eef schreef:Ergens op de ronduit site heb ik tegen iemand gezegt dat de evolutie theorie niet voor niets een theorie is. Een theorie staat voor iets dat niet bewezen is. Ik weet niet meer wat die gene zei, maar ik had het fout.
Zorgde je er eerst maar eens voor dat je wist waar je over praat, alvorens je dergelijke lariekoekerietis spuit.
-De zwaartekracht is ook een theorie. Er komt heel wat bij kijken voordat een theorie door wetenschappers wordt geaccepteerd. Binnen de wetenschap is "theorie" het hoogst haalbare voor een hypothese.
-De evolutieleer is een van de meest geferifieerde theorieen die er is. Al de vergaarde en gecontroleerde informatie bevestigd deze theorie, geen van de verzamelde gegevens bestrijden deze theorie, en de uit de evolutieleer (en het zusje ervan; de genetica) voortgekomen formules resulteren in betrouwbare voorspellingen.
Dat zou onmogelijk zijn, als de beweringen van de evolutieleer niet kloppen. De validiteit van de evolutieleer is al lang en breed bewezen, en bewezen en bewezen.
En dat maakt van jou iemand die b.w.v.s. op Schiphol, temidden van de opstijgende en landende boeings, tegen een groepje vliegtuigbouwers staalhard loopt te beweren, dat het nog niet bewezen is dat de mens vliegmachines kan bouwen.
De enige mensen die beweren dat evolutie nog geen bewezen fenomeen is, zijn mensen die de ballen verstand hebben van het onderwerp en bezwaar aantekenen vanwege de meest stupide reden die er is; het geloof.
Ik zou willen dat ik aan jullie mijn gevoel kon uitdrukken dat jullie dat ook konden ervaren. Ik heb geen woorden voor het gene wat je voelt als je aangeraakt wordt door de Heilige Gesst. ik denk dat als ik jullie kon laten voelen wat ik op zo'n moment voelen dat het voor jullie dan ook cker is dat het geen geloof is maar een zekerheid.
Waarom? Omdat we er een jummie jummie gevoel van in ons buikje krijgen? En dat is jouw criterium voor het waarheid van onwaarheid onderscheiden? Als iemand je er maar een lekker genoeg gevoel bij geeft kan jou alles op de mouw gespeld worden?
Zoals ik al vertelde (en zal ik mij er maar alvast op voorbereiden dat het 't ene oor in en het andere oor uit zal gaan) levert de wetenschappelijke benadering (waar ook de evolutieleer het product van is) formules op die
betrouwbare voorspellingen mogelijk maken. Je kan van te voren de exacte uitkomst van een scenario berekenen, aan de hand van wetenschappelijk vergaarde informatie.
Dat wil dus zeggen, dat iedereen die dat stuk gereedschap gebruikt er precies dezelfde resultaten mee boekt.
Vergelijk dat maar eens met de betrouwbaarheid van jouw 'als- ik- er- een- lekker- gevoel- van- krijg' geloof-methode.

Betrouwbaarheidsgehalte: nul.