Zou je zelf een dergelijke therapie ondergaan?windsurfer schreef: Mensen hebben recht op hun eigen levensbeschouwing. Als mensen vanuit hun levensbeschouwing niet homoseksueel willen leven terwijl ze wel homoseksuele verlangens hebben, en daarbij hulp vragen omdat het identiteitsproblemen, angst en depressies geeft, moet dat volgens mij mogelijk zijn. Het kost moeite dergelijke gevoelens te onderdrukken en kan heel uitputtend zijn.
Laten we uitgaan van een voorbeeld als bovenstaande.
Ik vraag het omdat ik onderwerpen uit topics graag persoonlijk op mezelf betrek, met dit topic heb ik dus ook meer dan met het 'rabbijn doet vervelend'-topic.

Identiteitsproblemen, angst en depressies etc zie je al bij praktiserende christelijke homo's.Als er homo's zijn die dat willen, waarom zij dan niet?
Dat ligt eerder aan het taboe dat er bestaat en daardoor de angst voor de reacties van anderen dan aan het homo zijn.
Moeten die anderen niet in therapie?

Zelf, maar dat is mijn opvatting, zie ik een mens oa als seksueel wezen dus ik kan seksualiteit niet los van de identiteit zien, itt de club van Different.
Dus hier loop ik tegen wat moeilijkheden aan.
Dat kan alleen God.Waar ik wel tegen ageer zijn clubjes die voor doen komen alsof ze iemand geaardheid kunnen wijzigen want je kunt je geaardheid niet wijzigen.
Althans dat geloven sommigen.
En die zullen slim/slinks genoeg zijn om ervoor te zorgen dat ze hun doel bereiken zonder het bovenstaande te hoeven bevestigen.
Moet ik een huwelijk (m/v) zien als een geslaagde behandeling van de gerichtheid of als conversietherapie?
En wat zie ik door de lens van een verborgen camera?