Wat is er fout aan Geert Wilders?

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Nee daar trap ik niet in, natuurlijk mag wilders schrijven wat hij wil, maar dat maakt hem niet minder hypocriet. (Ik veracht zijn mening, maar ik ben voor vrijheid van meningsuiting, zeker voor een parlementslid)
En natuurlijk mag het verenigd koninkrijk niet de toegang weigeren aan een Nederlands parlementslid, dat nota bene op uitnodiging van een hogerhuislid naar het VK was gekomen.

Wilders is hypocriet omdat hij de vrijzinnige en bevindelijke moslims over een kam scheert met terroristische moslims, die nota bene in Saoedi Arabie vervolgd worden.

Ja geert ik ben ook tegen terroristen (duh), maar voor vrijheid van godsdienst.
Als je zonodig de koran wil verbieden moet je ook bijbel willen verbieden.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

Sararje schreef:Welke aanwijzingen heb je voor die stelligheid Sebastiaan?
Enkele argumenten waarom Islam minder snel zal verlichten:
- In de Islam worden de verlichte verzen worden overruled door minder verlichte verzen
- Koran is heilig en Arabisch is de heilige taal, Bijbel is niet heilig en kent geen heilige taal
- Islam ken religieus plichtenleerboek de Sharia wat zich vertaald naar voorschiften, erfrecht, civiel recht en strafrecht, de bijbel ken geen equivalent
- Koran is niet chronologies, en er wordt voordurend gedeigt met hel en verdoemtenis.
- Heiligboeken van Islam kent expliciete oproep tot heilige oorlog, bijbel ken geen gelijkwaardige equivalent
- Islam ken meer en strengere religieuze verplichtingen (Vijf zuilen) dan Christendom
- Minder religeuze tegenstrijdigheden in Islam
* grondlegger is tegenstelling tot Jezus een mens.
* kent geen heilige drie-eenheid
* kent geen erfzonde
* Allah is in tegenstelling tot Christelijke God niet redelijk
- Grondlegger heeft zichzelf uitgeroepen tot laatste profeet, en sluit daarmee mogelijke opvolgers of grote hervormers uit.
- Islam is agressiever tegen zij die de islam gedeeltelijk willen uitvoeren of helemaal willen verlaten
- Grondlegger en rolmodel van Islam was prediker/rover/slavenhandelaar/veldheer, grondlegger Christendom was Timmerman/Onderwijzer/Prediker
- Islam paradijs is aantrekkelijker en hel is angstaanjagender dan christelijk variant
- Grootste deel van Islam erkent geen religieusspiritueel leider zoals de Paus
Laatst gewijzigd door Sebastiaan op 24 feb 2009 11:50, 6 keer totaal gewijzigd.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

The Prophet schreef:Als je naar de politiek kijkt, hebben we veel meer last van christenen dan van moslims.

Dat hele moslim-"probleem" wordt m.i. zwaar overschat. Nee tegen haatzaaiers, maar voor de rest moet iedereen het maar zelf weten. Dat is vrijdenken.
Als weer eens geprobeerd om een cartoon te tekenen?
En de gevechten tussen shia's en suni's (wereldwijd, maar voornamelijk in het midden-oosten) heeft natuurlijk niets te maken de islam.
En het heeft natuurlijk ook niets met de islam te maken dat moslim meisjes/vrouwen in opvanghuizen onevenredig vaker 'beschermd' moeten worden tegen familieleden die hun gedrag willen corrigeren.

Maar jouw punt van kritiek is dus dat Wilders het allemaal loopt op te blazen, uit te vergroten, te overdrijven, enz...
Daar zit mogelijk wat in, ik moet hier even over nadenken...

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
collegavanerik
Superposter

wahlers schreef: Maar jouw punt van kritiek is dus dat Wilders het allemaal loopt op te blazen, uit te vergroten, te overdrijven, enz...
Wilders wil een wet invoeren die immigratie van moslims verbied. Sta je daar achter?
Wilders wil de koran verbieden. Sta je daar achter?
Wilders wil de bouw van moskeeen verbieden. Sta je daar achter?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

collegavanerik schreef:
wahlers schreef:
collegavanerik schreef: Hier op freethinker: :evil3:

Fitna: How to lie with statistics
Aha! Vandaar dat ik het niet gezien heb. Wat onschuldige staafdiagrammen.
Net als Devious zie ik hier geen leugen, hooguit wat "dramatization"
Tja als je demagogie niet wil zien, kan ik je ook niet helpen. :shock:

Begrijp ik jouw goed dat jij de vijand van onze vijand als onze vriend beschouwd?
Wilders trapt op alle vrijdenkeridealen, door zijn eigen dogma te preken.
Wilders is een hypocriete demagoog.
wiki schreef:Voorbeelden van demagogie
Getalsdemagogie - het vergelijken van niet vergelijkbare grootheden. Bij voorbeeld: "de huidige regering heeft de uitgaven in de sociale sector met 5 miljoen verhoogd, terwijl de vorige regering slechts een verhoging van 0,4 procent realiseerde". Het laatste feit klinkt als een lager getal, maar niemand kan zonder de absolute waarden de waarheid van het gesuggereerde "feit" bewijzen.
Ik moest hier nog op reageren...

