Het heeft evenmin geen enkele zin te blijven toeteren hoe verkeerd Israel wel niet bezig zou zijn. Israel heeft al z'n oorlogen gewonnen en zal ook deze operatie ongetwijfeld met een overwinning afsluiten.
Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
-
ChaimNimsky
- Superposter
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Zionist
Ik beweerde niet dat het[?] antisemitisme is, ik schreef:
- "Antisemitisme is van alle tijden hoor: dat ervaren Joden al eeuwen!"
is er op gericht om die Joden te motiveren voor Aliyah:
- de immigratie van Joden naar Israël.
Ik heb wat je nu omschrijft niet antisemitisme genoemd. Ik zie dat wel heel anders.Gerard R. schreef:O, dat is er ook in de wereld hoor, maar als je ziet wat een disproportionele puinhoop Israël heeft geschapen na vroegere 'oefeningen' van mindere intensiteit, dan is de reactie verdriet, woede en ontzetting. Dat hoeft helemaal niet antisemitisme te zijn. Dat is het veroorzaken van inflatie van een heel zwaarwegend begrip...[/u]
Israël is bezig de infrastructuur van Hamas&Co te vernietigen en dat is op plaatsen noodzakelijk tot op veertig meter diepte vanwege de tunnels. Er is dan ook geen sprake van apocalips, integendeel, wat we zien zijn de eerste noodzakelijke stappen die men noodzakelijk acht voor de wederopbouw van Gaza.
Planeetje van de oorlog? Als argument in een serieuze discussie? Man, man ...Gerard R. schreef:Ach.. mensheid op het planeetje van de oorlog.
... laat wat meer vrede toe in je leven ... mijn advies:
.
Dat kan zeker, maar de werkelijkheid trekt zich daar weinig van aan!Gerard R. schreef:Dit alles wordt mondiaal 'niet gewaardeerd' en
het kan tegen je gaan werken.
Zoals het er nu voorstaat komt Israël als glorieuze overwinnaar uit deze grote en
verschrikkelijke oorlog en zulks legt meestal geen windeieren, integendeel:
vele lucratieve deals liggen voor Israël in het vooruitzicht.
Wat ook makkelijk vergeten wordt, dat is dat Israël vrijwel meteen alle vijandelijkheden jegens Iran staakte vanaf het moment dat Iran aangaf een staakt-het-vuren te willen, terwijl Iran ondertussen door blijft gaan met roepen dat ze Israël willen vernietigen.
- Israël wil geen oorlog maar welvarend LEVEN in vrede!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
.
Hamas&Co zijn degenen die deze oorlog onnodig lang blijven rekken.ChaimNimsky schreef: ↑11 jul 2025 13:45Het heeft evenmin geen enkele zin te blijven toeteren hoe verkeerd Israel wel niet bezig zou zijn. Israel heeft al z'n oorlogen gewonnen en zal ook deze operatie ongetwijfeld met een overwinning afsluiten.
Waarom Israëlhaters daar Oost-Indisch blind voor zijn en over blijven zwijgen?
Het antwoord op die vraag zou ik heel verhelderend vinden ...
.
.
Ongetwijfeld. Elk dood mens is erg.ChaimNimsky schreef: ↑11 jul 2025 13:45Het heeft evenmin geen enkele zin te blijven toeteren hoe verkeerd Israel wel niet bezig zou zijn. Israel heeft al z'n oorlogen gewonnen en zal ook deze operatie ongetwijfeld met een overwinning afsluiten.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Dat laatste wens ik ze ook toe.HierEnNu schreef: ↑11 jul 2025 13:45Ik beweerde niet dat het[?] antisemitisme is, ik schreef:Er zijn inderdaad Radicale Zionisten die bij ieder incident waar Joden slachtoffer zijn, en bij iedere kritiek op Israël met veel bombarie de antisemitisme kaart trekken. En Netanyahu is daar ongetwijfeld een voorbeeld van. Radicale en zeker Extremistische Zionisten zijn voorstander of zelfs voorvechter van het concept Eretz Yisrael en de angst die ze met het proclameren en aandikken van antisemitisme proberen te bewerkstelligen bij de Joden in de diaspora,
- "Antisemitisme is van alle tijden hoor: dat ervaren Joden al eeuwen!"
is er op gericht om die Joden te motiveren voor Aliyah:
- de immigratie van Joden naar Israël.
