De firma Skepsis is net zo hard bezig om zaken te bewijzen die ze in feite niet kunnen staven als er parapsychologen zijn die proberen dingen te bewijzen die ook niet te bewijzen zijn.
Ten eerste is Skepsis een stichting een geen firma. Ten tweede wil ik graag van jou horen wat er in concreto aan parapsychologisch materiaal niet te staven/ontkrachten is.
In feite weten we niets van wat er zich in de geest van een ander afspeelt en valt er niets te bewijzen, want waarom zou je dat doen.Wanneer je dat doet begin je al dezelfde fout te maken die alle godsdiensten doen. Oordelen over anderen en proberen ze naar jouw kant te krijgen. Macht daar gaat het om. Macht om te zeggen dat jij gelijk hebt.
Ik geloof wel degelijk dat er veel meer is dan we met stoffelijke instrumenten of dure praat kunnen bewijzen.
Heel fijn dat je dat geloof hebt, echter, als het enkel in jouw geest zich afspeelt, wat heeft het dan voor nut om daar algemene uitspraken over te doen? En als je er geen algmemeen geldende uitspraken over kan doen, welke invloed heeft het dan nog op ons? Niets lijkt me.
Het gaat immers om zaken die zich in een andere dimensie afspelen, waar je alleen maar kennis van kan nemen wanneer je er aan toe bent om in die dimensie waar te nemen.
We zijn in feite allemaal bezig om onze waarheid te ontdekken of te vinden, die van een ander is niet belangrijk. Er is geen geloof boven waarheid zegt Krishnamurti en daar heeft hij gelijk in.
Ho ho, nu ga je voor mij veel te snel. Welke andere dimensie? Waarom is er die andere dimensie en hoe kan ik die waarnemen?
We zijn zoekers, zoeken naar datgene wat houvast geeft in het leven en het makkelijkste is materialisme. Geloven in alles wat je kan aanraken of stoffelijk kan meten.
Geeft een redelijk zekerheid tot het tegendeel bewezen is.
Sterker nog, er is niets buiten het stoffelijke totdat anders bewezen is, jij beweert dat er iets buiten is, dan mag jij ook met
de bewijzen daarvoor komen!
Kijk naar het verleden en wat wij nu stoffelijk bewezen zien viel toen onder de fantasie van gekken of was des duivels. Ten tijde van de inquisitie, die ook dacht de waarheid in pacht te hebben werden er mensen gemarteld omdat ze geen varkensvlees lustten, want dan was je jood.
Wat in vredesnaam heeft
de inquisitie hiermee te maken? Niemand wordt hier strafrechtelijk vervolgd omdat hij een ander wereldbeeld heeft. Dit lijkt mij in zeer schril contrast te staan met wat
de inquisitie heeft gedaan.
Maar even ter zake. Ik ben zelf ook uit mijn lichaam geweest en het was de ervaring doe de rest van mijn leven heeft gevormd.
Fijn voor je, maar waarom kan het niet
de eerder genoemde verklaring zijn voor wat je hebt gezien.
Ik zag dingen waarvan ik later wilde weten of dit een droom was of misschien werkelijkheid en las heel veel boeken in de esoterische sfeer. Daar stonden de antwoorden in op mijn vragen. Nu is het wel zo dat je al die boeken tussen de regels dor moet lezen. Wat er met je gebeurt als je ze leest dat is de boodschap. Het is een soort sleutel tot bewustzijn.
Verklaar je nader!
Verder zijn er genoeg bewijzen van controleerbare uittredingen die anders niet zijn te verklaren. Het verhaal van een kind, dat exact beschrijft waar de dokters mee bezig waren tijdens haar operatie en waarin ze ook een bijna doodervaring had en werd terug gestuurd naar haar lichaam. Zo´n kind kan je niet zoiets laten fantaseren.
Nee, maar het kan wel zo zijn dat
de anesthesist een miscalculatie heeft gemaakt.
De mens is nog lang niet geëvolueerd en de ontwikkeling zit hem in het verkrijgen van meer bewustzijn, iets dat je niet aangereikt kan krijgen door een godsdienst of Skepsis, want dat zijn remmers die de macht bij zich willen houden. Zelf er achter komen is de enige weg naar waarheid.
Volgens mij gaat
de vergelijking Skepsis religie totaal niet op. Skepsis doet falsificeerbare uitspraken. Dat doe jij niet, net zo min als geinstitutionaliseerde religies. In die zin lijkt jouw gedrag meer op een ongeinstitutionaliseerde religie dan Skepsis.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn