Georgie schreef: ↑25 mar 2025 23:48
Nog één poging:
Vertel me eens, H&N, Gerard_m, Axxianus, CT, Lanfy e.a.a.:
Wat is islamisering?
Hoe vindt islamisering plaats?
Hoe herken je islamisering?
Waarom zou het CAk vatbaar zijn voor islamisering?
Hoe gevaarlijk is islamisering?
Waarom zouden onze islamitische medelanders onze samenleving willen islamiseren?
Met argumenten onderbouwd graag.
Overtuig mij ervan dat een iftar organiseren en een op dat moment niet in gebruik zijnd vergaderzaaltje als gebedsruimte beschikbaar stellen een vorm van islamisering zijn.
Ik beloof jullei dat ik, als dat lukt mijn ongelijk ruiterlijk en onvoorwaardelijk zal toegeven.
Wat sportief! Leuk van je Georgie, en uitnodigend ook ...
... wel jammer dat mijn naam er niet bij staat

,
maar ja, je was natuurlijk bang dat het mij zou lukken!
Aangezien H&N niet bestaat en dus geen antwoord zal geven,
neem ik die
'honneurs' ff waar voor H&N.
Islamisering is mijns inziens het proces waarbij Islamitische normen, waarden en praktijken
steeds meer invloed krijgen in een samenleving, organisatie of publieke ruimte. Zulks kan
zowel actief
[door beleid] als passief
[door gewenning en normalisatie] plaatsvinden.
Een Iftar is een
religieus geïnspireerde maaltijd die de Islamitische vastenperiode, de Ramadan, onderbreekt. Het organiseren van een Iftar door een neutrale instantie,
[zoals een bedrijf, school of overheidsinstelling], zie ik als een stap richting het institutionaliseren van Islamitische gebruiken in een niet-religieuze context. Een bedrijf welk bijvoorbeeld geen Kerstmaaltijd organiseert maar wel een Iftar, wijst op een verschuiving in prioriteiten richting Islamitische tradities.
Zodra Iftars gemeengoed worden binnen seculiere instellingen,
draagt dit bij aan de normalisatie van Islamitische praktijken.
Een vergaderzaal als gebedsruimte beschikbaar stellen, impliceert dat religieuze
gebruiken, in dit geval het Islamitische gebed, faciliteiten krijgen binnen een
neutrale, niet-religieuze ruimte. Het onderscheid tussen werk/onderwijs en religie
vervaagt als gebouwen bedoeld voor seculiere doeleinden
[zoals kantoren of
universiteiten] permanent of tijdelijk worden aangepast aan religieuze behoeften.
Deze praktijk zal leiden tot precedenten:
- als één religie faciliteiten krijgt, wordt het moeilijker om dat anderen te
ontzeggen, en als dat niet gebeurt, ontstaat ongelijkheid tussen religies.
Uiteindelijk draagt zulks bij aan een normalisatie van religieuze aanwezigheid
in publieke of neutrale ruimten, hetgeen ik beschouw als een vorm van Islamisering.
Door Islamisering te definiëren als een dwingend proces, waarin
de Islam de dominante norm is, dan gaan mijn argumenten niet op.
Maar zoals ik al schreef, ik zie Islamisering als een proces van
groeiende Islamitische invloed en zichtbaarheid binnen
een seculiere omgeving, en van daaruit stel ik:
- 'CAK lijkt vatbaar voor islamisering'
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.