Kamer eist stop homotherapie

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HenkM
Superposter

Re: Kamer eist stop homotherapie

Bericht door HenkM »

heeck schreef:
Windsurfer schreef:Ja, maar als je terugleest gaat het om een therapie (volgens verdedigers ervan) op de gerichtheid: hoe vol te houden niet te vervallen in homoseksueel gedrag.
Windsurfer,
Wat je tussen haakjes zet is geen geringe voorwaarde.
Die kwam al eerder langs: zijn de uitspraken van die gelovende verdedigers praktisch te vertrouwen.

Kijk je naar de heisa van het moment binnen de joodse hoek over hun omgaan met holebi, dan loop ik niet voorop bij het vertrouwen van gelovige genezers. Maar dat meldde ik een paar berichten eerder ook al.

Roeland
Dan kun je maar beter bij de islam zitten. Daar komt homo-zijn niet voor.

Dat wordt ons toch voorgehouden door ayatollah, imam, etc ?
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Als iemands (sociale)omgeving (of sociale context is wellicht een beter woord, aangezien het hier ook om levensbeschouwing gaat die in een sociale omgeving opgedaan is) het veroorzaakt dat er een ziekte optreedt, de kwaliteit van leven omlaag drukt, of het welzijn belemmert, wil je natuurlijk eerst de omgeving veranderen als er sprake van is dat deze de frictie in stand houdt. Allereerst probeer je natuurlijk altijd de ziekmaker aan te pakken, op de tweede plek komt pas "symptoombestrijding". Ik geloof dat iedereen het daar mee eens zal zijn.

Maar het is niet handig die omgeving te vervangen door een omgeving waarin het individu nog minder mee in balans is door (andere) persoonlijke factoren (klinkt nogal zweverig wellicht, maar dat moet je me maar vergeven)

1. De omgeving van een "hulpbehoevende" veranderen ligt meestal buiten het bereik van de therapeut, dat lijkt me in deze vanzelfsprekend.
2. De omgeving vervangen ligt soms buiten de mogelijkheden van de "hulpbehoevende".
3. De seksuele gerichtheid veranderen ligt wellicht binnen de mogelijkheden van de hulpbehoevende.
4. Voorwaarden scheppen om de hulpbehoevende beter te laten functioneren in een andere omgeving, zodat vervolgens de omgeving vervangen binnen de mogelijkheden van de hulpbehoevende ligt, tja wat de mogelijkheden daarvoor zijn weet ik niet. Die schuif ik door aan Windsurfer.
5. Uiteindelijk is het de "hulpbehoevende" degene moet kiezen uit de beschikbare therapie die effectief en bewezen dient te zijn die voor handen is. Openbare en goede informatie hierover moet in voldoende mate beschikbaar zijn voor iedereen.

Maar is er niet iets heeeeuuuul belangrijks wat wij hier over het hoofd zien? Mensen uit een aantal specifieke religieuze gemeenschappen sluiten de ogen voor het feit dat zij redelijk voorspelbaar bijdragen aan een ziekmakende omgeving, door de cultuur en het bewind wat ze voeren. Als excuus om weg te kijken roepen ze dat hulp beschikbaar is voor zieken. De gemeenschap hoeft niet aan zichzelf te werken, zolang de zieke homoseksueel geaarde man / vrouw geholpen kan worden, treft hen immers geen blaam. Iedereen die met levensbeschouwing bezig is, zou zich af moeten vragen, wie of wat geeft hen (de mensen uit die gemeenschap) daartoe het recht?

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
a.r.

