Rapport: islamofobie in Nederland groeit
Moderator: Moderators
De "we gaan er allemaal aan" houding die een enkeling heeft valt naar mijn mening wel onder islamofobie. Echter staat het voor mij niet eens volledig vast of er bij mensen die dat zeggen werkelijk een dergelijk beeld is of dat ze het als goed middel zien om anderen voor het karretje te spannen.
Voorbeeld:
Voorbeeld:
faithfreedom forum schreef:Jij denkt toch niet dat we ons als een schaap naar de slachtbank zullen laten leiden.
Jammer als jullie dit verwachten, maar het zal niet gebeuren.
faithfreedom forum schreef:Ik hou van een gebbetje en neem het leven niet al te serieus, de islam is echter levensbedreigend en ik heb geen zin me naar de slachtbank te laten leiden.
ehmmm... dit kan maar goed iemand zijn met een vertekend mensbeeld.
een ieder weet dat er meer gekken vrij rondloopt dan dat er vast zitten...
een ieder weet dat er meer gekken vrij rondloopt dan dat er vast zitten...
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Martha
Dat klopt, echter is het eerste citaat afkomstig bij de beheerder van de Nederlandse afdeling van faithfreedom. Er worden daar vaker dergelijke uitlatingen gedaan, voor mij is het de reden geweest afstand te nemen van het forum. Het is overigens zeker niet het beeld van alle leden.biajas schreef:ehmmm... dit kan maar goed iemand zijn met een vertekend mensbeeld.
een ieder weet dat er meer gekken vrij rondloopt dan dat er vast zitten..
Maar lees bijvoorbeeld ook de "pakkende" doelstelling van faithfreedom eens door.
Een vertaling is hier te vinden: http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... ic.php?t=2
Teksten als: "Waarom haten ze ons en waarom willen ze ons doden?"
Nu gaat het daar strikt gezien om terroristen, maar verderop is ook te lezen dat: "Islam terrorisme kan alleen geëlimineerd worden als Islam zelf uitgeschakeld wordt" en "Miljarden dollars en miljoenen Jihadis die willen doden voeden het moslim expansionisme.".
Waar verbergen ze al die terroristen??
Laatst gewijzigd door Zonde op 13 feb 2008 13:37, 3 keer totaal gewijzigd.
nee dank u... niet echt een plek waar ik mij 'thuis' zal kunnen voelen...
dan zit ik hier toch een heel stuk beter op mijn plekkie

dan zit ik hier toch een heel stuk beter op mijn plekkie
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
Martha
Martha
De term islamofobie is maar voor een zeer beperkte groep van toepassing, maar wordt door apolegeten van de Islam en naïvistische politici vaak misbruikt om elke vorm van kritiek op de Islam in de kiem te smoren. De Heilige Islam is boven iedere kritiek verheven, en degene die ook maar enigzins bezorgd is wordt door de verdedigers van het 'Enige Ware Geloof' gepathologiseerd als iemand die aan een psychische aandoening lijdt. Ik vind het in de meeste gevallen een zeer kwalijke zaak dat men deze termen gebruikt. Het is doorgaans niet meer dan een ad-hominem.
Wie de term gebruikt mag het bewijs leveren dat de persoon die het betreft, een angst koestert die volkomen ongerechtvaardigd is (met andere woorden; diegene mag duidelijk maken dat er niets mis is met de Islam, en dat de Koran vrede predikt. Veel succes!)
Gegroet.
Wie de term gebruikt mag het bewijs leveren dat de persoon die het betreft, een angst koestert die volkomen ongerechtvaardigd is (met andere woorden; diegene mag duidelijk maken dat er niets mis is met de Islam, en dat de Koran vrede predikt. Veel succes!)
Gegroet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Dan moet je er ook even bijvertellen met welk wapen zij de Islam willen uitschakelen?Zonde schreef: Nu gaat het daar strikt gezien om terroristen, maar verderop is ook te lezen dat: "Islam terrorisme kan alleen geëlimineerd worden als Islam zelf uitgeschakeld wordt"
Er lopen op dat forum een aantal extreemrechtste schreeuwers rond, maar de initiatiefnemers/vaste kern achter deze website zijn integer en vredelievend. Zij bekritiseren de Koran, de islamitische geschiedenis, het islamitische bijgeloof en het politieke islamisme; en daar is niets mis mee!
De Koran is een haatdragend boek, de islamitische geschiedenis is een aaneenschakeling van bloedvergieten, onderdrukking en slavernij, het islamitische bijgeloof is absurd, en het islamisme is een duistere politieke beweging die de wereld wil overheersen. Dat te bekritiseren is geen misdaad, maar is een deugd.
Het enige waar men voor moet waken is dat men niet gaat generaliseren over iedereen die in Allah gelooft, en vooral dat men de duistere kanten van andere godsdiensten en levensbeschouwingen niet uit het oog verliest. Wanneer men zich fixeert op de Islam, dan kan zoiets zich voordoen.