Ik heb wat je nu omschrijft niet antisemitisme genoemd. Ik zie dat wel heel anders.Gerard R. schreef:O, dat is er ook in de wereld hoor, maar als je ziet wat een disproportionele puinhoop Israël heeft geschapen na vroegere 'oefeningen' van mindere intensiteit, dan is de reactie verdriet, woede en ontzetting. Dat hoeft helemaal niet antisemitisme te zijn. Dat is het veroorzaken van inflatie van een heel zwaarwegend begrip...[/u]
Israël is bezig de infrastructuur van Hamas&Co te vernietigen en dat is op plaatsen noodzakelijk tot op veertig meter diepte vanwege de tunnels. Er is dan ook geen sprake van apocalips, integendeel, wat we zien zijn de eerste noodzakelijke stappen die men noodzakelijk acht voor de wederopbouw van Gaza.
Planeetje van de oorlog? Als argument in een serieuze discussie? Man, man ...Gerard R. schreef:Ach.. mensheid op het planeetje van de oorlog.
... laat wat meer vrede toe in je leven ... mijn advies:
.
Gevoel Bang Angst Oorlog - combi.jpg
Dat kan zeker, maar de werkelijkheid trekt zich daar weinig van aan!Gerard R. schreef:Dit alles wordt mondiaal 'niet gewaardeerd' en
het kan tegen je gaan werken.
Zoals het er nu voorstaat komt Israël als glorieuze overwinnaar uit deze grote en
verschrikkelijke oorlog en zulks legt meestal geen windeieren, integendeel:
vele lucratieve deals liggen voor Israël in het vooruitzicht.
Wat ook makkelijk vergeten wordt, dat is dat Israël vrijwel meteen alle vijandelijkheden jegens Iran staakte vanaf het moment dat Iran aangaf een staakt-het-vuren te willen, terwijl Iran ondertussen door blijft gaan met roepen dat ze Israël willen vernietigen.![]()
- Israël wil geen oorlog maar welvarend LEVEN in vrede!
Maar dan moet je niet vergelden met een soort eliminatie en verdrijving van alles dat beweegt.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Het antwoord moet je vragen aan Netanyahu... Hij wil graag oneindig doorvechten. Hoewel... wie weet wat nogHierEnNu schreef: ↑11 jul 2025 13:51Hamas&Co zijn degenen die deze oorlog onnodig lang blijven rekken.ChaimNimsky schreef: ↑11 jul 2025 13:45Het heeft evenmin geen enkele zin te blijven toeteren hoe verkeerd Israel wel niet bezig zou zijn. Israel heeft al z'n oorlogen gewonnen en zal ook deze operatie ongetwijfeld met een overwinning afsluiten.
Waarom Israëlhaters daar Oost-Indisch blind voor zijn en over blijven zwijgen?
Het antwoord op die vraag zou ik heel verhelderend vinden ...
gaat gebeuren.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Fase 1: een warrig kapsel maken en voorbereiding voor de schmink (nog geen schrammetje te zien in haar gezicht, ogen of hals).
Fase 2: klaar voor het nieuws.
Fase 3: En afschminken.
Zionist
En de dader pakken en berechten.ChaimNimsky schreef: ↑11 jul 2025 14:10 Fase 1: een warrig kapsel maken en voorbereiding voor de schmink (nog geen schrammetje te zien in haar gezicht, ogen of hals).
-
ChaimNimsky
- Superposter
In Israel noemen we het Pallywood. Er zijn honderden videos waar dit soort zaken in scene wordt gezet. En geloof maar dat Israel de daders te pakken zal krijgen. We hebben Mister Fafo ook te pakken gekregen.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 11 jul 2025 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Alleen hebben ze verloren in het behouden van het respect bij heel veel mensen. Ook de sympathisanten leveren rap aan respect in.ChaimNimsky schreef: ↑11 jul 2025 13:45Het heeft evenmin geen enkele zin te blijven toeteren hoe verkeerd Israel wel niet bezig zou zijn. Israel heeft al z'n oorlogen gewonnen en zal ook deze operatie ongetwijfeld met een overwinning afsluiten.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Irrelevant; daar koop je niets voor.Bonjour schreef: ↑11 jul 2025 14:18Alleen hebben ze verloren in het behouden van het respect bij heel veel mensen. Ook de sympathisanten leveren rap aan respect in.ChaimNimsky schreef: ↑11 jul 2025 13:45Het heeft evenmin geen enkele zin te blijven toeteren hoe verkeerd Israel wel niet bezig zou zijn. Israel heeft al z'n oorlogen gewonnen en zal ook deze operatie ongetwijfeld met een overwinning afsluiten.
