Rabbijnen: 'Homo's zijn ziek en homoseksualiteit een ziekte'

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

a.r.

Rabbijnen: 'Homo's zijn ziek en homoseksualiteit een ziekte'

Bericht door a.r. »

http://www.welingelichtekringen.nl/1756 ... iekte.html" onclick="window.open(this.href);return false;
162 rabbijnen en joodse leiders noemen in een verklaring homoseksualiteit een ziekte. Een van de ondertekenaars is opperrabbijn Aryeh Ralbag van de Joodse Gemeente Amsterdam. In de verklaring staat dat homoseksualiteit niet is aangeboren en kan worden genezen. Dat bericht De Volkskrant
Een groep Joodse jongeren vinden het ongehoord dat een verklaring met een dergelijk 'abject standpunt' wordt gesteund door de spirituele leider van joods Amsterdam 'en daarmee de facto van Nederland', aldus een van hen in een e-mail aan de Volkskrant.
De 'Declaration On The Torah Approach To Homosexuality' stelt dat de joodse gemeenschap in verwarring is gebracht door het 'politiek correcte standpunt' dat homoseksualiteit onveranderbaar is. Met de verklaring willen de ondertekenaars 'verdwaalde' joden weer op het rechte pad zien te krijgen.

Lees het gehele artikel hier:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... ziek.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
In het artikel in de Volkskrant staat nl meer en ook een ietwat genuanceerder verhaal dan Welingelichte kringen plaatst, maar de Volkskrant staat niet toe om het in zn geheel over te nemen.

Hoe dan ook, deze 162 "heren" rabijnen nemen geen blad voor de mond en laten weten dat homoseksualiteit een ziekte is die te genezen is.
biemer
Ervaren pen

Re: Rabbijnen: 'Homo's zijn ziek en homoseksualiteit een zie

Bericht door biemer »

Ik mis de, doorgaans snelle, reactie van Wilders nog...
Als het een Imam was geweest die zoiets gezegd had, dan waren de rapen voor Wilders gaar :D
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
qualia
Forum fan

Bericht door qualia »

Ik ben wel nieuwsgierig naar de persoonlijke verhalen van de 'succesverhalen' (de succesvol 'genezen' mensen die de verklaring mede opstelden). Ze zijn misschien nog wel de gevaarlijkse anti-gays van het zooitje.

En ik vraag me af of de grens tussen een persoonlijke wens om niet homosexueel te zijn en de sociale standaard van heterosexualiteit, te scheiden zijn. Zijn er gevallen waarin je iemands wens om zijn geaardheid te veranderen ook precies zo moet opvatten? Of moet het wel/niet aangeboren zijn per definitie het laatste woord hebben?
the possible ranks higher than the actual
a.r.

Bericht door a.r. »

Het is voor mij één pot nat, of dominees, pastoors, imam's of rabijnen het nou verkondigen, maar ik vond het nieuwswaardig genoeg om dit te plaatsen, juist omdat die pastoors, dominees en imam's er regelmatig voor te porren zijn dit te verkondigen en omdat het vanuit de de kant van de rabijnen zo lang stil is geweest. Maar je hebt gelijk, ook ik ben benieuwd wat Wilders hierop zal twitteren.

Ik overweeg overigens een nieuw onderschrift: :wink:
Dat de diverse religieuze overtuigingen niet als ziekte te boek staan, komt omdat zovelen aan die waan lijden en daarmee hebben ze een vrijbrief om die waan voort te laten bestaan, waarbij nog vermeld dient te worden dat die waan buitengewoon nare bijverschijnselen voor anderen heeft, zoals bedilzucht, veroordeling, dwangmatig handelen en dwang naar anderen, terwijl deze waan vrijwel ongeneeslijk blijkt te zijn.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

a.r. schreef:Het is voor mij één pot nat, of dominees, pastoors, imam's of rabijnen het nou verkondigen, maar ik vond het nieuwswaardig genoeg om dit te plaatsen, juist omdat die pastoors, dominees en imam's er regelmatig voor te porren zijn dit te verkondigen en omdat het vanuit de de kant van de rabijnen zo lang stil is geweest. Maar je hebt gelijk, ook ik ben benieuwd wat Wilders hierop zal twitteren.

