UFO

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Petra
Banned

Re: UFO

Bericht door Petra »

Peter, als je ECHT denkt er een normale verklaring voor te vinden vind ik het wederom een poging waard om systematisch 't gebeuren te doorlopen, al ben ik een beetje huiverig voor de uitkomst.
Ik heb dat al jarenlang geprobeerd en dus gisteren de migraine en epileptische ideeën doorgespit en moet bekennen dat ik liever voor een epileptisch schizofrene waan kies dan weer op niks te eindigen met het vreselijke gegeven dat iets of iemand ongevraagd op je stoep kan verschijnen. (Ik heb het gevoel dat dit onderschat wordt).

Dus.. ik ga deze ronde i.i.g. beantwoorden, en dan zien we wel verder.

Om niet alles per stuk te kwoten zet ik 't er in bold onder. Ook maar ff zien hoe dat werkt.

Peter van Velzen schreef:Beste Petra.

Hoe lang was het geleden?
1985, 32 jaar geleden.

Leeft je Oma nog?
Nee

Heb je er aantekeningen van gemaakt of vertel je dit verhaal uit je hoofd?
Bovenstaand stuk schreef ik uit m'n hoofd. Ja ik heb 't toen opgeschreven. Met oma samen. En tel. aangifte gedaan bij de politie. Heb het later van m'n briefje overgenomen in m'n pc. En al heel wat jaar terug scepsis aangeschreven in de hoop op een verklaring. (Die kwam met het droom idee)

Heb je de Ongeidentificeerde object vanuit de woonboot bekeken of ook buiten?
Alleen vanuit binnen. (hoop ik) Ik ben vanuit de slaapkamer naar de woonkamer gelopen en keek door het raam. Eerst aan de ene kant en na x tijd (toen het ding over het dak vloog) omgedraaid naar het raam aan de andere kant.

Van wie was de woonboot?
Van m'n ouders.

Hoe vaak en hoe lang was je daar?
Loenen a/d Vecht. We woonden half daar en half in Amsterdam. Iets later zijn we (stukje verderop) vol gaan wonen. Nog later ben ik er (weer een stukje verderop) met man ook gaan wonen. (Ik kende de omgeving en gebruikelijke lichten en geluiden dus erg goed, als dat is waar je naartoe wilt)

Welke tijd van het jaar was het?
Zomer

Hoe laat was het?
Nacht. Niet op de klok gekeken maar schat in rond 1 a 2 uur.

Was je nuchter, en had je geen medicijnen geslikt?
Zeker geen drank, drugs of andere dingen.

Wat deed je vlak voor je het zag?
Ik lag in een stapelbed te doezelen en met oma te kletsen

Wat was de reden dat je die kant uit keek?
Op een gegeven moment hoorden we een vreemd geluid. Dus we lagen te overleggen wat dat toch kon zijn, hebben uitgebreid allerlei geluiden de revue laten passeren. Een langgerekte, niet monotone woeshhh op lage toon, ronddraaiend, aanzwellend en afzwakkend, die steeds luider werd. (Niet uit te leggen en ook dat geluid heb ik me scheel naar gezocht.) We kwamen er niet uit en toen zei oma 'spring jij nou maar je bed uit en ga kijken want volgens mij komt het vanuit de lucht.' 'Kom dan mee, gaan we samen' zei ik, terwijl ik m'n bed uit sprong. 'Kind voor ik m'n bed uit ben is 't ochtend, ga jij maar vast' zei oma. Toen ben ik de woonkamer ingelopen.

Wat was de hoek van je kijkrichting met de horizon?
Ehhhhhhh pffffff. Laat ik het zo zeggen; boot ligt op 't water, raam 1 gericht op het westen en raam 2 op 't oosten. Ding kwam vanuit heeeeel verre als een flinke ster in de lucht recht op me afvliegen. En hield stiel toen het op steenworp in de lucht hing. Tikje hoger dan ark v/d buren.

