Marokkaans straattuig sloopt politie-auto's

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Het is veel te kort door de bocht om meteen alles op de Islam te schuiven, hoewel het zeker een factor kan zijn geweest die mee heeft gespeeld. Ik heb begrepen dat die knaap een psychiatrisch verleden heeft gehad. Dat kan door opvoeding zijn veroorzaakt, maar eveneens door erfelijke factoren, of door een combinatie van factoren.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

AJH.van.Buuren schreef:Voor sekte verklaren dat spul en eruit.
Hoe bepalen we wat een secte is en wat niet? Naar mijn mening is elke relige een uit de hand gelopen secte. Overigens kunnen we politieke ideologen ook religies rekenen, compleet met retueelen,bekering drang en heilige huisjes. Neem bijvoorbeeld multiculturalisme waar men 'gelooft' in de gelijkheid van culturen, men tegenstanders demoniseerd als "het grote kwaad" (satan) en jaarlijks organiseert men ritueel multiculturalisme activiteiten om elkaar beter te kunnen begrijpen (evangeliseren). :twisted:
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Jahh, zo ken ik er wel nog meer die compleet flippen in hun "denken".

edit: spelfoutje.
Laatst gewijzigd door Plons op 03 jan 2008 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Fuck met alles.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

AJH van Buren: zo, cursusje xenofoob begonnen of ben je al geslaagd? Volgens mij het laatste met vlag en wimpel. Ik krijg een heel vieze smaak bij je redeneringen.
nogmaals heb de term Sudden Jihad Syndrome niet zelf bedacht maar een historicus/analist/columnist Daniel Pipes die een patroon zag in verschillende incidenten waar op hol geslagen moslims dood en verderf zaaien zonder dat ze bekend stonden als fundementalisten. Overigens is het sudden jihad syndroom niet exclusief voor Moslims, maar elke plotseling religieus gemotiveerd geweld tegen anders gelovigen kan hier onder vallen, het kunnen dus ook boedisten of christenen zijn maar gelukkig komt dat vrijwel niet voor.Of Bilal last had van een Sudden Jihad Syndrome kan ik niet hard maken, maar het is mijn vermoeden omdat het voldoet aan de beschreven voorwaarden.
Ik vind het uiterst dubieus om een islamgerelateerde term te gebruiken voor iets dat verondersteld wordt een algemeen verschijnsel te zijn. Daardoor krijgt de term een onnodige lading. Bovendien zeg je zelf al dat je het niet hard kan maken, waarom gebruik je dan wel deze term? Waarom beschuldig je zelf al mensen zonder dat je het hard kan maken? Ik vind dat op zijn zachtst gezegd verkeerd en in feite doe je nu aan een vorm van demonisering (om maar het cliche uit de kast te trekken).
Het verband is ook indirect en is slecht een klein onderdeeltje. Laag geschoolde jongeren hebben over het algemeen vergelijkbare problemen als het gaat om het vinden van een baan. Gecombineerd met etnische en culturele factoren ontstaat al snel het beeld dat men systematies gediscrimineerd wordt.
Heel vervelend dat men slecht een baan kan vinden maar ik kan ook op dit moment slecht aan een baan komen als allochtoon zijnde (ja dat ben ik voor de NLse wet). Toch heeft me dat nog nooit agressief of gediscrimineerd gemaakt. Bovendien vind ik dat je al deze factoren die je nu noemt in verband mag brengen met genoemde Bilal en dat ze ook motiverend waren voor hem persoonlijk.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Theoloog

Bericht door Theoloog »

'Sudden creationist syndrome'....?
A bizarre row about evolution versus creationism led to an English backpacker fatally stabbing a Scottish backpacker during a fruit-picking trip to earn money for their travels.