Gegroet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Het antwoord is met het "licht van de waarheid". Verder wil ik iedereen aanraden voor een goed beeld de volledige doelstelling te lezen. Ik heb niet de illusie met enkele citaten een compleet beeld te kunnen geven.Devious schreef:Dan moet je er ook even bijvertellen met welk wapen zij de Islam willen uitschakelen?
Echter heb ik het idee dat zelfs in de doelstelling juist die waarheid geweld aan wordt gedaan. Bijvoorbeeld de claim dat terroristen worden "geruggesteund door een miljard of zelfs meer mensen". Aangezien er ook ongeveer een miljard moslims zijn staat daar dat alle moslims terrorisme steunen? En verderop de claim dat er "miljoenen Jihadis zijn die willen doden". Hoe komen ze bij die conclusies? Verder geeft Ali Sina toe dat er "ook Hindoeïstische, Bouddhistische en Christelijke terroristen" zijn, maar schrijft vervolgens: "deze terroristen hebben het pad van het geweld gekozen ondanks de leer van hun religies." Is er dan feitelijk geen (aanzet tot) geweld in de bijbel te vinden? En zijn aanslagen op abortusklinieken niet rechtstreeks verbonden met de christelijke leer?
Het eerste citaat uit mijn vorige bericht is van een initiatiefneemster, beheerder (zowel Nederlands als Engels forum), en onderdeel van de vaste kern. Ik vind haar inderdaad extreem rechts. Hoewel dit niet uit al haar berichten naar voren komt, maar ik heb haar bijvoorbeeld nog nooit één goed woord zien schrijven over links gedachtengoed, het tegendeel is waar.Devious schreef:Er lopen op dat forum een aantal extreemrechtste schreeuwers rond, maar de initiatiefnemers/vaste kern achter deze website zijn integer en vredelievend.
Eens, maar het moet niet vervallen in het generaliseren van alle moslims, ik heb de overtuiging dat die manier niet werkt en zich tegen je (doelstelling) keert. Daar zijn we het dus over eens zoals blijkt uit het volgende stuk:Devious schreef:De Koran is een haatdragend boek, de islamitische geschiedenis is een aaneenschakeling van bloedvergieten, onderdrukking en slavernij, het islamitische bijgeloof is absurd, en het islamisme is een duistere politieke beweging die de wereld wil overheersen. Dat te bekritiseren is geen misdaad, maar is een deugd.
Lees dan vooral ook dit bericht over Ali Sina (oprichter van faithfreedom) eens door. Er staan helaas geen bronlinks bij alle citaten, maar als je even zoekt met google dan kom je tot de conclusie dat het daadwerkelijk zijn woorden zijn. Het is daar de reden geweest om de link tussen richarddawkins.net en faithfreedom.org te verwijderen.Devious schreef:Het enige waar men voor moet waken is dat men niet gaat generaliseren over iedereen die in Allah gelooft, en vooral dat men de duistere kanten van andere godsdiensten en levensbeschouwingen niet uit het oog verliest. Wanneer men zich fixeert op de Islam, dan kan zoiets zich voordoen.
Voorproefje: "Islam is a lie. Its god is a lie and its prophet was a liar. He was not just a liar but also an extremely evil man. Once you strip Christianity from all the fairytales and superstitions, and separate it from the actions of the Church, you see that it contains good teachings. Jesus' teachings are not evil. Once you separate facts from fiction and what the Christians added to Christianity you find the essence of Christianity is love and it is beautiful." - Ali Sina faithfreedom.org
Het is inderdaad vaak zo dat daar het christendom verheerlijkt wordt en de Islam verafschuwd. Het verheerlijken van het christendom als het enige juiste geloof staat mij op die site ook vaak tegen. Het is een beetje de balk in je eigen ogen niet zien.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Ik heb de tekst doorgelezen. Voor mij is er niets mis mee.Zonde schreef: Een vertaling is hier te vinden: http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... ic.php?t=2
Maar ik heb dan ook weinig respect voor godsdienstwaanlijders.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Er zitten wel wat behoorlijke overdrijvingen in. Ik ben ook absoluut geen voorstander van extremisme en fundamentalisme, maar hoe het hier gesteld wordt, vind ik zelfs te overdreven. En Islam is een valse religie wordt er gesteld. Elke religie is een valse religie. Het christendom en het bedekte evangelisatieaspect staat me hierin tegen. Het valt in eerste instantie niet op, maar als je langer op die site vertoeft wordt duidelijk wat wel als de ware religie wordt gezien. Want zonder achter de ware religie te staan, kun je een andere religie moeilijk vals noemen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Wel, dit zijn natuurlijk niet mijn conclusies, en je zult mij niet horen roepen dat alles wat daar geschreven wordt volledig op waarheid is berust. Ik heb al gewezen op het gevaar dat op de loer ligt als men zich eenzijdig richt op de Islam.Zonde schreef: Echter heb ik het idee dat zelfs in de doelstelling juist die waarheid geweld aan wordt gedaan. Bijvoorbeeld de claim dat terroristen worden "geruggesteund door een miljard of zelfs meer mensen". Aangezien er ook ongeveer een miljard moslims zijn staat daar dat alle moslims terrorisme steunen? En verderop de claim dat er "miljoenen Jihadis zijn die willen doden". Hoe komen ze bij die conclusies?
