Verzetsbeweging tegen Wilders

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

In dit land gaat het er op deze manier (kunst, satire, films over de koran enz) aan toe; deal with it,
Ben ik helemaal eens mee, aanpassen is een must en ik verwacht dan ook dat iedere buitenlander zich inzet voor dat te bereiken. En het liefste al beginnen met integreren bij de vergunning aanvraag (als ik het goed heb begrepen is het daar ook al een zooitje).
en als het even kan snel.
Het liefste wel natuurlijk, maar zo eenvoudig is het niet. Mijn ervaring als buitenlander is dat er nog genoeg mensen zijn met weinig tot zeer weinig geduld en begrip. En het generaliseren he, dat geeft de nodige wrijving ook. Nederland heeft een pedo-partij, dan is heel Nederland ziek en oversekst.
Fuck met alles.
Secularizer
Banned
Contacteer:

Bericht door Secularizer »

Lex-Legis schreef:Hier in Israel zijn de Atheisten vaak Links politiek. Het lijkt in Nederland niet noodzakelijk het geval te zijn... is dat zo?
Het is voor een buitenstaander misschien moeilijk te volgen, en ook Theoloog geeft het heel gebrekkig weer, maar er is in Nederland onder de linksen een conflict ontstaan over de vraag wat de term "links" nu eigenlijk betekent.
Een gedeelte van de Sociaaldemocraten en de Groen-Linkse partij is vanouds religieus gemotiveerd en is nu gewoon pro-muslim geworden,
omdat ze de Moslims zielig [zielig = pityful or pathetic] vinden..

Dit tot grote ergernis van het seculiere deel van de bevolking.
Het vraagstuk hoe om te gaan met de moslim-minderheid, die zich in de grote steden vaak op grote schaal crimineel en agressief gedraagt, heeft een groot deel van de vroegere 'linksen' vervreemd van de oude sociaaldemocratische partij (PvdA).
Deze partij heeft al veel steun verloren en verliest nu steeds meer.

Veel seculiere nederlanders verdenken de Moslim-immigranten er van, opzettelijk verkeerd gebruik of zelfs misbruik te maken van de voorzieningen voor werklozen.
Of dit nu waar is of niet, het is een reden voor wantrouwen en conflict.
Veel atheïsten steunen de zogenaamd "linkse" partijen niet meer, ook omdat die de Islam wel goed schijnen te vinden.
De zogenaamd "linkse partijen" zijn daardoor in handen gevallen van aanhangers van godsdiensten.
Voorbeeld : Wouter Bos, leider van de PvdA, heeft nog nooit een rationele verklaring gegeven voor het feit dat hij "links" is, wel een godsdienstige.
"A secular world is a sane world" - Pat Condell
Willem_B
Ervaren pen

Bericht door Willem_B »

Dit tot grote ergernis van het seculiere deel van de bevolking.
!???
In de eerste plaatst wellicht wel tot een groot deel van de christelijke bevolking... en dan nog een deel van het seculiere deel erbij...
Het zit allemaal niet zo simplistisch in mekaar in de maatschappij.

Mijn vraag daarbij is altijd: hoe weet je ZO ZEKER wie waar voor stemt?
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Theoloog schreef:Wat Wilders doet is echter alle moslims over één kam scheren en voortdurend schofferen. Volgens mij bereik je daar weinig mee.
Onderbouwing graag! Ik hoor dit heel vaak, maar het is mijns inziens een soort mantra geworden, die vrijwel nooit echt wordt onderbouwd. Hetzelfde zegt men van Ayaan Hirsi Ali, Ehsan Jami, Afshin Ellian, en eigenlijk iedere willekeurige criticus van de Islam. Het is te gemakkelijk! Aantonen! anders is het niet meer dan laster.

De woorden die ik in de openingspost heb gelezen zijn niet meer dan een ad-hominem aan het adres van Wilders, en een zeer kwalijke demonisering 'Het Kwaad moet gestopt worden!', 'Stop de verwildering!', 'anti-wildersbeweging!'

Laat men verdomme eens op de argumenten van Wilders (en andere critici) ingaan, en laat men verdomme eens gaan nadenken waarom Wilders zoveel succes heeft. Er is genoeg aan te merken op Wilders, ik heb dat zelf ook al gedaan, maar laat men nu niet Wilders gaan neerzetten als 'het kwaad', de nieuwe Mussolini. Bah! :twisted:

Grtz...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Lex-Legis
Forum fan

Bericht door Lex-Legis »

Devious schreef:...en laat men verdomme eens gaan nadenken waarom Wilders zoveel succes heeft...
Is wilders erg populair met de zelfde mensen als de wijle Pim?

