Wat flauw die vragen, nu al niet serieus genomen worden haha. Ik zou wel wat meer willen lezen, ik vind dit zo'n leuk initiatief.
-------------------------------------------------------------------------------------
Gepubliceerd: maandag 10 maart 2008 23:48
Update: gisteren 09:03
Vanaf dinsdag is Nederland een politieke partij rijker: om tien voor elf schrijft de Partij voor Mens en Spirit (PMS) zich in bij de notaris. ‘We halen zeker vijf, zes zetels.’
Lea Manders, u wordt voorzitter van de PMS. Staan de sterren een beetje gunstig voor uw partij?
‘Haha. We richten de partij welbewust morgen op, ja. Om tien voor elf precies ondertekenen we de documenten bij de notaris.’
Want? Wat gebeurt er dan?
‘Dan staan de planeten goed. We hebben gekozen voor een horoscoop die sterk lijkt op die van Nederland.’
Juist. Is dat niet een klein beetje zweverig?
‘Ach, wat is zweverig? Wij vinden dat de regering zweeft, want ze hebben totaal geen contact meer met de burger. Wij leggen de nadruk op verbondenheid. De overheid moet niet boven ons staan, maar een gemeenschapsdienst zijn. Er komen tegenwoordig alleen maar regels bij. Wat schiet de burger daar nou mee op?’
En u gaat daartegen optreden.
‘Ja. Welzijn moet belangrijker worden dan winst. We willen een spiritueel evolutieproces op gang brengen.’
Waarom denkt u dat Nederlanders daar behoefte aan hebben?
‘26 procent van de Nederlandse bevolking is ongebonden spiritueel. Dat zijn mensen die zich niet willen binden aan een kerk of een andere organisatie, maar die wel het gevoel hebben dat er meer is tussen hemel en aarde. Astrologie, horoscopen, sterren, paranormale zaken – ze zien de eenheid tussen lichaam en geest als de basis van het leven.’
En die mensen vinden het verstandig om ook het land op die manier te besturen?
‘We hebben ontzettend veel positieve reacties gehad. Eindelijk, het is tijd voor een nieuw geluid, dat soort opmerkingen. Er is zelfs een oud-Europarlementariër die mee wil doen.’
Hoeveel zetels gaat u halen volgens de waarzeggers?
‘Waarzeggers bestaan niet.’
Echt niet? Laat ik het dan anders vragen: op hoeveel zetels rekent u?
‘In eerste instantie dachten we: we zijn blij als we twee zeteltjes krijgen. Maar gezien alle reacties... We halen zeker vijf, zes zetels. En misschien wel meer.’
bron: de pers
Nieuwe partij voor al uw horoscopen
Moderator: Moderators
Nieuwe partij voor al uw horoscopen
Free will is a b*tch
Hehe, de vragen zijn wel leuk. Ik vind het soms een beetje vaag dat iedereen gewoon een partij op kan richten. Een partij voor de dieren, een partij voor de pedofielen en nu een partij voor de waarzeggers (oh nee, die bestaan niet). En zometeen? Een partij voor de theocratie van het Vliegende Spaghettimonster?
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black