Kun je even in het kort aangeven waar Wilders nu feitelijke onwaarheden heeft verteld.
Gerelateerd: Kun je in het kort aangeven waar Wilders intentie mogelijk misleiding is.

Ik vind die paar staafdiagrammen namelijk tamelijk onschuldig en bovendien vind ik ze persoonlijk weinig relevant.
Net zoals ik het persoonlijk weinig relevant vind dat 49% (of zoiets) van de amerikanen in het letterlijke scheppingsverhaal geloven. Al was dit 0% of 100%, dit percentage vind ik weinig relevant in discussies betreffende creationisme.
Zo ook vind ik het vermelden van 54 miljoen moslims ook weinig relevant als het gaat om de islam. Al hadden er 0% of 100% moslims in Europa gewoond dit doet weinig af aan de inherente en diepgaande doctrine van de islam.

MvG, Wim Ahlers.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

wahlers schreef:Als weer eens geprobeerd om een cartoon te tekenen?
En de gevechten tussen shia's en suni's (wereldwijd, maar voornamelijk in het midden-oosten) heeft natuurlijk niets te maken de islam.
En het heeft natuurlijk ook niets met de islam te maken dat moslim meisjes/vrouwen in opvanghuizen onevenredig vaker 'beschermd' moeten worden tegen familieleden die hun gedrag willen corrigeren.
Ik begrijp het verband met vrijdenken niet helemaal (daar ging het hier toch over?).
wahlers schreef: Maar jouw punt van kritiek is dus dat Wilders het allemaal loopt op te blazen, uit te vergroten, te overdrijven, enz...
Yep. Over 1 kam scheren, ook nog.

Een Echte Vrijdenker (tm) erkent gewoon dat iedereen mag zeggen wat-ie wil, ook al zegt de ander iets waar jij het volstrekt niet mee eens bent. Fortuyn had dat tenminste nog begrepen. Wilders roept van wel, maar wil tegelijk die vrijheid niet voor moslims. DAT is dus hypocriet.

Het gaat er dus niet om dat ik een fan ben van de islam (want dat ben ik zeer zeker niet), maar wel dat moslims OOK moeten kunnen zeggen wat ze willen, ook al is dat in mijn (en jouw) ogen verwerpelijk of onzinnig. Tegelijkertijd betekent dat dat kritiek op die verwerpelijke zaken uiteraard OOK mag.

De grens leg ik bij oproepen tot haat en geweld. Dat hoeven we niet te tolereren.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

collegavanerik schreef:
  1. Wilders wil een wet invoeren die immigratie van moslims verbied. Sta je daar achter?
  2. Wilders wil de koran verbieden. Sta je daar achter?
  3. Wilders wil de bouw van moskeeen verbieden. Sta je daar achter?
  1. Ja! Indien deze persoon vasthoud aan een doctrine die de democratie en vrijheid veracht, verstoot en niet erkent en alleen maar denkt in termen van dar-al-harb en dar-al-islam.
  2. Als boek? Nee! Als levenswijze? Ja! (zie a.)
  3. Als er aantoonbaar haat gepredikt wordt? Ja! Als dit door een wahabistische organisatie betaald wordt en gecontroleerd wordt? Ja!

MvG, Wim Ahlers.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Ik ben het grotendeels met wahlers eens.

Ik heb ook grote moeite met import-bruiden/bruidegommen uit moslimlanden. M.i. is er inmiddels keuze genoeg,in Nederland, iig mbt Turkse en Marokkaans partners. Ook ben ik pertinent tegen imams uit het buitenland.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
collegavanerik
Superposter

wahlers schreef:
  1. Ja! Indien deze persoon vasthoud aan een doctrine die de democratie en vrijheid veracht, verstoot en niet erkent en alleen maar denkt in termen van dar-al-harb en dar-al-islam.
  2. Als boek? Nee! Als levenswijze? Ja! (zie a.)
  3. Als er aantoonbaar haat gepredikt wordt? Ja! Als dit door een wahabistische organisatie betaald wordt en gecontroleerd wordt? Ja!
Al jouw zienswijzen over excessen vallen al onder de nederlandse wet, wilders wil een algemene wet invoeren voor ALLE moslims en ALLE moskeeen.
Afbeelding Hebr 6:
collegavanerik
Superposter

Kochimodo schreef:Ik ben het grotendeels met wahlers eens.

