TV-programma getiteld: "God bestaat niet"
Moderator: Moderators
Oow begrijpend lezen.. dat gene dat hier nauwelijks gebeurd..
Je weet echt wel dat je er onder valt als je Jezus hebt aanvaard, ook al voor dat ik dat gesegt heb. Zo heb ik wel gemerkt op de ronduit site. Aangezien je er hier om vraagt, doe je alsof je het neit weet. En ikweet, evenals jij, dat je het wel degelijk wist. Dus vandaar doe niet alsof je dom bent, want dat ben je niet.
En neej dat is niet de definitie van de ware christen, zoals net a eerder gezegt, over begrijpend lezen gesproken...
Je weet echt wel dat je er onder valt als je Jezus hebt aanvaard, ook al voor dat ik dat gesegt heb. Zo heb ik wel gemerkt op de ronduit site. Aangezien je er hier om vraagt, doe je alsof je het neit weet. En ikweet, evenals jij, dat je het wel degelijk wist. Dus vandaar doe niet alsof je dom bent, want dat ben je niet.
En neej dat is niet de definitie van de ware christen, zoals net a eerder gezegt, over begrijpend lezen gesproken...
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
Dus een ware christen aanvaard wel Jezus maar niet wat er in de bijbel over andersdenkenden wordt geschreven?eef schreef:En neej dat is niet de definitie van de ware christen, zoals net a eerder gezegt, over begrijpend lezen gesproken...
Of aanvaard Jezus dat zelf ook niet?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
De christen discrimineert dus dat is duidelijk.eef schreef:een christen is iemand die Jzus heeft aanvaard in zijn leven. niets meer niets minder.
Maar hij haat zelfs zijn naasten:
(Luk 14:26) Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn.
Haat jij je vader, moeder etc.?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
je rukt een tekst uit zijn verband... lees het hele stuk, dan zal je in vers 33 het moraal van het verhaal lezen en de uitleg.
33 Alzo dan een iegelijk van u, die niet verlaat alles, wat hij heeft, die kan Mijn discipel niet zijn.(statenvertaling)
33 Zo geldt ook voor jullie: wie geen afstand doet van al zijn bezittingen, kan mijn leerling niet zijn.(nbv)
Je moet niet te veel waarde hechten aan je bezittingen. Want al het aardse zal ooit vergaan, zo lees ik deze tekst. Dus neej, ik haat mijnvader moeder etc. niet.
33 Alzo dan een iegelijk van u, die niet verlaat alles, wat hij heeft, die kan Mijn discipel niet zijn.(statenvertaling)
33 Zo geldt ook voor jullie: wie geen afstand doet van al zijn bezittingen, kan mijn leerling niet zijn.(nbv)
Je moet niet te veel waarde hechten aan je bezittingen. Want al het aardse zal ooit vergaan, zo lees ik deze tekst. Dus neej, ik haat mijnvader moeder etc. niet.
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
Je blijft het dus onacceptabel vinden dat iemand niet gelooft. Sorry hoor, maar wat ben ik blij dat jij de macht niet in handen hebt hier in dit land. Dit soort bestuurders zijn namelijk dictators met grote afkeer tegen democratie en mensen rechten. En jij doet dit ook nog eens met de bijbel in de hand. Daarmee bevestig je al de vooroordelen waartegen jezelf vecht. en bevestig je ook nog eens de fundamentalistische SGP te steunen terwijl je dat elders ontkent.eef schreef:Ik vind het niet jammer, ik heb er geen woorde voor zo erg dat ik het vind, maar accepteren doe ik het wel.
