Uit je lichaam treden

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

Chris H
Forum fan

Re: Uit je lichaam treden

Bericht door Chris H »

Ali schreef:Mijn waarneming is conform het vermelde in het Haarlems Dagblad.
[...] De waarneming van die oude dame ligt vast in het archief van de krant en is opvraagbaar.
Dat het in de krant heeft gestaan bestrijd ik niet.
Ali schreef: Zij zag exact hetzelfde als ik. Een melkwitte diffuse bol zo groot als de helft van een maan, komend vanuit NO richting ZW. Strakblauwe zomeravondlucht. Raam op 4-hoog dicht. (raam heel groot) Beweging van de bol was langzaam en hobbelend. Heel merkwaardig! Er was trouwens geen wind. Ik heb de bol circa een minuut gevolgd. Plots braakte de bol een vuurstaart uit en was als bij toverslag en zonder een spoor na te laten verdwenen. Nogmaals, die oude dame zag exact hetzelfde.
Heb je uitgesloten dat het om een landingslicht ging van een vliegtuig? Als die op je af vliegen lijkt het op een stilhangend licht. Dat kan minutenlang duren. Zoals deze persoon zag, http://www.youtube.com/watch?v=QgRZ0VFvqiw en op het laatst verandert het in een vliegtuig, volgens deze persoon om hem of haar voor de gek te houden ('fake airplane').
Een ander zag een knipperend licht, 's nachts, en kijk maar eens of het leek op wat jullie zagen:
http://www.youtube.com/watch?v=5-n9rXS65rg
Dit kan onder een hoek zijn geweest waardoor je die langzame beweging zag. Toen hij dichtbij was en van richting veranderde zag je ineens beweging.

En het kan ook nog een reflectie in je raam zijn geweest van een ander licht, misschien een parkerende auto. Of een straatlantaarn die je niet eerder was opgevallen.

Wat heel goed zou passen bij de zomeravond is dat mensen van die lampionnen op lieten stijgen, dat die een tijdje vrolijk voorbij dobberden, en toen ineens in de fik vloog en daardoor landde.
Heel veel mensen zien dat voor UFO aan
http://www.ufo-blog.com/ifos/ufo_balloo ... lloons.htm
Je zou de windwaarneming van die dag kunnen opvragen.
Chris H
Forum fan

Bericht door Chris H »

Ali schreef:Gaan we op die toer op Chris H? Wel, is een meting dan strikt genomen geen ervaring? :wink:
Dan devalueer je het woord ervaring. Krijg je van die eindeloze discussies dat misschien niets wat je waarneemt echt is.
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Ali schreef:
doctorwho schreef:
De eerste lijkt mij duidelijk over de tweede kan ik zeggen dat het onderzoeken van bijzondere ervaringen niet wil zeggen dat deze ervaringen niet verklaarbaar zijn buiten het paranormale. Maar wellicht kan je hierbij behalve man ook eens het paard noemen.
Bijzondere ervaringen zijn, als puntje bij paaltje komt, voor geen meter geloofwaardig verklaarbaar adhv het huidige paradigma. Wat man en peerd betreft, hoe kan ik een orb waarnemen terwijl ik daar nog nooit van gehoord had en het begrip in de jaren zestig bij mijn weten nog op niemands lip lag?

Dus in een tijd, de jaren zestig, dat het begrip orb, naar ik veronderstel niet of nauwelijks bekend was.

Hoe kon ik die orb dus waarnemen? (en voelen!!!) In aanmerking genomen dat ik nog nooit van het begrip orb gehoord had.
Heb jij een verklaring voor het feit dat het object een sterke emotie zoals haat kon uitzenden?
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Ali schreef: Bijzondere ervaringen zijn, als puntje bij paaltje komt, voor geen meter geloofwaardig verklaarbaar adhv het huidige paradigma. Wat man en peerd betreft, hoe kan ik een orb waarnemen terwijl ik daar nog nooit van gehoord had en het begrip in de jaren zestig bij mijn weten nog op niemands lip lag?

Dus in een tijd, de jaren zestig, dat het begrip orb, naar ik veronderstel niet of nauwelijks bekend was.

