Rabbijnen: 'Homo's zijn ziek en homoseksualiteit een ziekte'

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Cactus
Bevlogen

Re: Rabbijnen: 'Homo's zijn ziek en homoseksualiteit een zie

Bericht door Cactus »

HenkM schreef:
Cactus schreef:@ HenkM van Cactus

Uit een eerdere reactie begreep ik dat je het niet eens was met mijn "opsluiten die lui". Heb ik dat verkeerd begrepen?
Toen ging het mij om opsluiten wegens het verkondigen van ..... (idioterie, mening, onzin)

Maar als het gaat om werkelijk misdadige activiteiten is het wat anders.
Als ze hun kinderen willens en wetens beschadigen. Niet helpen (medicinaal, ziekenhuis, psychiater) staat gelijk, m.i., aan strafbaar handelen. (is het niet zo dat iemand laten verdrinken en jij staat te kijken dat je dan strafbaar bent?).
M.i. hoort daarbij ook het halal slachten.

Maar het niet vervolgen omdat het "mag/moet vanwege hun religie" kan/mag natuurlijk niet. Dat is het doorslaan naar z.g. politieke correctheid. De vrijheid van godsdienst.

Dit zijn echte misdaden.
Uit het rondpraaien van zaken zoals die Rabbi's deden m.b.t. homosexualiteit kan ook veel onverdraagzaamheid ontstaan en bepaalde groeperingen zouden weer gaan beginnen met het homo bashen.
Die Rabbi's en andere mensen die zulke quats verkondigen over homosexualiteit moeten zich realiseren dat zij vooraanstaande figuren in hun religie zijn en dat hun uitspraken mensen op verkeerde gedachten kunnen brengen.
Dat kan zelfs leiden tot de dood of verminking van homo's als die in elkaar geramd worden. Ik vraag mij af waar de hersens zitten van die Rabbi's die zoiets rondpraaien.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

De rabbijn meneer is inmiddels gewipt, ik meld het even, voor wie het nog niet gehoord heeft.
gk schreef:Opperrabbijn Ralbag van taken ontheven

Het dagelijks bestuur van de Joodse Gemeente Amsterdam heeft opperrabbijn Aryeh Ralbag voorlopig van zijn taken ontheven. De organisatie reageert daarmee op een verklaring mede ondertekend door de geestelijke waarin wordt gesteld dat homoseksualiteit te genezen is.

Ralbag blijft in elk geval op non actief tot er een gesprek met hem is geweest. Eerder verklaarde voorzitter Ronnie Eisenmann van de gemeente al dat Ralbag niet namens de Amsterdamse gemeenschap sprak. Volgens de preses past de afgegeven verklaring niet in de Nederlandse "bevindingen en feiten".

Eisenmann distantieert zich van de gewraakte verklaring. "Het is niet aan het bestuur om over zaken te oordelen die achter de voordeur spelen", verklaarde hij. "Circa 80 procent van onze leden leeft niet helemaal volgens de Thora. Daar valt ook seksuele geaardheid onder. Het is niet aan ons om daarover te oordelen."

Volgens de Joodse Gemeente Amsterdam zou Ralbag uit eigen overweging de verklaring hebben getekend en zijn daarbij zijn nevenfuncties genoemd. Eén daarvan is dus opperrabbijn van Amsterdam.

Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) vindt dat Ralbag de ondertekening van het document moet intrekken, of anders moet opstappen als opperrabbijn van Amsterdam. Het CIDI noemt de verklaring van de rabbijnen en joodse leiders verwerpelijk. "CIDI verwerpt elk onderscheid naar ras, afkomst of seksuele geaardheid.''
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
qualia
Forum fan

Bericht door qualia »

erikketik schreef:Een onmogelijk standpunt wordt gerationaliseerd. De bijbel is heel duidelijk over homoseksualiteit.

Maar goed. Gezien het feit dat er zo veel ongeneeslijke Joden, Christenen en Islamieten zijn, kan een dergelijke kromme manier van denken helpen. Gelovigen zijn vaak toch al een kei in zichzelf dingen wijsmaken.
Je eist dus van de gelovige dat ze de bijbel letterlijk leest, zonder oog voor de historische context? Of begrijp ik je verkeerd?
the possible ranks higher than the actual
Jinny

Bericht door Jinny »

Dat doen de JG wel, die lezen letterlijk als het ze uitkomt en historische context hebben ze daar een broertje dood aan.
a.r.

Bericht door a.r. »

Orthodoxe gelovigen moeten in therapie
http://www.depers.nl/binnenland/626225/ ... rapie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De Pers
Door: Marcel Hulspas
Gepubliceerd: donderdag 26 januari 2012 09:26
Update: donderdag 26 januari 2012 12:30
Rabbijn Aryeh Ralbag durft het land niet meer in, vertelde hij in de NRC van maandag. Hij heeft namelijk 'sterke aanwijzingen' dat er een aanslag op zijn leven wordt beraamd. Nou ja, sterke aanwijzingen: hij zegt dat 'goed geïnformeerde mensen' in wie hij 'een groot vertrouwen' heeft, hem hebben aangeraden nog een paar weekjes te wachten, 'tot de gemoederen bedaard zijn'. Dat klinkt nou niet echt alsof ze in de Reguliersdwarsstraat stiekem de messen aan het slijpen zijn. Eigenlijk is er niks aan de hand. Hij wordt gewoon vriendelijk verzocht weg te blijven. Hij heeft gewoon al genoeg ellende veroorzaakt. Maar ja, 'ik ben mijn leven niet zeker!' klinkt natuurlijk heel zielig en machtig interessant.

•Ralbag: ik word bedreigd
•'Schorsing grenst aan fascisme'
•Column: De homo is anders dan anders
•Column: Homo’s
•Opperrabbijn Ralbag van taken ontheven
•CIDI eist vertrek opperrabijn A'dam
•Scherper toezicht homotherapie

Zielig, dat wil Ralbag vooral zijn. Hij heeft nooit gezegd dat homoseksualiteit een ziekte is, benadrukt hij in het interview: 'Ik word gekruisigd vanwege een standpunt dat ik niet heb.' Goh, gekruisigd – wie had dat gedacht! En die juridische dwaling, daar had Jezus ook al zo last van! Rabbijn Ralbag, de nieuwe Man van Smarten.

Maar als homo's niet ziek zijn, waarom moet een joodse homo dan in therapie, vroeg de NRC. Zijn antwoord: 'Omdat hij als gelovige jood én homoseksueel een innerlijk conflict heeft. Wie daar last van heeft, en van dat conflict af wil, moet zichzelf laten behandelen.'

Oeps, dit is helaas geen martelaar meer. Hier horen wij een rabbijn op de terugtocht. De verklaring waar hij zijn handtekening onder zette, stelt héél duidelijk dat een homo die joods is, een conflict moét voelen. Dat die twee zaken nóóit samengaan en dat zo iemand dus in therapie moét. En nu beweert Ralbag ineens dat iemand last kán hebben van een innerlijk conflict. En dat alleen dán therapie nodig is. Hij heeft blijkbaar goed geluisterd naar de christelijke Vereniging Different, die ook stelt dat ze slechts mensen wil helpen die een conflict ervaren tussen christen en homo zijn. Een mooie terugtrekkende beweging, rebbe! Politiek correct verbeterd! Maar met orthodoxie heeft dit geklets natuurlijk niks meer te maken.

Ondertussen kunnen we het natuurlijk wel met Ralbag eens zijn. Als iemand een conflict voelt tussen zijn geloof en zijn geaardheid, en daar van af wil, moet zich laten behandelen. Maar, en daar had Ralbag natuurlijk effe niet aan gedacht, aangezien je aan je geaardheid niets kunt doen, dient de therapie zich te richten op het geloof. Logisch. Dat laat zich prima veranderen. Hij of zij dient een stevige anti-orthodoxie-therapie te krijgen. Een stuk of tien sessies moet voldoende zijn om iemand ervan te doordringen dat al dat georakel over Gods Onfeilbare Woord, waar alles en iedereen voor moet buigen, waar desnoods alle geluk en alle menselijkheid voor moet wijken, een gruwelijk historisch relict is dat al genoeg mensenlevens heeft verpest. Niet de homo, maar de gelovige moet hard aangepakt! Minister Schippers, die de vergoeding voor de anti-homo-therapie van Different 'bizar' noemde, is ongetwijfeld voorstander van een vergoeding voor deze 'anti-orthodoxie-therapie'. Want geloof aanpakken is wél mogelijk, en het werkt écht! Sterker, deze therapie heeft de stilzwijgende goedkeuring van rabbijn Ralbag.

Maar die zit voorlopig vast in New York. En het is te hopen dat hij bij zijn nieuwe standpunt blijft, want als zijn collega-rabbijnen ervan horen, zullen hem dat niet in dank afnemen. Een van hen, Steven Pruzansky, vertelde in de Volkskrant van diezelfde maandag dat híj wel wist waarom ze in Nederland het orthodoxe standpunt verwierpen. Nederland, zo weet Pruzansky, is 'zo tolerant, met legale en open prostitutie en sterk afnemende huwelijkstrouw', dat de Nederlandse joden de Thora niet meer omarmen. Ze verkeren volgens hem 'in spirituele shock'. Ralbag nu dus ook. Die heeft nu ook vreselijk last van zijn orthodoxe geloof. Ik kan hem therapie aanbevelen
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Inmiddels mag deze rabbijn weer terugkomen.

"Hij bedoelde het niet zo!!"
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Jinny

Bericht door Jinny »

"Hij bedoelde het niet zo!!"
Natuurlijk, dat deden al die priesters ook niet.
Per ongeluk werd een Belgische pedopriester (veroordeeld) uit handen van de Belgische justitie gehouden in de jaren 60/70.
Hij bedoelde het niet zo en wij wisten misschien van niets.
Als voorbeeld.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Hoewel dit in tegenspraak lijkt, geloof ik wel dat ik je kan volgen.

Maar voor een priester/rabbi/imam/pater/oid zijn het maar barre tijden:

Je mag ook niets meer!
Dat heb je ervan als je het gepeupel onderwijs laat volgen. Als je ze leert hun hersens te gebruiken .....
Je mag ze zelfs niet meer op een brandstapel zetten (al of niet gemarteld). ..... [-X
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Jinny

Bericht door Jinny »

Een item in mijn plaatselijke krant.
Een Belgische priester die in de jaren 50 was veroordeeld en een deel vd straf had uitgezeten ging (uiteraard zou ik haast weer zeggen) weer de fout in.
Kreeg er nog enkele jaren bij en moest dus weer terug het gevang in.
Dat stond de zwartrok niet zo aan en hij vluchtte naar Nederland.
Daar is hij door de RKK (terwijl men wist van de veroordeling) netjes voor de Belgische justitie verborgen gehouden in oa Heiloo in diverse gebouwen.
Later is de man in Noord Brabant te werk gesteld maar liet men hem op papier in Heiloo om een dwaalspoor op te zetten.

Argumentatie achteraf, de Nederlandse justitie heeft geen moeite gedaan om de man op te sporen.

Het heeft mij wel een poosje gekost voordat ik weer rationeel kon denken.
Als zoiets buiten de religie gebeurt is het hok te klein.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Jim schreef:Een item in mijn plaatselijke krant.
Een Belgische priester die in de jaren 50 was veroordeeld en een deel vd straf had uitgezeten ging (uiteraard zou ik haast weer zeggen) weer de fout in.
Kreeg er nog enkele jaren bij en moest dus weer terug het gevang in.
Dat stond de zwartrok niet zo aan en hij vluchtte naar Nederland.
Daar is hij door de RKK (terwijl men wist van de veroordeling) netjes voor de Belgische justitie verborgen gehouden in oa Heiloo in diverse gebouwen.
Later is de man in Noord Brabant te werk gesteld maar liet men hem op papier in Heiloo om een dwaalspoor op te zetten.

Argumentatie achteraf, de Nederlandse justitie heeft geen moeite gedaan om de man op te sporen.

Het heeft mij wel een poosje gekost voordat ik weer rationeel kon denken.
Als zoiets buiten de religie gebeurt is het hok te klein.
Neeeee ...
het OM gaat liever achter een vrouw aan die achteruit rijdend de dief van haar tas (per ongeluk) dood reed.

(de man heeft zeker geen integratie cursus hoeven te doen)
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Justitie wist van een aantal zaken, maar trad niet op. De kerk moest zelf de zaak maar regelen. Nou we zien dus hoe ze dat doen. Niet dus. Zelfs nu probeert de RKK op verschillende manieren onder zaken uit te komen. Bijvoorbeeld door te frustreren, onderzoek uit te stellen dan wel te boycotten. Inmiddels hebben 75 gedupeerden een klacht m.b.t de medewerking van de RKK ingediend. En dan zitten we ook nog met een minister die onder zin verantwoordelijkheid uit probeert te komen. Deze kerk is een criminele organisatie, en moet als zodanig behandeld worden. Elke priester is wat mij betreft vanaf nu een verdachte.
Ik zie trouwens dat dit behoorlijk off-topic is. Sorry. :oops:

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinny

Bericht door Jinny »

In zoverre offtopic, als er mensen mee verder willen, stuur een pb dan splits ik dit af.
erikketik
Forum fan

Bericht door erikketik »

qualia schreef:
erikketik schreef:Een onmogelijk standpunt wordt gerationaliseerd. De bijbel is heel duidelijk over homoseksualiteit.

Maar goed. Gezien het feit dat er zo veel ongeneeslijke Joden, Christenen en Islamieten zijn, kan een dergelijke kromme manier van denken helpen. Gelovigen zijn vaak toch al een kei in zichzelf dingen wijsmaken.
Je eist dus van de gelovige dat ze de bijbel letterlijk leest, zonder oog voor de historische context? Of begrijp ik je verkeerd?
Mijn referentiekader m.b.t. gelovigen bestaat uit mijn JG achtergrond, zwaar gereformeerde kennissen en islamitische kennissen. Misschien zijn mijn gelovige contacten niet zo vrij als die van jou.

In de bijbel staat dat homo's dood moeten. Als iemand denkt dat zijn god de bijbel heeft geschreven, wordt het tijd voor diegene om zo'n god de rug toe te keren. Als iemand daar niet toe in staat is (hetgeen bedroevend vaak het geval blijkt te zijn), is de enige uitweg een kromme manier van denken. Zoals ik zei.

'Historische context' is het meestal kwaadaardige neefje van het vaak al even kwaadaardige 'cultureel relativisme'.
It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled.
- Mark Twain
Plaats reactie