944.000 moslims, waarvan 6000 autochtone Nederlanders. Daarbij werd het aantal allochtone moslims geschat met behulp van het percentage moslims in het land van herkomst. Bij nieuwere schattingen, die op basis van POLS-enquêtes werden opgesteld, kwam het CBS voor 2005 uit op 877.000 moslims, en op 837.000 in 2006. Dit CBS-onderzoek is het eerste onderzoek dat er op zou kunnen wijzen dat het aantal moslims in Nederland daalt; de nieuwe telmethode wordt echter genoemd als oorzaak van deze vermeende trendbreuk. De daling met 40 duizend wordt dan ook niet significant genoemd. Dit is ongeveer 5,3% van de bevolking. Een miljoen moslims zullen er naar verwachting pas in 2017-2023 zijn.Onder gelijkblijvende omstandigheden zou het aantal moslims in 2050 kunnen uitkomen op circa 8% van de bevolking

Bron: Wikipedia
Dat was mijn vraag niet, Kochimodo.

had je het niet nog groter kunnen schrijven? graag gedaan hoor.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

biajas schreef:
cluny schreef:Mag deze stelling hardop geuit worden?
als je van generaliserend denken houdt...
tuurlijk... die moslims waren meer dan welkom toen wij zelf het vuile werk niet wilden opknappen, maar nu moeten ze zo spoedig mogelijk de deur uit.
come on... hoe groot is de moslimmeute waar wij hollanders zo'n last van hebben?
De moslims waren absoluut niet welkom!!! Het was de overheid die met slogans die zgn. dankbaarheid introduceerden!!
Ga maar na, Een grote krapte op de arbeidsmarkt waar Jan met de Pet, door de nood bij de werkgevers ferm konden profiteren door looneisen te stellen en te krijgen!
Het 'vuile'werk ook gedaan werd op voorwaarde dat er extra voor betaald werd!
Een keiharde leugen, die slogan! die de lading in de verste verte niet dekte!
Net als de term gezinsHER-eniging een keiharde leugen werd toen die bleef doorgaan NADAT vrouwen en kinderen van die eerste gastarbeiders uit menselijkheidsoverwegingen hier naartoe waren overgekomen omdat de thuislanden hun geëxporteerde arbeiders niet meer terug namen!
Dóór bleef gaan tot op heden aan toe als importbruidjes!
Helaas vertoonde de werkgelegenheid nadien een divergerende lijn met de immigratie!
En nam de vraag naar spierballen af en verschoof die naar de vraag voor geschoolde werkers.
Met als klap op de vuurpijl de zgn. multi-cultuur waarbij iedere cultuur in zijn waarde gehouden moest worden!
Zelfs wanneer het overduidelijk was dat er aspecten waren die in Westerse ogen vér achterliepen op de hier gangbare cultuur, was het motto, "Handen af"!
Het is (m.i.) dáár dat er gekeerd moet worden voordat een oplossing een absolute onmogelijkheid is geworden in deze dwaling!
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

fbs33 schreef: Met als klap op de vuurpijl de zgn. multi-cultuur waarbij iedere cultuur in zijn waarde gehouden moest worden!
Zelfs wanneer het overduidelijk was dat er aspecten waren die in Westerse ogen vér achterliepen op de hier gangbare cultuur, was het motto, "Handen af"!
Het is (m.i.) dáár dat er gekeerd moet worden voordat een oplossing een absolute onmogelijkheid is geworden in deze dwaling!
ik heb geen enkel probleem met multicultuur, alleen met criminaliteit, islam en gristenen. :D
ik eet graag couscous baklava roti en naan
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

