dikkemick schreef: ↑13 jul 2025 19:17
Wil je me aub weer negeren HierEnNu?
Je bent weer eens heel bewust bloednageltrekkend bezig.
PANG
Denk je echt dat dreigen met pang helpt?
Als ik een sgretje opsteek word je al bang!
Mij onnodig citeren zonder ergens op in te gaan
en vervolgens slijmerig reageren is zinloos:
wederzijdsheid werkt wel! Dus negeer mij en betrek me niet onnodig
telkens met naam en toenaam in je vetegedrag en ik beloof je:
dan negeer ik je volledig, ondanks je heel bewust bloednageltrekkend gedrag!
Afgesproken? Deal!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme. . . . . . . . . . . . . . Ik acht potentiële mogelijkheden hoger
dan de waarneembare werkelijkheid. .
I stopped keeping track of how many new orphans I had operated on. After surgery they would be filed somewhere in the hospital, I’m unsure of who will take care of them or how they will survive. On one occasion, a handful of children, all about ages 5 to 8, were carried to the emergency room by their parents. All had single sniper shots to the head. These families were returning to their homes in Khan Yunis, about 2.5 miles away from the hospital, after Israeli tanks had withdrawn. But the snipers apparently stayed behind. None of these children survived.
TROTS!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick schreef: ↑13 jul 2025 19:17
Wil je me aub weer negeren HierEnNu?
Je bent weer eens heel bewust bloednageltrekkend bezig.
PANG
Denk je echt dat dreigen met pang helpt?
Er wordt hier al overgegaan tot virtueel terrorisme? Zal wel omschreven worden als daad van de virtuele 'heroïsche vrijheidsstrijder'
Forumleden virtueel afschieten vind ik toch wel alle grenzen voorbij.
Als je het niet meer met argumenten kunt doen dan komen grote letters en eventueel hoofdletters tevoorschijn. Dan worden zelfs vrijdenkers net christenen die van de daken schreeuwen dat ze gelijk hebben. En deze pang was de grootste die ik in bijna 20 jaar op dit forum heb meegemaakt. Buiten alle proporties.
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
Met een enkele uitzondering zijn de meeste berichten in dit topic reacties op reacties en meningen over meningen. Niemand gebruikt nog serieuze argumenten en in plaats daarvan rationaliseert men de eigen mening, of spreekt slechts zijn afschuw uit wat voor één partij heeft gedaan of waarom dat wat de andere partij doet, de wandaden van die ene rechtvaardigen. En als waarschijnlijk het absolute dieptepunt spreekt iemand uit dat hij er de voorkeur aan geeft om mensen die leuzen scanderen kleding dragen of vlaggen, borden of logo's tonen de doodstraf te geven. Ik hoop dat, mocht zijn favoriete staat door een internationaal gerechtshof worden veroordeeld, niemand hem voor zijn vlagvertoon de doodstraf zal toewensen.
Terug naar de feiten.
De krant opent vanmorgen met het volgende bericht. 2 kleine passages die aangeven dat we er nog lang niet zijn en dat er met de agressor niet te onderhandelen valt.
Met nieuwe beschietingen, aanvallen en bombardementen heeft Israël dit weekeinde duidelijk gemaakt dat de oorlog in Gaza doorgaat, ook al praten onderhandelaars in Doha over een bestand.
Ook de situatie op de Westelijke Jordaanoever verslechtert. Daar omsingelden Joodse kolonisten het huis van Saif al-Din Musalat, een 20-jarige man met de Amerikaanse nationaliteit, en sloegen hem dood toen hij het land van zijn familie probeerde te verdedigen.
En evenzo komt Trump (ook niet de meest betrouwbare) erachter dat met Poetin ook niet valt te onderhandelen. Dan rijst de vraag: Wat moet je hiermee? Als EU bv? Toch maar vooral uit eigen belang achter die agressor blijven staan?
Wat tevens heel voorspelbaar was en is: Sinds de Israëlische invasie in de Gazastrook in 2023 is het aantal antisemitische incidenten in Frankrijk explosief toegenomen. De grootste Joodse organisatie van het land rapporteerde in 2024 zo'n 1.600 incidenten, bijna vier keer zo veel als in 2022. Tussen januari en mei 2025 werden 504 antisemitische incidenten geregistreerd.
