dikkemick schreef: ↑20 jun 2025 10:48
ALS die baarden werkelijk in de grootsheid van Allah geloven en menen als martelaar de 72 maagden te mogen ontvangen houd ik mn hart vast.
Pakistan heeft zijn kernwapens ook nog niet gebruikt.
VS is na de wereldoorlog overwegend religieus geweest. Ook niet.
Klopt, maar de vraag is wat dit soort regimes doen als ze ernstig in de problemen komen en niets meer te verliezen hebben.
Dat kan men zich bij elk soort regime afvragen.
Mij lijkt het trouwens dat de Zionisten er heel wat eerder gebruik van zullen maken dan Iran of andere landen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Bonjour schreef: ↑20 jun 2025 11:37
Klopt, maar de vraag is wat dit soort regimes doen als ze ernstig in de problemen komen en niets meer te verliezen hebben.
Mij lijkt het trouwens dat de Zionisten er heel wat eerder gebruik van zullen maken dan Iran of andere landen.
Ik ben het daar mee eens. Ik denk ook dat Rusland en de VS elkaar niet met kernwapens zullen bestoken vanwege oude angsten voor wederzijdse vernietiging uit de koude oorlog maar er geen probleem mee hebben ergens elders een bommetje te droppen als ze denken dat dat van pas komt.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
B.S. schreef: ↑20 jun 2025 06:30
Ander kanaal Enforcer: VS sluit Tactische Kernwapens tegen Fordow centrale niet uit. Het wordt niet uitgesloten om te overwegen voor het moment.
Iraans regime beweert dat 'weapons graded uranium' door het land verplaatst wordt. Daarmee wordt toegegeven blijkbaar dat het er is.
De bombardement op de nucleaire faciliteiten maken in ieder geval duidelijk dat Iraanse regime erover gelogen heeft bij het leven.
We bekijken blijkbaar dezelfde kanalen.The Enforcer was er ook het eerste bij toen gisteren de ondergrondse bunker van Khamenei werd gebombardeerd, daarna Mahyar Tousi en pas zo'n 10 uur later kwam pas het NOS journaal.
Bonjour schreef: ↑20 jun 2025 11:37
Het is niet correct om zionisten collectief de schuld te geven voor de daden van de Israelische regering, omdat zionisme een brede en diverse stroming is die niet eenduidig samenvalt met het beleid van Israel, en ook omdat zo'n veralgemening niet alleen historisch onjuist is, maar ook stigmatiseert, polariseert en antisemitische denkbeelden aanwakkert.
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑20 jun 2025 12:45
Mij lijkt het trouwens dat de Zionisten
er heel wat eerder gebruik van zullen maken dan Iran of andere landen.
Het is niet correct om zionisten collectief de schuld te geven voor de daden van de Israelische regering, omdat zionisme een brede en diverse stroming is die niet eenduidig samenvalt met het beleid van Israel, en ook omdat zo'n veralgemening niet alleen historisch onjuist is, maar ook stigmatiseert, polariseert en antisemitische denkbeelden aanwakkert.
Ik ben al blij dat TC regenwoordig zo verstandig is om in plaats van Joden de woordjes Israël of Zionisten te gebruiken, ook al is dat om meer waarschuwingen te voorkomen. Wel zou het des Vrijdenkers zijn als hij dergelijke groepsbeledigingen eindelijk ook eens vergezeld zou laten gaan met enige onderbouwing, ik gun hem op zich wel zijn mening, hoe verachtelijk ik die ook vind, maar ik zou eindelijk wel eens willen weten waarom hij zo blijft
volharden in het op één hoop gooien van alle Zionisten.
HierEnNu schreef: ↑20 jun 2025 10:36
Respect hoor! Prachtig stukje proza! Chapeau!
Ondanks dat je niet meer op mij reageert lees ik jou nog steeds graag en dit stukje dwingt me haast te reageren. Dat ga ik waarschijnlijk ook gewoon doen ook! Ben wel benieuwd of het blijft staan, want het lijkt mij off-topic, maar Maria heeft me laatst geshowed dat en hoe we zelfs uit de prullenbak mogen en kunnen quoten en citeren, dus dat komt wel goed!
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑20 jun 2025 12:45
Mij lijkt het trouwens dat de Zionisten
er heel wat eerder gebruik van zullen maken dan Iran of andere landen.
Ik ben al blij dat TC regenwoordig zo verstandig is om in plaats van Joden de woordjes Israël of Zionisten te gebruiken, ook al is dat om meer waarschuwingen te voorkomen. Wel zou het des Vrijdenkers zijn als hij dergelijke groepsbeledigingen eindelijk ook eens vergezeld zou laten gaan met enige onderbouwing, ik gun hem op zich wel zijn mening, hoe verachtelijk ik die ook vind, maar ik zou eindelijk wel eens willen weten waarom hij zo blijft
volharden in het op één hoop gooien van alle Zionisten.
Indien het toegestaan is de zionisten collectief de schuld te geven van de daden van de Israelische regering, is het toegestaan de Gazanen collectief de schuld te geven van de daden van Hamas.
ChaimNimsky schreef: ↑20 jun 2025 14:18
Indien het toegestaan is de zionisten collectief de schuld te geven van de daden van de Israelische regering, is het toegestaan de Gazanen collectief de schuld te geven van de daden van Hamas.
Ons Moderatieream denkt daar kennelijk anders over.