Alexander York, 33, from Essex, was sentenced to a maximum of five years in jail yesterday for the manslaughter of Rudi Boa, 28, a biomedical student from Inverness.
http://news.independent.co.uk/world/aus ... 253070.ece
AJH.van.Buuren
Forum fan

Bericht door AJH.van.Buuren »

Sararje schreef:AJH van Buren: zo, cursusje xenofoob begonnen of ben je al geslaagd? Volgens mij het laatste met vlag en wimpel. Ik krijg een heel vieze smaak bij je redeneringen.
Redeneringen?

Ik beredeneer niets mijn waarde maar concludeer dat ik het tuig zat ben. Dat heeft, helaas voor u mijn waarde, niets met xenofobie te maken maar meer met een gezond 'rechtsgevoel' en de overtuiging dat het 'pappen en nathouden' maar eens voorbij moet zijn. Want zoals waarde Devious terecht opmerkte is het te kort door de bocht door alle schuld alleen op de FYA's te schuiven. Inderdaad, Nederland zit vol met het type volksverraters en zij mogen wat mij betreft mee met dezelfde trein. Een jaartje schoonmaak houden zou bij de volgende jaarwisseling al direct te merken moeten zijn.

Dat garandeer ik U, mijn waarde.

Salut!
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Daarom hoef je nog niet iedereen over een kam te scheren en alles gelijk te treken terwijl er ook genoeg normale gevallen zijn. Bovendien vind ik de vergelijking met volksverraders en treinen heel suggestief.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

AJH.van.Buuren schreef:Ik wordt dit soort gerommel zat, wellicht ben ik hier te oud voor.

Inderdaad zijn moslims, en ik druk me nu echt heel diplomatiek uit, tikkende tijdbommen. Alles maar dan ook werkelijk ALLES wat ze aanraken raakt verkankerd. Dit is naar mijn gevoel het zoveelste voorbeeld dat de islam niet in het westen, lees in de EU, thuishoort. Voor sekte verklaren dat spul en eruit. Een ieder die het voor hen op durft te nemen durf ik gerust een Volks verrater te noemen en kan wat mij betreft dezelfde behandeling krijgen.

Salut!

AJH van Buuren
Scheet,

een kleine ad hominum is wel op zijn plaats denk ik. Je klinkt als een nazi! Sorry, maar dit is ziek. Begrijp me niet verkeerd, islambashen is één van mijn hobby's, maar ik snap nog steeds wel dat moslims ook gewoon mensen zijn. En dan helemaal dat "ieder die het voor hen op durft te nemen durf ik gerust een Volks verrater te noemen en kan wat mij betreft dezelfde behandeling krijgen."

Ziek gewoon

Ach weet je: met dat gebazel verraad je zelf alles waar democratie en verlichting ooit voor stond. Maar goed als een ware fascist betaamd, zou dat je aan je reet moeten roesten.

Groeten
Laatst gewijzigd door Marinus op 04 jan 2008 00:18, 4 keer totaal gewijzigd.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

Sebastiaan schreef:
AJH.van.Buuren schreef:Voor sekte verklaren dat spul en eruit.
Hoe bepalen we wat een secte is en wat niet? Naar mijn mening is elke relige een uit de hand gelopen secte. Overigens kunnen we politieke ideologen ook religies rekenen, compleet met retueelen,bekering drang en heilige huisjes. Neem bijvoorbeeld multiculturalisme waar men 'gelooft' in de gelijkheid van culturen, men tegenstanders demoniseerd als "het grote kwaad" (satan) en jaarlijks organiseert men ritueel multiculturalisme activiteiten om elkaar beter te kunnen begrijpen (evangeliseren). :twisted:
als iets naar jouw mening is, dan is dan niet meteen een feit.
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Marinus schreef:
Scheet,

een kleine ad hominum is wel op zijn plaats denk ik. Je klinkt als een nazi! Sorry, maar dit is ziek. Begrijp me niet verkeerd, islambashen is één van mijn hobby's, maar ik snap nog steeds wel dat moslims ook gewoon mensen zijn. En dan helemaal dat "ieder die het voor hen op durft te nemen durf ik gerust een Volks verrater te noemen en kan wat mij betreft dezelfde behandeling krijgen."

