Kochimodo schreef:Ik denk dat de mensen die meedoen met stenigingen niet helemaal goed bij hun hhofd zijn. Er moet haast wel een draadje los zitten, want welk weldenekend mens doet nu actief mee aan deze barbaarse executies? Gevoel en relativeringsvermogen kennen deze 'rechters en beulen' duidelijk niet.
In jouw ogen (en ook in de mijne) is het volkomen geschift. Vergeet echter niet dat men Pakistan een volledig andere cultuur heeft. Daar vinden ze het waarschijnlijk belachelijk dat moordenaars hier maar drie jaar hoeven te zitten en weer vrij rond kunnen lopen.
Ik zelf ben ook een groot voorstander van langere straffen en tegen automatische vervroegde vrijlating.
Apologetus schreef:
Kochimodo schreef:Liever kijk ik maar niet. Anders komen vervelende gedachten in mij op.....Iets met een atoombom en bepaalde landen.........Pakistan, Afghanistan, Iran, tec. O nee, doe maar een neutronenbom, dan blijven iig de gebouwen e.d. staan. Gelukkig zijn het slechts ongenuanceerde gedachten van mij!
Valt dit ook niet onder het balk-splinter idee? Met zulke uitspraken ben je geen haar beter, hoor.
Hèt verschil is dat ik alleen dat soort gedachten heb, die ik niet ten uitvoer kàn brengen en ook als ik in een positie zou zijn dat het ik het wel kòn, weet ik dat ik het toch niet zal doen.
Consequentie van tenuitvoerlegging van mijn eerste wilde ongenuanceerde gedachten, zou nl. betekenen dat er ook onschuldigen en goedwillenden zouden omkomen. En laat ik nou net een groot tegenstander zijn van dat de goeden onder de kwaden moeten lijden.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
1000 schreef:Haha. Sorry, het klinkt misschien irritant, maar ik heb ook hier geen mening over.
Het is vooral nietszeggend in discussies.
1000 schreef:Dan was dat zo geweest. Dus? Zie, dat bedoel ik dus net: het is niet mijn probleem.
NU is het nog niet jouw probleem, echter er zijn mensen die dit jouw probleem kunnen maken doordat zij van mening zijn dat dit soort handelingen normaal is en ook (van toepassing moet zijn op jouw.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
1000 schreef:Haha. Sorry, het klinkt misschien irritant, maar ik heb ook hier geen mening over.
1000 schreef:Dan was dat zo geweest. Dus? Zie, dat bedoel ik dus net: het is niet mijn probleem.
NU is het nog niet jouw probleem, echter er zijn mensen die dit jouw probleem kunnen maken doordat zij van mening zijn dat dit soort handelingen normaal is en ook (van toepassing moet zijn op jouw.
Dan wordt het dus wel degelijk mijn probleem, en dan zal ik daar naar handelen.
Dan wordt het dus wel degelijk mijn probleem, en dan zal ik daar naar handelen.
Ben je al bezig om stenen te verzamelen?
Overigens: Handelen op het moment dat het massaal voor je huisdeur klaar staat om die huisdeur te rammeien? Is het niet beter om er een 'ver van mijn bed-show' van te maken door het achter de horizon al vast in te kapselen?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
fbs33 schreef:Handelen op het moment dat het massaal voor je huisdeur klaar staat om die huisdeur te rammeien? Is het niet beter om er een 'ver van mijn bed-show' van te maken door het achter de horizon al vast in te kapselen?
Kun je concreter zijn? Wat staat er opeens massaal voor mijn huisdeur? Stenengooiende Pakistanen?
Denk je dat als ik me hier van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat zorgen om maak, het probleem verholpen wordt?
@1000, als ik jou mening zo na ga in de loop van de tijd, dan denk ik dat jij zoiets als de Universele Rechten van de Mens, ook eigenlijk maar een onzin regel vindt. Of heb je hier wel een andere mening over?
Hoe zou denk je de wereld eruit zien als iedereen zo zou denken als jij? Iedereen bekommert zich puur en alleen om zichzelf en maakt zich totaal niet druk over het leed wat mensen in de wereld wordt aangedaan. Stel dat de Amerikanen zo gedacht zouden hebben in WOII.
Besef je niet dat er wel degelijk mensen nodig zijn die zich wel iets aantrekken van anderen, en dat anders jouw leven ook wel eens heel beroerd had kunnen zijn als dat niet zo was? Waarom zouden wetenschappers of medici zich nog inzetten voor mensen die ze niet eens kennen? Wat maakt het nu uit of een ander kanker krijgt zolang die arts zelf maar weet wat hij moet doen als het hem zelf overkomt. Wat maakt het nu uit of ergens in een land kinderen of volwassenen gemarteld worden, zolang jij het maar niet bent kan het je niet boeien. Het kan jouw mening zijn, maar het lijkt wel heel erg op een soort stoornis in je denken. Heb je last van een narcistische persoonlijkheids stoornis wellicht?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
1000 schreef:
Of er is complete blijdschap. Of er is complete hel. Ik accepteer niks anders.
