nog een mohammedfilm

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Theoloog,

Ik leg mijn wil niet op aan 1,2 miljard mensen!
Ik leg wel mijn wil op aan (ongeveer) 1 miljoen Nederlanders.
Maar deze wil is slechts formeel! Alle nederlandse Moslims houden zich al aan de wet.

En ik wil best wel discussieren met die overige 1,2 miljard!
Maar ik wil ze wel gelijk de illusie ontnemen om te denken dat ze ik ooit ook maar geringste concessie zal doen op aangaande de fundamenten van de vrijheid.
Aan de "Flat earth society" doe ik ook geen enkele concessie! Geen enkele! De aarde is bolvormig en zal dit blijven! Geen enkele concessie in deze!
Als de "Flat earthers" zich vervolgens geprikkeld en beledigd voelen dan mogen ze wat mij betreft heel naïef doorleven in hun middeleeuws gedachtegoed. Daar heb ik geen enkel probleem mee.

Zo ook wil ik de islamitische wereld - of zo'n achterlijke instelling als de Al-Azhar universiteit! - geen greintje illusie geven dat er sprake kan zijn van een concessie. Laten ze, als ze dit zo nodig vinden, maar voort leven in hun middeleeuws gedachtegoed. Het is in deze tijden van TV, radio, internet en geschrift niet meer mijn verantwoording om deze achterlijken kennis te laten maken met de realiteit. Een totaal vruchteloze opgave.
Denk maar eens aan onze geliefde Antoon! Geen macht ter wereld zelfs geen 100 pagina's aan steekhoudende argumenten was voldoende. Alleen God, of Allah, is in staat om voldoende argumenten aan te dragen om zijn dwalingen te laten inzien. Een volkomen vruchteloze taak dus.
De achterlijkheid van de Islam is niet anders. Gelukkig hebben Nederlandse Moslims dit begrepen! Het is dan ook niet miijn taak, maar de taak van deze Nederlandse moslims om de blijde boodschap van de verlichte Islam te verkondigen in het achterlijke midden-oosten.

Het enige wat ik buiten de deur probeer te houden is dat die achterlijke idiotie van een midden-oosten Islam voet zet in mijn achtertuin: Nederland!
En in Nederland heb ik niets te maken met de gedachtegoed en daaruit voortvloeiende discriminatie en barbaarsheid van die andere miljard dwazen. Of iets minder! Er zijn namelijk andere landen waar veel Moslims natuurlijk ook verlicht zijn! Helaas moet ik konstateren dat dit meestal in het verderfelijke westen is zoals bijvoorbeeld: Canada, de VS, GB, e.d.

Hoewel? Ik heb zo mijn twijfels over de VS! Maar dit is voornamelijk te wijten aan het arrogante en idiote gedrag van CAIR! Deze organisatie verschilt weinig tot niets van de idiote christelijke rednecks uit de bible belt die Intelligent Design op middelbare scholen willen doceren.
Ook hiervan zij rechter Jones III: Er is geen dialoog! ID is creationisme! Dat is verboden! Punt uit! Geen discussie! Lees zijn 139 pagina tellende uitspraak maar! Ik heb het gedaan!

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Denk aan je bloeddruk, Wim.

Ten eerste: misschien dat jij geen boodschap hebt aan die 1,2 miljard moslims en aan de Al Azhar universiteit, maar de Nederlandse economie heeft daar wel degelijk mee te maken: allereerst omdat we van olie uit het M.-O. afhankelijk zijn en ten tweede omdat we daar nog wel eens zaken doen.

Kan jij wel zeggen dat dat jouw probleem niet is, maar dat is het natuurlijk wel, wanneer je energierekening tweemaal zo duur wordt.

Dus ALS je dan conflicten zoekt met moslims wereldwijd, lijkt het me wel handig het te doen op de punten die er toe doen, en niet op flutfilmpjes en karikaturen.

Ten tweede: jij kunt de middeleeuwen wel uit je achtertuin willen houden, maar helaas pindakaas: die staat al in je achtertuin. Dus wat ga je daaraan doen. Want schreeuwen en tieren zoals je nu doet, levert echt geen positieve bijdrage aan de emancipatie van moslims uit hun religie.

Ten derde: de vergelijking met de Flat Earth Society en Intelligent Design gaat maar zeer ten dele op. Bij een religie heb je het over de meest wezenlijke, existentiele verankering van mensen. Dat geven ze niet een, twee, drie op, en daarnaast: het is ook niet zo irrationeel als Flat Earth. Niet iedere islamiet is een aanhanger van Harun Yahyah, zal ik maar zeggen.

Tenslotte: als moslims zich in Nederland aan de wet houden; wat is dan nog je probleem?
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Theoloog,

In essentie ontlopen we elkaar niet veel!
Mijn probleem is dan ook niet met de nederlandse Moslims maar met de houding van (o.a.) de nederlandse regering en de immer toenemende concessies.

