Wel oud, maar nieuw hier.
Moderator: Moderators
Wel oud, maar nieuw hier.
Na te zijn verzocht een geheime groep te verlaten bedoelt voor mensen met een religieus trauma, en omdat ik over het algemeen 'verkondigend' blijk over te komen, zoals zeggen dat religie politiek is, kreeg ik van een andere groepslid het adres van dit forum. Ik had geen religieus trauma en zou daarom niet in de groep thuishoren. Zelf vond ik dat het hebben van een trauma een overeenkomst is die verschillende oorzaken kan hebben. Het overkomen van trauma, door er over te praten/schrijven is in veel gevallen het zelfde. Mijn trauma duurt al vanaf 1997, toen mijn zoontje aan de gevolgen van AIDS op 9 jarige leeftijd overleed. Als je dan zelf geen HIV blijkt te hebben, terwijl familie en "vrienden" zeker weten dat je wel geïnfecteerd moet zijn, als je kind er aan dood gaat, dan wordt het leven moeilijk en bedreigend. Het is inmiddels al bijna 20 jaar geleden, maar het vreet nog steeds aan mijn ziel, en nog steeds heb ik angst dat iemand mij om deze reden kwaad wil doen, omdat de moeder van mijn zoontje en een vriendin die ik heb gehad inmiddels allemaal aan de gevolgen van AIDS zijn overleden, en ik hiervan de schuldige zou zijn.
Maar genoeg hierover, ik hoop hier een positieve bijdrage te kunnen leveren, al heeft positief zijn voor mij een vreemde bijsmaak gekregen.
Rob.
Maar genoeg hierover, ik hoop hier een positieve bijdrage te kunnen leveren, al heeft positief zijn voor mij een vreemde bijsmaak gekregen.
Rob.
Geloof
, Hoop
en Liefde
, Sciencefiction
, Fantasie
of werkelijkheid
?
Re: Wel oud, maar nieuw hier.
Dag Rob,Robo schreef: Mijn trauma duurt al vanaf 1997, toen mijn zoontje aan de gevolgen van AIDS op 9 jarige leeftijd overleed. Als je dan zelf geen HIV blijkt te hebben, terwijl familie en "vrienden" zeker weten dat je wel geïnfecteerd moet zijn, als je kind er aan dood gaat, dan wordt het leven moeilijk en bedreigend.
Rob.
Hartelijk welkom!. Heftig,....dat is een diep trauma...een kind verliezen...iets wat altijd littekens en pijn blijft geven. Sterkte en wijsheid toegewenst!... Nogmaals welkom.
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?
Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
- Peter van Velzen
- Site Admin
Welkom Robo,
Wat je ons hier vertelt is een bijzonder nare ervaring. Heb je oveigens jezelf laten testen op HIV?
Of je zelf drager van het virus bent of niet, het trauma is er in elk geval. Dus ik kan met je meevoelen.
Ik heb korte tijd ook een relatie gehad met een jonge vrouw die is overleden aan aids. Ik kan dus enigzins aanvoelen, wat dat betekent. Maar drie personen waarvan een je kind is, dat is toch wel flink wat heftiger,
Wat je ons hier vertelt is een bijzonder nare ervaring. Heb je oveigens jezelf laten testen op HIV?
Of je zelf drager van het virus bent of niet, het trauma is er in elk geval. Dus ik kan met je meevoelen.
Ik heb korte tijd ook een relatie gehad met een jonge vrouw die is overleden aan aids. Ik kan dus enigzins aanvoelen, wat dat betekent. Maar drie personen waarvan een je kind is, dat is toch wel flink wat heftiger,
Ik wens u alle goeds
welkom
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Ik ben inmiddels geloof ik de meest geteste man van Nederland, en ik ben niet hiv geïnfecteerd.Peter van Velzen schreef:Welkom Robo,
Geloof
, Hoop
en Liefde
, Sciencefiction
, Fantasie
of werkelijkheid
?
- Boerenverstand
- Forum fan
Welkom Robo
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)
Welkom Robo.
Je kind verliezen lijkt me al een moeilijk tot niet te verwerken trauma.
Dat het verliezen van dierbaren je lijkt te achtervolgen lijkt me haast ondraaglijk.