Bericht door a.r. »

De gemeenschap hoeft niet aan zichzelf te werken, zolang de zieke homoseksueel geaarde man / vrouw geholpen kan worden, treft hen immers geen blaam. Iedereen die met levensbeschouwing bezig is, zou zich af moeten vragen, wie of wat geeft hen (de mensen uit die gemeenschap) daartoe het recht?
In zo een gemeenschap is god's Woord het enige dat telt, zo een gemeenschap mag dus helemaal niet aan zichzelf werken, er is Het Woord van god en dáár heb je je aan te houden, niets anders telt!
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Blues-Bob schreef:Iedereen die met levensbeschouwing bezig is, zou zich af moeten vragen, wie of wat geeft hen (de mensen uit die gemeenschap) daartoe het recht?
Toevallig liep ik wat na over Abraham Kuyper en "zijn" Vrije Universiteit.
En het lijkt er op dat je precies een bedenksel van deze Kuyper herhaalt, dat in allerlei vormen nog steeds speelt. Namelijk hoever kan men in eigen kring gaan met het stellen van regels en sancties.
zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Soevereini ... igen_kring" onclick="window.open(this.href);return false;

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Raymond

Bericht door Raymond »

Britse Different-partner helpt ‘de melaatsen onder ons’

Opschudding in Groot-Brittannië: onder de titel ‘De Melaatsen Onder Ons’ organiseert Core Issues – een Britse partnerorganisatie van stichting Different – deze maand conferenties in Belfast en Londen. Die ‘melaatsen’ zijn ‘christenen die worstelen met hun homoseksuele gevoelens’.

Core Issues heeft nauwe banden met NARTH, een Amerikaanse organisatie die reparatieve therapie propageert waarmee homoseksuelen kunnen worden ‘genezen’ – of ‘veranderen’, zoals het in het meer gangbare verhullende taalgebruik heet.

Met de titel ‘De Melaatsen Onder Ons’ wordt verwezen naar het gelijknamige boek van Jim Reynolds, een van de sprekers op de Core Issues-conferentie.

Volgens Gavin Boyd van de Noord-Ierse LHBT-organisatie The Rainbow Project is de titel van de conferentie 'schaamteloos en onmenselijk'. Het woord melaatse roept volgens Boyd namelijk het beeld op van een onaanraakbare zoals dat bekend is uit Bijbelse tijden.

Buiten de confentiezaal in Belfast werd daarom op 20 en 21 januari jl. door The Rainbow Project een protestactie gehouden. Eind van deze maand organiseert Core Issues onder dezelfde titel ook nog een conferentie in Londen.

Vanwege de opschudding heeft Core Issues zich gehaast om een persbericht uit te brengen om duidelijk te maken dat de titel van de conferentie niet betekent dat homoseksuelen ‘zoals melaatsen in Bijbelse tijden genegeerd en als onaanraakbaar behandeld moeten worden’. Integendeel, Core Issues stelt dat de conferentie er juist op gericht is om kerken te bekritiseren die homoseksuelen als ‘outcasts’ behandelen.

Dat persbericht wordt afgesloten met een oproep aan de Britse medische en wetenschappelijke gemeenschap ‘te erkennen’ dat het ‘wetenschappelijk bewijs’ dat ‘verandering van seksuele gerichtheid’ mogelijk is ‘flinterdun’ is en de oproep daarover met Core Issues het debat aan te gaan.

Verandering is mogelijk
Dat klinkt neutraal, maar Core Issues presenteert zich op de startpagina van zijn website als een ‘christelijk non-profitorganisatie die poogt hulp te verlenen aan mannen en vrouwen met homoseksuele problemen die vrijwillig zoeken naar verandering van seksuele voorkeur en expressie’.

Core Issues beschouwt homoseksualiteit namelijk niet als een seksuele kwestie, maar als ‘een probleem van binding en genderidentiteit’. Volgens Core Issues is er ‘groeiend wetenschappelijk bewijs dat seksuele gerichtheid niet onveranderbaar en aangeboren is’ en dat homoseksualiteit ‘ook geen keuze’ is. Zie het Core Issues Vision Statement waaruit blijkt dat de organisatie ‘het idee promoot dat verandering mogelijk is’.

Hulp om tot die ‘verandering’ te komen, wordt door Core Issues geboden door wat de organisatie ‘gender affirming therapy’ noemt. Het uiteindelijke doel daarvan is ‘heteroseksuele gerichtheid die kan leiden tot het sluiten van een huwelijk’. Onthouding van ‘homoseksuele activiteit’ noemt Core Issues ‘bewonderenswaardig’ en dient ook ‘gewaardeerd en gerespecteerd’ te worden, maar ‘kan niet als ‘healing’ opgevat worden’. Zie voor meer informatie het Change Statement op de website van Core Issues.

