De grote tragedie hier in het Westen
Moderator: Moderators
Re: De grote tragedie hier in het Westen
@ Bonifacius.
Er is dat ene grote verschil dat je onderscheidt van vele anderen hier, die nu juist de verifieerbaarheid van gedachten hoog in het vaandel dragen. Het je daar met behulp van fundamenteel geloof diametraal tegenoverstellen wijst op grote toegewijdenheid, niet?
Een psycholoog zou kunnen opmerken dat er sprake is van iemand met een welhaast onweerstaanbare neiging om zichzelf te overschreeuwen, wanneer hij zich de moeite getroost op een vrijdenkersforum wekenlang hele aan vermeende dovemansoren gerichte epistels te schrijven,
en/of van iemand die op zoek is naar erkenning.
Ondergetekende amateurpsycholoog meent in beide gevallen een groot ego aan het werk te zien.
Er is dat ene grote verschil dat je onderscheidt van vele anderen hier, die nu juist de verifieerbaarheid van gedachten hoog in het vaandel dragen. Het je daar met behulp van fundamenteel geloof diametraal tegenoverstellen wijst op grote toegewijdenheid, niet?
Een psycholoog zou kunnen opmerken dat er sprake is van iemand met een welhaast onweerstaanbare neiging om zichzelf te overschreeuwen, wanneer hij zich de moeite getroost op een vrijdenkersforum wekenlang hele aan vermeende dovemansoren gerichte epistels te schrijven,
Ondergetekende amateurpsycholoog meent in beide gevallen een groot ego aan het werk te zien.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Het woord daarom spreekt in deze boekdelen:Bonifacius schreef:Mij wordt verweten dat ik geen wetenschappelijke argumenten kan aandragen, geen te meten en wegen empirische bewijzen, geen duidelijk standpunt, daarom verwijt ik voor de zoveelste keer de vrijdenker dat hij niet open staat voor een spirituele dimensie die per definitie nooit kan gemeten en gewogen worden.
Omdat Bonifacius geen wetenschappelijke argumenten kan aandragen, geen te meten en wegen empirische bewijzen, verwijt hij volgens eigen zeggen anderen dat ze dat verlangen.
Het volgende deel van bovenstaande quote is echter veel interessanter. Hierin gaat hij immers verder dan een uit de lucht gegrepen aanname. Hij beweert hier namelijk zwart op wit dat er een spirituele dimensie is die nooit, ik herhaal, nooit, kan gemeten of gewogen worden. Ik vraag me af hoe Bonifacius dit blijkbaar zo stellig weet. Hij zal het me derhalve niet verwijten dat ik hem bij deze vraag om die stelligheid te onderbouwen, danwel terug te nemen, aangezien we hier niet op zo maar het eerste de beste forum vertoeven, maar op een forum waarin iedere participant heeft toegestemd om zijn stellingen desgevraagd te onderbouwen.
- bonifacius
- Diehard
Paar pagina's gemist ja? of in vogelvlucht snel diagonaal gelezen?Fjedka schreef: Een psycholoog zou kunnen opmerken dat er sprake is van iemand met een welhaast onweerstaanbare neiging om zichzelf te overschreeuwen, wanneer hij zich de moeite getroost op een vrijdenkersforum wekenlang hele aan vermeende dovemansoren gerichte epistels te schrijven,
het antwoord over het waarom dat ik heelder epistels schrijf had ik al eerder gegeven:
until it suddenly stops...bonifacius 12 jun 2014 13:54 schreef:
how long do i talk about it? Just for fun!...
There is nothing to talk about. If it's not by talking, something will happen.
Why not?
the sport of existence. inspite of not needing it, it has to happen any way, so you have to do your duty anyway, even if there is nothing in for you. That's called meditation. Cause moment from moment there is some action without expectation. There is no intention in it. It's just a total neutral action. And then reaction tot that reaction, reaction tot reaction to reaction.
So what? That will never end.
tot dan gebeurt epistels typen gewoon.
- De enige constante in het leven is verandering.
- Spiritualiteit? Laat me niet lachen, dat is het leven zelf!
Helder, of hele? Aan mijn laatste post ga je ook minimale attentie besteden, of verkies je hem totaal te negeren?Heelder
Helder.
- bonifacius
- Diehard
Helder én heel.Fjedka schreef:Helder, of hele?Heelder
Ik zal je nog is tonen wat er werkelijk is. Mijn antwoord is een open geheim en wordt eveneens door Tony Parsons in dit interview gegeven:Fjedka schreef: Bonifacius... gaat hij immers verder dan een uit de lucht gegrepen aanname. Hij beweert hier namelijk zwart op wit dat er een spirituele dimensie is die nooit, ik herhaal, nooit, kan gemeten of gewogen worden. Ik vraag me af hoe Bonifacius dit blijkbaar zo stellig weet.
Tony Parsons: Wonderfully Gloriously Meaningless.
Ik herhaal:
Per definitie nog wel. Een boude stelling. Nu nog de moed te onderbouwen of bakzeil te halen.Bonifacius schreef:een spirituele dimensie die per definitie nooit kan gemeten en gewogen worden.
- bonifacius
- Diehard
Ja, klopt, per definitie en helemaal geen boude stelling: The 'infinite' can never be measured en weighted.Fjedka schreef:Ik herhaal:Per definitie nog wel. Een boude stelling. Nu nog de moed te onderbouwen of bakzeil te halen.Bonifacius schreef:een spirituele dimensie die per definitie nooit kan gemeten en gewogen worden.
bonifacius - 15 jun 2014 23:23 schreef: “Neither concepts nor mathematical formulae can explain the infinite.”