In welke richting bewoog het object en hoe snel (in booggraden per tijdseenheid)?
Vanuit het westen naar mij toe in een kaarsrechte lijn. Snelheid onmogelijk in te schatten maar vanuit de sterrenhemel (hoger dan je normaal gesproken een vliegtuig ziet) in luttele seconden voor m'n neus. Daar hing het stil. (hoelang?) Vervolgens bewoog het heel langzaam verder mijn kant op en ging over ons dak. Toen heb ik me omgedraaid en liep naar het raam aan de andere kant van de kamer. Daar kwam het weer een stukje omlaag. om vervolgens weer een stukje omhoog te gaan en steeds hoger weg te vliegen met een flauwe bocht en een snelheid die m.i. onmogelijk was. Van langzaam naar vaart versnellen vaart versnellen naar flits weg, in 5 tellen.

Hoe groot leek het(ook in booggraden)
Echt geen idee w.b.t. booggraden. De verhouding op die foto klopt niet zo goed, was kleiner. 5 woonarken op elkaar stond er op m'n briefje :roll: .

Hoe lang was het zichtbaar?
Dat weet ik niet zo goed. Tijd is een raar gegeven en erg subjectief op zo'n moment.
In m'n gevoel heb ik zeker 10 minuten naar de stilstand staan kijken. Ben ik de tel of 'tijdsbesef en gedachten kwijtgeraakt tot ik weer ehh tijd en denken voelde omdat (?) het ding weer bewoog en ik me omdraaide.
Ik weet nog m'n eerste gedachten van verwarring naar ongeloof, wild met je hoofd schudden en met je ogen knipperen in een 'dat kan niet' idee. Tot wow. Tot wat ongelooflijk onvoorstelbaar niet na te vertellen mooi. Ik weet nog dat ik heel kalm was en niet bang. Ik wilde naar buiten gaan. Ik moet 'n foto maken.. was de laatste gedachte bij het stilhangen daarna is weg.
'Dag' was m'n enige en allerlaatste gedachte bij het vertrek.
Ik kan me niet meer herinneren hoe ik weer in m'n bed ben gekomen, maar werd de volgende morgen 'gewoon' weer in m'n bedje wakker.
'Kind, waarom heb je niet geroepen' zei oma de volgende ochtend. Ze kon er niet over uit dat ze zomaar in slaap was gevallen terwijl ze bezig was geweest om uit bed te kruipen.
Ik heb geen flauw idee waarom ik niet geroepen heb. Niet op het moment en niet na het moment, gewoon naar bed gaan en gaan slapen is erg vreemd.
De woonkamer lag tussen de twee slaapkamers in. M'n ouders sliepen op enkele meters afstand. Één klein lullig gilletje en iedereen was in rep en roer geweest.
(Vandaar het idee van 'droom' van scepsis).

Misschien heb ik nog meer vragen als je deze hebt beantwoord. Dat weet ik nog niet.
Als het maar geen graden of andere cijfermatige dingen betreft. :roll:

Het briefje bevatte ook meer gedachten en gevoelens en het zien en beleven. Geen graden en hoeken. (We blijven wel meisjes hè :wink: )
Onbegrijpelijk, maar we hebben toen niet de datum opgeschreven. Alsof dat je toch wel bijblijft. Maar nee, ik weet t niet meer precies.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
Petra
Banned

Bericht door Petra »

dikkemick schreef:Maar waar was het precies? Heb je meerdere 'getuigen'-verhalen gehoord? Beperken die verhalen zich tot dat gebied waar je was? Hoe lang geleden was het? Welke techniek of fenomeen zou er verantwoordelijk voor kunnen zijn (als je je fantasie de vrije loop laat?). Waar leek het geluid op? Hoe lang duurde het? Was het in de buurt van een chemische fabriek?
Bepaalde (hallucinerende) pollen in de lucht? Evenals Peter op zoek naar meer voor de hand liggende verklaringen dan een ufo.
Meerdere getuigen; buurmeisje met rode energiebol of vuurbol die door de tuin danste en er verder met geen mogelijkheid over wil praten.

Echtgenoot die later beweerde met een vriend het wegvliegen met diezelfde flauwe bocht op dezelfde plek gezien te hebben, maar die waren stomdronken. Misschien heeft mijn verhaal zijn idee beïnvloed. En we weten ook niet of de dag hetzelfde was.

Techniek fenomeen?
Een vliegende vorm met uitsteeksels die licht geeft en schittert als een diamant. Zucht.
Leek echt op die foto. Maar dan met botte uiteinden i.p.v. scherp. En diamant geslepen.

Hallucinerende pollen.. wie weet.
Hoe kom ik daar dan achter?

Chemische fabriek?
God ehhh, loenen a/d vecht ligt niet zover van fabriek in Naarden waar ze alcohol en parfum maken.
Geen idee of daar dampen uitkomen.
Lag dan heel Naarden te hallucineren?

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

De consilientie van wat jij hebt gezien en een rode vuurbol ontgaat mij. (Let wel, je hebt dit niet eens van het buurmeisje zelf, maar van haar moeder en jaren later. Ooit al eens overwogen dat iemand op dit punt toendertijd de draak met je verhaal heeft gestoken?)
Verder zou ik een dronken vriend die thuiskomt, het verhaal aanhoort en vervolgens denkt ook 'iets' te hebben gezien nu niet bepaald 'een getuige' noemen.
Waarom zou je in vredesnaam gewone mensen lastig vallen of onbegrijpelijke tekeningetjes in graan maken? Wat is daar lief aan? Blijf met je tengels van mensen en voedsel af, lijkt me een simpel gegeven.
Hoe mentaal achterlijk ben je als je na zo’n lange reis bij een kind of andere gewone mensen gaat rondhangen of in graan gaat tekenen?
Graancirkels worden gemaakt door mensen. Als je denkt dat wat hij gezien hebt ook graancirkels maakt, zou je dan kunnen aangeven waarom je dat denkt ?
Bij het maken van graancirkels regelmatig mensen betrapt, maar nog nooit groene wezentjes met grote ogen en puntoortjes die bij de vraag wat ze aan het doen waren "Nanno Nanno" riepen.
Dus nee, ik snap er de ballen van. Het is niet logisch. En dát zit me dwars en is super frustrerend.
Dat komt omdat je alleen maar in oplossingen denkt die niet logisch zijn. Dan kom je er niet en ja, dat is frustrerend.
Of je wilt of niet word je de wereld van goedgelovigheid ingesleurd en het is verschrikkelijk moeilijk je daartegen te wapenen.
Dat is heel goed mogelijk door alles wat onzin is overboord te kieperen. Dat wat overblijft, daar zit de oplossing. Ook al zit datgene wat je vooraf als oplossing zag er niet bij. Doe je dat niet dan wordt je inderdaad de wereld van goedgelovigheid ingesleurd. Daar heb ik je van het begin al voor gewaarschuwd maar dat doe je telkens als "maar dat doe ik wel" af. Uit de verhalen die je hier post (van de dochter die stil blijft staan als oma overlijdt tot de ufo) blijkt dat je al heel lang de onzin niet overboord kiepert.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

Hi Petra

misschien overbodig... ik probeer ook maar wat te helpen.

Toen ik een jaar of 8-12 was had ik terugkerende dromen over lichtjes die in mijn kamer verschenen en mij enorme angst bezorgden. Ik weet nog dat ik soms zwetend in slaap viel , zo bang ik was en als dan ook nog eens meerdere malen me nachtlampje het begaf als ik deze aan wilde doen was de angst helemaal compleet.
De dromen waren zo helder en echt dat ik met het wakker worden zelf zou zweren dat het echt was gebeurd.

Welke bewijzen kan je voor jezelf gebruiken om uit te sluiten dat het geen (slaapwandel) droom was?

mvg Arjen
Martim Cymbron -
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/232364/ ... ht.nl/gids" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar verder geeft Loenen a/d Vecht 1985 in combinatie met ufo geen hits op. En je zou toch verwachten anno 2017 dat er iets over te vinden zou moeten zijn.
Nogmaals, niemand twijfelt eraan dat je iets gezien hebt, maar ik zou het gezien de gehele voorgeschiedenis van alle ufo-meldingen toch maar op iets natuurlijks gooien. Misschien een 'prank' van de overburen. De eerste experimentele drone...