En ik heb een serieuze suggestie gedaan!
Ik heb al een aantal malen voorgesteld dat nederlandse Moslims naar het midden-oosten afreizen om daar de verlichting te brengen.
De verlichting moet vanuit de Moslimgemeenschap zelf komen.
Ik neem het de nederlandse Moslimgemeenschap wel kwalijk dat ze zich in deze passief opstelt maar wel actief opstelt als ze zich aangevallen meent te voelen.
Als verzachtende omstandigheid kan dan natuurlijk weer worden aangevoerd dat Moslims, nederlandse Moslims dan wel buitenlandse Moslims, nauwelijks georganiseerd zijn. Het komt regelmatig voor dat twee moskeeën in (symbolisch!) dezelfde straat een sterk uiteenlopende mening lopen te verkondigen.
Eigenlijk is dit ons grootste voordeel! We mogen God op onze blote knietjes bedanken dat de Moslims zich niet kunnen organiseren - hoewel dat voor de verlichting natuurlijk weer in het nadeel werkt!

Het is wel zo dat naarmate de europese unie of de nederlandse regering meer concessies doen ik steeds opstandiger en steeds standvastiger wordt.
Het wordt, naar mijn mening, ook steeds belangrijker om te zeggen waarop het staat zonder dit in een suikerzoete, dhimmi-achtige, verpakking te pakken.

Overigens vond ik de film van Geert Wilders slecht!
Een aaneenschakeling van losstaande incidenten zonder argumenten.
Mij gaat het altijd om de argumenten!

MvG, Wim Ahlers.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Ik denk dat iedereen die verlichting graag zou zien, inclusief het kabinet.

Maar dat gaat niet op stel en sprong. Er zijn al debatavonden door en met moslimstudenten. En die bekritiseren ook wat er binnen de moslimgemeenschap fout zit. Alleen gaat dat altijd binnen het raamwerk van de islam. En daar doen wij helaas geen sikkepit aan.

Je kunt natuurlijk een beetje stoken, plagen, wat twijfel zaaien. Maar de koran- en hadiethkritiek zoals we die hier met bijbel en dogma's hebben gehad, moet nog komen.

Komt nog bij dat de verschillende migrantengemeenschappen bezig zijn zichzelf vorm te geven. Dat is wel fijn enerzijds: het betekent dat we er nog invloed op hebben. We kunnen nog laten weten dat we bepaalde zaken niet accepteren. We zijn het er over eens dat moslims zich (we hebben het nu even niet over criminelen) aan de wet houden. Ze vragen echter wel dat de wet gelijkelijk wordt toegepast. Dat betekent dat islamitische scholen in principe geen bezwaar zijn, net zo min als hindoescholen, Joodse scholen, christelijke scholen, etc. en dat een badpak dat aan de zwemvereisten voldoet, niet geweigerd kan worden.

Tolerantie betekent dat je verdraagt wat je tegenstaat. Ook een boerkini.

Ik denk dat het dus teveel gevraagd is, dat moslims in het M.-O. de verlichting gaan brengen. Die zullen ze hier zelf eerst moeten ondergaan en dat kan wel een proces zijn van honderd jaar. Daarom vind ik het zo gek niet dat we de gestage instroom van moslims van het platteland naar de onderklasse van onze maatschappij hebben tegengewerkt met een scherp toelatingsbeleid. Ik denk dat dit ook uit te leggen valt. Op den duur zet dit de verhoudingen namelijk op spanning. En ook moslims zelf hebben er last van wanneer ze door die meer patriarchale neven en nichten veroordeeld worden op hun 'vrije' levensstijl.

Overigens hebben moslims samen met de PKN op de door jou zo verfoeide Al Azhar uit geprobeerd te leggen hoe de Nederlandse samenleving werkt, en waarom de overheid een parlementslid of krant niet zomaar de mond kan snoeren.

Naar ik meen Driss El Boujoufi vertelde aan Nederlandse journalisten dat wanneer hij in het M.O. de situatie in Nederland beschreef en welke rechten ze hier genoten, dat wel degelijk indruk maakte en mensen aan het denken zette over de vrijheden aan minderheden daar. Zoals religieuze vrijheden.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Theoloog,

Ik ben het dus niet eens met dat proces van 100 jaar!
Onnodig!
Dit was waar voor de middeleeuwen maar is niet meer geldig in onze huidige communicatietijdperk.

En ik ben wel degelijk tegen de burka! Nb. Ik realiseer me dat je dit slechts als voorbeeld gebruikt hebt.
Ik ben tegen niet vanwege het kledingsstuk maar vanwege wat het kledingsstuk representeert! Het representeert de discriminatie van vrouwen.
Dit gezegd hebbende ben ik niet tegen een verbod. Dit kan niet! Dit druist weer in tegen mijn principe van zelfbeschikking. Dit is mijn persoonlijk dilemma.
Overigens vind ik het voorstel van een verbod op de burka - de totale bedekking dus! - met als reden dat eenieder in principe visueel geïdentificeerd moet kunnen worden wel een argument dat gebruikt kan worden tegen de burka - de totaalbedekking dus!