Eckhart Tolle.
Ik herhaal:
Interviewer: "So.. you think there is something like.. a higher plan?"
Tony Parsons: "No, there's no plan. All there is is energie."
Interviewer: "So there's no god?"
Tony Parsons: "All there is is energie. There is no seperate figure that runs everything."
Interviewer: "How do you know that?"
Tony Parsons: "I don't know anything. I'm just responding out of nothing. Nothing is saying there's nothing but energie."
Infinite or 'infinite' in deze context? Definitie graag.Bonifacius schreef:een spirituele dimensie die per definitie nooit kan gemeten en gewogen worden.
Interviewer: "So.. you think there is something like.. a higher plan?"
Tony Parsons: "No, there's no plan. All there is is energie."
Interviewer: "So there's no god?"
Tony Parsons: "All there is is energie. There is no seperate figure that runs everything."
Interviewer: "How do you know that?"
Tony Parsons: "I don't know anything. I'm just responding out of nothing. Nothing is saying there's nothing but energie."
- bonifacius
- Diehard
Al het weten is onwetendheid.Fjedka schreef:Waarom?
Tony claimes he doesn't know, but you do?
Waarom lees je niet wat ik eerder al gepost heb?bonifacius schreef: Ware kennis is weten dat je niets weet en niets begrijpt - dat is het weten van een nederig hart.
Ik herhaal en bevestig: de spirituele grenzeloze onbegrensdheid kan per definitie nooit gemeten en gewogen worden.Fjedka schreef:Waarom?
Ik herhaal:Infinite or 'infinite'? Definitie graag.Bonifacius schreef:een spirituele dimensie die per definitie nooit kan gemeten en gewogen worden.
Jij als materialist probeert dit natuurlijk te vatten, maar je weet geeneens wat materie is.
Dat wat je niet begrijpt is materie.
Zal je zeggen dat de wetenschap de stof begrijpt!
Toch niet, de wetenschap heeft alleen de grenzen van onze onwetendheid wat verlegd.
En dan vraag jij als materialist mij waarom het 'infinite', grenzeloos, onbegrensde, oneindige niet te meten en wegen is.
Je wil een definitie ervan? Het is alles en niets.
Wacht nog een duizend jaar, dat heeft de wetenschap misschien de stof helemaal begrepen en kan ze haar tanden in het spirituele zetten..
Stap voor stap hé. Eerst leren kruipen, dan gaan.
Correct, ik weet ook niets en reageer spontaan uit niets.Fjedka schreef: Tony Parsons: "I don't know anything. I'm just responding out of nothing."
I Am no-thing.
Dus je 'kennisbron' is het niets en je meent daar al tig pagina's iets uit te kunnen destilleren waarmee je anderen om de oren denkt te kunnen slaan.
Grappig. Volgens mij spreek je op z'n best voor je beurt.
Je hebt namelijk vooralsnog letterlijk niets in te brengen.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
De bodem van waaruit je nieuwe bijgeloof en waan ontspringt is een diepgewortelde haat tegen de realiteit. Gevolg van een overgevoeligheid voor lijden en je vroegere onderdompeling in de negatieve basis vanwaaruit het christelijk denken begint.Pieter schreef:Nu snap ik beter(ben ook in proces) waarom ik eigenlijk niet wil/kan discussiëren, maar enkel mededelen. Wat ik zeg is enkel dit: Alles hier is omgekeerd, vervormd en heeft niets met de werkelijkheid te maken.
Indien je uit idealisme zou spreken zou het misschien nog loofwaardig zijn. Maar iemand die van de ene waan in de andere valt is enkel van de wal in de sloot beland. Het feit dat je enkel nog als 'mededeler' kan optreden geeft bovendien te kennen dat de sloot bijzonder onfris is.
Born OK the first time
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Dit somt het wel goed op. Het wordt wellicht tijd voor een slotje op dit topic.Fjedka schreef:Dus je 'kennisbron' is het niets en je meent daar al tig pagina's iets uit te kunnen destilleren waarmee je anderen om de oren denkt te kunnen slaan.
Born OK the first time
- bonifacius
- Diehard
Volgens jou en de meesten heb ik hier niets ingebracht.Fjedka schreef:Dus je 'kennisbron' is het niets
Enkelen hebben nochtans wel iets iets opgepikt tot veel.
Dat stel ik al lang voor.Rereformed schreef:Het wordt wellicht tijd voor een slotje op dit topic.
Omdat:Bonifacius schreef:Waarom lees je niet wat ik eerder al gepost heb?
Zie hier de rode draad en wat daaruit op te pikken valt.ik weet ook niets en reageer spontaan uit niets.
- bonifacius
- Diehard
ah vandaar.Fjedka schreef:Omdat:Bonifacius schreef:Waarom lees je niet wat ik eerder al gepost heb?ik weet ook niets en reageer spontaan uit niets.
Zoals ik je al eerder zei:
"the sport of existence. inspite of not needing it, it has to happen any way, so you have to do your duty anyway, even if there is nothing in for you. That's called meditation. Cause moment from moment there is some action without expectation."
Heel dit topic was dus meditatie voor mij en terwijl heb ik een lijst boeken opgesteld en enkelen hebben iets opgestoken van mij. o.a. Pieter, en ik van hem.
Maar voor Rereformed is hij van de ene waan in de andere gevallen. Ik zat / zit al ik de waan.
Ik ben Niets en reageer vanuit Niets
Ik Ben Zijn.