eef schreef:En jij bepaald natuurlijk wat God wel en niet schrijft...
gewoon zien wat de bijbel zegt en vertaling opzoeken als je de oertekst hebt mag toch?
letterlijk vertalen is iets anders als interpreteren hoor.
eef schreef: ik heb geen bewijzen die ik aan jullie kan laten zien. Ik heb de bijbel, die j niet voor waar wordt geacht, en ik heb theorien die wetenschappelijk te bewijzen zijn die hier ook niet voor waar worden geacht. En ik moet theorien van anderen wel voor waar achten. Dit ben ik een beetje zat...
Je hebt geen wetenschappelijke bewijzen maar wel theoriën die wetenschappelijk te bewijzen zijn? Laat zien!
We kijken gewoon naar moeder aarde en die laat niets, niente, nada, nul en nix zien wat ook maar enigszins en eventueel op een zondvloed zou kunnen wijzen.
ben je het zat om theorieën te aanvaarden die niet in je kraam passen zonder de onderbouwingen vd foragangers te willen bestuderen? Kan ik ook niets aan doen.
Bijbel is geen bewijs want die kan op elk moment door een groepje godsgeleerden bijgewerkt worden (gebeurt regelmatig)
eef schreef:Ik blijf er bij er waren geen insecten in de ark, maar als ze er wel waren dan was dat geen problee geweest, die vliegen wel ergens rond, zitten op de rug van een neushoorn. Die nemen echt niet zoveel plek in dat er een heel hok voor ze gebouwd moet worden.
De bijbel zelf zegt dat Kruipdieren meegingen. Devious heeft dit duidelijk aangetoond. Hij kan er echt niets aan doen dat dit in de bijbel staat.
Uiteindelijk is het zondvloedidee vele maal complexer en ingewikkelder dan een primitief optelsommetje van hoe de beestjes erop krijgen en de grootte van het bootje.
Ook jij MOET dit gewoon beseffen.
eef schreef:Ik denk niet dat vissen mee gingen, omdat die net zo goed in het water kunnen blijven. Nu komt Tjok45 waarscheinlijk weer met het verhaal dat die dieren niet konden overlevn
Moest je de moeite doen en het respect opbrengen om de bijgevoegde links van Tsjok en anderen te lezen dan WIST je dit nu en zou je beseffen dat hier niet zomaar wat onzin wordt neergepend.
De bijbel is gebaseerd op de werkelijkheid van 2000 j geleden toen de werkelijkheid van de bijbelschrijvers zich beperkte tot het Midden Oosten.
eef schreef: ... ik denk dat je vergeet dat bij God alles kan.
Tsja ...
Een allerlaatste vraag.
Waarom verdedig jij met zoveel passie een totale en perfecte genocide, massamoord, uitroeiing,... (ZONDVLOED)
Heb jij daar, vanuit jouw Christelijke levensbeschouwing, geen moreel bezwaar tegen? Het systematisch uitroeien van onschuldige mensen en dieren op een dergelijk barbaarse wijze moet iedere weldenkend mens toch ten strengste afkeuren?
ciao