Een halve eeuw geleden bestond het kader waarbinnen we dit nu bespreken al: het politieke Islamisme was toen al zichtbaar aanwezig. Maar het gewapende Jihadistische Islamisme waar we vandaag mee te maken hebben, organisaties als Hamas, al-Qaida en later ISIS, kreeg pas vanaf de jaren tachtig zijn huidige vorm.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑21 nov 2025 10:00Wat me opvalt is dat de Zionisten (en hun sympathisanten) steeds meedogenlozer en schaamtelozer worden.dikkemick schreef: ↑21 nov 2025 09:50Mijn woordintenties verdraaienHierEnNu schreef: ↑21 nov 2025 09:37 Wat mij betreft moeten Hamas&Co [het kwaad] naar جنّة (Al-Djannah)
worden gestuurd, vergezeld door alle andere gewelddadige terroristische
aanhangers van het Islamisme, نْ شَاءَ ٱللَّٰهُ (Insha'AllaH) zodat AllaH ze aldaar
voor hun kwade diensten kan belonen met de beloofde Houri's ...![]()
Het kwaad heeft Gaza volkomen verwoest en nu er daar niets meer te bombarderen valt, wijkt dat kwaad gewoon uit naar Libanon. Wederom kinderen vermoord door dat kwaad.
Een halve eeuw terug waren dergelijke opmerkingen van ze duidelijk "not done" , dat ze het dachten is weer wat anders.
Dat had specifieke oorzaken:
- de Iraanse Revolutie van 1979,
- de Afghaanse oorlog tegen de Sovjet-Unie, en
- de internationale verspreiding van Wahhabi-ideologie door Saoedi-Arabië.
- Wie een hele bevolkingsgroep als categorie gebruikt, verlaat het terrein van analyse.
Generaliserende labels zeggen meer over de spreker dan over het onderwerp.
Wie feiten vervangt door groepsaanklachten, stopt met discussiëren.