Ziek gewoon

Ach weet je: met dat gebazel verraad je zelf alles waar democratie en verlichting ooit voor stond. Maar goed als een ware fascist betaamd, zou dat je aan je reet moeten roesten.

Groeten
Islambashen mag nooit ontaarden in moslims bashen.
Het is trouwens niet islam maar berbercultuur om zonen als prinsjes in de watten te leggen zodat ze op straat opgroeien, en een kort lontje krijgen zodat ze ontploffen als deze verwende apen hun zin niet krijgen.
Bij deze bevolkingsgroep zijn dringend supernannys nodig.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

collegavanerik schreef: Islambashen mag nooit ontaarden in moslims bashen.
Het is trouwens niet islam maar berbercultuur om zonen als prinsjes in de watten te leggen zodat ze op straat opgroeien, en een kort lontje krijgen zodat ze ontploffen als deze verwende apen hun zin niet krijgen.
Bij deze bevolkingsgroep zijn dringend supernannys nodig.
Nou daar kan ik het globaal dan wel weer mee eens zijn. Moet er ook wel even bij gezegd worden dat ook de berbers voor een flink deel nette burgers zullen zijn. En ja dat tuig wat zonodig auto's moet flamberen: stuur wat mij betreft een paar charges ME door betreffende wijken heen. Is ook leuk voor alle moslims en niet-moslims in die wijken die wel voorstander zijn van rust en orde.

En wat (aspirant)terroristjes en andere staatsvijandige elementen betreft: na de gevangenisstraf het land uitgooien vind ik geen slechte oplossing. Zo'n hofstadgroepske is een prima voorbeeld. Dat soort mensen hoef je in de maatschapij niet te tolereren.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
collegavanerik
Superposter

Marinus schreef: En wat (aspirant)terroristjes en andere staatsvijandige elementen betreft: na de gevangenisstraf het land uitgooien vind ik geen slechte oplossing. Zo'n hofstadgroepske is een prima voorbeeld. Dat soort mensen hoef je in de maatschapij niet te tolereren.
ik ben geen voorstander van deportatie.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

collegavanerik schreef:
Marinus schreef: En wat (aspirant)terroristjes en andere staatsvijandige elementen betreft: na de gevangenisstraf het land uitgooien vind ik geen slechte oplossing. Zo'n hofstadgroepske is een prima voorbeeld. Dat soort mensen hoef je in de maatschapij niet te tolereren.
Maar wat moet je er anders mee? Iemand die hier dingen wenst op te blazen moet je niet laten rondlopen in de maatschappij. Ik ben zeker wel een voorstander van deportatie als dat mogelijk is.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

In het geval van vergunninghouders, ben ik wel voor deportatie !
Fuck met alles.
collegavanerik
Superposter

Marinus schreef:
collegavanerik schreef:
Maar wat moet je er anders mee? Iemand die hier dingen wenst op te blazen moet je niet laten rondlopen in de maatschappij. Ik ben zeker wel een voorstander van deportatie als dat mogelijk is.
en waarom zou je de marokkaanse maatschappij opzadelen met ons probleem?
Gooi maar over de muur dan is het weg, nee zo werkt het niet.

Het zijn trouwens nederlandse staatsburgers, het zijn criminelen, maar criminelen hebben ook rechten. Gevangenisstraf geldt als straf en als je je straf hebt uitgedient mag je weer opnieuw proberen. Waarom zou je hangjongeren met marrokkaanse ouders straffen met een deportatie en hangjongeren met nederlandse ouders niet? Dat is een fundamentele rechtsongelijkheid, de jongeren kunnen er immers ook niets aan doen waar hun ouders zijn geboren.
Afbeelding Hebr 6:
Plaats reactie