NARTH
Op de startpagina van de Core Issues-site wordt nadrukkelijk gesteld dat de organisatie geen reparatieve of conversietherapie biedt. Maar de ‘gender affirming therapy’ die wel geboden wordt, baseert zich vrijwel volledig op de quasi-wetenschappelijke inzichten over het ‘ontstaan van homoseksuele gevoelens’ die gepropageerd worden door de beruchte National Association for Research and Therapy of Homosexuality (NARTH) – dé organisatie die zich inzet voor reperatieve therapie om homoseksualiteit te 'genezen'.

Core Issues onderhoudt ook intensieve banden met NARTH. De afgelopen jaren werden meerdere malen conferenties gehouden waaraan NARTH-leden deelnamen. Daaronder ook Jeffrey Satinover, die ook direct verbonden is aan Core Issues. De Core Issues-site bevat ook een link naar deze Amerikaanse organisatie.

Ook stichting Different heeft wel naar de quasi-wetenschap van NARTH verwezen ter onderbouwing van de eigen 'pastorale en psychotherapische hulpverlening', maar een directe link naar NARTH ontbreekt de laatste jaren op de website. Maar als het – bij gebrek aan beter? – zo uitkomt, wordt er nog wel naar NARTH verwezen om de visie op homoseksualiteit van Different de schijn van wetenschappelijkheid te geven.

Bijvoorbeeld in 2010 in een column van Henk van Rhee, algemeen directeur van de stichting Tot Heil des Volks, de koepel waar Different onderdeel van uitmaakt. Van Rhee stelt daarin dat de vraag gerechtvaardigd is ‘of psychische problemen een integraal onderdeel van de homoseksuele levensstijl zijn’ met een link naar een NARTH-artikel waarin Neil Whitebread de stelling poneert dat ‘homoseksualiteit op zich pathologisch’ is.

Core Issue en Different werken met elkaar samen in LinC (Live in Christ) – een voornamelijk Europees samenwerkingsverband van organisaties die een ‘geestelijk thuis willen bieden voor gelovigen die worstelen met homoseksualiteit en andere kwesties die samenhangen met seksuele gebrokenheid’.

Ook stichting Onze Weg, het Britse True Freedom Trust en het Duitse Wüstenstrom zijn bij LinC aangesloten. Op de websites van deze organisaties wordt er geen geheim van gemaakt dat ‘verandering’ van seksuele gerichtheid mogelijk is door de hulp die deze organisaties bieden.

De Nederlandse LinC-leden – Different, Onze Weg en Kompassion – organiseren van 28 juni tot 1 juli a.s. de eerstvolgende zomerconferentie van LinC in Het Brandpunt te Doorn.

Bron: COC Nederland
'Follow your bliss' - Joseph Campbell
Jinny

Bericht door Jinny »

De Nederlandse LinC-leden – Different, Onze Weg en Kompassion – organiseren van 28 juni tot 1 juli a.s. de eerstvolgende zomerconferentie van LinC in Het Brandpunt te Doorn.
Misschien eens met een clubje heengaan om eens een vrij en onderbouwd geluid te laten horen? :D
Ik maak me overigens sterk dat ik langer dan een kwartier aanwezig ben.
Met het mij bekende 'taktvolle' volume van mijn stem en teksten plus mijn postuur zal het mij verwonderen indien het langer is.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Een kritische beschouwing van mevrouw Wijnmaalen die ik jullie niet wilde onthouden:
liberalemedia.nl schreef:
Zijn Different Nederland en Different Vlaanderen echt different?

Different Nederland zegt geen enkele therapie te geven die erop gericht is om mensen te genezen van hun homoseksuele gevoelens. Dit heeft de inspectie onderzocht en deze is, in één dag, tot de conclusie gekomen dat Different hier de waarheid spreekt. Tot zover de berichtgeving in de media over de handelswijze van Different Nederland.

Echter op de site van Different Nederland staan een aantal links, die verwijzen naar (internationale) zusterorganisaties of verdere informatie, zoals zij zelf boven de links melden. Onder de links ook een verwijzing naar hun, mag ik aannemen, Belgische zusterorganisatie Different Vlaanderen. De organisatie draagt dezelfde naam dus mag je aannemen dat hier van een zusterorganisatie sprake is, of zelfs van een Vlaamse afdeling van Different.

