Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 07 mei 2025 18:04
dikkemick schreef: 07 mei 2025 18:02 YES! Eindelijk vallen de schellen (misschien) van de ogen

https://www.nrc.nl/nieuws/2025/05/07/ge ... a-a4892395

Gaza Voor minister Veldkamp van Buitenlandse Zaken is de Israëlische afsluiting van Gaza een schending van het humanitair recht. Hij komt in actie via de EU. Kan het verdeelde kabinet-Schoof dat aan?

Alleen PVV blijft de genocide steunen
Nou...... ?... Rib uit hun lijf hoor, het heeft nogal geduurd.
Vindt Wilders dit wel goed?
Nee, wat ik zei: Wilders staat onvoorwaardelijk achter Israël. Al gooien ze de atoombom!

Je kan nog zo'n wapentechnologie, waaronder drones, raketsystemen, luchtverdedigingstechnologie en andere geavanceerde wapens hebben met een groeiende hightech en cyberbeveiliging inclusief kunstmatige intelligentie, uiteindelijk wordt je ingehaald door de moraal.

Vijf HULP-organisaties zijn er blij mee!
https://nos.nl/artikel/2566357-hulporga ... id-kabinet

Vijf hulporganisaties die al langer kritiek hebben op het Israëlbeleid van het kabinet zijn blij met de aankondiging van minister Veldkamp van Buitenlandse Zaken dat hij een onderzoek wil naar de humanitaire blokkade van Gaza. Veldkamp vindt dat Israël de mensenrechten en democratische principes niet meer respecteert.

Ik zeg: lekker uit die Europese Unie! Dit heeft nl niets meer met Europese waarden en normen te maken!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 07 mei 2025 18:45
Gerard R. schreef: 07 mei 2025 18:04
dikkemick schreef: 07 mei 2025 18:02 YES! Eindelijk vallen de schellen (misschien) van de ogen

https://www.nrc.nl/nieuws/2025/05/07/ge ... a-a4892395

Gaza Voor minister Veldkamp van Buitenlandse Zaken is de Israëlische afsluiting van Gaza een schending van het humanitair recht. Hij komt in actie via de EU. Kan het verdeelde kabinet-Schoof dat aan?

Alleen PVV blijft de genocide steunen
Nou...... ?... Rib uit hun lijf hoor, het heeft nogal geduurd.
Vindt Wilders dit wel goed?
Nee, wat ik zei: Wilders staat onvoorwaardelijk achter Israël. Al gooien ze de atoombom!

Je kan nog zo'n wapentechnologie, waaronder drones, raketsystemen, luchtverdedigingstechnologie en andere geavanceerde wapens hebben met een groeiende hightech en cyberbeveiliging inclusief kunstmatige intelligentie, uiteindelijk wordt je ingehaald door de moraal.

Vijf HULP-organisaties zijn er blij mee!
https://nos.nl/artikel/2566357-hulporga ... id-kabinet

Vijf hulporganisaties die al langer kritiek hebben op het Israëlbeleid van het kabinet zijn blij met de aankondiging van minister Veldkamp van Buitenlandse Zaken dat hij een onderzoek wil naar de humanitaire blokkade van Gaza. Veldkamp vindt dat Israël de mensenrechten en democratische principes niet meer respecteert.

Ik zeg: lekker uit die Europese Unie! Dit heeft nl niets meer met Europese waarden en normen te maken!
En dat journaal van de Nos....
"Waar het om gaat", meldt Rob Trip, is "dat Israël niets doorlaat aan de grens".
De bommen, ontbreken van vrijwel alle medische voorzieningen, de voortdurende evacuaties, de AI, de puinhopen overal,
nog altijd de voortdurende militaire regeldruk van Israël, de grote psychische nood overal, die nog tientallen jaren zal voortleven enz. enz. worden in het geheel niet genoemd. En ook de Westbank lijdt. Daar horen we maar heel weinig over.
Elke nacht vallen er tientallen doden onder de burgerbevolking. Of ze nog slapen daar...
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En we kunnen commentaar geven op nu.nl

https://www.nu.nl/nujij/6354991/gaza-de ... html#nujij

De commentaren liegen er niet om!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En de volgende oorlog staat wellicht op stapel.

Ik lees nl dat de druzische gemeenschap in Suwayda (Syrië), vreest dat het nieuwe regime haar unieke status afneemt. De bevolking staat klaar om de wapens op te nemen, desnoods met steun van Israël. Netanyahu moet ze redden.
Nou, laat dat maar aan Bibi over!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

dikkemick schreef: 07 mei 2025 11:41 Eigenlijk geen nieuwe, maar dagelijkse ontwikkelingen!

https://www.nu.nl/buitenland/6354906/ru ... -gaza.html

Israëlische luchtaanvallen op een voormalig schoolbouw in Gaza hebben dinsdag zeker twintig mensen het leven gekost. Tientallen anderen raakten gewond. Het pand staat in het vluchtelingenkamp Bureij

Hoeveel Hamas strijders zouden er tussen de slachtoffers hebben gezeten?
0?
Nul?
Geen 1?
20 is al snel verdubbeld!
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... ouwen.html

Het dodental in Gaza is na Israëlische aanvallen op twee schoolgebouwen opgelopen tot minstens 48, meldt persbureau Reuters. De gebouwen boden onderdak aan ontheemde Palestijnen.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 07 mei 2025 20:23 En we kunnen commentaar geven op nu.nl

https://www.nu.nl/nujij/6354991/gaza-de ... html#nujij

De commentaren liegen er niet om!
Het Topic daar is gesloten.

