HankS schreef:
Ik vind je eerlijk gezegd nogal laf en dat kan klinken als een persoonlijke aanval maar dat is het niet omdat ik je argumenten heb gegeven waarom ik dat denk, misschien kun je er namelijk wat mee.
Ah zo, jij vind mij nogal laf dus.
Wel, neem wat ik nu schrijf ook niet als een persoonlijke aanval, maar onderstaande van jou vind ik eerlijk gezegd
uiterst laf:
HankS - 05 jun 2014 11:21 schreef:....ik ben ook weg gegaan en onder een andere naam weer teruggekomen.
Soms is het nodig om die lei schoon te vegen.
Was het zo generend tot beschamend voor je wat je daarvoor onder een andere naam gepresteerd hebt om hier neer te pennen?
Ik zou er niet aan denken zoiets te doen. Ik heb mijn uniform met verdiende strepen aan - al zijn het zelf verdiende forumnar strepen in de ogen van de vrijdenkers hier - en dat houdt ik aan, ook al wil ik soms van het 'slagveld' weglopen omdat er toch geen eind aan komt. Maar wat ik zeker niet zal doen is laf weglopen om - terwijl mijn strepen afrukkend - dan als anoniem persoontje terug op het 'slagveld' te komen zoals jij doet. Dat vind ik pas echt laf.
Maar zoals gezegd. Zie dit niet als een persoonlijke aanval.
addy stoker schreef:Dat er zoveel ant-depressiva worden gebruikt geeft naar mijn mening aan dat veel mensen niet gelukkig zijn, of zich in ieder geval niet gelukkig voelen. Het streven naar geluk is iets dat in principe iedere mens kenmerkt volgens mij...
Aha, plots steun uit onverwachte hoek.
Ga je van mij de fakkel overnemen? Je bent goed op weg!
Je hebt het aan je fles joh; de bende over je heen net zoals ik!
Jagang, HankS, heeck en zelfs Dikkemick die zich er terug tussen mengt...
addy stoker schreef:...Voor mij persoonlijk is het christelijk geloof daarbij een hele steun, nu en in het verleden, ik ken echter ook mensen die op andere manieren/wegen het geluk zoeken en vinden. Ieder mens kan voor een ander een richtingaanwijzer zijn.
Mooi gezegd, Christendom kan inderdaad een steun zijn. Uit dit ellenlang topic heb je dan misschien kunnen ontwaren dat ik -alhoewel zelf geen Christen zijnde - en verschillende mensen bijgehaald heb die dat ook beweren, maar dat het voor veel mensen hier in West Europa zo goed als onmogelijk is geworden, want we hebben het kind met het badwater weggegooid.
addy stoker schreef:
Er zijn mensen die altijd op zoek zijn naar de "waarheid", persoonlijk denk ik dat God liefde is, en waar ik liefde waarneem zie ik ook iets van God. Omdat ik graag wil dat zoveel mogelijk mensen gelukkig zijn ben ik ook nogal politiek actief, alles wat kan bijdragen aan het welzijn van mensen is belangrijk.
Heel mooi, In essentie is elk mens 'God, liefde', Maar je weet intussen waarschijnlijk al wel dat de vrijdenker daar logische argumenten en bewijzen voor eist en indien je die niet kan aanbrengen, je prietpraat aan het verkopen bent.
Beter zouden we naar een vrijmetselaars forum verhuizen moesten nog verder wat kwijt willen!

- De enige constante in het leven is verandering.
- Spiritualiteit? Laat me niet lachen, dat is het leven zelf!