De grote tragedie hier in het Westen

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Jagang
Ontoombaar

Re: De grote tragedie hier in het Westen

Bericht door Jagang »

addy stoker schreef:Dat er zoveel ant-depressiva worden gebruikt geeft naar mijn mening aan dat veel mensen niet gelukkig zijn, of zich in ieder geval niet gelukkig voelen. Het streven naar geluk is iets dat in principe iedere mens kenmerkt volgens mij. Voor mij geldt dat ik ook graag zie dat andere mensen gelukkig zijn. Voor mij persoonlijk is het christelijk geloof daarbij een hele steun, nu en in het verleden, ik ken echter ook mensen die op andere manieren/wegen het geluk zoeken en vinden. Ieder mens kan voor een ander een richtingaanwijzer zijn.
Er zijn mensen die altijd op zoek zijn naar de "waarheid", persoonlijk denk ik dat God liefde is, en waar ik liefde waarneem zie ik ook iets van God. Omdat ik graag wil dat zoveel mogelijk mensen gelukkig zijn ben ik ook nogal politiek actief, alles wat kan bijdragen aan het welzijn van mensen is belangrijk.
Maar als je je waarheid al gereserveerd hebt voor het christendom, hoe kan je dan zeggen zoekende te zijn?

Is religie niet het besluit dat je aan het einde van je zoektocht bent gekomen, en hebt gevonden?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
HankS
Diehard

Bericht door HankS »

addy stoker schreef:Dat er zoveel ant-depressiva worden gebruikt geeft naar mijn mening aan dat veel mensen niet gelukkig zijn, of zich in ieder geval niet gelukkig voelen. Het streven naar geluk is iets dat in principe iedere mens kenmerkt volgens mij. Voor mij geldt dat ik ook graag zie dat andere mensen gelukkig zijn. Voor mij persoonlijk is het christelijk geloof daarbij een hele steun, nu en in het verleden, ik ken echter ook mensen die op andere manieren/wegen het geluk zoeken en vinden. Ieder mens kan voor een ander een richtingaanwijzer zijn.
Er zijn mensen die altijd op zoek zijn naar de "waarheid", persoonlijk denk ik dat God liefde is, en waar ik liefde waarneem zie ik ook iets van God. Omdat ik graag wil dat zoveel mogelijk mensen gelukkig zijn ben ik ook nogal politiek actief, alles wat kan bijdragen aan het welzijn van mensen is belangrijk.
Er wordt nu gesuggereerd dat antidepressiva vrij te krijgen, ze worden nog steeds door artsen voorgeschreven en misschien is het wel zo dat mensen ongelukkig zijn omdat ze depressief zijn. Zou zo maar kunnen en een depressie is toch wel wat meer dan je ongelukkig voelen.
Dat is ook vaak het probleem, er zijn vaak geen redenen aan te geven waarom iemand met een ogenschijnlijk probleemloos leven ineens uit het niets antidepressiva moet gaan slikken om zich beter te voelen.
Af en toe wat terneergeslagen is niet hetzelfde als een depressie, dan kun je beter gaan dansen en/of jezelf een stuk n de kraag drinken of een goed gesprek met iemand hebben. Zelfmedicatie werkt dan , in al die andere gevallen die vaak door leken slecht begrepen worden helpt toch echt medicatie het beste.

Verder sluit ik me aan bij Jagang .
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell
addy stoker

Bericht door addy stoker »

Er moet natuurlijk wel goed gelezen worden; nergens claim ik de waarheid, ik constateer voor mij persoonlijk dat ik grote steun vond en vindt in het christelijk geloof, ik ben dan ook niet aan het zoeken maar stel vast dat velen dat wel zijn, en het ook elders of in andere dingen vinden dan dat ik dat gedaan heb. Nergens stel ik dat anti-depressieva vrij verkrijgbaar zijn, maar het feit dat ze blijkbaar in zo'n grote behoefte voldoen geeft wel aan dat het wel beter kan met het geluksgevoel van heel veel mensen.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Addy Stoker schreef:Er zijn mensen die altijd op zoek zijn naar de "waarheid", persoonlijk denk ik dat God liefde is, en waar ik liefde waarneem zie ik ook iets van God. Omdat ik graag wil dat zoveel mogelijk mensen gelukkig zijn ben ik ook nogal politiek actief, alles wat kan bijdragen aan het welzijn van mensen is belangrijk.
Er zijn ook mensen die aan hun god moeten denken als ze een regenboog zien.
Of zulk gedrag minder depressies zou opleveren is een goede vraag.
Hoe zit het met het antwoord daarop?

En mocht dat al het geval zijn, hoe zit het dan met andere levenshoudingen en omstandigheden waarbij evenveel depressies voorkomen?