MvG, Wim Ahlers.

...ps. ik denk dat ik er voor vanavond mee stop...lang genoeg achter dat ding (=computer) gezeten!....

Op het volgende, het meest belangrijke!, hoop ik later terug te komen. En ik citeer:
Naar ik meen Driss El Boujoufi vertelde aan Nederlandse journalisten dat wanneer hij in het M.O. de situatie in Nederland beschreef en welke rechten ze hier genoten, dat wel degelijk indruk maakte en mensen aan het denken zette over de vrijheden aan minderheden daar. Zoals religieuze vrijheden.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Ik tel in de eerste post van Wahlers alleen al 20 uitroeptekens.

Wat mij betreft een teken van onmacht.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

!!!Ja!!! En???

Onmacht zou het alleen maar zijn als ik de argumenten niet kan of wil beantwoorden.
Maar ik wil het best wel wat duidelijker zeggen!!!

Nee!!! De Moslims kunnen niet meer dezelfde excuses gebruiken die wel gelden voor de middeleeuwen!!!
We leven in het communicatietijdperk!!!
Dus men heeft geen excuus meer om onwetend te zijn!!!
Dit wilde ik alleen maar even duidelijk maken!!!
Daarvoor gebruikte ik inderdaad uitroeptekens!!!
Maar goed!!! Als de bedoeling daarvan niet duidelijk is dan zal ik deze onhebbelijkheid voortaan wel achterwege laten!!!
Maar nee!! Het is geen teken van onmacht!!! Dat slaat nergens op en klinkt meer als een ad hominem aanval van jouw kant!!!

MvG, Wim Ahlers.

p.s Ik heb niet het aantal uitroeptekens geteld!!! Dat is mijn sport niet!!!
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Een uitroepteken, heeft net als KAPITALEN, de bedoeling iets te benadrukken.

Maar als je alles benadrukt, komt dat nogal overspannen, zelfs licht hysterisch, over.

Woorden, zinnen, krijgen dan al gauw de lading van een emotionele uitbarsting, ipv een weloverwogen betoog.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Klopt, op de een of andere manier komen de teksten van Wahlers schreeuwerig op me over, ik besef nu dus dat dat niet zozeer door de inhoud komt, maar door het teveel gebruiken van uitroeptekens. Dit komt de inhoud niet ten goede, want bij geschreeuw heb ik eerder de neiging me af te gaan zetten en te gaan verdedigen dan rustig te gaan nadenken of het klopt wat er staat. Verder heeft het iets agressiefs, en agressie wekt agressie op. Dus misschien doet Wahlers er goed aan zijn boodschap iets anders te brengen, als hij tenminste serieus over wil komen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Bedankt voor de opbouwende kritiek. Ik zal er nu rekening mee houden.
Nb. Dit bericht is zonder uitroeptekens. :wink:

Wim Ahlers.
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

_____ :notworthy: ______
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

net op netwerk
Jami ziet af van tekenfilm: " maar er komt wel een film."

http://www.elsevier.nl/nieuws/cultuur_e ... index.html
Ehsan Jami ziet af van islam-tekenfilm
maandag 31 maart 2008 20:29

Ehsan Jami, ex-PvdA'er en voorzitter van het comité voor ex-moslims, zal zijn tekenfilm over het leven van de islamitische profeet Mohammed toch niet uitbrengen.

Elsevier.nl vernam eerder vandaag uit betrouwbare bron vernomen dat hij zou afzien van de tekenfilm.

Jami bevestigde zijn besluit in tv-programma Netwerk. 'Als minister Hirsch Ballin (CDA, Justitie) zegt dat mijn film een wig drijft in de samenleving, wie ben ik dan om de minister tegen te spreken?,' aldus Jami. Hij zei wel aan een nieuwe film te gaan werken, wederom met de islamitische profeet Mohammed in de hoofrol.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Atheist_1984
Ervaren pen

Bericht door Atheist_1984 »

Ik begrijp echt niet dat iemand die eerst op tv uitvoerig zegt dat de film er gaat komen wat er ook gebeurd nu van de film afziet vanwege een gesprek met de minister van justitie.

Maak dan niet zo'n heibel als je er later vanaf ziet.
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

misschien dat iemand hem erop heeft gewezen dat een afbeelding maken van mo met een erectie echt suicide by proxy is. :shock:
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ach ik vind het hoe dan ook wat pathetisch dat hij nu ook zo nodig met een film moet komen. Wat een onzin zeg.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Plaats reactie