Hotel Rwanda

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
a.r.

Hotel Rwanda

Bericht door a.r. »

http://www.movie2movie.nl/index.php?item=190&film=3670

Ik zag vanavond op Nederland 3 bij de vara, Hotel Rwanda, een indrukwekkende film, die maar weer laat zien waartoe de mens in staat is en ook hoe de mensheid tekort schiet, wie is "goed"en wie is "fout "? Mijns inziens een aanrader, dus op naar de videotheek.
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

Toch wel schokerend om te zien hoe de europa discrimineert op huiskleur en bewust geen poot uitstak om genocide te verkomen.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Atheists Unite

Bericht door Atheists Unite »

Tja, en als je toch een poot wil uitsteken, dan kost dat te veel geld he?, neuh laat ze maar in hun eigen sop gaarkoken, denken de westerse leiders dan.Er is daar geen olie te halen dus laat maar zitten. Gevolg: miljoen doden
"Is man one of God's blunders, or is God one of man's blunders?"
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Datzelfde geldt natuurlijk ook voor Noord-Korea waar ook het sterven van mensen aan de orde van de dag is. Kinderen sterven daar in zogenaamde sterfhuizen, zonder eten of drinken. Ooit zag ik een documentaire over wat daar allemaal gebeurt, schokkend. Geen mens maakt zich er echter druk om omdat dit land geen olie of ander goed heeft wat ingrijpen lucratief maakt. Dus alle zogenaamde menslievendheid om mensen van 'onderdrukking' en dergelijke te bevrijden, neem ik als motief met een grote zak zout.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Plaats reactie