Hoe zoveel mogelijk mensen een verhoogde kans op geluk krijgen doordat jij in de politiek bent gegaan, dat zou ik wel eens willen begrijpen.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
addy stoker

zeker er zijn ook mensen die aan God moeten denken als ze een regenboog zien, vaak ben ik daar ook een van; is een boeiend verhaal over geschreven in het oude testament. Of dat tot minder depressies leidt? dat kan zeker, omdat het verhaal dat erbij hoort een verhaal van belofte, en presentie is.

dan de vraag of politiek actief zijn kan bijdragen aan het geluk van mensen? ja dat kan, het tegenovergestelde zie je trouwens ook vaak, niet alle maatregelen dragen bij aan het geluk van mensen, echter ik kom vaak tegen dat mensen in de problemen zijn gekomen door regels en situaties die niet goed werken, gewoon lokaal in mijn eigen stad, of wijk en wanneer je dan in staat bent om behulpzaam te zijn in het oplossen van het probleem dan draagt dat zeker bij aan het geluk van de desbetreffende mensen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

addy stoker schreef:Er moet natuurlijk wel goed gelezen worden; nergens claim ik de waarheid, ik constateer voor mij persoonlijk dat ik grote steun vond en vindt in het christelijk geloof, ik ben dan ook niet aan het zoeken maar stel vast dat velen dat wel zijn, en het ook elders of in andere dingen vinden dan dat ik dat gedaan heb. Nergens stel ik dat anti-depressieva vrij verkrijgbaar zijn, maar het feit dat ze blijkbaar in zo'n grote behoefte voldoen geeft wel aan dat het wel beter kan met het geluksgevoel van heel veel mensen.
Maar, is dit wellicht een verborgen tip? Het christendom voor mensen die ongelukkig zijn? Werkt het?
Heb je zelf ooit de moeite genomen te zoeken, of wist je van jongs af aan al dat het christendom het grote geluk was? Was het een lange zoektocht voor je?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
addy stoker

het is geen verborgen tip, maar de constatering van het feit dat het voor mij in ieder geval werkt.
in mijn geval diende het eerste deel van de zoektocht vijftien jaar.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

dikkemick schreef: Maar, is dit wellicht een verborgen tip? Het christendom voor mensen die ongelukkig zijn? Werkt het?
Heb je zelf ooit de moeite genomen te zoeken, of wist je van jongs af aan al dat het christendom het grote geluk was? Was het een lange zoektocht voor je?
Ik heb verhalen gelezen van mensen die er baat mee hebben. Het christendom hoeft niet waar te zijn om er geluk uit te halen. Het aanvaarden van iemand die regels opstelt voor je problemen kan heel bevrijdend werken.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

addy stoker schreef:het is geen verborgen tip, maar de constatering van het feit dat het voor mij in ieder geval werkt.
in mijn geval diende het eerste deel van de zoektocht vijftien jaar.
Maar ik ben een beetje benieuwd naar die zoektocht? Alle religies tegenover elkaar afgewogen en het christendom kwam eruit?
Mijn vraag dan: Waarom het christendom?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Bonjour schreef:
dikkemick schreef: Maar, is dit wellicht een verborgen tip? Het christendom voor mensen die ongelukkig zijn? Werkt het?
Ik heb verhalen gelezen van mensen die er baat mee hebben. Het christendom hoeft niet waar te zijn om er geluk uit te halen. Het aanvaarden van iemand die regels opstelt voor je problemen kan heel bevrijdend werken.
Dat snap ik, maar ik heb meerdere malen mensen meegemaakt die je het liefst zouden meesleuren in dat geluk. En vandaar mijn vorige vraag: Hoe was die zoektocht naar dit (christelijke) geluk? Want als IK de bijbel lees, word ik zwaar depressief en zou ik een pilletje nodig hebben.
Einstein/Mick
addy stoker

Op een bepaald moment in mijn leven liep ik tegen een groot verdriet aan, en ik ging bidden, er kwam een zekere rust over mij, en dat gaf kracht. Daarna heb ik dat nooit weer willen en ook niet hoeven te missen, zelf iedere keer wanneer ik over de drempel van mijn woning stap is dat een deel van mijn leven. Ik heb een mozaíek tegel voor mijn deur in de stoep gelegd waarop een verwijzing is te vinden naar Gods naam; op de tegel staat; I AM.
Ik ken ook van die mensen die proberen hun geloof aan anderen op te dringen, zo sta ik er niet in, maar het ook weer niet zo dat ik mij ervoor schaam op persoonlijke ervaringen op bescheiden wijze door te geven wanneer dat gevraagd wordt.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

addy stoker schreef:Op een bepaald moment in mijn leven liep ik tegen een groot verdriet aan, en ik ging bidden, er kwam een zekere rust over mij, en dat gaf kracht. Daarna heb ik dat nooit weer willen en ook niet hoeven te missen, zelf iedere keer wanneer ik over de drempel van mijn woning stap is dat een deel van mijn leven. Ik heb een mozaíek tegel voor mijn deur in de stoep gelegd waarop een verwijzing is te vinden naar Gods naam; op de tegel staat; I AM.
Ik ken ook van die mensen die proberen hun geloof aan anderen op te dringen, zo sta ik er niet in, maar het ook weer niet zo dat ik mij ervoor schaam op persoonlijke ervaringen op bescheiden wijze door te geven wanneer dat gevraagd wordt.
Maar voor dat grote verdriet? Had je nog nooit van de christelijke god gehoord? Zou het zo kunnen zijn dat je je geluk ook in Allah had kunnen vinden?
Einstein/Mick
addy stoker

