Het stuk staat op het CIP. En ik moet toegeven deze predikant slaat de spijker op de goede plek, dus niet in het polsgewricht. Het is gewoon gezeur om in de 21ste eeuw met een zombie te dwepen die de wereld verlost van erfzonde jeuk.Kritische reacties
Op het sociale medium Twitter hebben verschillende mensen kritisch gereageerd op de uitspraken van de stadsdominee. "Marktkoopman die zijn eigen waar afprijst," zegt historicus Bart Wallet. "Fijn, zo'n dominee die het niet over Jezus wil hebben," reageert Jan Willem Bonenberg, vrijwilliger bij Tot Heil des Volks. "Wat doet die man in de kerk?," vraagt voorganger Jan Wolsheimer zich af.
Dominee Visser: "Jezus als verlosser is gezeur"
Moderator: Moderators
Dominee Visser: "Jezus als verlosser is gezeur"
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Re: Dominee Visser: "Jezus als verlosser is gezeur"
PietV. schreef: Het stuk staat op het CIP.
Jezus, als legendarische filosoof.De predikant voegt er snel aan toe dat hij Jezus niet afschrijft. "Er zit in al die verhalen over Jezus wel degelijk iets leuks. De manier waarop hij heeft gesproken, de Bergrede bijvoorbeeld, daar kunnen we ons voordeel mee doen.
Och, kan ik mee leven.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Een van de commentaren:
Ik ken de schrijver niet. Gelovige of niet, niet van belang.
http://www.cip.nl/artikel/45435/Dominee ... 5608185695" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ken de schrijver niet. Gelovige of niet, niet van belang.
http://www.cip.nl/artikel/45435/Dominee ... 5608185695" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik moest ff grijnzen.Fred de Vries · Top Commenter · Directeur, grootaandeelhouder, werknemer en voorzitter raad van bestuur at Fredmusic
Wat een geweldige kerel! Ik lig krom van het lachen achter mijn bureau!
"Er zit in al die verhalen over Jezus wel degelijk iets leuks...."
Fantastisch!
"Er zit in al die verhalen over Jezus wel degelijk iets leuks. Maar als het gaat over zijn bloed dat ons reinigt, dat gezeur over Jezus als verlosser en verzoener...."
Wat een ongelooflijk gevoel voor humor heeft die man!!!!
Oh!???
Hij meende het?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Ik ook. Trouwens al die commentaren geven weer een leuk inkijkje in de diversiteit aan "juiste" manieren van geloven. En ook de eindtijd en antichrist passeren al weer de revue.Mariakat schreef:Ik moest ff grijnzen.

Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij was eerst dominee in Apeldoorn en is landelijk bekend geworden na de aanslag op de koninklijke bus, hij was er toen voor iedereen.
Zijn broer was dominee in R. in een kerk waar drugsverslaafden opgevangen werden, ook regelmatig in het nieuws.
Toen zijn schoonmoeder overleed ging een kennis van me niet naar de kerkdienst vanwege die rare dominee, ik wel.
Het ontbrak niet aan humor ondanks dat het een uitvaartdienst was, hij haalde bv. een uitspraak van een cabaretier aan in zijn preek.....
En toen de organist het verkeerde lied inzette was het helemaal lachen op de kansel.
Een opgewekte, welbespraakte en intelligente man, goede kennis van zaken en een eigen visie over het geloof, ik denk richting Job.
Het maakt niet uit wat je gelooft en in welke God je gelooft, als je er maar voor elkaar bent.
En dat doe je blijkbaar in zijn omstandigheden het best in een gemeenschap, in een kerkgebouw, wat bijbelverhalen en muziek erbij en je hebt voldoende ingrediènten om het gezellig en leerzaam voor elkaar te maken.
Zijn broer was dominee in R. in een kerk waar drugsverslaafden opgevangen werden, ook regelmatig in het nieuws.
Toen zijn schoonmoeder overleed ging een kennis van me niet naar de kerkdienst vanwege die rare dominee, ik wel.
Het ontbrak niet aan humor ondanks dat het een uitvaartdienst was, hij haalde bv. een uitspraak van een cabaretier aan in zijn preek.....
En toen de organist het verkeerde lied inzette was het helemaal lachen op de kansel.
Een opgewekte, welbespraakte en intelligente man, goede kennis van zaken en een eigen visie over het geloof, ik denk richting Job.
Het maakt niet uit wat je gelooft en in welke God je gelooft, als je er maar voor elkaar bent.
En dat doe je blijkbaar in zijn omstandigheden het best in een gemeenschap, in een kerkgebouw, wat bijbelverhalen en muziek erbij en je hebt voldoende ingrediènten om het gezellig en leerzaam voor elkaar te maken.
Laatst gewijzigd door writer op 05 nov 2014 15:51, 13 keer totaal gewijzigd.
NB: Doe wel en zie niet om.
In navolging van Kiks en Mariakat de commentaren zijn inderdaad hilarisch. Een predikant die theologie ziet als opstapje naar sociaal maatschappelijk werk en dit keer niet vergeet dat theologie de vloer aanveegt met mythes en dogma's, deugt dus in de ogen van sommige reageerders niet. Eigenlijk verwacht je dus bijval voor een predikant die even geen boodschap heeft aan schijnheiligheid, maar Kees van Asperen ziet liever een toneelstuk.Kees van Asperen · Top Commenter · Utrecht (stad)
Een studie in de theologie levert hier niets op, want het zaad is niet op vruchtbare grond gevallen, zodat de man cultureel werk combineert met een protestants ritueel waar hij zelf niet in gelooft en deze activiteit 'kerk' noemt. De snel om zich heen grijpende apostasie in de PKN is verbijsterend.
Reply · Like · 6 · Follow Post · 4 hours ago
Ik zou een reactie plaatsen, maar heb me voorgenomen om bij hoge uitzondering reacties van mensen te lezen op dit soort sites, of op Youtube etc. Ik krijg er altijd gigantisch jeuk van. Vluchtig de reacties scannende , zitten hier inderdaad mooie reacties bij die de kern weergeven van waar een gemiddelde CIP lezer in geloofd: Jezus als substituut voor dieren/mensenoffers om god te behagen 

"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
Na mijn eerste reactie op het CIP waarbij ik keurig volgens het "hoe heurt het" mijn bezwaren uiteen heb gezet. Kreeg ik zonder opgaaf van reden een ban. Maar ik mis nu wel een reactie waarin iemand deze dominee groot gelijk geeft.MoreTime schreef:Ik zou een reactie plaatsen, maar heb me voorgenomen om bij hoge uitzondering reacties van mensen te lezen op dit soort sites, of op Youtube etc. Ik krijg er altijd gigantisch jeuk van. Vluchtig de reacties scannende , zitten hier inderdaad mooie reacties bij die de kern weergeven van waar een gemiddelde CIP lezer in geloofd: Jezus als substituut voor dieren/mensenoffers om god te behagen
Oooh, nou vat ik 'm; het is de broer ván.
Dat recalcitrante zit in de familie.
En Tot Heil des Volks is daar niet blij mee?
Mag de dominee een prijs?
Dat recalcitrante zit in de familie.
En Tot Heil des Volks is daar niet blij mee?
Mag de dominee een prijs?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Hans ja 
http://www.nieuwwij.nl/opinie/rob-visse ... et-gewend/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nieuwwij.nl/opinie/hans-viss ... -niet-uit/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nieuwwij.nl/opinie/rob-visse ... et-gewend/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nieuwwij.nl/opinie/hans-viss ... -niet-uit/" onclick="window.open(this.href);return false;
NB: Doe wel en zie niet om.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Om te kunnen bepalen of hij richting Job is moet je hem nog wel eens vragen of hij Elkaar wel met een hoofdletter schrijft.writer schreef:Een opgewekte, welbespraakte en intelligente man, goede kennis van zaken en een eigen visie over het geloof, ik denk richting Job.

Born OK the first time