En er wakker van liggen schiet uiteraard helemaal niet op. Mochten buitenaardsen kwade (of goede) bedoelingen hebben, dan zal het ze worst wezen of er iemand wel of niet wakker van ligt.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Heb als kind ook eens iets raars in de lucht zien hangen. Herinner me nog redelijk goed hoe het eruit zag -- een beetje als een vreemde schuur. 's Ochtends vroeg was ik er altijd als eerste uit. Het moet zo rond 5 uur zijn geweest. Stond op, opende de deur van de gang op dezelfde verdieping en liep doelbewust naar de deur die uitkeek op ons balkon & de stad. Alsof ik het verwacht had, hing het daar, stil, bijna onbenullig nietszeggend op zo'n honderd meter boven de huizen uit te kijken. Ik rende een aantal malen terug naar m'n kamer om speelgoed te laten zien door het tegen de ruit te houden. Waarom ik dat deed weet ik ook niet, maar dat wilde ik blijkbaar erg graag. Net als Petra, weet ik wat ik heb gezien. Het was verder een vrij neutrale ervaring -- niet goed, niet slecht. Herinner me nog dat ik op m'n vader wachtte die altijd rond 7 uur opstond. Hem vroeg ik wat het zou kunnen zijn geweest. Z'n antwoord was eerst dat het een vliegtuig was, maar nadat ik zei dat het stilhing, vermoedde hij dat het om een helikopter ging. Ik wist wat een helikopter was -- het was geen helikopter. Heb het er evenmin meer over gehad.

Ik weet niet wat mensen met dit soort ervaringen aanmoeten. Heb er zelf geen verklaring voor & ben er evenmin naar op zoek. Maar indien het een hallucinatie was, dan zou het de enige hallucinatie zijn geweest die ik in m'n leven heb gehad.
Zionist
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Fish schreef:
Petra schreef:
Fish schreef:Ik zie af en toe iets dergelijks maar dan met kleuren alsof ik in een grote caleidoscoop kijk. Duurt meestal maar een paar seconden, soms een tiental.
Iemand zei eens dat het een vorm van migraine is maar dan zonder pijn?
Geeft het flikkerend licht in vele kleuren?

Kan het een vaste vorm hebben, zoals op mijn foto? In die vaste vorm blijven. En naar je toe bewegen, stilhangen en weer van je af bewegen?
Of is het meer een rommelig geheel zoals op die YT van Vilaine?
Ja, veel kleuren zoals in een caleidoscoop en de vorm is wel een soort van vast maar beweegt als geheel over je gezichtsveld.
Heb het zo ongeveer tussen de een en vijf keer per jaar.
Kan het niet duidelijker omschrijven.
Maar weet je dan zeker dat het niet een echte materiële vorm is?
Kan het wel zo lijken?

Petra
Banned

Bericht door Petra »

Erik schreef:
fish schreef:Iemand zei eens dat het een vorm van migraine is maar dan zonder pijn?
Migraine sans migraine.

Migraine zonder de pijn, wat moet dat een genot zijn.
Ik moet het helaas met de pijn doen.
Klote!
Ik zat vroeger iedere zondag m'n vader z'n hoofd te masseren, lag ie echt te janken van de pijn.
Hij is er vanaf! Heeft jaren met die ellende gezeten en de meest gekke dingen geprobeerd omdat de medische wereld geen antwoord had. Koper onder z'n bed, Feng shui, dieet noem maar op.
Hij is door een tip bij een medisch centrum in Amsterdam geweest, waar ze je een hele dag door de medische mangel trekken. Bij hem bleek dat zijn gal een stofje niet aanmaakte. Daar kreeg hij toen medicijnen voor.
Na een paar weken was de migraine weg en nooit meer teruggekomen.
Als je wilt vraag ik na waar dat was.