Ik had er zeker wel van gehoord, en was er in opgevoed, het was echter voor die tijd alleen maar theorie voor mij. En theorie is geen persoonlijke spritualiteit. Zonder een echte religieuze ervaring heb je nog niets gevonden. Had ik ook Allah kunnen vinden? zeker, niet voor niets is voor velen Allah het woord dat zij voor God gebruiken.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

addy stoker schreef:Ik had er zeker wel van gehoord, en was er in opgevoed, het was echter voor die tijd alleen maar theorie voor mij. En theorie is geen persoonlijke spritualiteit. Zonder een echte religieuze ervaring heb je nog niets gevonden. Had ik ook Allah kunnen vinden? zeker, niet voor niets is voor velen Allah het woord dat zij voor God gebruiken.
O.K. Dank! Wat mij betreft een overduidelijk en zeker niet verrassend verhaal.
Einstein/Mick
bonifacius
Diehard

Bericht door bonifacius »

HankS schreef: Ik vind je eerlijk gezegd nogal laf en dat kan klinken als een persoonlijke aanval maar dat is het niet omdat ik je argumenten heb gegeven waarom ik dat denk, misschien kun je er namelijk wat mee.
Ah zo, jij vind mij nogal laf dus.
Wel, neem wat ik nu schrijf ook niet als een persoonlijke aanval, maar onderstaande van jou vind ik eerlijk gezegd uiterst laf:
HankS - 05 jun 2014 11:21 schreef:....ik ben ook weg gegaan en onder een andere naam weer teruggekomen.
Soms is het nodig om die lei schoon te vegen.
Was het zo generend tot beschamend voor je wat je daarvoor onder een andere naam gepresteerd hebt om hier neer te pennen?

Ik zou er niet aan denken zoiets te doen. Ik heb mijn uniform met verdiende strepen aan - al zijn het zelf verdiende forumnar strepen in de ogen van de vrijdenkers hier - en dat houdt ik aan, ook al wil ik soms van het 'slagveld' weglopen omdat er toch geen eind aan komt. Maar wat ik zeker niet zal doen is laf weglopen om - terwijl mijn strepen afrukkend - dan als anoniem persoontje terug op het 'slagveld' te komen zoals jij doet. Dat vind ik pas echt laf.
Maar zoals gezegd. Zie dit niet als een persoonlijke aanval.
addy stoker schreef:Dat er zoveel ant-depressiva worden gebruikt geeft naar mijn mening aan dat veel mensen niet gelukkig zijn, of zich in ieder geval niet gelukkig voelen. Het streven naar geluk is iets dat in principe iedere mens kenmerkt volgens mij...
Aha, plots steun uit onverwachte hoek. :thumbright:
Ga je van mij de fakkel overnemen? Je bent goed op weg!
Je hebt het aan je fles joh; de bende over je heen net zoals ik! :D
Jagang, HankS, heeck en zelfs Dikkemick die zich er terug tussen mengt...
addy stoker schreef:...Voor mij persoonlijk is het christelijk geloof daarbij een hele steun, nu en in het verleden, ik ken echter ook mensen die op andere manieren/wegen het geluk zoeken en vinden. Ieder mens kan voor een ander een richtingaanwijzer zijn.
Mooi gezegd, Christendom kan inderdaad een steun zijn. Uit dit ellenlang topic heb je dan misschien kunnen ontwaren dat ik -alhoewel zelf geen Christen zijnde - en verschillende mensen bijgehaald heb die dat ook beweren, maar dat het voor veel mensen hier in West Europa zo goed als onmogelijk is geworden, want we hebben het kind met het badwater weggegooid.
addy stoker schreef: Er zijn mensen die altijd op zoek zijn naar de "waarheid", persoonlijk denk ik dat God liefde is, en waar ik liefde waarneem zie ik ook iets van God. Omdat ik graag wil dat zoveel mogelijk mensen gelukkig zijn ben ik ook nogal politiek actief, alles wat kan bijdragen aan het welzijn van mensen is belangrijk.
Heel mooi, In essentie is elk mens 'God, liefde', Maar je weet intussen waarschijnlijk al wel dat de vrijdenker daar logische argumenten en bewijzen voor eist en indien je die niet kan aanbrengen, je prietpraat aan het verkopen bent.

Beter zouden we naar een vrijmetselaars forum verhuizen moesten nog verder wat kwijt willen! 8*) :lol:
- De enige constante in het leven is verandering.
- Spiritualiteit? Laat me niet lachen, dat is het leven zelf!
Gesloten