heeck schreef:Bonifacius,
Natuurlijk hoef ik niet te klikken + te lezen op wat ik denk te weten. Ik scan even en heb dan voldoende bevestiging.
Zie je, heerlijk toch de vrijdenker, hij denkt het allemaal te weten.
Eindeloos discussiëren met de vrijdenker die een product is van de huidige tendens (reeds begonnen in de 19de eeuw) dewelke er één is van verwetenschappelijking en objectivering'.
Ruimte voor een spirituele dimensie die niet te meten en wegen valt?
Forget it. Dat laten we over aan psychiaters, dat is hun beroep, om 'gestoorde' mensen die de realiteit verloren zijn te genezen indien mogelijk.
heeck schreef:
Hoe channeling volgens de door mij gegeven en door jou nu onderschreven omschrijving iets te maken zou hebben met de zelfkennis van Peter is een van de verwarringen die je opvoerde.
Juist ja, channeling heeft natuurlijk niets met zelf-kennis verhoging te maken.
Ik zie dat je helemaal in het onderwerp ingelezen bent. Lectuur van psychiaters die zich op dat terrein begeven is je vertrouwd en een deel van je kennis.
heeck schreef:
Dat je eea weer inzet om de ander voor de zoveelste keer iets te verwijten is geen verrassing.
We verrassen elkaar al lang niet meer hé heeck.
Mij wordt verweten dat ik geen wetenschappelijke argumenten kan aandragen, geen te meten en wegen empirische bewijzen, geen duidelijk standpunt, daarom verwijt ik voor de zoveelste keer de vrijdenker dat hij niet open staat voor een spirituele dimensie die per definitie nooit kan gemeten en gewogen worden.
De trans-persoonlijke psychologie -
http://nl.wikipedia.org/wiki/Transperso ... sychologie" onclick="window.open(this.href);return false; gaat er nochtans ervan uit dat mystieke en spirituele ervaringen op natuurlijke wijze wel te verklaren en daardoor ook wetenschappelijk te onderzoeken zijn.
citaat uit de wiki: "
Waar de humanistische psychologie zich al expliciet concentreerde op psychische en geestelijke gezondheid, helingsprocessen en menselijke mogelijkheden in het algemeen (in plaats van op pathologie en pathologische processen), tracht de transpersoonlijke psychologie uitdrukkelijk ook het religieuze en de meer transcendente aspecten van het menselijk bestaan te omvatten.
Belangrijke transpersoonlijke psychologen zijn Stanislav Grof, Ken Wilber en Michael Washburn. Een aanverwante benadering van cultureel-politieke ontwikkelingsprocessen en collectieve vormen van menselijk bewustzijn is het door de Amerikaanse managementconsultants Don Beck en Chris Cowan ontwikkelde systeem van Spiral Dynamics".
Lectuur van
Stanislav Grov heb ik al verschillende keren naar verwezen hier, links naar boek van hem in pdf zelfs geplaats.
Mag allemaal niet baten, want hier op het forum wordt van mijn nog steeds verwacht dat ik bewijzen aanbreng.
Moet ik soms heel zijn boek hier kopiëren? Omdat jullie te lui maar natuurlijk ongeïnteresseerd zijn in werk zoals dat van hem?
Jaja, ik moet het hier beknopt kunnen weergeven op een forum tot welke bevindingen iemand als Stanislav is gekomen is zijn tientallen boeken...
Mijn mening, ja, mijn mening, die heb ik hier nog steeds niet gepost.

- De enige constante in het leven is verandering.
- Spiritualiteit? Laat me niet lachen, dat is het leven zelf!