Petra
Banned

Bericht door Petra »

Petra schreef:
Peter schreef: Heb je er aantekeningen van gemaakt of vertel je dit verhaal uit je hoofd?
Bovenstaand stuk schreef ik uit m'n hoofd. Ja ik heb 't toen opgeschreven. Met oma samen. En tel. aangifte gedaan bij de politie. Heb het later van m'n briefje overgenomen in m'n pc.
Heb erover nagedacht, maar dit klopt niet helemaal.
Ik had het idd met oma opgeschreven maar dat briefje is later verdwenen. (Brand gehad in huis dus er was zoveel verdwenen). Dat briefje lag ergens te liggen, jarenlang. En je kijkt er natuurlijk ook niet vaak naar om.
Zal een jaar of 10 later zijn geweest dat ik erachter kwam dat dat briefje weg was en toen heb ik het pas in m'n pc gezet.
Uit m'n hoofd dus. Ik kan dus niet meer checken of het helemaal klopt met dat briefje. :(

Petra
Banned

Bericht door Petra »

Dat beloof ik schreef:De consilientie van wat jij hebt gezien en een rode vuurbol ontgaat mij. (Let wel, je hebt dit niet eens van het buurmeisje zelf, maar van haar moeder en jaren later. Ooit al eens overwogen dat iemand op dit punt toendertijd de draak met je verhaal heeft gestoken?)
Verder zou ik een dronken vriend die thuiskomt, het verhaal aanhoort en vervolgens denkt ook 'iets' te hebben gezien nu niet bepaald 'een getuige' noemen.
Ik héb het mijn buurmeisje gevraagd en zij heeft dát bevestigd. Ik weet niet wat het verband is. Onweersbal? Energie in de lucht? Kan die energie een hallucinatie opwekken? Alle kinderen aan de wanen? Is er geen verband? Ik heb geen idee.
Wat dronken getuige betreft; dat ben ik met je eens. Daarom zette ik het erbij.
Dat beloof ik schreef: Graancirkels worden gemaakt door mensen. Als je denkt dat wat hij gezien hebt ook graancirkels maakt, zou je dan kunnen aangeven waarom je dat denkt ?
Nee, ik bedoel dat het gevaar van het geloven in een ufo is dat je dan alles gaat geloven. Aangezien ik niet lieg kan ik aannemen dat andere mensen ook niet liegen, hoe gek ze ook mogen klinken. Dat ik dus ook geloofde in channelaars en graancirkels met spirituele boodschappen, kabouters.. waarom niet, en dat soort dingen. Als je eenmaal tot de gelovige zwevers behoort is het vreselijk lastig om kaf van koren te scheiden. Dat lukt alleen maar door te proberen heel veel tegenbewijs en onzin bewijzen te verzamelen; om een afvallige te worden. (En dáár ben ik nu een aantal jaar mee bezig.)
Dus ja hoor... hoe belachelijker je het maakt hoe liever. Hou je vooral niet in. (Kun je je eindelijk 's nuttig maken met je geknuppel :lol: )
Dat beloof ik schreef: Dat komt omdat je alleen maar in oplossingen denkt die niet logisch zijn. Dan kom je er niet en ja, dat is frustrerend
Aliens op de stoep wil ik ook niet (meer :roll:) logisch vinden. Maar ik zal er toch op e.o.a. manier een verklaring voor moeten kunnen vinden om daar vanaf te komen. Nou had ik nooit aan migraine gedacht of epileptische waanbeelden dus wat dat betreft krijg ik nou eenmaal ook niet alles bedacht wat er mogelijk is.
Dat beloof ik schreef: Dat is heel goed mogelijk door alles wat onzin is overboord te kieperen. Dat wat overblijft, daar zit de oplossing. Ook al zit datgene wat je vooraf als oplossing zag er niet bij. Doe je dat niet dan wordt je inderdaad de wereld van goedgelovigheid ingesleurd. Daar heb ik je van het begin al voor gewaarschuwd maar dat doe je telkens als "maar dat doe ik wel" af. Uit de verhalen die je hier post (van de dochter die stil blijft staan als oma overlijdt tot de ufo) blijkt dat je al heel lang de onzin niet overboord kiepert.
Dat klinkt lekker simpel. Ga jij maar aan een gelovige uitleggen hoe onzinnig god is, helemaal als iemand meent een godservaring gehad te hebben. Denk je het met een waarschuwinkje voor mekaar te krijgen?
Je hebt geen idee hoeveel (voor jou overduidelijke onzin) ik al overboord gekieperd heb en hoeveel moeite dat heeft gekost.