Lex-Legis
"We never judge a statement by its author, but only on its own merit."
-Rabbi Moshe Chaim Luzzato (1707-1746)
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Devious schreef:
Theoloog schreef:Wat Wilders doet is echter alle moslims over één kam scheren en voortdurend schofferen. Volgens mij bereik je daar weinig mee.
Onderbouwing graag!
Mijn inziens behoeft het geen onderbouwing meer vanwege de vele topics waar het duidelijk is dat Wilders zich schuldig maakt aan die dingen die Theoloog schrijft.
Laat men verdomme eens op de argumenten van Wilders (en andere critici) ingaan,
Dat wordt vaker gedaan. Of bedoel je de mensen die de verzetsbeweging hebben opgezet ?
en laat men verdomme eens gaan nadenken waarom Wilders zoveel succes heeft.
Ik had zelf zo gedacht dat het komt aan gebrek van een tegengeluid.
Er is genoeg aan te merken op Wilders, ik heb dat zelf ook al gedaan,
Inderdaad.
maar laat men nu niet Wilders gaan neerzetten als 'het kwaad', de nieuwe Mussolini. Bah! :twisted:
Mee eens, maar daar zal iedereen wellicht (hier op het forum) wel eens mee zijn.
Fuck met alles.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Secularizer schreef:de moslim-minderheid, die zich in de grote steden vaak op grote schaal crimineel en agressief gedraagt
Allemachtig wat een stigmatiserende flauwekul. Op NIETS gebaseerd. Kom maar
met onderbouwing, feiten, bewijzen.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

Kitty schreef:Wilders kan gewoon als politicus op zijn politieke standpunten worden aangepakt net als ieder ander, moet daar een beweging voor op touw worden gezet?
Ach ja, de één zet een beweging op tegen de minister als onderwijs...
Jongeren doen iets wat wij volwassenen verleerd zijn: strijden tegen de politiek.
Dus nu leren de ouwegies weer van de tieners.
Ook zij gaan dingen tegen Wilders ondernemen, omdat zij het niet eens zijn met zijn standpunten?
Is dat erg?
Nee,... zolang het maar op een gewone manier gebeurt: het verbaal uiten van je mening t.o. een bepaald personage.
Daar is totaal niets mis mee.
Wanneer iemand extra beveiliging nodig heeft omdat een bepaalde bevolkingsgroep een prijs op iemands voorhoofd heeft gezet: kan ik maar 1 ding zeggen: afvoeren die mensen, terug naar het land van herkomst.
zij zijn niet in staat om te leven in een democratie.

maar waarom zijn wij Hollanders niet in opstand gekomen tegen de PvdA?
Zij zouden het nieuwe zorgstelsel terugdraaien naar de oude situatie...
Of tegen de hoge benzineprijzen?
Want bij ons zijn ze hoger dan in andere Europese landen...
Of tegen de bezuinigingen in de verpleeg- en gehandicaptenzorg?
Constant met magere bezetting moeten staan, omdat de overheid bepaald hoeveel "zorg" er mag worden ingepland, wat zodanig mager is, dat de veiligheid van je cliënten niet gewaarborgd kunnen blijven.
Nee.. wij brave burgers zijn te tam geworden. Het wordt hoog tijd dat wij weer eens wat van ons moeten laten horen!

Laat het met Wilders een begin zijn. Een democratisch begin!!!
Laten wij weer wat van ons horen als burgers!
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

biajas schreef: Wanneer iemand extra beveiliging nodig heeft omdat een bepaalde bevolkingsgroep een prijs op iemands voorhoofd heeft gezet: kan ik maar 1 ding zeggen: afvoeren die mensen, terug naar het land van herkomst.
Een hele bevolkinsgroep nog wel ?
Fuck met alles.
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