Zionist
Prima. Het leger hoeft niet bij zoiets. Wat wil je zeggen ChaimNimsky?ChaimNimsky schreef: ↑11 jul 2025 14:17In Israel noemen we het Pallywood. Er zijn honderden videos waar dit soort zaken in scene wordt gezet. En geloof maar dat Israel de daders te pakken zal krijgen. We hebben Mister Fafo ook te pakken gekregen.
Voor mij ligt de focus op wat er met de Palestijnse burgers in Gaza en de Westbank gebeurt.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Ze stond op de NOS site, terwijl het helder is dat ze toen een paar extra "bloedvlekken" had gekregen op haar shirt, en een heleboel in haar gezicht, nek en in de ogen die nog niet aanwezig waren (ook op het shirt staan er een paar extra) toen ze het haar warrig maakten en ze gelukkig lachtte. Duidelijk Pallywood.Gerard R. schreef: ↑11 jul 2025 14:26Prima. Het leger hoeft niet bij zoiets. Wat wil je zeggen ChaimNimsky?ChaimNimsky schreef: ↑11 jul 2025 14:17In Israel noemen we het Pallywood. Er zijn honderden videos waar dit soort zaken in scene wordt gezet. En geloof maar dat Israel de daders te pakken zal krijgen. We hebben Mister Fafo ook te pakken gekregen.![]()
Voor mij ligt de focus op wat er met de Palestijnse burgers in Gaza en de Westbank gebeurt.
Ook deze is grappig. De vader zegt "Ana fakhourun bi-bni alladhi istashhada, wa huwa shahid, wa atamanna an yakoon akhuhu wa akhawatuhu shuhadaa’ ayzan" ("أنا فخور بابني الذي استشهد، وهو شهيد، وأتمنى أن يكون أخوه وأخواته شهداء أيضًا."), wat betekent: "Ben trots op mijn zoon die is gestorven als martelaar, hij is een martelaar, en ik hoop dat en ik hoop dat zijn broer en zussen ook martelaren worden."
Zionist
Het zal wel humor zijn, maar het is niet aan mij besteed.ChaimNimsky schreef: ↑11 jul 2025 14:52(..)Gerard R. schreef: ↑11 jul 2025 14:26Prima. Het leger hoeft niet bij zoiets. Wat wil je zeggen ChaimNimsky?ChaimNimsky schreef: ↑11 jul 2025 14:17 In Israel noemen we het Pallywood. Er zijn honderden videos waar dit soort zaken in scene wordt gezet. En geloof maar dat Israel de daders te pakken zal krijgen. We hebben Mister Fafo ook te pakken gekregen.![]()
Ook deze is grappig. De vader zegt "Ana fakhourun bi-bni alladhi istashhada, wa huwa shahid, wa atamanna an yakoon akhuhu wa akhawatuhu shuhadaa’ ayzan" ("أنا فخور بابني الذي استشهد، وهو شهيد، وأتمنى أن يكون أخوه وأخواته شهداء أيضًا."), wat betekent: "Ben trots op mijn zoon die is gestorven als martelaar, hij is een martelaar, en ik hoop dat en ik hoop dat zijn broer en zussen ook martelaren worden."
Ik weet wat er nog gaat gebeuren, er komt een staakt het vuren,
want Netanyahu wil gegijzelden terug en wil niet oneindig doorvechten.
Als Hamas&Co de gegijzelden teruggeven, ontwapenen en capituleren,
dan is de Gaza oorlog voorbij en stopt de IDF daar met vechten.
De vraag die ik stelde waarop ik het antwoord heel verhelderend zou vinden luidde:
Waarom moet ik die vraag aan Netanyahu stellen?
Netanyahu is daar duidelijk over, die vecht door tot Hamas&Co militair vernietigd is.
Kennelijk zie jij ook niet in dat Hamas&Co degenen zijn die deze oorlog onnodig lang
blijven rekken. Waarom wil jij dat niet inzien?
.
.