Ben jij occult belast??

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..
Yoyo
Ervaren pen

Bericht door Yoyo »

Ik heb het wel eens geprobeerd. Maar ik denk dat het een soort optische illusie is of zoiets...
Toch vraag ik me af hoe het kan dat je het dan ziet bewegen als je het gelooft. Of trillen mijn ogen enkel? :lol: naja, ik vind het toch interessant...
The most disturbing, heartbreaking and *disgusting thing about the idea of heaven and hell is not that so many people BELIEVE it to be the truth, but that they WANT it to be. ~ yoyo
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Beste Yoyo.
Niet al het bijgeloof is even schadelijk of gevaarlijk. Dat iemand gelooft dat hij voorwerpen kan laten zweven dmv gedachtenkracht, hoeft niet persé gevaarlijk te zijn. Waar het mij om gaat is het bewijs, en dat is tot nu toe nog nooit geleverd. Als iemand dat kan, laat hij dan in de aanwezigheid van camera's en een team van wetenschappers en goochelaars een kiezelsteentje zweven, en de wereld is grotendeels overtuigd dat er iets bijzonders aan de hand is. Maar, niemand kan dat, tóch?

Grtz..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Yoyo schreef:Ik heb het wel eens geprobeerd. Maar ik denk dat het een soort optische illusie is of zoiets...
Toch vraag ik me af hoe het kan dat je het dan ziet bewegen als je het gelooft. Of trillen mijn ogen enkel? :lol: naja, ik vind het toch interessant...
Een interessant broodje aap gebeuren.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Yoyo
Ervaren pen

Bericht door Yoyo »

Smullen maar! :D
The most disturbing, heartbreaking and *disgusting thing about the idea of heaven and hell is not that so many people BELIEVE it to be the truth, but that they WANT it to be. ~ yoyo
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Yoyo schreef:Boeddhisme is niemand tot last.
Vaak is het zo totdat je ermee in aanraking komt en meer ziet. Laatst hadden we hier een topic over een paar boeddhistische zaken, en hoorde ik allemaal zaken waar ik niets van afwist.
Ik ben het met je eens dat geestesgesteldheid erg belangrijk is. Van vitaal belang zelfs. Alleen ik geloof niet dat iedere gelovige gek is.
Natuurlijk. Je hoeft geen fanaat te worden en moet nooit alles over één kam scheren natuurlijk. Er zijn vormen van mild bijgeloof en extreem bijgeloof, net zoals je aardige mensen hebt en kwaaie.

Er zullen zeker een flink aantal tussenzitten maar over het algemeen is religie in mijn ogen een misverstand voor hen die niet beter (willen) weten.
Precies.
Als dit een bedreiging voor de samenleving vormt zeg ik er wel wat van. Maar als iemand niemand tot last is met zijn of haar geloof waarom zou je die hem/haar dat dan ontnemen? :roll:
Omdat er valse dingen naar voren wordt gebracht. Licentia liet weten dat psychokinese zeker bestaat. Zoiets moet dan aan de kaak gesteld worden.
Simpelweg omdat jij het niet uit kan staan dat iemand lekker kan genieten van een illusie?
Nee, genieten van illusies doe ik ook als ik naar The Lord of the Rings of King Kong kijk. Illusies en fantasieën zijn heel mooi. Maar men moet illusie van realiteit weten te onderscheiden. Zoiets is zeer belangrijk in het leven. Lees het hele stuk van Ingersoll eens.
Born OK the first time
Yoyo
Ervaren pen

Bericht door Yoyo »

Wat betreft het claimen van iets als waarheid zonder bewijs ben ik het helemaal mee eens. Dat dien je, of te bewijzen, of voor jezelf te houden... :oops:

....

Ik heb zin om King Kong te kijken nu... :)

ps: ik zal ff kijken of ik die boeddhistische topic kan vinden :wink:
Licentia
Contacteer:

Bericht door Licentia »

Dus, als ik zeg dat het waarheid is, en dat er weldegelijk bewijzen zijn aangezien ik het met eigen ogen gezien heb, maar ik het niet rechtstreeks kan bewijzen alleen doordat je het zelf uitprobeerd en het zelf zult zien (ik zal btw de proef opzoeken, hij is wetenschappelijk bewezen, maar geen idee of het ook op inernet staat) en ik het dus niet hier op de site kan zetten. Moet ik het dan voor mezelf houden?
*There's always someone to blame for the things you do yourself...*
Licentia
Contacteer:

Bericht door Licentia »

cluny schreef:
Yoyo schreef:Maar ik had het enkel over het geloof in pyschokinesis...In de kracht van gedachten, niet het offeren van babies! :shock:
Waarom doe je zelf niet eens wat psychokinetisch?
Leg eens een vierkante cm sigarettenvloeipapier onder een glas en ga met volle gedachtekracht aan de slag.
Ik kan je garanderen, het lukt je niet, het is veel te hoog gegrepen voor een ongetalenteerde beginner als jij, probeer het eerst maar eens met een vierkante millimeter.

klinkt alsof je beweerd dat jij het wel kan...
Hoe weet je dat hij het niet kan? Of dat hij ongetalenteerd is?
a.r.