Laat ik duidelijk zijn; áls er een duivel zou bestaan, dan is het Oude én het Nieuwe Testament door 'hem' geïnspireerd. De kern van de haat en het geweld uit de Koran is het concept van hemel en hel, en dat concept heeft Mohammed overgenomen van de christenen.Verder geeft Ali Sina toe dat er "ook Hindoeïstische, Bouddhistische en Christelijke terroristen" zijn, maar schrijft vervolgens: "deze terroristen hebben het pad van het geweld gekozen ondanks de leer van hun religies." Is er dan feitelijk geen (aanzet tot) geweld in de bijbel te vinden? En zijn aanslagen op abortusklinieken niet rechtstreeks verbonden met de christelijke leer?
Misschien zijn daar wat dingen veranderd. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik niet zo heel vaak meer actief ben op dat forum. Wél lees ik daar zo nu en dan wat nieuwsberichten.Het eerste citaat uit mijn vorige bericht is van een initiatiefneemster, beheerder (zowel Nederlands als Engels forum), en onderdeel van de vaste kern. Ik vind haar inderdaad extreem rechts. Hoewel dit niet uit al haar berichten naar voren komt, maar ik heb haar bijvoorbeeld nog nooit één goed woord zien schrijven over links gedachtengoed, het tegendeel is waar.Devious schreef:Er lopen op dat forum een aantal extreemrechtste schreeuwers rond, maar de initiatiefnemers/vaste kern achter deze website zijn integer en vredelievend.
Ik herinner me dat er een tijdje geleden een hele hoop te doen is geweest over nogal conservatieve homo-vijandige uitspraken van Ali Sina, maar ik kreeg juist de indruk dat de overgrote meerderheid van de Nederlandse 'vaste kern' het daar juist helemaal niet mee eens was.Lees dan vooral ook dit bericht over Ali Sina (oprichter van faithfreedom) eens door. Er staan helaas geen bronlinks bij alle citaten, maar als je even zoekt met google dan kom je tot de conclusie dat het daadwerkelijk zijn woorden zijn. Het is daar de reden geweest om de link tussen richarddawkins.net en faithfreedom.org te verwijderen.
Voorproefje: "Islam is a lie. Its god is a lie and its prophet was a liar. He was not just a liar but also an extremely evil man.
Dit eerste gedeelte is ronduit waar. Helemaal mee eens.
Maar dit is natuurlijk nonsens. En ik heb het vermoeden dat er toch aardig wat atheïsten op faithfreedom (nederland) rondlopen die het daarin met mij eens zijn. Maar eerlijk is eerlijk. Ik ben niet meer zo heel actief daar. Over het internationale forum weet ik helemaal weinig, dus daar kan ik niets over zeggen.Once you strip Christianity from all the fairytales and superstitions, and separate it from the actions of the Church, you see that it contains good teachings. Jesus' teachings are not evil. Once you separate facts from fiction and what the Christians added to Christianity you find the essence of Christianity is love and it is beautiful." - Ali Sina faithfreedom.org
Grtz.
Maar dat zijn volgens mij voornamelijk de christenen die dat doen. En Ali Sina blijkbaar, hoewel deze zich aanvankelijk altijd heel duidelijk presenteerde als een atheïst. Ik heb daar in het verleden veel gepost, en daarbij was ik ook altijd kritisch naar het christendom. Van de christenen kreeg ik vaak vijandige sneren, maar door de atheïsten werd ik bijgevallen. Men heeft daar ook ooit een aantal artikelen van mij over de zogenaamde 'wetenschap' in de Koran op de portalsite geplaatst, en er waren toen ook christenen die bezwaar hadden tegen het feit dat ik duidelijk maakte dat de platte-aarde teksten uit de Koran, bijna letterlijk overgenomen zijn uit de Bijbel, maar volgens mij waren de beheerders het met mij eens.Kitty schreef:Het is inderdaad vaak zo dat daar het christendom verheerlijkt wordt en de Islam verafschuwd. Het verheerlijken van het christendom als het enige juiste geloof staat mij op die site ook vaak tegen. Het is een beetje de balk in je eigen ogen niet zien.
Ja natuurlijk alleen de christenen die zo reageren. Daarnaast lopen er ook heel wat atheïsten rond inderdaad. Maar het gevaar van zo'n site die zich heel expliciet richt tegen de Islam en vaak ook tegen moslims in het algemeen, is dat men de nuance gaat missen. En dan moet je oppassen dat het niet haatzaaiend wordt.
Het kan ook tegen je gaan werken. We zijn hier al meerdere malen moslims tegengekomen die meteen beginnen te roepen in de trant van 'haha, die bijbel van jullie...', totdat ze erachter komen dat we geen christenen zijn (dat is een vooroordeel dat bij veel moslims leeft; dat iedereen in Europa christen is), en dan staan ze al snel met hun mond vol tanden. Als je eenzijdig gefixeerd bent op Islam, dan bestaat het gevaar dat je in je kritiek met twee maten gaat meten.