Ik overweeg overigens een nieuw onderschrift: :wink:
Dat de diverse religieuze overtuigingen niet als ziekte te boek staan, komt omdat zovelen aan die waan lijden en daarmee hebben ze een vrijbrief om die waan voort te laten bestaan, waarbij nog vermeld dient te worden dat die waan buitengewoon nare bijverschijnselen voor anderen heeft, zoals bedilzucht, veroordeling, dwangmatig handelen en dwang naar anderen, terwijl deze waan vrijwel ongeneeslijk blijkt te zijn.
Mooi onderschrift. Ik probeer de zin van Leo Polak te herinneren: Vrijdenken verenigt, religie verdeelt
(dat is, geloof ik, een vrij naar Polak).

Velen van dat soort (geestelijke) leiders vinden jongens-kontjes best lekker. Andere wellicht ook.
Het is dat je er tegenwoordig op kunt worden aangesproken ........
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Natuurlijk is sexualiteit te wijzigen. Kijk maar naar dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=zqv-y5Ys3fg
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Er zijn altijd wel reli verdwaasden die zulke klinklare nonsens rondpraaien. Andere joodse religieuze figuren hebben zich hiervan gedistancieerd.Toch lezen zij dezelfde Talmoed. Zo gaat het ook met Christelijke reli verdwaasden die er maar een eigen ziekelijke visie op na houden en dit als de goddelijke waarheid verkondigen . Opsluiten die lui! Wilders, waar blijf je nu met je commentaar?
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

Cactus schreef:Opsluiten die lui!
!!

Dat lijkt me een slechte zaak.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Luck schreef:
Cactus schreef:Opsluiten die lui!
!!

Dat lijkt me een slechte zaak.
Mij niet! :lol:
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

Mijn voorkeur voor een democratisch systeem kan ik ook hier niet verbergen. Het lijkt mij, hoe verwerpelijk een mening ook mag zijn, een belangerijke voorwaarde voor een democratie om je mening te kunnen uiten. Ook als je een invloedrijk persoon binnen een religieuze organisatie bent.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Luck schreef:Mijn voorkeur voor een democratisch systeem kan ik ook hier niet verbergen. Het lijkt mij, hoe verwerpelijk een mening ook mag zijn, een belangerijke voorwaarde voor een democratie om je mening te kunnen uiten. Ook als je een invloedrijk persoon binnen een religieuze organisatie bent.
Zulke meningen zijn pure orthodoxe reli meningen die niets te maken hebben met de wetenschap of de realiteit. Dat kan bij onnozele volgelingen gevaarlijke gevolgen hebben die aannemen dat die domme Rabbi's gelijk hebben. Gelukkig zijn er ook nog Rabbi's die er een gezondere mening op na houden.
Ik stel zulke oerdomme "meningen"gelijk aan de even gevaarlijke verkondiging van orthodoxe kerkleiders die inenten tegen kinderverlamming verboden . Daardoor werden veel jongeren door die vreselijke ziekte voor de rest van hun leven aan een rolstoel gekluisterd zitten.Dat gebeurde in Nederland op de Veluwe!
a.r.

Bericht door a.r. »

De ontwikkelen volgen elkaar snel op vandaag;
http://www.nu.nl/binnenland/2717568/rab ... iteit.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinny

Bericht door Jinny »

En mogen wij via het ziekenfons voor betalen.
Want dat deden de ayatollahs van de Veluwe niet.
Daar was de staat voor.
Wat mij betreft had dat verwijtbaar verhaald mogen worden.
Ik heb de docu toen gezien. (andere tijden)
Ben er nog misselijk van.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

a.r. schreef:Maar je hebt gelijk, ook ik ben benieuwd wat Wilders hierop zal twitteren.

.
We kunnen het hem natuurlijk ook gewoon vragen?
Wat vind de PVV hiervan?

http://www.pvv.nl/index.php/fracties/tw ... lders.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Fish schreef: We kunnen het hem natuurlijk ook gewoon vragen?
Wat vind de PVV hiervan?

http://www.pvv.nl/index.php/fracties/tw ... lders.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De mail is verstuurd. Als ik bericht heb, dan plaats ik het hier.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Plaats reactie