(Ik ben het met die werkwijze niet eens. Ben immers geen antisemiet in de juiste betekenis van de definitie, maar dit is te verwachten)
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
In Jeruzalem hervond De Haan het geloof uit zijn jeugd, maar dan wel in een zeer conservatieve variant. Hij sloot zich aan bij de gemeenschap rond de ultraorthodoxe rabbijn Chaim Sonnefeld, die vanuit religieuze motieven uitgesproken tegenstander was van zionisme. Zijn argument was, zeer kort weergegeven, dat Joden pas een nationaal thuis konden stichten ná de komst van de Messias.
Als we tot die tijd Palestijnen en Joden en Israëliërs gaan mixen? Zonder Hamas EN zonder rechts nationalisme.
Mooie oplossing lijkt me.
P..S. Natuurlijk is de Haan omgebracht. Door de paramilitaire zionistische organisatie Haganah.
Israeli-Palestinian Knesset member Ayman Odeh accused Netanyahu’s regime on Monday of waging a war of annihilation against the Palestinian people and of carrying out a dangerous and undemocratic process to remove him from office, which is set to culminate on July 14 with a vote in Parliament.
In an article for Haaretz newspaper, he further denounced that the government has abandoned even the bare minimum of morality, naming Minister of National Security Itamar Ben-Gvir and Minister of Finance Bezalel Smotrich as the main instigators of the genocide in Gaza. Odeh pointed out that the goal of the Zionist entity is not Israel’s security, but vengeance, destruction, domination, and occupation of Palestine. (..)
Ook hij zal voor van alles worden uitgemaakt.
Terwijl de wereld toekijkt...
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Minister Katz van Defensie deed het plan vorige week uit de doeken, en noemde het te bouwen kamp een "humanitaire stad". Volgens hem zouden alle Palestijnen daar uiteindelijk naartoe moeten, zonder dat ze er weer uit zouden mogen, behalve als ze naar andere landen zouden willen gaan.
Trots zou ik zijn als Wilders hier iets dergelijks zou voorstellen.
Minister Katz van Defensie deed het plan vorige week uit de doeken, en noemde het te bouwen kamp een "humanitaire stad". Volgens hem zouden alle Palestijnen daar uiteindelijk naartoe moeten, zonder dat ze er weer uit zouden mogen, behalve als ze naar andere landen zouden willen gaan.
Wat opvalt is de schaamteloosheid waarmee deze ideeën worden gepresenteerd.
Natuurlijk gaan de sympathisanten van het Zionisme hier weer vierkant achter staan.
Het is nu wachten dat er ook zo iets komt voor de Westbank.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Wat tevens heel voorspelbaar was en is: Sinds de Israëlische invasie in de Gazastrook in 2023 is het aantal antisemitische incidenten in Frankrijk explosief toegenomen. De grootste Joodse organisatie van het land rapporteerde in 2024 zo'n 1.600 incidenten, bijna vier keer zo veel als in 2022. Tussen januari en mei 2025 werden 504 antisemitische incidenten geregistreerd.
Uitsluitend voorspelbaar omdat anti-semintisme volop leeft.
De onderdrukking van Tibet, leidt niet tot aanslagen op Chinese restaurants.
De veel voorkomende onderdrukking van moslims door andere moslims ook niet.
Uitsluitend als Joden de dader zijn, worden Joodse mensen die er niets mee te maken hebben slachtoffer van incidenten door daders die er feitelijk ook niets mee te maken hebben. De daders zijn namelijk geen Palestijnen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Wat opvalt is de schaamteloosheid waarmee deze ideeën worden gepresenteerd.
Natuurlijk gaan de sympathisanten van het Zionisme hier weer vierkant achter staan.
Het is nu wachten dat er ook zo iets komt voor de Westbank.
Misschien nog even een goede treinverbinding aanleggen tussen Westbank en Gaza om het humanitair kamp te bereiken.