Georgie schreef: ↑08 mar 2025 15:34
Maria schreef: ↑08 mar 2025 13:22
Wat is dan je probleem bij wat Gerard schrijft aangaande dit topic?
Mijn probleem bij wat Gerard schrijft is dat hij met zijn kritiek helemaal op de islam focust.
Dat is in mijn ogen discriminatie en contraproductief voor de ontwikkeling van een veelkleurige inclusieve seculiere samenleving.
Misschien is dat niet verwonderlijk, aangezien dit topic ook gaat over islamisering.
In dit geval heb ik niet eens kritiek op de islam, maar op de overheid, zoals Axxyanus terecht aangeeft.
Maar ook kritiek op een religie zou gewoon moeten kunnen, we leven immers in een seculiere maatschappij. Ik begrijp niet wat hier discriminerend aan zou zijn. Er is ook volop kritiek op het christendom of op andere religies, en dat is maar goed ook.
Ik zie geen reden om een van de religies hiervan uit te zonderen. Sterker nog: dat zou discriminerend zijn!
Om mezelf te herhalen: religie zou dezelfde status moeten hebben als een hobby. Het maakt mij geen moer uit of mensen gescheiden willen bidden, net als het mij niet uitmaakt of mensen in een zangkoor voor mannen willen. Zolang mensen een vrije keuze hebben - wat helaas niet altijd het geval is - en de overheid geen onderscheid tussen hobby's maakt - wat dus eveneens helaas niet het geval is.