collegavanerik schreef:
fbs33 schreef: Met als klap op de vuurpijl de zgn. multi-cultuur waarbij iedere cultuur in zijn waarde gehouden moest worden!
ik heb geen enkel probleem met multicultuur, alleen met criminaliteit, islam en gristenen. :D
ik eet graag couscous baklava roti en naan
Ik (sommige van die gerechten óók)
maar zijn niet de aspecten waar ik op doel.
En heb ik niet de neiging om de fout bij de allochtonen, maar bij onze eigen autoriteiten te zoeken!
Gedreven door partijbelang (stemmenwinst) lijken te handelen m.i. ipv het staatsbelang prioriteit te verlenen.
In iedere cultuur zijn waarden aanwezig die het waard zijn om bewaard te blijven!
Die hoeven niet van overheidswege uit beschermd te worden omdat die uit waardering door de ander automatisch blijven bestaan (Zoals jijzelf bewijst door ervan te smikkelen, haha)
Islam? Méér datgene wat imams en gelovigen ervan menen te moeten maken en enclave-vorming tot gevolg heeft.
Onze decadentie versus de allochtoonse onverzettelijke mentaliteit als uitvloeisel van een in het recente verleden gangbare keiharde strijd om het bestaan (in de thuislanden)
Een decadentie die belet dat wetten even onverzettelijk gehandhaafd zijn (worden) als in de thuislanden usance was/is
In stand blijft door de verdeeldheid in standpunten der verschillende facties die in een decadente maatschappij die mogelijkheid hebben te doen.
In de schaduw van een gewenste onverstoorde economie die zoveel monden moet voeden tot een machteloze dans op eieren noopt!.
Viceuze cirkels waar zeer zeker óók de (USA)-kristenen(haha) op dikke trommels het concert cachet geven :lol: (zij bezitten in grote getale de industrie waarin de Islam-oliedollars moeten renderen!)
Economische blunders uit de jaren zestig die steeds krachtiger nagalm lijken te krijgen door uitbreidende bevolkingsgroepen.
Het zijn een paar grepen naar 'punten' die de contouren van hetgeen ik meen te zien, schilderen.
Overigens: Eet smakelijk door!!
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

biajas schreef:Ik denk dat het grootste probleem tot nu toe is, dat de moslims en de Hollanders te ver uit elkaar zijn, er wordt weinig gecommuniceerd en aan beide zijden bestaan vooroordelen naar elkaar toe.
ik sta dan ook erg positief tegenover het nieuws dat de Marokkaanse gemeenschap het debat wilt aangaan met de autochtone bevolking.
ons kent ons.
de dialoog met elkaar aangaan, elkaars cultuur beter leren te begrijpen. ik denk dat wanner dit gebeurt, er nog maar weinig problemen zullen zijn.

misschien dat het orthodox deel zich zal blijven distantiëren van de dialoog. maar kijk eens naar de afgescheiden refo's die hun eigen onderwijs volgen en vervolgens een baan krijgen in de zaak van paps, schoonpap of oompje-lief.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... c&&start=0
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Freethinker zou gezelliger zijn zonder dit soort zinloze polls.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

The Prophet schreef:Freethinker zou gezelliger zijn zonder dit soort zinloze polls.
Kom op Prophet, mopperpot, doe niet zo ongezellig.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

cluny schreef:Met een nu nog levende Theo van Gogh zou Nederland gezelliger zijn.
Beg to differ. Theo was een nihilistische arrogante azijnzeiker. Een paar exemplaren hebben rondlopen is niets mis mee, maar er lopen er van dat slag te veel in Nederland rond. En inderdaad, daarmee wordt het er niet gezelliger op. Dan liever een goedwillende moslim.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

botjes schreef:
cluny schreef:Met een nu nog levende Theo van Gogh zou Nederland gezelliger zijn.
Beg to differ. Theo was een nihilistische arrogante azijnzeiker. Een paar exemplaren hebben rondlopen is niets mis mee, maar er lopen er van dat slag te veel in Nederland rond. En inderdaad, daarmee wordt het er niet gezelliger op. Dan liever een goedwillende moslim.
Het is niet alleen het feit van de moord, het verdwijnen van de persoon van Gogh uit onze samenleving, dat Nederland ongezelliger heeft gemaakt.
Jeroen T
Geregelde verschijning

Bericht door Jeroen T »

Ik vind dat de poll keuze's de indruk wekken dat het zonder de islam allemaal beter zal gaan. Terwijl er ook genoeg andere religie's zijn die het hier ongezelliger maken.

Dus ja en nee eigenlijk want nederland is beter af zonder religie in het algemeen en niet specifiek de islam.
Ik geloof in de hersenen van de mens over mijn ziel maak ik me geen zorgen.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Jeroen T schreef:Ik vind dat de poll keuze's de indruk wekken dat het zonder de islam allemaal beter zal gaan. Terwijl er ook genoeg andere religie's zijn die het hier ongezelliger maken.

Dus ja en nee eigenlijk want nederland is beter af zonder religie in het algemeen en niet specifiek de islam.
=D>
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Gesloten