Ik dacht altijd dat epilepsie het standaard plaatje was, maar kom er gisteren achter dat niet iedereen schuimbekkend ligt te spartelen en er ook andere vormen zijn. Spontane bewusteloosheid bijv. En apathische momenten of 'afwezige' momenten en daarna gewoon weer verder alsof er niks aan de hand was. (Helemaal bij jongeren.)
Dat klinkt wel heel erg naar het verhaal van mijn dochter. Al was het moment waarop wel erg toevallig dan.

Petra
Banned

Bericht door Petra »

dikkemick schreef: Nogmaals, niemand twijfelt eraan dat je iets gezien hebt, maar ik zou het gezien de gehele voorgeschiedenis van alle ufo-meldingen toch maar op iets natuurlijks gooien. Misschien een 'prank' van de overburen. De eerste experimentele drone...

En er wakker van liggen schiet uiteraard helemaal niet op. Mochten buitenaardsen kwade (of goede) bedoelingen hebben, dan zal het ze worst wezen of er iemand wel of niet wakker van ligt.
Graag! iets natuurlijks. Ik ben naarstig op zoek; als het maar geen ET is vind ik 't best.

Leuk gedacht, er niet wakker van liggen.
Maar zo werkt het niet.
Dat je 's nacht stiekem je nagels in je man zet om te checken of er niet plotseling een alien zijn plaats heeft ingenomen.
Zou een alien pijn voelen? bloeden? Kunnen ze een mens overnemen? Als ons mens-zijn alleen brein is en ons brein alleen een algoritme dan is dat zo gepiept nietwaar!
Misschien ben ik wel een van de weinige die nog niet overgenomen is en denk ik daarom deze dingen en jullie niet.
Zou ik die graancirkels moeten kunnen snappen omdat het boodschappen zijn? Misschien moet ik gewoon wat beter m'n best doen en nog wat meer open staan voor de boodschappen van ET.
Dat er een vreemd geluid of licht is en ik me de blubber schrik; het zal toch niet weer? En als ik snachts wakker word, is dat dan omdat er weer eentje rondhangt? Zit er zomaar een alien in m'n woonkamer als ik ga kijken? Ben ik nu ver genoeg dat ze me niet meer kunnen vinden? Kun je ze wegsturen? Maar als je gewoon 'nee dankuwel' kunt zeggen waarom worden er dan mensen ontvoerd?
Ben jij wel een echt mens? Misschien ben jij wel een alien die hier zit te hacken. Misschien wel jullie allemaal.
Ik dacht, kijk die Peter met foto, weet ik tenminste zeker dat dát een mens is. Aan de andere kant.. hoeveel bewijs is dat?

Conclusie; het is niet leuk. Het is niet lief.
Als je goede bedoelingen hebt dan huppel je niet naar believen in en uit ons luchtruim maar maak je je gewoon openlijk bekend. Dus ELKE ufo sighting is een regelrechte aantasting en inbreuk. Zie het maar als een inbreker want ons luchtruim behoort tot ONZE woning.
Weg met ET!

Petra
Banned

Bericht door Petra »

ChaimNimsky schreef: Ik weet niet wat mensen met dit soort ervaringen aanmoeten. Heb er zelf geen verklaring voor & ben er evenmin naar op zoek. Maar indien het een hallucinatie was, dan zou het de enige hallucinatie zijn geweest die ik in m'n leven heb gehad.
Maar heb je dan niet nagedacht over de implicaties daarvan?
Zoals ik net al schreef; ik zie het als stiekem inbreken in ons luchtruim.
Op geen enkele manier goed te praten.

