We hoeven de islam niet belachelijk te maken ...

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Sebastiaan schreef:Mensen denken dat de Islam een onschuldig soort Christendom geloof is met een kleine culturele achterstand dat na verloop van tijd vanzelf goed komt indien we het met rust laten....
Ik wil de pret niet bederven maar ook "het onschuldig soort christendom" bestaat niet.
VELE christenen zijn in hun uitlatingen en denkbeelden minstens zo extreem als vele islamieten!
Het enige verschil is de manier van bewerken van de ongelovige honden.
De ene groep doet het op een stiekume achterbakse manier dmv een popie moderne benadering van de jeugd, de andere verkiezen de grove manier en slaan het er gewoon in.
De christengroep handelde nog niet zo lang geleden op exact dezelfde manier als de islamgroep van deze tijd.
Ze hebben gemerkt dat dat niet voldoende zieltjes opleverde en vaak het tegengestelde bewerksteligde en dus hun taktiek aangepast (je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn).
Maar vergis je niet, onder dat masker van vriendelijkheid borrelt nog altijd een minstens zo verderfelijk dogma als dat van de islam.

Nederland heeft het probleem dat de vrijheid van godsdienst ten koste gaat van de vrijheid van andersdenkenden!
Zolang men dat niet inziet zal extremistische en potentieel gevaarlijke godsdienst in Nederland een bedreiging zijn voor ieders vrijheid.
Nederlandse politiek wil eenvoudigweg niet te hard optreden tegen extremisten/extremisme omdat ze daarmee uiteindelijk ook hun eigen geloofsgebaseerde partijen zouden uitroeien.
Dan zou de grip van de kerk op de inwoners van ons kikkerlandje pas echt verdwijnen en dat willen deze groepen natuurlijk koste wat kost voorkomen.
Consequentie hiervan is dat de aanpak van extremisten/extremisme half zacht is en nooit voldoende effect zal hebben om het te doen verdwijnen.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

Het lijkt soms wel om de Christenen en MOslims een geheime afspraak hebben om het hand boven elkaars hoofd te houden. Chistelijke kerkenkloken maken Moskee minareten mogelijk die oprepen tot gebed. Ckrsitelijke scholen maken Moslim scholen mogelijk. Kortom zowel het Christendom en de Islam streven naar een verzuiling van de maatschapij en versterken elkaar hierin.

Ik ben bang dat er eerst een paar kerken moet afbranden als gevolg van traditionele moslim 'vreugdevuren' voordat christenen inzien dat de Islam een bedrijging is voor hun geloof. Een lichtpuntje is dat christenen niet meer zo naief zijn dat ze hun kerken verkopen aan moslim die de boel dan afbreken.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

zo wat schrijf jij zlordug zeg.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

collegavanerik schreef:zo wat schrijf jij zlordug zeg.
Wat is je commentaar op de boodschap? :lol:
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Erik schreef: Nederlandse politiek wil eenvoudigweg niet te hard optreden tegen extremisten/extremisme omdat ze daarmee uiteindelijk ook hun eigen geloofsgebaseerde partijen zouden uitroeien.
Juist, en het is hoog nodig dat extremisme in zijn totaliteit de kop wordt ingedrukt.
Fuck met alles.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Past wel in deze draad vind ik.

Het Haags gemeentemuseum exposeert een seksueel getint kunstwerk waarin twee homo’s zijn te zien die maskers dragen van de islamitische profeet Mohammed en diens schoonzoon Ali. Voor gelovige moslims is dat een doodzonde.

Nu is er een aantal moslims die hier een beweging tegen begonnen is en hun zegsman mocht gisteravond bij Pauw en Witteman zijn verhaal doen. (Dit is vast op uitzending gemist nog wel te zien. ) Wat mij opviel was dat deze zegsman totaal het verschil niet ziet tussen iets als een beleding opvatten en een concrete belediging. Het ging er voor zover ik begreep om dat de fotografe die bovengenoemd kunstwerk maakte wilde aangeven dat homoseksuelen in islamitische staten als het ware vanwege hun religie een masker moeten dragen. Symboliek te over dus en niet als belediging op te vatten voor een weldenkende. Ik vind dat wij er voor moeten waken dat ook kunstuitingen als belediging worden gezien en dat musea hier hun exposities aan aanpassen. Dit alles in het kader van respct voor religie.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

DrWho, je krijgt moslims nooit zover om de achterliggende boodschap te ontdekken dat zo'n kunstwerk wil laten zien. Ze zijn ongelooflijk gefixeerd op het al dat niet beledigen van hun heilige profeet, en Mohammed als een homo afbeelden wordt gezien als zwaar beledigend en ronduit kwetsend. Hier voorbij kijken is een onmogelijkheid voor een gelovige moslim. Het idee dat wij ze dat zouden kunnen leren is een ronduit naïeve gedachte.
Daarnaast zal het een gelovige moslim een zorg zijn of homo's in moslimlanden worden vervolgd. Ik kan me niet voorstellen dat een moslim die zelf homo's als zondig zien, zich daar druk om zou maken. We moeten eindelijk eens beseffen dat moslims anders denken dan wij, en ook nooit gaan denken zoals wij. Het is dus onbegonnen werk ze te overtuigen van onze manier van denken. Zeker als het om de profeet gaat, vind je hier absoluut geen voedingsbodem voor een andere benadering in het denken, dan moslims nu hebben. Wil je echt vreedzaam met moslims samenleven dat zullen we hun manier van denken moeten accepteren. Aangezien men daar een aversie tegenheeft, zit men dus met een onoplosbaar conflict.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Kitty schreef:DrWho, je krijgt moslims nooit zover om de achterliggende boodschap te ontdekken dat zo'n kunstwerk wil laten zien. Ze zijn ongelooflijk gefixeerd op het al dat niet beledigen van hun heilige profeet, en Mohammed als een homo afbeelden wordt gezien als zwaar beledigend en ronduit kwetsend..
Daarom moeten wij hopen op een "verlichting", van de meer ingeburgerde. En ik heb ook niet direct de hoop dat al te orthodoxe oogklepdragers snel hun mening zullen aanpassen. Maar het gaat mij ook niet om de mening van deze figuren. Wat duidelijk aan hen moet zijn dat hier andere mores gelden. Ik las gisteren in HP de tijd een artikel over opkomend fundamentalisme onder moslims in Indonesië. Nu is dit een grotendeels islamitisch land, maar de ondanks dat verworven vrijheden worden de afgelopen paar jaar sterk beknot. Er wordt zeer kordaat door een relatief kleine groep zelfuitgeroepen moslimmoraalridders opgetreden tegen van alles en nog wat. Wij mogen ons gelukkig prijzen met onze dankzij de verlichting verworden vrijheden. Echter gezapig achteroverleunen, omdat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen is niet verstandig. Zeker niet als een zekere mevrouw Vogelaar die van rechtse zijde van gekwek wordt beticht blijft kwaken. Een week geleden verkondigde zij dat integratie zeker 45 jaar duren zal. Wat een onzin en wat een vrijbrief voor onder het tapijt vegen van mislukt beleid.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Plaats reactie