Hoe kon ik die orb dus waarnemen? (en voelen!!!) In aanmerking genomen dat ik nog nooit van het begrip orb gehoord had.
De waarnemingen op zich zijn wel geloofwaardig hoor. En er zijn ook plausibele verklarigen voor in ons informatieverwerkend vermogen te vinden. Ik kan mij van vroeger na stevige inname wel herinneren dat mijn bed aan het draaien was. Heb ik echt gevoelt compleet met het een opkomende misselijkheid. Als ik niet beter wist zou ik daar zomaar een paranormale beleving in kunnen zien. Ook de aanwezigheid van een donkere kwaadaardige entiteit in de slaapkamer is mij bekend. Helaas was deze entiteit op een stoel gaan zitten die er niet meer stond daar ik daags daarvoor de kamer had heringericht. Met deze gedachte in mijn halfwaaktoestand was de entiteit zonder spreuken of bezweringen verdwenen. Niets paranormaals aan. Orbs zijn ook niets bijzonders en worden vaker waargenomen wellicht iets met de blinde vlek of misinterpretatie van hetgeen het visuscentrum aanbiedt??
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer »

Ali schreef:
windsurfer schreef: Dan zijn we het exact hier oneens; volgens mij kunnen die ervaringen zonder probleem met onze huidige kennis verklaard worden.
Je vervalt in herhalingen.
Ok zal ik dan niet meer doen. Ik hoop dat je mijn punt begrepen hebt.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Bedankt voor je persoonlijke verhalen, Ali!
Helaas kan ik er niks anders van maken dan een aantal andere posters, wat het precies is weet ik niet, (daar puzzel ik al 2 dagen op ;) ), ik zie dat paranormale echter niet.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Chris H schreef:
Ali schreef:Mijn waarneming is conform het vermelde in het Haarlems Dagblad.
[...] De waarneming van die oude dame ligt vast in het archief van de krant en is opvraagbaar.
Dat het in de krant heeft gestaan bestrijd ik niet.
Ali schreef: Zij zag exact hetzelfde als ik. Een melkwitte diffuse bol zo groot als de helft van een maan, komend vanuit NO richting ZW. Strakblauwe zomeravondlucht. Raam op 4-hoog dicht. (raam heel groot) Beweging van de bol was langzaam en hobbelend. Heel merkwaardig! Er was trouwens geen wind. Ik heb de bol circa een minuut gevolgd. Plots braakte de bol een vuurstaart uit en was als bij toverslag en zonder een spoor na te laten verdwenen. Nogmaals, die oude dame zag exact hetzelfde.
Heb je uitgesloten dat het om een landingslicht ging van een vliegtuig? Als die op je af vliegen lijkt het op een stilhangend licht. Dat kan minutenlang duren. Zoals deze persoon zag, http://www.youtube.com/watch?v=QgRZ0VFvqiw en op het laatst verandert het in een vliegtuig, volgens deze persoon om hem of haar voor de gek te houden ('fake airplane').
Een ander zag een knipperend licht, 's nachts, en kijk maar eens of het leek op wat jullie zagen:
http://www.youtube.com/watch?v=5-n9rXS65rg
Dit kan onder een hoek zijn geweest waardoor je die langzame beweging zag. Toen hij dichtbij was en van richting veranderde zag je ineens beweging.

En het kan ook nog een reflectie in je raam zijn geweest van een ander licht, misschien een parkerende auto. Of een straatlantaarn die je niet eerder was opgevallen.

Wat heel goed zou passen bij de zomeravond is dat mensen van die lampionnen op lieten stijgen, dat die een tijdje vrolijk voorbij dobberden, en toen ineens in de fik vloog en daardoor landde.
Heel veel mensen zien dat voor UFO aan
http://www.ufo-blog.com/ifos/ufo_balloo ... lloons.htm
Je zou de windwaarneming van die dag kunnen opvragen.
Ik zat in in een luie stoel met m'n aandacht op zero toen die bol plots m'n blikveld binnenzeilde. Tuurlijk veerde ik meteen op en liep direkt naar het raam. De bol kwam uit het noordoosten en koerste zuidwest. Mijn zicht was pal west vanwege de ZN lengterichting van de flat. Onder die hoek had ik zeker een vlietuigromp moeten zien. De bol straalde evenwel geen licht uit en het had met een vliegtuig niets van doen.

