Iedereen wordt geboren als Atheïst

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.
chromis
IT Tech. & Moderator

Re: Iedereen wordt geboren als Atheïst

Bericht door chromis »

Hallo Yours,

Een toelichting wat betreft de nieuwe regels (voor AI-gegenereerde teksten) is te vinden in in dit topic (dat trouwens door jou gestart is).

Reageer gerust in dit topic als iets niet duidelijk is.

Lijkt het je niet een goed idee om de forum-regels te respecteren en dit topic "on track" houden?
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour »

Yours schreef: 13 nov 2024 17:56 Het negeren van o.a. ChatGPT is je kop in het zand steken voor nieuwe ontwikkelingen.
Chatgpt is niet veel meer dan een veredelde zoekmachine. Slim, maar heeft geen leervermogen, wat voor mij pas echt teken is van intelligentie. Verder is ie best wel voorzichtig met z'n antwoorden.
Vraag: Is christendom ware geloof of islam?
De vraag of het christendom of de islam het "ware geloof" is, is een diep persoonlijke en religieuze kwestie die sterk afhankelijk is van iemands overtuigingen, cultuur en levenservaringen. Beide religies claimen de waarheid over het bestaan van God, de betekenis van het leven en de weg naar redding, maar ze verschillen in belangrijke aspecten van doctrine, praktijken en opvattingen over wie God is en hoe men tot Hem komt.
maximaal 1 van de 2 is waar en dat is niet iets persoonlijks.

Gaan aandelen volgende week omhoog of omlaag?
Het is vrijwel onmogelijk om met zekerheid te voorspellen of aandelen volgende week omhoog of omlaag gaan, aangezien de aandelenmarkt beïnvloed wordt door talloze factoren die vaak onvoorspelbaar zijn. De richting van de markt hangt af van economische gegevens, bedrijfsresultaten, politieke gebeurtenissen, marktsentiment en andere externe invloeden.
Met dit soort antwoorden kan ie de politiek in.
We willen feiten! Geen dogma's. Geen propaganda.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Bonjour schreef: 13 nov 2024 18:23
Yours schreef: 13 nov 2024 17:56 Het negeren van o.a. ChatGPT is je kop in het zand steken voor nieuwe ontwikkelingen.
Chatgpt is niet veel meer dan een veredelde zoekmachine. Slim, maar heeft geen leervermogen, wat voor mij pas echt teken is van intelligentie. Verder is ie best wel voorzichtig met z'n antwoorden.
Vraag: Is christendom ware geloof of islam?
De vraag of het christendom of de islam het "ware geloof" is, is een diep persoonlijke en religieuze kwestie die sterk afhankelijk is van iemands overtuigingen, cultuur en levenservaringen. Beide religies claimen de waarheid over het bestaan van God, de betekenis van het leven en de weg naar redding, maar ze verschillen in belangrijke aspecten van doctrine, praktijken en opvattingen over wie God is en hoe men tot Hem komt.
maximaal 1 van de 2 is waar en dat is niet iets persoonlijks.

Gaan aandelen volgende week omhoog of omlaag?
Het is vrijwel onmogelijk om met zekerheid te voorspellen of aandelen volgende week omhoog of omlaag gaan, aangezien de aandelenmarkt beïnvloed wordt door talloze factoren die vaak onvoorspelbaar zijn. De richting van de markt hangt af van economische gegevens, bedrijfsresultaten, politieke gebeurtenissen, marktsentiment en andere externe invloeden.
Met dit soort antwoorden kan ie de politiek in.
Hij geeft een neutraal antwoord omdat je vraag neutraal is.

Wat geeft hij hij als antwoord op de vraag?
Waardoor is het christendom een vredelievender godsdienst dan de islam?

Daarna zou men de vraag kunnen omkeren.

PS.
Zulke vragen liggen nog voor de hand, kan zijn dat het al in de programmatuur zit.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Ik heb hem of haar een vraag gesteld.

Hoe groot was rijk van David en Salomo?

Wat was het antwoord?
Precies wat ik verwachte:

Een beschrijving van het Rijk of het echt had bestaan zelf met de regeer periode van deze vorsten, terwijl er ernstig aan hun bestaan wordt getwijfeld.

Het laat zien dat men een antwoord kan sturen, want gelovigen zullen zeggen: "Hier is het bewijs dat de Bijbel het juist heeft"

Helaas hebben we nu net de regel ingesteld dat de tekst niet mag worden weergegeven. :lol: :lol: :lol: :lol: .
Mullog
Bevlogen

Re: Iedereen wordt geboren als Ath

Bericht door Mullog »

Yours schreef: 13 nov 2024 17:56
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 nov 2024 17:41
Yours schreef: 13 nov 2024 17:29
ChatGTP kan bepaalde kennis en/of inzichten geven, die vervolgens met het brein verwerkt worden.
Op het bericht dat eventueel geschreven wordt, kun jij dan weer met je brein antwoorden. Daar is niets mis mee.
Daar is alles mis mee.

Dit is een forum waar mensen van vlees en bloed met elkaar in discussie gaan (althans horen te gaan).
Daar past geen opgevoede rekenmachine bij.

Inzicht geeft het ook niet, want je kunt de teksten door de manier van vragen stellen naar wens verkrijgen.
Dus veel meer dan een tekst generator is het niet.
Het negeren van o.a. ChatGPT is je kop in het zand steken voor nieuwe ontwikkelingen.
Daarentegen denk ik dat kritisch volgen beslist onontkoombaar is, juist om te voorkomen dat het een eigen leven gaat leiden.
ChatGTP is een algoritme dat op basis van karrevrachtem aan teksten op gestelde vragen antwoorden samenstelt. ChatGTP weet niets maar heeft alleen een soort van statistisch beeld van welke woorden in welke volgorde een antwoord op een vraag zouden kunnen zijn (wat overigens een prestatie van formaat is).

ChatGTP weet van geen enkel woord dat het schrijft de betekenis noch van de zinnen die het bakt. Ook nog eens gebaseerd op informatie van het www die minimaal 2 jaar oud is. Ik vind dat het dan vreemd is dat mensen inhoudelijk met deze, of andere, AI in gesprek gaan. Het volgen van de ontwikkelingen is natuurlijk nooit verkeerd.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 nov 2024 18:43 Ik heb hem of haar een vraag gesteld.

Wat was het antwoord?

Een beschrijving van het Rijk of het echt had bestaan zelf met de regeer periode van deze vorsten, terwijl er ernstig aan hun bestaan wordt getwijfeld.

Het laat zien dat men een antwoord kan sturen, want gelovigen zullen zeggen: "Hier is het bewijs dat de Bijbel het juist heeft"

Helaas hebben we nu net de regel ingesteld dat de tekst niet mag worden weergegeven. :lol: :lol: :lol: :lol: .
Je kunt natuurlijk het linkje plaatsen hoewel ik mij afvraag of "derden " daar toegang toe hebben. 8*)
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 nov 2024 18:31 ...
Wat geeft hij hij als antwoord op de vraag?
Waardoor is het christendom een vredelievender godsdienst dan de islam?

Daarna zou men de vraag kunnen omkeren.
...
Ik zou "respect" voor de AI krijgen als hij/zij op de omgekeerde vraag zou reageren met iets als "Zit je me nu te fucken man, zoek het zelf %#@€ uit", of iets van die strekking :lol: :lol: :lol:
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Je kunt wel lachen om die asbak met lampen.

Op mijn tweede vraag:

Waardoor heeft het rijk van David en Salomo nooit bestaan?
Kreeg ik snel een uiteenzetting van het bewijs hiervoor.

Kortom de twee antwoorden sporen helemaal niet met elkaar.

Je kunt er uit krijgen wat je wilt. :lol: :lol: :lol:

PS.
Het is zoals cyberneticus Jaap in het boek en hoorspel zei: "Ze lijken te kunnen denken en dat is nou net het verschil."
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Mullog schreef: 13 nov 2024 18:45
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 nov 2024 18:43 Ik heb hem of haar een vraag gesteld.

Wat was het antwoord?

Je kunt natuurlijk het linkje plaatsen hoewel ik mij afvraag of "derden " daar toegang toe hebben. 8*)
De eerste vraag heb ik al gewist, maar hier de link. https://sitegpt.ai/tools/ai-answer-generator

Als het werkt kun je natuurlijk de eerste vraag zelf stellen.

PS.
Het is waar wat je schreef.
Een mens zou direct gezegd hebben: "je probeert me pootje te lichten schavuit!!!!! " :lol:
Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour »

Maar zullen we hier weer on topic gaan?
We willen feiten! Geen dogma's. Geen propaganda.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 nov 2024 18:55

Wat was het antwoord?

De eerste vraag heb ik al gewist, maar hier de link. https://sitegpt.ai/tools/ai-answer-generator

PS.
Een mens zou direct gezegd hebben: "je probeert me pootje te lichten schavuit!!!!! " :lol:
Die link leid mij naar de AI, niet naar het antwoord.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bonjour schreef: 13 nov 2024 18:56 Maar zullen we hier weer on topic gaan?
Dat is denk ik een goed idee.

We moeten niet door gaan zeuren over dat programma.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Mullog schreef: 13 nov 2024 19:01
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 nov 2024 18:55

PS.
Die link leid mij naar de AI, niet naar het antwoord.
Dan is het weg, maar je kunt toch de vragen zelf stellen, vermoedelijk krijg je dan de zelfde antwoorden.
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

https://chatgpt.com/share/6734ea1e-ea54 ... 64b90362bb

Als je zorgvuldige vragen stelt krijg je zorgvuldige antwoorden
Misschien…
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Leon schreef: 13 nov 2024 19:05 https://chatgpt.com/share/6734ea1e-ea54 ... 64b90362bb

Als je zorgvuldige vragen stelt krijg je zorgvuldige antwoorden
We zouden er toch mee stoppen dacht ik?
Plaats reactie