Je ging je speelgoed laten zien. Je hebt dus ook niet geroepen ofzo.
Want dat vind ik zelf heel raar.
Je hoort het toch op een gillen te zetten. Of in ieder geval te roepen.
Het is toch vreemd om dat niet te doen.
Als je die filmpjes bekijkt van mensen die 'iets' filmen staan ze allemaal te blèren. Zo hoort het toch lijkt me.
Dus dat niet roepen zou dan een aanwijzing kunnen zijn dat het niet klopt. Toch een droom of hallucinatie dan ofzo?
Laatst gewijzigd door Petra op 28 jul 2017 05:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Petra
Banned

Bericht door Petra »

Arjen2015 schreef:Hi Petra

misschien overbodig... ik probeer ook maar wat te helpen.

Toen ik een jaar of 8-12 was had ik terugkerende dromen over lichtjes die in mijn kamer verschenen en mij enorme angst bezorgden. Ik weet nog dat ik soms zwetend in slaap viel , zo bang ik was en als dan ook nog eens meerdere malen me nachtlampje het begaf als ik deze aan wilde doen was de angst helemaal compleet.
De dromen waren zo helder en echt dat ik met het wakker worden zelf zou zweren dat het echt was gebeurd.

Welke bewijzen kan je voor jezelf gebruiken om uit te sluiten dat het geen (slaapwandel) droom was?

mvg Arjen
Misschien verschenen er wel echte lichtjes. (straatlicht, koplampen, lichtflitsen, vuurvliegjes etc.) die het dromen erover opriepen.

Toen ik klein was ging ik meestal bij m'n broer slapen omdat ik 'altijd bezoek kreeg' noemde ik het.
Samen zagen we soms een klein mannetje in de hoek staan. En dan gingen we hele taferelen uithalen om er samen veilig langs te kunnen rennen naar papa en mama.
Toch weet ik dat dat mannetje niet echt was. Dat we schaduwbeelden zagen en onze fantasie op de loop ging.
Waarom weet ik dat dan wel zo stellig.
En lukt dat met die ufo niet?
Waarom heb ik zat dromen waar ik geen enkele twijfel over heb dat dat dromen zijn?
Omdat normale dromen herkenbaar zijn aan hun chaotische hak op de tak verhaallijnen.
Omdat het zeker is dat ik uit bed ben gesprongen.

Maar.. dat kan misschien wel bij een slaapwandel droom, geen idee eigenlijk.
Opgewekt door een geluid wat we echt hoorden.
Wel raar dat oma gewoon weer in slaap viel toen ik aan de wandel ging.

Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Petra,

Op grond van jouw antwoorden, krijg ik de indruk dat als je al gedroomd hebt, het een droom is die zeer geloofwaardig overkomt. De beschrijving die je geeft, lijkt goed bij een helikopter te passen. Een Harrier zou ook nog kunnen. Misschien is dat zelfs een betere verklaring. Midden in de nacht, als je al bijna slaapt zul je beiden niet zo gauw als zodanig herkennen. In 1985 lijkt een drone wat onwaarschijnlijk.
Ik wens u alle goeds
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Peter van Velzen schreef:Petra,

Op grond van jouw antwoorden, krijg ik de indruk dat als je al gedroomd hebt, het een droom is die zeer geloofwaardig overkomt. De beschrijving die je geeft, lijkt goed bij een helikopter te passen. Een Harrier zou ook nog kunnen. Misschien is dat zelfs een betere verklaring. Midden in de nacht, als je al bijna slaapt zul je beiden niet zo gauw als zodanig herkennen. In 1985 lijkt een drone wat onwaarschijnlijk.
Bedoel je de omschrijving van het geluid?
En dat dat dan tot een droom leidt?
Want dat ik geen helikopter heb gezien is zeker. (Het lijkt er niet eens een klein beetje op)
En waarom zou een helikopter op me af vliegen en blijven hangen enzo.

Kun je iets dromen wat je nog nooit gezien of ervaren hebt? vraag ik me af.
Want volgens mij droom je altijd 'bekende' voorwerpen in soms vreemde hoedanigheden maar nooit iets wat totaal onbekend is.

Ik ben 100% zeker van HOE het eruit zag.
Geen bekend vliegend voorwerp, zeker niet, op geen enkele manier ook maar in de buurt van wat ik gezien heb.

Plaats reactie