Het tast je geloof en vertrouwen in de toekomst aan.
Als je dan ook in een omgeving staat, die je maar niet wil geloven.
Mensen kinderen....
Wij zijn hier wel een vrijdenkers forum in de zin, dat het vaak alleen om religie draait, maar zeker ook om het bestrijden van allerlei andere soorten dogmatisch denken.
Het aannemen van dingen als waarheid, of om redenen van "dat kan toch niet anders", op basis van wat je wordt verteld zonder goede onderbouwing, het niet zelf te onderzoeken, is volgens de vrijdenker ook een reden voor tunneldenken, alleen je eigen waarheden zien en de logica geen kansen meer geven.
Zo ook vaak zijn je medemensen, die je geen kansen meer geven.
Je kind verliezen lijkt me al een moeilijk tot niet te verwerken trauma.
Dat het verliezen van dierbaren je lijkt te achtervolgen lijkt me haast ondraaglijk.
Het tast je geloof en vertrouwen in de toekomst aan.
Als je dan ook in een omgeving staat, die je maar niet wil geloven.
Mensen kinderen....
Wij zijn hier wel een vrijdenkers forum in de zin, dat het vaak alleen om religie draait, maar zeker ook om het bestrijden van allerlei andere soorten dogmatisch denken.
Het aannemen van dingen als waarheid, of om redenen van "dat kan toch niet anders", op basis van wat je wordt verteld zonder goede onderbouwing, het niet zelf te onderzoeken, is volgens de vrijdenker ook een reden voor tunneldenken, alleen je eigen waarheden zien en de logica geen kansen meer geven.
Zo ook vaak zijn je medemensen, die je geen kansen meer geven.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Dag Rob,Robo schreef:Ik ben inmiddels geloof ik de meest geteste man van Nederland, en ik ben niet hiv geïnfecteerd.Peter van Velzen schreef:Welkom Robo,
Ik wist dat geloof bizarre trekjes heeft om feiten te negeren...., maar dat mensen zelfs eindeloze testen willen negeren om toch iemand de schuld te kunnen blijven geven...
Wat dat betreft lijken jouw familie en "vrienden" op de drie vrienden van de Bijbelse Job: Job MOEST schuldig zijn, anders zou hem dit niet overkomen zijn....
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?
Hier verder met in het kort voorstellen.
Voel je vrij je verhaal te vertellen in het Persoonlijk forum.
Beschermde omgeving zonder discussie.
Wil je graag discussie, dan kan dat op heel de rest van FT.
Voel je vrij je verhaal te vertellen in het Persoonlijk forum.
Beschermde omgeving zonder discussie.
Wil je graag discussie, dan kan dat op heel de rest van FT.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Dank je, God is dood, ik leef nog, ik heb Hem niet helpen vermoorden.Hartelijk welkom!. Heftig,....dat is een diep trauma...een kind verliezen...iets wat altijd littekens en pijn blijft geven. Sterkte en wijsheid toegewenst!... Nogmaals welkom.
Geloof
, Hoop
en Liefde
, Sciencefiction
, Fantasie
of werkelijkheid
?
Welkom Rob,
Vervelend verhaal. Dat moet zijn littekens wel nagelaten hebben.
Veel plezier hier.
Vervelend verhaal. Dat moet zijn littekens wel nagelaten hebben.
Veel plezier hier.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Robo schreef:
Dank je, God is dood, ik leef nog, ik heb Hem niet helpen vermoorden.
Welkom Robo!
Diep tragisch wat jij mee hebt gemaakt, en nog meemaakt! Ik hoop dat je Freethinker als plek ervaart waar het goed is om te discussiëren en om te delen. Zoals Maria aangeeft dat kan ook in beschermde topics.
Diep tragisch wat jij mee hebt gemaakt, en nog meemaakt! Ik hoop dat je Freethinker als plek ervaart waar het goed is om te discussiëren en om te delen. Zoals Maria aangeeft dat kan ook in beschermde topics.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Bob Dylan
Robo welkom en wat een ellende heb je meegemaakt
. Mocht je het na al die jaren nog kunnen gebruiken dan heel veel sterkte vanaf deze forumkant.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Welkom!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!