Ik vraag niet waar je het vandaan hebt, daar heb ik niets aan want ik heb kennelijk die aflevering van Netwerk gemist. Ik vroeg wat zijn dan de bewijzen voor de zondvloed? Maar voor je dat doet lees eerst eens het topic hierover op dit forum.eef schreef:Dat van de zondvloed hebik op netwerk gezien, al eerder gezegt.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... hlight=ark
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
-
bad_religion
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet, er zijn duizenden geloofsgemeenschappen die het niet met elaakr eens zijn over de juiste interpretatie van het christendom. Er is geen enkele gefundeerd onderzoek naar het persoon jezus geweest waaruit zou blijken dat hij de zoon van god is. Tientallen verschillende vertalingen van de bijbel, en daar komt nog eens bij dat er brieven en evangeliën zijn weggelaten, en dan zeg jij dat men niets uit zijn verband mag rukken.eef schreef:je rukt een tekst uit zijn verband... lees het hele stuk, dan zal je in vers 33 het moraal van het verhaal lezen en de uitleg.
- collegavanerik
- Superposter
http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=zoeke ... 1202280505GH schreef:Ik vraag niet waar je het vandaan hebt, daar heb ik niets aan want ik heb kennelijk die aflevering van Netwerk gemist. Ik vroeg wat zijn dan de bewijzen voor de zondvloed? Maar voor je dat doet lees eerst eens het topic hierover op dit forum.eef schreef:Dat van de zondvloed hebik op netwerk gezien, al eerder gezegt.
Netwerk site schreef: U hebt gezocht op zondvloed in de periode vanaf 9 December 2002 tot en met 28 Mei 2005
Uw zoekopdracht heeft geen resultaten opgeleverd
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Als vers 33 is waar het eigenlijk om gaat wat maak jij dan op uit de tekst van Lukas 14:26?eef schreef:je rukt een tekst uit zijn verband... lees het hele stuk, dan zal je in vers 33 het moraal van het verhaal lezen en de uitleg.
Heb jij al afstand van al je bezittingen gedaan?eef schreef:33 Zo geldt ook voor jullie: wie geen afstand doet van al zijn bezittingen, kan mijn leerling niet zijn.(nbv)
En als je liever hebt dat ik citeer uit de NBV omdat dat het minder erg doet lijken moet je het gewoon zeggen, ik heb daar geen probleem mee, het geeft alleen maar aan hoe men naar believen teksten aanpast aan de tijdgeest om maar niet in een te slecht daglicht te komen.
Wel ik heb nieuws voor je, de moraal blijft namelijk hetzelfde........verderfelijk.
Een overduidelijk bewijs, empirisch verifieerbaar, dus dat er nooit een zondvloed is geweest.collegavanerik schreef:http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=zoeke ... 1202280505Netwerk site schreef: U hebt gezocht op zondvloed in de periode vanaf 9 December 2002 tot en met 28 Mei 2005
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
Voordat je mensen gaat beledigen:eef schreef:Oow begrijpend lezen.. dat gene dat hier nauwelijks gebeurd..
begrijpelijk schrijven is zeker zo belangrijk. Zou je je kunnen beperken tot het gebruik van de Nederlandse taal, zodat iedereen ook echt kan begrijpen wat je zegt? Ik haak af als mensen alle regels met betrekking tot stijl en spelling aan hun laars lappen.
Halloooooooooo Sjaak en Eef . Maak elkaar nou niet direct verwijten. Iedereen schrijft wel eens iets dat wat overtrokken is of dat hij zelf niet kan bevestigen. Is het dan zo moeilijk om als iemand daar commentaar op levert er zelf nog eens over na te denken en er dan voor uit te komen dat het eigenlijk niet zo is bedoeld of bewust zo geformuleerd om reacties uit te lokken of whatever reason. Blijf eerlijk tegen anderen en vooral ook jezelf. Blijf met open visier strijden.sjaakdaak schreef:Voordat je mensen gaat beledigen:begrijpelijk schrijven is zeker zo belangrijk. .eef schreef:Oow begrijpend lezen.. dat gene dat hier nauwelijks gebeurd..