Bericht door a.r. »

Licentia schreef:Dus, als ik zeg dat het waarheid is, en dat er weldegelijk bewijzen zijn aangezien ik het met eigen ogen gezien heb, maar ik het niet rechtstreeks kan bewijzen alleen doordat je het zelf uitprobeerd en het zelf zult zien (ik zal btw de proef opzoeken, hij is wetenschappelijk bewezen, maar geen idee of het ook op inernet staat) en ik het dus niet hier op de site kan zetten. Moet ik het dan voor mezelf houden?

Ik heb ook wel eens iets gezien met mijn eigen ogen, heb zelfs wel eens gezegd "ik ben volgens mij al eens eerder hier geweest". Je hersenen kunnen vreemde spelletjes met je spelen hoor.....maar .........
Als de proef idd bewezen is, zoals jij stelt, is hij vast terug te vinden op internet, universiteit, proefschrift, wetenschappelijk tijdschrift etc.
Licentia
Contacteer:

Bericht door Licentia »

Ik had ehm uit een boek, heb ehm daarna zelf nog gedaan om het zeker te weten.
Maar het is al een paar jaar geleden dus weet het boek niet meer, maar zal kijken of ik het nog ergens terug kan vinden.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Licentia schreef:Mijn mening? Ik weet best dat er meer is dan dat je kunt zien, dan doel ik absoluut niet op een God of iets...

Bewijs? zet 10 peuters van rond de, 2/3 naast elkaar, leg op 2 meter afstand een luciferstokje en vraag ze om het te laten vliegen zonde rhet op te pakken, wedden dat je je bewijs krijgt =p
Maar als dat zo is, als peuters dat kunnen, waarom zien we dan niet voortdurend dingen naar peuters vliegen? Peuters willen voortdurend allerlei dingen pakken waar ze niet bij kunnen of waar ze wel bij kunnen maar heel veel moeite moeten doen om erbij te kunnen.

Als peuters dingen zouden kunnen laten vliegen met gedachtenkracht zouden we dat dus regelmatig moeten waarnemen.

Maar goed: jij kunt een paranormaal fenomeen demonstreren: neem contact op met de James Randi Educational Foundation, dan kun je een miljoen dollar ophalen. - Als je het experiment kunt herhalen onder omstandigheden die al het andere uitsluiten.

Randi heeft al tal van charlatans ontmaskerd die beweerden paranormale gaven te hebben, waaronder James Hydrick, die telekinitische kunstjes vertoonde.

Bekijk hier hoe Randi Hydrick een lesje leert.
Destinesia

Bericht door Destinesia »

MOODY BLUE schreef:Door dit soort bizarre gedachtenkronkels ben ik al mijn oude elpee's en een paar mooie oude voorwerpen kwijtgeraakt :? Ook ik was daar totaal door bevangen in die tijd.
Yup.....al mijn Zappa LP's/ceedees enzzz....

:roll:
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Bijgeloof kan onschuldig zijn net als (jawel) het geloof zelf. Ik denk alleen dat je de realiteit niet uit het oog moet verliezen en er bewust van zijn dat het een zoethoudertje is, en bovenal waar geen claims uitgetrokken kunnen worden.

Wil je geloven in die psychohupelepup, moet je natuurlijk zelf weten. Maar die verhaaltjes 'Ik heb het m'n eigen ogen gezien' hebben we niks aan. Ik heb ook zoveel gezien, zelf een weerwolf (samen met een vrindinnetje), de zon zien onder gaan midden in de nacht.........leuke verhaaltjes -die je samen met een paar vrienden achter een biertje- kunt vertellen, ter vermaak natuurlijk !
Fuck met alles.
Licentia
Contacteer:

Bericht door Licentia »

Als jij dat soort dingen heb gezien, raad ik je toch aan je hersenen na te laten kijken...
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Goh, je staat wel heel erg snel klaar voor me te beoordelen. En om in jouw stijl te blijven, kan ik je ook zeggen om je hersens na te laten kijken samen met die (onzichtbare) kleutertjes van je !
Fuck met alles.
Plaats reactie