Ik heb ook grote moeite met import-bruiden/bruidegommen uit moslimlanden. M.i. is er inmiddels keuze genoeg,in Nederland, iig mbt Turkse en Marokkaans partners. Ook ben ik pertinent tegen imams uit het buitenland.
deze "importbruidenwet" heeft als gevolg dat ook nietmoslimbruiden (de overgrote meerderheid!) gediscrimeerd worden, zodanig dat nederlanders in Parijs moeten gaan wonen omdat hun vrouw het land niet in mag.
Afbeelding Hebr 6:
collegavanerik
Superposter

wahlers schreef: Kun je even in het kort aangeven waar Wilders nu feitelijke onwaarheden heeft verteld.
Gerelateerd: Kun je in het kort aangeven waar Wilders intentie mogelijk misleiding is.

Ik vind die paar staafdiagrammen namelijk tamelijk onschuldig en bovendien vind ik ze persoonlijk weinig relevant.
Net zoals ik het persoonlijk weinig relevant vind dat 49% (of zoiets) van de amerikanen in het letterlijke scheppingsverhaal geloven. Al was dit 0% of 100%, dit percentage vind ik weinig relevant in discussies betreffende creationisme.
Zo ook vind ik het vermelden van 54 miljoen moslims ook weinig relevant als het gaat om de islam. Al hadden er 0% of 100% moslims in Europa gewoond dit doet weinig af aan de inherente en diepgaande doctrine van de islam.
Nederlandse statistiek uitbreiden met europese statistiek onschuldig? Integendeel het is Getalsdemagogie Wilders wil een "tsunami" suggereren door met verkeerde getallen te goochelen, dat is MISLEIDING.

Zie je dat echt niet?
Afbeelding Hebr 6:
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

collegavanerik schreef:
wahlers schreef: Kun je even in het kort aangeven waar Wilders nu feitelijke onwaarheden heeft verteld.

Nederlandse statistiek uitbreiden met europese statistiek onschuldig? Integendeel het is Getalsdemagogie Wilders wil een "tsunami" suggereren door met verkeerde getallen te goochelen, dat is MISLEIDING.

Zie je dat echt niet?
Nee! Ik zie het echt niet dat wie dan ook misleid zou worden en denkt dat we binnen enkele jaren plotseling 54 miljoen moslims in Nederland hebben. Ik ga er ook niet in mee dat Wilders dit zelfs maar suggereerde. Hij heeft wel de kreet "tsunami" gebruikt.

Ik vind dat er op dit moment een "tsunami" van creationistische rommel is. En waar baseer ik mijn mening op? Eigenlijk maar op slechts één persoon: Cees Dekker (hoewel dit de laatste tijd afgezwakt is omdat Cees Dekker's mening afgezwakt is). Maar het ging mij niet om het aantal personen, maar om de boodschap en de invloed van een persoon.

De boodschap en de invloed van de islam is ook iets waarvan ik van mening ben dat we dit niet moeten onderschatten.

MvG, Wim Ahlers.
collegavanerik
Superposter

wahlers schreef:
collegavanerik schreef:Zie je dat echt niet?
Nee! Ik zie het echt niet dat wie dan ook misleid zou worden
then we agree to disagree :D
Afbeelding Hebr 6:
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Kochimodo,

Zoals collegavanerik al aangaf:
Importbruiden hebben niets te maken met de islamitische doctrine van degene die het land binnekomt.

Natuurlijk is de onderliggende motivatie wel vaak het feit dat men een importbruid haalt op grond van culturele en/of religieuze gronden met als bewust of onbewust doel om de betreffende cultuur en/of religie zuiver te houden. Maar vaak zegt dit niets over het democratisch gehalte van de bruid of bruidegom.

En, zoals ik al eerder poogde te vertellen, het aantal moslims maakt mij niet uit. Maar de islam die ze aanhangen, en met name de vraag welke fundamentalistische islamitische elementen ze aanhangen, des te meer. En in sommige gevallen vind ik één moslim dan al te veel. Ik zou bijvoorbeeld Ayman al-Zawahiri weigeren.

MvG, Wim Ahlers.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

collegavanerik schreef: deze "importbruidenwet" heeft als gevolg dat ook nietmoslimbruiden (de overgrote meerderheid!) gediscrimeerd worden, zodanig dat nederlanders in Parijs moeten gaan wonen omdat hun vrouw het land niet in mag.
Dat is idd het lastige hieraan. Iemand die spontaan verliefd wordt op iemand van een andere nationaliteit is dan ook de pineut. En dat vind ik onwenselijk.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Gesloten