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
ik ga ff beredeneren om te kijken hoe lang t geleden is. Mijn zus heeft er toen dr tijd een spreekbeurt over gehouden, dat was toen ze in de 5e zat. Toen is ze gezekt en heeft op een andere school die vaken waar ze voor gezakt was over gedaan. Ze zit nu in de 4e van weer een andere school, dat is dus zo'n 4/5 jaar trug... jammeer dat die afleveringen niet zo ver trug gaaancollegavanerik schreef:http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=zoeke ... 1202280505GH schreef:Ik vraag niet waar je het vandaan hebt, daar heb ik niets aan want ik heb kennelijk die aflevering van Netwerk gemist. Ik vroeg wat zijn dan de bewijzen voor de zondvloed? Maar voor je dat doet lees eerst eens het topic hierover op dit forum.eef schreef:Dat van de zondvloed hebik op netwerk gezien, al eerder gezegt.
Netwerk site schreef: U hebt gezocht op zondvloed in de periode vanaf 9 December 2002 tot en met 28 Mei 2005
@GH
Anacceptabel vind ik het, maar ga ik iemand dwingen christen te worden? dat is wat dictators doen, iemand zijn mening op dwingen. En nee, dat doe ik niet, dus neej ik ben geen dictator. Dus ik bevestig helemaal niets.
Op een ander topic heb ik dit ook verteld, weet zo gauw ff niet waar. Maar er is dus onderzoek gedaan naar de bomen in Amerika, die op de bergen. Er is een lijn te zien, de top heeft oudere bomen dan beneden. Dat er daar verschil in leeftijd is te zien.
@erik
Heb het net aan mn ma gevraagt, ga trug naar de grondtekst, weet niet welk woord gebruikt wordt maar in het Nederlands is er geen directe vertaling voor en is het vertaalt met haten. maar er wordt bedoelt niet de voorkeur geven aan.
Ik heb niet voor niets de statenvertaling er ook bij gezet, en het komt op hetzelfde neer, dus kijk maar wat je doet, nbv of statenvertaling. Ik gebruik nbv omdat ik dat makkelijker lezen vind, niet meer niet minder, gewoon makkelijker lezen. Dus neej. ik heb niet liever nbv omdat het minder erg doet lijken. Vraag me af waar jij dat op basseert want ik heb dit ook nooit gezegt.
@sjaaksjaak.
Ik geloof mn ogen niet. En ik ben ook net van plan om wat aan mn schrijven te veranderen. Als iemand het niet zou snappen had ie t al lang gezegt...
- collegavanerik
- Superposter
Eef,eef schreef:
@sjaaksjaak.
Ik geloof mn ogen niet. En ik ben ook net van plan om wat aan mn schrijven te veranderen. Als iemand het niet zou snappen had ie t al lang gezegt...
Ik wil je vijldneierk vekorzeen ites meer acandaht te beteedsn aan je siellnpg, je mkaat er nu wel erg een pjote van
http://www.stevesachs.com/jumbler.cgi
http://www.mrc-cbu.cam.ac.uk/personal/m ... Cmabrigde/
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Wie maakt er nou een potje van :P ? dit is maar half te begrijpen. wat ik typ is volledig te begrijpen en ander voor 98%. en als ik letters vergeet of te veel typ is da omda ik nou eenmaal niet fout loos kan typen en ik ga ook niet al mn berichten over kijken of ik miss wel iets heb fout gedaan.. srry sjaaksjaak, maar zolang het niet onbegrijpelijk is, zoals collegevanerik hier doet, ben ik niet van plan er wat aan te veranderen...collegavanerik schreef:Eef,eef schreef:
@sjaaksjaak.
Ik wil je vijldneierk vekorzeen ites meer acandaht te beteedsn aan je siellnpg, je mkaat er nu wel erg een pjote van
![]()
http://www.stevesachs.com/jumbler.cgi
http://www.mrc-cbu.cam.ac.uk/personal/m ... Cmabrigde/