Ik haat het als de één wel iets heeft in het leven en de ander niet. Dan ga ik compleet door het lint.
Okay, dat klinkt toch wel als een mentale stoornis, maar ik snap je het niet helemaal omdat je erg hypocriet bent nu.
Daarom mijn onverschillige houding tegenover de meest gruwelijke misdaden. Zolang er ook andere zijn die hier geen moer om geven, zal ik de laatste zijn - al breekt de aarde doormidden - die hier iets om geeft.
Kijk dit bedoel ik, de 1 heeft in het leven een lieve partner, de ander niet omdat deze zojuist vermoord is. Hoe kun je nu tegelijkertijd door het lint gaan en onverschillig zijn?
Tenzij je jezelf deze manier van denken heb aangeleerd omdat je anders je emoties niet zou kunnen beheersen. Een soort van zelfbescherming dus. Either way is het een redelijk afwijkende psychische conditie die je erop nahoudt.
The most disturbing, heartbreaking and *disgusting thing about the idea of heaven and hell is not that so many people BELIEVE it to be the truth, but that they WANT it to be. ~ yoyo
1000 schreef:Dan wordt het dus wel degelijk mijn probleem, en dan zal ik daar naar handelen.
Voorkomen is beter dan genezen.
@Kitty: De Amerikanen wáren ook egoïstisch in de WO II. Als de Japanners Pearl Harbor niet hadden aangevallen, hadden we die Duitsers zelf weg moeten slaan (met hulp van de Polen).
Wat betreft het stenen gooien (om maar weer BOT te gaan): ik denk niet dat je zomaar kan zeggen dat Pakistan daar fout aan doet, aangezien ze een heel andere cultuur hebben. Wij vinden het schandalig, maar zij niet.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it. Men in Black
Apologetus schreef:
Wat betreft het stenen gooien (om maar weer BOT te gaan): ik denk niet dat je zomaar kan zeggen dat Pakistan daar fout aan doet, aangezien ze een heel andere cultuur hebben. Wij vinden het schandalig, maar zij niet.
Dus mag ik daar niet mijn afschuw over uitspreken? Dus mogen zij daar in Pakistan gewoon mee door gaan? Het hoort immers tot hun cultuur? Nieuwe Pakistaanse folklore en toerischtisch kijkspel is vanaf nu steentjes gooien naar mannen en vrouwen die overpel plegen?
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Het is een primitieve en barbaarse straf voor een overtreding waar geen straf voor zou moeten zijn.
Het zijn daar een stelletje achterlijke moslims, een walgelijk en verachterlijk slag mensen.
Dat soort achterlijken verdient het leven niet.
Kijk maar eens op YouTube, er staan daar genoeg filmpjes. Stoning is het zoekwoordje.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
In Saoedi-Arabië geldt ook de sharia als wet. Veel Saoedi's voelen zich beledigd als het westen kritiek uit op hun wetgeving en stellen vaak dat er in hun land veel minder criminaliteit voorkomt, juist door die wetgeving dan bijvoorbeeld in Amerika. Wij kijken met westerse ogen naar dat soort wetgevingen, zij kijken met oosterse ogen naar onze wetgeving. Wij verwerpen die van hen en noemen die slecht en barbaars. Zij verwerpen de wetten van het westen en vinden die slap en ineffectief.
Het is inderdaad maar hoe je het bekijkt, en vooral vanuit welk referentiekader je het bekijkt.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
@cluny: Je zegt dat er geen straf moet staan op overspel. Maar daar ben ik het eigenlijk niet helemaal mee eens. Het overspel komt dan wel van beide kanten, maar zij zijn niet de enige betrokkenen, de echtgenoten tellen ook mee. De echtgenoot is enorm gekwetst als er overspel is gepleegd, dus er moet toch wel enige consequentie zijn?
@Kitty: Precies. Zij vinden het schandalig dat vrouwen er in het Westen zo 'losbandig' bij lopen. Wie heeft er gelijk?
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it. Men in Black
Apologetus schreef:Je zegt dat er geen straf moet staan op overspel. Maar daar ben ik het eigenlijk niet helemaal mee eens. Het overspel komt dan wel van beide kanten, maar zij zijn niet de enige betrokkenen, de echtgenoten tellen ook mee. De echtgenoot is enorm gekwetst als er overspel is gepleegd, dus er moet toch wel enige consequentie zijn?
In Yemen krijgt een familielid van een vermoorde soms de eer het beulszwaard ter hand te nemen.
Goed plan?