Plons schreef:
biajas schreef: Wanneer iemand extra beveiliging nodig heeft omdat een bepaalde bevolkingsgroep een prijs op iemands voorhoofd heeft gezet: kan ik maar 1 ding zeggen: afvoeren die mensen, terug naar het land van herkomst.
Een hele bevolkinsgroep nog wel ?[/quote
zullen we het dan gewoon op de betrokken personen houden, die zich niet kunnen aanpassen and e nederlandse democratie?
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Yes.
Fuck met alles.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Plons schreef:
Devious schreef:
Onderbouwing graag!
Mijn inziens behoeft het geen onderbouwing meer vanwege de vele topics waar het duidelijk is dat Wilders zich schuldig maakt aan die dingen die Theoloog schrijft.
Sorry, ik kan daar overheen hebben gelezen, maar ik heb nog nooit een citaat gezien waaruit overduidelijk blijkt dat Wilders 'alle' moslims over één kam scheert. Die citaten wil ik graag zien. En wat betreft het schofferen wil ik oog wel graag eens een keer zien wat men daar precies mee bedoelt. Wat men tegen Wilders in te brengen heeft komt meestal niet verder dan 'Wilders,, haatzaaier', 'Wilders,, islamofobie'.
Laat men verdomme eens op de argumenten van Wilders (en andere critici) ingaan,
Dat wordt vaker gedaan. Of bedoel je de mensen die de verzetsbeweging hebben opgezet ?
Die laatste sowieso. Zij lijken Wilders, zo suggereert de openingspost tenminste, neer te zetten als 'het kwaad', een soort nazi. Laat men dat dan maar eens onderbouwen.
Zijn oproep om de Koran te verbieden vind ik onzin, maar zijn analyse van de Koran klopt gewoon. Het is een haatdragend KUTBOEK! En daar mag men hier in Nederland gelukkig nog voor uit komen.
en laat men verdomme eens gaan nadenken waarom Wilders zoveel succes heeft.
Ik had zelf zo gedacht dat het komt aan gebrek van een tegengeluid.
Nee, dat komt omdat Wilders voor een groot gedeelte gewoon gelijk heeft, en omdat een groot aantal Nederlanders problemen heeft (of verwacht) met het groeien van de Islam. Wilders is op dit moment de enige bij wie ze terecht kunnen. Dat zogenaamde 'tegengeluid' stelt niets voor, want het betreft voornamelijk persoonlijke aanvallen en gedemoniseer richting Wilders.
maar laat men nu niet Wilders gaan neerzetten als 'het kwaad', de nieuwe Mussolini. Bah! :twisted:
Mee eens, maar daar zal iedereen wellicht (hier op het forum) wel eens mee zijn.

Weet ik niet. Die indruk kreeg ik niet zo, maar mijn afkeer was vooral gericht tegen die anti-wilders actiegroep die in de openingspost wordt geciteerd.

Grtz..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Jeroen T
Geregelde verschijning

Bericht door Jeroen T »

Devious schreef:
Onderbouwing graag! Ik hoor dit heel vaak, maar het is mijns inziens een soort mantra geworden, die vrijwel nooit echt wordt onderbouwd. Hetzelfde zegt men van Ayaan Hirsi Ali, Ehsan Jami, Afshin Ellian, en eigenlijk iedere willekeurige criticus van de Islam. Het is te gemakkelijk! Aantonen! anders is het niet meer dan laster.
De fout die Wilders maakt(volgens mij) isw dat hij met 2 maten meet. Contineu roept hij allemaal slechte dingen over de koran terwijl je dat net zo goed van de bijbel kan zeggen.

Dit steunt mijn idee van Wilders als populist die maar gewoon de islam als pispaal gebruikt omdat dat handig is. Als er iets anders was dat negatief in het nieuw is dan had hij wel daar tegen aangeschopt zolang het maar publiciteit oplevert.
De woorden die ik in de openingspost heb gelezen zijn niet meer dan een ad-hominem aan het adres van Wilders, en een zeer kwalijke demonisering 'Het Kwaad moet gestopt worden!', 'Stop de verwildering!', 'anti-wildersbeweging!'

Laat men verdomme eens op de argumenten van Wilders (en andere critici) ingaan, en laat men verdomme eens gaan nadenken waarom Wilders zoveel succes heeft. Er is genoeg aan te merken op Wilders, ik heb dat zelf ook al gedaan, maar laat men nu niet Wilders gaan neerzetten als 'het kwaad', de nieuwe Mussolini. Bah! :twisted:

Grtz...
Met die demonisering ben ik het ook niet eens hoor.
Ik geloof in de hersenen van de mens over mijn ziel maak ik me geen zorgen.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Jeroen T schreef: De fout die Wilders maakt(volgens mij) isw dat hij met 2 maten meet. Contineu roept hij allemaal slechte dingen over de koran terwijl je dat net zo goed van de bijbel kan zeggen.
Helemaal mee eens!!!
Dit steunt mijn idee van Wilders als populist die maar gewoon de islam als pispaal gebruikt omdat dat handig is. Als er iets anders was dat negatief in het nieuw is dan had hij wel daar tegen aangeschopt zolang het maar publiciteit oplevert.
Maar het punt is dat men vrijwel niet inhoudelijk op hem ingaat. Als hij maar wat uit zijn nek lult over de Koran en de profeet, dan is het toch met een vingerknip te ontkrachten? Het maakt niet uit. Oók als Wilders wél de Bijbel onder vuur had genomen, dan had hij óók bedreigingen ontvangen van islamisten. Michel Onfray, de beroemde Franse atheïstische hedonist, heeft vanwege zijn boek 'Atheologie', waarin hij de drie Abrahamitische godsdiensten genadeloos, op een briljante wijze, en met een prachtige stijl neersabelt, vele doodsbedreigingen gekregen. Ayaan Hirsi Ali is ook iemand die niet alleen kritiek heeft op Islam. Het staat er los van. Wij hebben ook van die rotzooi via de mail ontvangen.
Stoppen?
Never!
Met die demonisering ben ik het ook niet eens hoor.
Ik had niet anders verwacht :)