Off Topic.
Mijn account daar bleek nog te werken.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Onderstaande hoorde niet in het songfestival topic. Aldaar verwijderd met de suggestie het hier te plaatsen.
Ik vind het uitstekend nieuws omdat Rusland ook geweigerd werd.
Gelijke monniken, gelijke kappen.
Jammer dat het laffe Nederland wederom ontbreekt.

https://www.bd.nl/show/tientallen-oud-d ... archbox%2F

Tientallen oud-deelnemers van het Eurovisie Songfestival willen dat Israël wordt uitgesloten van het evenement. Het netwerk Artists for Palestine UK deelt dinsdag een brief die is ondertekend door voormalige deelnemers, songwriters en commentatoren. Daar zitten geen Nederlanders bij.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

dikkemick schreef: 08 mei 2025 17:00 Onderstaande hoorde niet in het songfestival topic. Aldaar verwijderd met de suggestie het hier te plaatsen.
Wanneer leer jij eens goed lezen voor je desinfomatie verspreid?
Je bericht is niet verwijderd.
viewtopic.php?p=659624#p659624

Alleen verdere discussie hierover zal daar worden verwijderd.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
lost and not found yet!
Superposter

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 08 mei 2025 06:41 En de volgende oorlog staat wellicht op stapel.

Ik lees nl dat de druzische gemeenschap in Suwayda (Syrië), vreest dat het nieuwe regime haar unieke status afneemt. De bevolking staat klaar om de wapens op te nemen, desnoods met steun van Israël. Netanyahu moet ze redden.
Ben benieuwd wat je hier mee wilt zeggen!
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Gelieve niet op dit bericht te reageren, anders dan met een PB, en zeker niet binnen dit topic.
Wederom beweerde Appelfflap - binnen de discussie - dat het de taak is van de "hoofdmoderator" om te bepalen wat in de ogen van iemand die een melding doet van een overtreding van de forumregels "allerkwalijkst" is. ChaimNimsky vond dit - op grond van forumregel T12 - eis blijkbaar "allerkwalijkst" en deed er dus melding van. Het eenmalig overtreden van die regel is niet altijd belangrijk, maar het herhalen van dit gedrag is dat wel. Ik stem met het team af, of we Appelfflap op grond daarvan reeds een permanente of tijdelijke ban dienen te geven, of dat er enige reden is om dit nog uit te stellen. Vooralsnog is het gemelde bericht verplaatst naar Off topic in Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Omdat we gisteren verzuimd hebben Appelfflap persoonlijk van de tweede waarschuwing te verwittigen, komt er geen derde waarschuwing en geen tijdelijke ban, en sluit ik de melding.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 08 mei 2025 23:11
dikkemick schreef: 08 mei 2025 06:41 En de volgende oorlog staat wellicht op stapel.

Ben benieuwd wat je hier mee wilt zeggen!
Dat er nieuwe ontwikkelingen zijn in het midden oosten (titel van dit topic). Ontwikkelingen waarin Israël wederom een belangrijke negatieve superieure rol speelt.
ik.probeer zo op mijn manier de ellende in het midden oosten te doorgronden. Kijken of er sprake zou kunnen zijn van een overeenkomstige gemeenschappelijke factor in al deze waanzin.
En in dit kader weer goed (en terecht) nieuws;
Het EU-associatieveedrag tussen EU en Israël ligt bij de ministers van buitenlandse zaken onder de loep omdat Israël het internationaal humanitair recht schendt.

Beetje laat maar zelfs de grootste voorstanders zien nu wat er gebeurt. Dat wilde ik ermee zeggen Lanfy!
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Het ingrijpen van Israël is opvallend. Er wordt gezegd dat ze de Druzen willen beschermen, maar die groep kreeg in Libanon wel bommen op het hoofd. Ik heb al gelezen dat het waarschijnlijker is dat Israël gewoon onrust wil creëren in Syrië. Liever een zwakke buurman met interne conflicten.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Trump schijnt boos te zijn op de Zionisten.

https://www.israelhayom.com/2025/05/08/ ... teriorate/

Ik weet niet hoe betrouwbaar dit bericht is.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 10 mei 2025 15:19 Trump schijnt boos te zijn op de Zionisten.

Als de straat van Hormousz dicht zou gaan door oorlogsgeklier kan dat de wereld nog wel eens meer ontregelen dan de mondiale tarieven van Trump. In ieder geval extra... En dat wil de Amerikaanse Zonnekoning vast niet. Dus dat bericht zou best kunnen kloppen hoor. Of niet soms?
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Gerard R. schreef: 10 mei 2025 16:29
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 10 mei 2025 15:19 Trump schijnt boos te zijn op de Zionisten.

Als de straat van Hormousz dicht zou gaan door oorlogsgeklier kan dat de wereld nog wel eens meer ontregelen dan de mondiale tarieven van Trump. In ieder geval extra... En dat wil de Amerikaanse Zonnekoning vast niet. Dus dat bericht zou best kunnen kloppen hoor. Of niet soms?
Het zou kunnen kloppen.

Maar ja je weet hoeveel 'fake' er rond gaat dus ben ik wat voorzichtig.
Gesloten