Ook is niet aan te nemen dat Different Nederland fel afstand neemt van hun zusterorganisatie, want dan zouden zij geen link daar naartoe plaatsen op hun site. Tenminste dat lijkt mij een logisch gevolg als je de handelswijze of uitingen van die afdeling af zou wijzen.

Dus ben ik eens gaan kijken op de site van Different Vlaanderen. Zij raden boeken en brochures aan. Twee van die brochures trokken mijn aandacht:

1. De kern van de zaak: De achtergronden en oorzaken van homoseksualiteit bij vrouwen.
2. Uitkomen voor de waarheid: De achtergronden en oorzaken van homoseksualiteit bij mannen.

Interessant, omdat ik het bijzonder vind dat men kennelijk op de hoogte is van de oorzaken en ik daar wel benieuwd naar ben, aangezien ook mijn dochter lesbisch is. Dus heb ik het eerste boekje besteld en inmiddels gelezen.

Op pag. 3 werd ik al meteen gegrepen door een omkaderde prominente quote van Jane Boyer, een deskundige op het gebied van verslavingsmedicijnen en ex-lesbienne, die luidde:

“De homoseksuele gerichtheid – het zich aangetrokken voelen tot of gevoelens hebben voor iemand van het andere geslacht – is geen zonde in zichzelf maar een symptoom dat voortkomt uit emotionele beschadiging tijdens de jeugd.”

Dit is dan ook meteen de hele tendens van dit boekwerkje: homoseksualiteit is niet aangeboren, maar wordt veroorzaakt door beschadigingen in de jeugd! Met al het wetenschappelijk onderzoek dat anders laat zien, wordt vervolgens in dit boekje korte metten gemaakt, dit berust allemaal op een mythe die goed is voor de homolobby! Zoals ook alweer opvallend omkaderd in een quote gemeld staat:

“Mensen hebben de neiging om toleranter tegen homoseksualiteit aan te kijken wanneer ze geloven dat homoseksualiteit aangeboren is. Het is niet zo verwonderlijk dat niet alle maar wel de meeste vooraanstaande homoseksuelen deze theorie uitdragen; het is goed voor de homolobby.”

Verder lezend in het boekje staat uitgebreid beschreven hoe men homo, in dit geval lesbisch wordt:

“Homoseksualiteit bij vrouwen komt voornamelijk voort uit drie dingen:
Relatieproblemen, worsteling met de eigen identiteit en/of geestelijke misleiding.”

Onder het kopje definitie staat: “bepalende factoren – een trauma dat een vrouw ondergaat waardoor zij later in haar leven homoseksuele gevoelens kan gaan ontwikkelen.”

De bepalende factoren worden verderop uitgediept:

“De wortels van homoseksualiteit bij vrouwen liggen in niet-seksuele, emotionele en relationele gebreken die gewoonlijk - maar niet altijd – uit één of meer van de volgende bepalende factoren tot de ontwikkeling ervan kan leiden. Het is dus te kort door de bocht om te beweren dat homoseksualiteit in alle gevallen slechts door één ding veroorzaakt wordt. Elke onderstaande bepalende factor, evenals andere hier niet beschreven factoren, kan het beeld dat een meisje van haar vrouwelijke identiteit heeft, op een ongezonde manier beïnvloeden of vervormen.”

Dan volgt een opsomming van die factoren die leiden tot homoseksualiteit bij vrouwen:

“Lichamelijk trauma, waaronder, maar niet beperkt tot seksueel misbruik, incest, verkrachting en/of verwaarlozing.”

“Emotioneel trauma, waaronder, maar niet beperkt tot verlating, afwijzing, onvervulde behoefte aan liefde, acceptatie en te weinig bevestiging in de seksuele identiteit, gebrek aan verzorging, gebrek aan bescherming en/of verbale mishandeling.”

“Een verwrongen of ongezonde ouderlijke rolverdeling: moeder – laat na haar rol als verzorger op zich te nemen of vader – laat na het kind te beschermen door zich passief op te stellen en/of niet aanwezig te zijn.”