Grtz..
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Devious schreef:
Je hebt helemaal gelijk Devious. Dat moet inderdaad aangetoond worden. Ik heb wat uitspraken opgesnord op Google die illustreren wat ik bedoel:
DEN HAAG (ANP) – De islam is een gewelddadige religie, vindt lijsttrekker Wilders van de Partij voor de Vrijheid. Hij vreest met de aanwezigheid van steeds meer moslims een tsunami van islamisering in Nederland. „Die raakt ons in ons hart, in onze identiteit en in onze cultuur", zegt Wilders zaterdag in de Volkskrant.

Het liefst ziet hij dat de grenzen meteen dicht gaan voor alle niet–westerse allochtonen. Volgens Wilders tonen de statistieken aan dat er een rechtstreeks verband is tussen de islam en criminaliteit. „Een op de vijf Marokkaanse jongeren staat als verdachte bij de politie geregistreerd. Hun gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur".De voorman van de Partij voor de Vrijheid heeft geen enkel geloof in een gematigde islam.
Merk op dat Wilders in bovenstaand bericht geen onderscheid maakt tussen moslims en moslims. De gematigde islam bestaat niet, aldus Wilders. Hij wil dan ook dat de grenzen dichtgaan voor alle niet-westerse allochtonen.

Daarnaast stelt Wilders dat het criminele gedrag van Marokkaanse jongeren voortvloeit uit hun religie en cultuur. Daarmee zet Wilders dus een hele religie en de hele Marokkaanse cultuur weg als crimineel van aard, en zodoende een hele bevolkingsgroep.

Of deze uitspraak, die Trouw optekende tijdens de algemene beschouwingen
Wilders zette in zijn inbreng weer enkele stappen verder. Deze keer vond hij dat moslims de koran moeten afzweren. ,,Voor mensen die de Koran niet afzweren is geen plaats in Nederland.''
Aangezien voor moslims de Koran het meest heilige Boek is, zegt Wilders dus dat moslims - alle (!) moslims - ofwel hun geloof moeten afzweren, ofwel moeten vertrekken uit Nederland.

Daarnaast vergelijkt Wilders Mohammed met Hitler en de Koran met diens boek 'Mein Kampf'. Wat zijn moslims dan? Nazi's kennelijk.

Moet ik nog uitleggen waarom dit schofferend is? Moet ik nog uitleggen waarom dit generalisaties zijn die alle moslims betreffen?
Devious schreef:Laat men verdomme eens op de argumenten van Wilders (en andere critici) ingaan, en laat men verdomme eens gaan nadenken waarom Wilders zoveel succes heeft. Er is genoeg aan te merken op Wilders, ik heb dat zelf ook al gedaan, maar laat men nu niet Wilders gaan neerzetten als 'het kwaad', de nieuwe Mussolini. Bah! :twisted:
De argumenten van Wilders? Daar is geen beginnen aan; daarvoor zijn Wilders' overtrokken beeldspraken te grotesk voor. Hitler, tsunami, straatterroristen, knettergek, schandalig en tenslotte: 'walgelijk'.

Het is een overspannen woordenstroom, die Wilders uitstoot, die geen recht doet aan de complexheid van de mensenlevens waarvan sprake is in die uitspraken. Functioneert Mohammed inderdaad als een Adolf Hitler en de Koran als een Mein Kampf. Voor sommige moslims (zoals Sami A. en Mo B.) wel. Maar voor de meesten is de Koran veeleer een boek over law & order, goed burgerschap, hoe je de Schepper moet aanbidden.

Is 'de' Marokkaanse cultuur een criminele cultuur? Als dat zo is, waarom gedragen Marokkaanse jongens zich in Marokko dan niet net zo als in Amsterdam-West? Vloeit criminaliteit voort uit de islamitische religie? Als dat zo is, waarom vind je de criminele straatschoffies waarover Wilders spreekt dan nooit in de moskee?

Wilders levert geen argumenten (wil ook niet inhoudelijk discussiëren): hij levert kreten, en wil slechts zijn gelijk van de zeepkist bazuinen. Hij waant zich een Winston Churchill; en gaat zo in die waan op dat hij zich steeds radicaler uitdrukt.

Met zijn uitspraken doet hij onrecht aan concrete mensen wiens leven en denkbeelden veel gedifferentieerder en complexer in elkaar zitten dan te vatten valt in de gezwollen soundbites die Wilders via de media afvuurt.

Hoog tijd voor wat tegengas.
Plaats reactie