Ik heb vaak genoeg bemande en onbemande ballonnen gezien. Dit was helegaar geen ballon. Het was trouwens vrijwel windstil op die mooie zomeravond in naar ik meen juli en een uur of tien over halftien. Vrij licht nog.

Ik heb die waarneming altijd voor een ufo versleten, maar nu denk ik dat het best een orb geweest kan zijn. Een ziel, een entiteit dus. Want in feite zag die bol er net zo uit uit als die haat uitstralende bol in de hoek van m'n slaapkamer. Het zou kunnen zijn dat de gemoedstoestand, het ongefocust zijn van de aandacht b.v., de ontvankelijkheid voor het waarnemen van paranormale waarnemingen vergroot. Die oude dame zei mij dat ze dacht dat ze misschien hallucineerde omdat ze diep bedroefd was over het overlijden van haar zuster.

Straatlantaarns tenslotte Chris? Hohoho, no way sir! Man schei nou toch uit.

Maar ze hallucineerde niet. Ik zag namelijk exact hetzelfde als zij.

Afbeelding
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Een ufo die haat uitstraalt, maar geen licht?
En daar waren jullie beiden het over eens, lang voordat je inzag dat het misschien wel eens een orb zou kunnen zijn geweest, een dezelfde haat uitstralende entiteit in de hoek van je kamer, als die van toen je nog een kind was en sliep?

En de mate van aandacht, of juist een initieel gebrek hieraan of emotionele vertekening hiervan door het verlies van een geliefde of door slaap of dutten, is een opmerkelijke factor bij deze twee gebeurtenissen, stipuleer je nogmaals, als indicatie voor een verhoogde staat van ontvankelijkheid voor het bovennatuurlijke?
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Fjedka schreef:Een ufo die haat uitstraalt, maar geen licht?
En daar waren jullie beiden het over eens, lang voordat je inzag dat het misschien wel eens een orb zou kunnen zijn geweest, een dezelfde haat uitstralende entiteit in de hoek van je kamer, als die van toen je nog een kind was en sliep?
Man zwam toch niet. Waar schreef ik dat die ufo haat uitstraalde? En dat wij het daar beiden over eens zouden zijn geweest? En waar schreef ik dat ik een kind was toen ik die orb in m'n kamer waarnam?
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Fjedka schreef:
En de mate van aandacht, of juist een initieel gebrek hieraan of emotionele vertekening hiervan door het verlies van een geliefde of door slaap of dutten, is een opmerkelijke factor bij deze twee gebeurtenissen, stipuleer je nogmaals, als indicatie voor een verhoogde staat van ontvankelijkheid voor het bovennatuurlijke?
Dat zou mogelijk een verklaring kunnen zijn waarom in sommige gevallen niet iedereen in een bijzondere waarneming deelt. Schrap die emotionele vertekening maar, want er werd bij die ufo waarneming niets vertekend. Dat bleek uit het feit dat haar beschrijving voor de volle honderd procent overeenkwam met die van mij.
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Je hebt gelijk over dat kind. Ik lees terug en schat bij deze je toenmalige leeftijd op rond de twintig.
Correct me if I'm wrong. Ik doe mijn best.

Je schrijft over de waarneming van een entiteit in je slaap, in de hoek van de kamer,
die haat uitstraalt (je refereert later aan de nu blijkbaar populaire notie van 'orbs').

Je schrijft over een 'gemeenschappelijke' ervaring met een oudere dame,
van de observatie van een ufo die later dan die droom plaatsheeft.

Die ufo zou wel eens een orb geweest kunnen zijn, daarmee refererend aan die eerdere droom,
zeg je in retrospectief (nog later), maar op het moment van de gemeenschappelijke observatie van de ufo, neem ik aan, is niet gesproken over een gemeenschappelijk ervaren van haat.