“Een ongezonde familiesituatie: Iedere afwijking waardoor het kind de wereld als een onveilige en dreigende plek gaat zien.”

Nog wat oorzaken worden aangehaald waardoor je lesbisch kunt worden:

“Negatieve geestelijke invloeden – verbroken relaties of banden en/of het niet meer weten wie je bent – invloeden vanuit de media – leerplannen op openbare scholen en universiteiten – door leeftijdsgenoten in een hokje geduwd worden, gepest worden of van hen vervreemd raken – angst voor de andere sekse – of niet in staat zijn met de andere sekse om te gaan.”

Het komt er dus op neer dat de ouders het hebben gedaan en niemand met een andere geaardheid wordt geboren, tenminste dat is het gedachtegoed dat achter dit boekwerkje zit.

En genezing is zeker ook mogelijk volgens de auteurs, ze plaatsen niet voor niets opvallend gekleurde en omkaderde quotes als:

“Iemand die beweert dat er geen hoop (op verandering) is, weet óf niets van het onderwerp af óf hij is een leugenaar. Elk seculier onderzoek naar verandering heeft in meer of mindere mate succesvolle resultaten opgeleverd en er zijn legio mensen die kunnen getuigen van een volledige genezing door God.”

“… als ik mijzelf ertoe had laten verleiden om homoseksualiteit bij vrouwen als een normale levensstijl te beschouwen, zouden ik en mijn ouders in een patroon vast zijn komen te zitten dat elke mogelijkheid tot verandering verhinderd zou hebben.”

Ook staan er aanwijzingen hoe je als ouders verkeerde signalen kunt geven naar je dochter waardoor zij lesbisch zou kunnen worden, bijvoorbeeld uitspraken als: “Je bent net een jongen!”, “Waarom lijk je niet meer op je buurmeisje Anneke? Zij ziet er tenminste uit als een meisje”, “Meisjes zijn waardeloos; jongens zijn daarentegen…”, “Als een christelijke vrouw ben je minder belangrijk dan een man.”

Het is dus de schuld van de ouders, de omgeving en zelfs de media dat je ongetwijfeld gewoon als hetero geboren kind, homo of lesbisch wordt. Dat we het even weten!

Verder wordt elke periode in het leven van een meisje besproken in aparte hoofdstukjes over babytijd, peutertijd, puberteit en adolescentie en volwassenheid. Waarin steeds wordt aangegeven wat er verkeerd ging in die bepaalde periode waardoor je ‘normale’ kind zich ontpopt als homoseksueel.

Genezen kan! Daar is men van overtuigd.

“Al in 1962 concludeerde Dr. Irving Bieber, na meer dan 100 homoseksuelen behandeld te hebben, dat ‘elke homoseksueel die sterk gemotiveerd is om te veranderen, heteroseksueel kan worden.”

Men eindigt dit boekje met:

Er is hoop
“Ook voor jou is er hoop dat je met homoseksuele gevoelens worstelt en je aan alle kanten ingesloten voelt. De weg is lang en kan vol hindernissen zijn. Desondanks is er vrijheid voor de mensen die bereid zijn een risico te nemen en iets met de informatie uit deze brochure te doen. Je hebt misschien nog niet met alle besproken problemen te maken gehad maar we willen je toch aansporen om de eerste oorzaken van jouw strijd te gaan onderzoeken. Kijk diep in je hart en denk na over wat Gods wil voor jouw leven is – Hij heeft een rijker leven voor jou in petto!”

“Zoals deze brochure duidelijk gemaakt heeft, is er niet één duidelijke factor aan te wijzen waardoor homoseksualiteit bij vrouwen veroorzaakt wordt. Het zelfde geldt voor het overwinnen van homoseksualiteit – er bestaat niet één ware manier die voor iedereen zal werken. God heeft ons allemaal verschillend gemaakt. Elk verhaal is anders. Toch staat er een groot aantal organisaties voor je klaar om je te helpen weer een compleet mens te worden. Jij bent de reden waarom ze bestaan. Aarzel niet om contact met hen op te nemen.”

