Kerstboodschap Beatrix is wel of geen aanval op Wilders ?

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Plaats reactie

De kersttoespraak van beatrix is een aanval op Wilders ?

Ja.
6
40%
Nee.
7
47%
Anders
1
7%
Geen mening.
1
7%

Totaal aantal stemmen: 15

Akkersloot
Banned
Contacteer:

Kerstboodschap Beatrix is wel of geen aanval op Wilders ?

Bericht door Akkersloot »

http://www.koninklijkhuis.nl/content.jsp?objectid=23872

" Dat Wilders de kersttoespraak van Beatrix ziet als een aanval op hem, zegt meer over Wilders" aldus het CDA (NOS-teletext pag 104).

Even peilen :lol:
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

Eromheendraaien zoals "onze premier" dat doet samen met dit CDA is zeer hypocriet. Natuurlijk is het een steek onder water naar O.A. Wilders.

Als republikein ben ik helemaal van mening dat het koningshuis zou moeten verdwijnen daar het een anachronisme is in een land als Nederland.

Maar daar het koningshuis laten verdwijnen voorlopig onmogelijk is wil ik wel heel graag dat een oude wens van D66 en SP eens opnieuw onder de aandacht komt, n.l. de monarchie louter ceremonieel laten functioneren.
Die Bea laat zich veel te vaak gebruiken als uithangbord van de regering, (waar ze ook nog eens onderdeel van uitmaakt trouwens :twisted: ) met haar gratuite en obligate redevoeringen met verdekte politieke statemens.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het is mijns inziens wel degelijk een verdekte aanval op Wilders, en ik geef Wilders dan ook groot gelijk in zijn kritiek op de kersttoespraak. Ik vind ook een koningin die onderdeel is van een regering niet passen in wat een democratie zou moeten zijn, de koninging is namelijk niet door het volk gekozen, maar doordat haar wiegje in een koningshuis stond onderdeel geworden van de regering, bepaald niet democratisch dus. Het koningshuis mag van mij ook verdwijnen. Of anders inderdaad alleen zich bezig houden met het doorknippen van lintjes. En verder zou ik ervoor zijn dat de koningin ook gewoon belasting zou betalen zoals iedere burger in dit land. Wat dat betreft kan men een voorbeeld nemen aan het Engelse koningshuis.

Wat ik trouwens ook schandalig vond is dat in de kerstrede geen woord werd vuilgemaakt aan 'onze jongens' die in het midden oosten zitten en aan de jonge knullen die inmiddels daar gesneuveld zijn. Heeft de koningin daar geen boodschap voor met kerst? Dat zal de ouders van die voor niets gesneuvelde jongens wel hebben teleurgesteld.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

Mooie kersttoespraak. Wel jammer dat ze begon over God, maar de rest had wél inhoud en vond ik erg mooi. Jammer dat Wilders er anders over denkt.

Groetjes,
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Doorzeuren in een oud bekend stramien, en van het type "Wie de schoen past trekke hem aan"
En Wilders vond hem goed passen :lol:
Plaats reactie