Soortgelijk [door mij veronderstelt!] gebrek aan consistente moderatie kaartte ik vol goeder trouw reeds aan in Feedback, maar werd afgewimpeld met onder meer dat het fijn was voor jou dat ik jou verdedigde, alsof jij zulks nodig hebt . Zie eventueel:
Zionisme (zoals ik en vele anderen het invul) is onderdeel van die idioot rechts nationalistische regering daar. Ze keuren het immers goed.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick schreef: ↑20 jun 2025 15:23
Zionisme (zoals ik en vele anderen het invul) is onderdeel van die idioot rechts nationalistische regering daar. Ze keuren het immers goed.
Dat is alsof je zegt dat "democratie" hetzelfde is als het beleid van Trump of Orban -- dat klopt gewoon niet. Zionisme is in de kern het streven naar Joodse zelfbeschikking in een eigen thuisland, geen automatische steunverklaring voor welke Israelische regering dan ook. Er zijn zionisten die extreemrechts beleid steunen, maar ook zionisten die er fel tegen zijn; net zoals democraten over de hele wereld niet allemaal hetzelfde stemmen.
Weet je wat volgens mij het probleem hier is dikkemick. Het probleem is hier dat onze allerbeste zionist aan het trollen is en dat jij daar nu met beide benen in stapt. Er trapt toch geen hond meer in die sneuigheid wanneer het gaat over stigmatisering, polarisatie, en achter het elimineren van de semitische bevolking ( de Palestijnen ) in Palestina staan, en dat ten behoeve van dat zgn thuisland, of zoiets.
Hij heeft onlangs nog wel geprobeerd dat wel te ontkennen maar daar trappen wij niet in wanneer onder andere zijn voetafdrukken in onze ruggen en geest staat geëtst. Anti-semitisme is hier een understatement.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HierEnNu schreef: ↑20 jun 2025 10:36
Respect hoor! Prachtig stukje proza! Chapeau!
Ondanks dat je niet meer op mij reageert lees ik jou nog steeds graag en dit stukje dwingt me haast te reageren. Dat ga ik waarschijnlijk ook gewoon doen ook! Ben wel benieuwd of het blijft staan, want het lijkt mij off-topic, maar Maria heeft me laatst geshowed dat en hoe we zelfs uit de prullenbak mogen en kunnen quoten en citeren, dus dat komt wel goed!
Weet je wat volgens mij het probleem hier is dikkemick. Het probleem is hier dat onze allerbeste zionist aan het trollen is en dat jij daar nu met beide benen in stapt. Er trapt toch geen hond meer in die sneuigheid wanneer het gaat over stigmatisering, polarisatie, en achter het elimineren van de semitische bevolking ( de Palestijnen ) in Palestina staan, ten behoeve van dat zgn thuisland
Hij heeft onlangs nog wel geprobeerd dat wel te ontkennen maar daar trappen wij niet in wanneer onder andere zijn voetafdrukken in onze ruggen en geest staat geëtst. Anti-semitisme is hier een understatement.
Als je echt verandering wilt, helpt het niet om hele groepen te demoniseren. Zionisme is geen eenduidige ideologie, net zomin als "Palestijns verzet" dat is. Wie alles over één kam scheert, voedt juist de polarisatie die je bekritiseert. We kunnen pas vooruit als we stoppen met het toekennen van collectieve schuld. Mensen die voor Joodse zelfbeschikking zijn, zijn niet automatisch voor geweld tegen Palestijnen -- net zomin als jij automatisch voor terreur zou zijn omdat je opkomt voor hun rechten.
de semitische bevolking ( de Palestijnen ) in Palestina ... Anti-semitisme is hier een understatement.
Je steelt de term antisemitisme om hem tegen een groep Joden te keren. Dat is geen steun aan Palestijnen -- dat is gewoon pervers.
Zionisme is een ideologie die zegt dat de Joden het recht hebben op het gebied waar de Palestijnen al meer dan 1000 jaar van generatie op generatie hebben geleefd. Het desnoods met geweld innemen van deze gebieden hoort ook bij hun ideologie.
Het was van het begin af aan een beweging die zo dacht als in het koloniale tijdperk had men het land nodig dan verdreef of roeide men de inheemse bevolking uit. Een goed voorbeeld is de systematische uitroeiing van de Tasmaniërs.
Jij hebt er door diverse reacties in het verleden (niet eens zo heel ver) voor gezorgd dat wij zionist koppelen aan die Israëliërs die de Palestijnen met geweld de woestijn in zouden willen bonjouren en dan gaan dansen op de overgebleven lijken.
En nee, HierEnNu, dat heeft hij niet zo exact gezegd dus ik kan je geen link geven.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Weet je wat volgens mij het probleem hier is dikkemick. Het probleem is hier dat onze allerbeste zionist aan het trollen is en dat jij daar nu met beide benen in stapt. Er trapt toch geen hond meer in die sneuigheid wanneer het gaat over stigmatisering, polarisatie, en achter het elimineren van de semitische bevolking ( de Palestijnen ) in Palestina staan, en dat ten behoeve van dat zgn thuisland, of zoiets.
Het antisemitisme wordt al 80jaar gebruikt om alle kritiek op het zionisme af te wimpelen.
En heeft hier helaas een kleine vijftig jaar gewerkt.
Dat lijkt niet meer zo best te lukken, dat is natuurlijk frustrerend voor ze.