Mocht dit wel het geval geweest zijn, zou ik, als ik jou was, dit zeker niet nagelaten hebben te vermelden, aangezien dit vertellen je orbverhaal alleen maar zou versterken (zeker wanneer je het gevoel ervaren hebt (en niet zomaar een beetje), kan ik mij zo voorstellen), en vooral je claim op kennis van orbs voordat dit fenomeen bekend was zou ondersteunen. Toen had iedereen het nog over ufo's namelijk.
Orbs zijn van het digitale camera/telefoontijdperk en (opzettelijk?) mislukte foto's.

P.S. Wie zwamt er nou in een wetenschappelijk subforum?
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Fjedka schreef:Je hebt gelijk. Ik lees terug en schat bij deze je toenmalige leeftijd op rond de twintig.
Correct me if I'm wrong. Ik doe mijn best.
Ali schreef:Waar baseer je jou schatting op?
Je schrijft over de waarneming van een entiteit in je slaap, in de hoek van de kamer,
die haat uitstraalt (je refereert later aan de nu blijkbaar populaire notie van 'orbs').
Ali schreef:Toen had ik nog nooit van orbs gehoord.
Je schrijft over een gemeenschappelijke ervaring met een oudere dame,
van de observatie van een ufo die later plaatsheeft.
Ali schreef: De krant had geschreven dat een man een ufo had gezien. Direkt daarop belde ik de redactie en vroeg om zijn telefoonnummer. Dat kreeg ik. Toen ik het nummer draaide kreeg ik evenwel een oude dame aan de lijn die in een rusthuis woonde in een aangrenzende buurt.

Die ufo zou wel eens een orb geweest kunnen zijn, daarmee refererend aan een eerdere droom,
zeg je in retrospectief (nog later), maar op het moment van de gemeenschappelijke observatie van de ufo, neem ik aan, is niet gesproken over een gemeenschappelijke ervaren van haat.
Ali schreef: Nee, dat heb ik ook niet geschreven. Je moet dus die haat er niet zelf bij fantaseren. Als een orb werkelijk een bewuste en intelligente entiteit is, dan zal zo'n orb uiteraard ook andere gemoedstoestanden dan haat kennen. En ook niets kunnen uitstralen, geen contact leggen net als mensen. Overigens zag ik die slaapkamer orb niet in een droom. Een droom is heel anders!
Mocht dit wel het geval geweest zijn, zou ik dit zeker niet nalaten te vermelden,
aangezien dit je orbverhaal alleen maar zou versterken, en vooral je claim op
kennis van orbs voordat dit fenomeen bekend was.
Ali schreef:Wat zou nou wel het geval het geval geweest kunnen zijn?
Toen had iedereen het nog over ufo's namelijk.
Ali schreef: Ja.
Orbs zijn van het digitale tijdperk en mislukte foto's.
Ali schreef: Neen. Ze komen ook in talloze BDE's voor. In verschillende maten, kleuren en tinten. Bovendien zijn er mensen die ze soms zien. Een groningse zeeman, een broodnuchtere kerel vertelde voor de televisie in het programma 'Waar gebeurd', in de Oostzee 's nachts bij het vastsjorren van de lading hout in een vliegende storm over boord te zijn geslagen en door een grote orb voor de ogen van de verbaasde bemanning weer aan boord te zijn gezet.

P.S. Wie zwamt er nou in een wetenschappelijk subforum?
Ali schreef: Jij. want jij fantaseert, schat en interpreteert er maar op los.
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Jij. want jij fantaseert, schat en interpreteert er maar op los.
Dat is nogal een beschuldiging. Kun je dit logisch onderbouwen?
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Fjedka schreef:
Jij. want jij fantaseert, schat en interpreteert er maar op los.
Dat is nogal een beschuldiging. Kun je dit logisch onderbouwen?
Dat heb ik al gedaan. Dat je dat niet eens in de gaten hebt. Herlees mijn postings van hedenochtend. :roll:
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Nee, naar mijn bescheiden mening verre van!
Zullen we dat oordeel dan maar aan de rest van de meelezers/discussianten laten?
Laatst gewijzigd door Fjedka op 19 apr 2010 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie