Kamer eist stop homotherapie

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

PietV.
Erelid

Re: Kamer eist stop homotherapie

Bericht door PietV. »

Hiëronymus schreef: Zo zijn er meer mensen, maar die behoren eigenlijk ook niet tot de veroorzakende omgeving.
Van de site.
10 maart: we bespreken een concrete bijbeltekst die bekend staat als anti-homo en bezien, hoe je zo’n tekst theologisch verantwoord interpreteert.
Tja, Kuitert zei ooit over theologie: "Dit is met een kromme stok zaken recht slaan". Dat gevoel krijg ik weer als ik het bovenstaande lees in de reeks lezingen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
a.r.

Bericht door a.r. »

Raphael Creemers verteld bij Pauw en Witteman over zijn "therapie":

biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Op het CIP staat een reactie van Van Rhee:
Dat homo's zichzelf niet mogen zijn bij Different is iets waar wij ons niet in herkennen. Verder beschouwen wij homoseksualiteit niet als een ziekte. Die term komt bij ons niet voor," zegt Henk van Rhee namens stichting Tot Heil des Volks
Verder
Van Rhee: "Ik zou de reactie van minister Schippers als bizar willen omschrijven. Zij baseert zich op een ondeugdelijk krantenbericht in Trouw waarin staat dat we homogevoelens zouden genezen en onderdrukken. Wijzelf hebben altijd gezegd dat de inspectie van Volksgezondheid ons werk mag bekijken. Mensen kunnen vanuit hun geloofsopvatting ervoor kiezen met seksualiteit om te gaan. Tegen onze cliënten zeggen wij: zie homoseksuele gevoelens onder ogen, maar weet dat de relatie met God allesbepalend is en kijk van daaruit verder."
Ik weet niet goed wat ik er van moet denken. In eerste instantie klinkt dit betoog 'sympathieker' dan wat in de media wordt gezegd..
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

gidswoord alert!!
mensen met homogevoelens
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
a.r.

Bericht door a.r. »

Tegen onze cliënten zeggen wij: zie homoseksuele gevoelens onder ogen, maar weet dat de relatie met God allesbepalend is en kijk van daaruit verder."

Even afgezien van de rest van het betoog van van Rhee, ik heb gisteren de reactie al gelezen op de site van Difference en las toevallig zojuist op CIP oa ook dit en dit: http://strengholt.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;.

Hoezo is dit "sympathieker"? Ik vind het bedreigend klinken.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

biemer schreef:Ik weet niet goed wat ik er van moet denken. In eerste instantie klinkt dit betoog 'sympathieker' dan wat in de media wordt gezegd..
Ik vind dat laatste zinnetje toch minder sympathiek dan het lijkt:
Tegen onze cliënten zeggen wij: zie homoseksuele gevoelens onder ogen, maar weet dat de relatie met God allesbepalend is en kijk van daaruit verder."
In de relatie met die god wordt je bestempeld door god als zondig en je daden een gruwel, m.a.w. je bent zondig, fout en de poorten van de hel staan voor je open. Van daaruit dus verder kijken, en daarop hulpverlening bieden?

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Hm. Ik zie dat bij a.r. hetzelfde naar boven kwam als bij mij.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinny

Bericht door Jinny »

a.r. schreef:

Even afgezien van de rest van het betoog van van Rhee, ik heb gisteren de reactie al gelezen op de site van Difference en las toevallig zojuist op CIP oa ook dit en dit: http://strengholt.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;.

Hoezo is dit "sympathieker"? Ik vind het bedreigend klinken.
Die Strengholt is echt gek.
Bananen met pruimen vergelijken, anders kan ik het niet noemen.
Bewust de feiten verdraaien.

Staat van nu af op het lijstje inherent onbetrouwbaar.
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Ik bedoel 'sympathieker' vanwege deze 3 zinnen
Verder beschouwen wij homoseksualiteit niet als een ziekte.
Ik ging ervan uit dat ze dit dus wel als ziekte beschouwde
Zij baseert zich op een ondeugdelijk krantenbericht in Trouw waarin staat dat we homogevoelens zouden genezen en onderdrukken.
Impliceert dit dat ze dit dus NIET doen?
Wijzelf hebben altijd gezegd dat de inspectie van Volksgezondheid ons werk mag bekijken.
Als bovenstaanden opmerkingen waar zijn, dan is het niet zo erg als ik altijd gedacht had..en in de media is gezegd..
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
a.r.

Bericht door a.r. »

Filmpje al bekeken, Biemer?
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

a.r. schreef:Ik vind het bedreigend klinken.
Ik vind het leerzaam.
Voor jonge christelijke homo's is het niet bepaald iets nieuws dat ze horen.
Die mensen heb je, had je en zul je altijd hebben, er is maar één ding dat helpt; dat is denken 'I can't be bothered' en de schouders ophalen.
Een wijze, zeer leerzame levensles.
a.r.

Bericht door a.r. »

Zo denk jij, zo denk ik, maar denkt een in die kringen opgegroeid "mens met homogevoelens :wink: "er ook zo over?
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

@a.r. sterker. Ik heb het gister op TV gezien :) idd shocking. Maar er zit wel een verschil met wat Van Rhee op CIP beweerd.

Maarre, ik meen dat R.C. niet bij Difference is 'behandeld'
a.r.

Bericht door a.r. »

Nee, dat klopt, daar heb je idd een punt. Ik heb gisteren getracht mijn huiswerk te doen en heb het internet afgestruind naar informatie hoe eea in elkaar steekt....er bleek voor mij niet uit te komen.

Wat ik wel uit ervaring weet, is dat in de kringen waar Creemers vertoefde dit schering en inslag is. Maar ik geef direct toe, dat dit persoonlijke "anekdote's" zijn die ik niet wetenschappelijk kan onderbouwen.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

a.r. schreef:Zo denk jij, zo denk ik, maar denkt een in die kringen opgegroeid "mens met homogevoelens :wink: "er ook zo over?
Dat is hopelijk een punt waar ze op uitkomen, a.r.
Wat moet je anders?

Die 'therapie'?
Dan was je eerst ongelukkig en christen en dan word je nog ongelukkiger en christen. :?

Overigens is homo zijn een zeer effectief iets zodat men uiteindelijk toch op de weg die leidt naar atheïsme terechtkomt is mijn ervaring, dat zal je ongetwijfeld als Franse chansons in de oren klinken. ;)
Plaats reactie