Met daaronder de felgekleurde omkaderde quote:

“Jij bent niet homoseksueel. Jij bent heteroseksueel…”

Achter in het boekje een lijstje met organisaties in Nederland en België, waaronder Different Nederland.

Wanneer Different Nederland echt volledig afstand neemt van het genezen van homoseksualiteit moeten ze dan ook niet eens stoppen met links plaatsen op hun site naar ‘zusterorganisaties’ met dezelfde naam, die dit soort brochures aanraadt?

En de volgende vraag die dan bij mij opkomt is, hoe denkt Different Nederland eigenlijk over het ‘ontstaan’ van homoseksualiteit? Denken zij daar hetzelfde over als in deze brochure? Ontkennen zij dus dat een homoseksuele geaardheid aangeboren is? Er liggen dus nog wel wat vragen open als het over werkwijze en gedachtegoed van Different Nederland gaat. Different België is er in ieder geval duidelijk over want die vindt dit soort brochures een aanrader. Is Different Nederland dus echt different van Different Vlaanderen?

Andere organisaties waar Different naar linkt heb ik niet onderzocht.

Bron: ‘De kern van de zaak: De achtergronden en oorzaken van homoseksualiteit bij vrouwen.’ ISBN: 90-71813-22-3. Via link naar Different Vlaanderen op de site van Different Nederland.
Bron:
http://www.liberalemedia.nl/mens-en-maa ... -different" onclick="window.open(this.href);return false;
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Inmiddels heeft Different de link naar Different Vlaanderen onklaar gemaakt, en het heet nu ook geen Different Vlaanderen, maar Different Vlaarderen.

http://www.totheildesvolks.nl/nl/different/links.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Expres foutje? Denken ze soms dat mensen dan niet op Different Vlaanderen gaan zoeken als ze het Vlaarderen noemen? Ik vind het allemaal wel toevallig. Toen ik mijn artikel schreef heette het gewoon Different Vlaanderen en was het een werkende link.

Via google kun je natuurlijk hun Vlaamse 'zuster' nog steeds vinden, ook via de link in mijn artikel trouwens.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Als ik er met de muis over hover zegt het Different Vlaardingen. :?
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk, die van zijn grondpersoneel soms ook.
Het zal wel een foutje zijn.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Fenomeen schreef:
Bron:
http://www.liberalemedia.nl/mens-en-maa ... -different" onclick="window.open(this.href);return false;
Men spreekt op de site van zusterorganisatie. Reitze Siebesma heeft deze tak opgezet in 2000. Hij is tevens werkzaam voor different Nederland. Enkele artikelen doorgelezen. Nu is het voornamelijk propaganda materiaal. Echter men kiest voor getuigenissen die in zekere zin doorspekt zijn van freudiaans jargon. Een ontwikkelingsstoornis die voortvloeit uit een gebrek aan ouderliefde. Even simpel gesteld als de vader geen affectie naar zijn zoon laat zien, dan bestaat er dus een kans dat de zoon homofiel wordt. Hij zoekt later compensatie voor dit gemis. Dit is even wat ik er uit lees.

Ik kwam in aanraking met het gedachtegoed van Elizabeth Moberly, een Engelse christenpsycholoog. Vooral de uitdruk-king ‘verborgen wees' die zij gebruikt om iemand met een homoseksuele oriëntatie te typeren, sloot aan op wat ik van binnen ervoer. Zij stelt dat een homoseksueel iemand is die tijdens de jaren van zijn ontwikkeling te kampen heeft ge-had met het verlies of het ontbreken van de liefde van de ouder van hetzelfde geslacht; iemand die daardoor in een onvolkomen staat is gebleven en die als volwassene naar volkomenheid zoekt in relaties met mensen van hetzelfde geslacht. Als het gaat om de relatie met de ouder van het-zelfde geslacht gebruikt zij de term ‘defensieve losmaking': het kind dat later blijkt homoseksueel te zijn maakt zich los van de ouder van hetzelfde geslacht uit angst om gekwetst te worden. Doordat dit heeft plaatsgevonden ervaart het kind ook onzekerheid in de omgang met leeftijdsgenoten van het eigen geslacht. [1]
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Fenomeen schreef:Als ik er met de muis over hover zegt het Different Vlaardingen. :?
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk, die van zijn grondpersoneel soms ook.
Het zal wel een foutje zijn.
Schrijffoutje kan, maar de site laadt dus ook niet meer.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

PietV. schreef:
Fenomeen schreef:
Bron:
Men spreekt op de site van zusterorganisatie. Reitze Siebesma heeft deze tak opgezet in 2000. Hij is tevens werkzaam voor different Nederland. Enkele artikelen doorgelezen. Nu is het voornamelijk propaganda materiaal. Echter men kiest voor getuigenissen die in zekere zin doorspekt zijn van freudiaans jargon. Een ontwikkelingsstoornis die voortvloeit uit een gebrek aan ouderliefde. Even simpel gesteld als de vader geen affectie naar zijn zoon laat zien, dan bestaat er dus een kans dat de zoon homofiel wordt. Hij zoekt later compensatie voor dit gemis. Dit is even wat ik er uit lees.
Heb je mijn artikel ook gelezen Piet?

PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Kitty schreef:
Heb je mijn artikel ook gelezen Piet?
Het stuk wat fenomeen hier heeft geplaatst (van jou) heb ik gelezen. Vond het echter verstandig om zelf de site ook door te spitten. Waar dus al een glimp tevoorschijn komt van de zaken die jij aankaart. Een uitstekend idee om dat boekje te bestellen. Hiermee ga je een stap verder dan de voorlichtingsmap die ze naar de buitenwacht presenteren.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ik neem trouwens aan dat het boek voor mannen op het zelfde uitkomt, het is niet aangeboren maar ontstaan.

Op de een of andere manier hebben orthodox christenen grote moeite met het idee dat homoseksualiteit een aangeboren geaardheid is, want dat zou het een variatie van de natuur maken, en dus onderdeel van de schepping, en daar komen ze niet uit, wat ze daarmee aan moeten. Dus maken ze het zichzelf makkelijk en gaan ervan uit dat homoseksualiteit een ontstane seksuele aandoening is. Maar als je daarvan uitgaat, dan kun je ook niet volhouden dat je er niet van uitgaat dat het te genezen zou zijn. Het ene denkbeeld brengt namelijk vanzelf het andere denkbeeld met zich mee.

Het is dezelfde spagaat waarin ze zich begeven bij het idee dat geloven/religie een keuze zou zijn. Ze zeggen tegen mij dat ik zelf kan 'kiezen' voor God. Maar in andere discussies, wanneer je hen zegt dat religie een keuze is, staan ze meteen op de achterste benen en ontkennen dit ten stelligste en noemen geloven een zijn, een identiteit waar ze niet omheen kunnen. Je kunt geen religie beoefenen zonder hypocriet te zijn. Er zijn er zelfs, en dat waren nog SGP'rs ook, die dat eerlijk toegaven.

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Kitty schreef:
Op de een of andere manier hebben orthodox christenen grote moeite met het idee dat homoseksualiteit een aangeboren geaardheid is, want dat zou het een variatie van de natuur maken, en dus onderdeel van de schepping, en daar komen ze niet uit, wat ze daarmee aan moeten. Dus maken ze het zichzelf makkelijk en gaan ervan uit dat homoseksualiteit een ontstane seksuele aandoening is. Maar als je daarvan uitgaat, dan kun je ook niet volhouden dat je er niet van uitgaat dat het te genezen zou zijn. Het ene denkbeeld brengt namelijk vanzelf het andere denkbeeld met zich mee.
Nou?

Het is om te beginnen jullie (hetero's) schuld.
Eva was hetero en heeft in die vrucht gebeten.
God over de pis en hups, zondeval.
Daarna zijn wij (homo's) pas ontstaan; wij hebben de pech imperfect te zijn en wij zullen ons moeten gedragen want anders hel.
Dat wij ons zelden gedragen komt door Satan.
Maar en nou komt ie; wie heeft al die hormonen in die homo's gestopt in the first place...? ;)
Ik zou zeggen, voor klachten wendt u tot de Schepper.
Plaats reactie