Wikipedia brengt nauwkeurig onder woorden hoe ik de term begrijp.HierEnNu schreef: ↑22 mar 2025 06:06 Ondanks de heldere topictitel die uitgaat van het alledaagse gebruik van
de betekenis van Islamisering, kom jij weer op jouw geheel eigen manier
op de proppen met een geheel eigen definitie.]
Jij stelt:Maar zulks is hopelijk a slip of the tongue, een emotionele oprisping in de hitte
- "Dat geschetter over “islamisering” is meer dan kritiek op een religie. Het is een regelrechte aanval op de levensovertuiging van een hele bevolkingsgroep, waarvan veruit de meeste leden alleen maar gewoon in vrede in onze samenleving willen leven en hun geloof belijden."
van de strijd. Althans, zulks klinkt als een emotionele reactie in plaats van een
verdedigbsre definitie. Je zult toch wel met me eens zijn dat waar je nu mee
op de proppen komt de titel 'definitie van Islamisering' niet waardig is?
Ik heb het over “dat geschetter”. De manier waarop Wilders et all de term als bedreiging misbruikt om ons bang te maken voor de islam.
Geen slip of the tongue sus en ook geen emotionele oprisping. Ik ontmasker de bedoelingen van zij die die term voortdurend de wereld in slingeren.
Dit is precies een reactie op de vraag of het CAK vatbaar is voor islamisering.
Ik geef ook duidelijk aan dat ik dit initiatief een goede eerste stap vind naar wederzijds begrip en normalisering en aanvaarding van de islam als religie van een (klein) deel van de Nederlandse samenleving
Ja. Daar heb ik een verklaring voor. En die heb ik al meermaals gegeven.
Maar voor jou zal ik die nog eens herhalen:
Religie in het algemeen, de cultussen die blinde gehoorzaamheid aan een “alziende, alwtende, almachtige” externe autoriteit eisen zijn het slechtste dat de mens zichzelf ooit heeft aangedaan.
Zij (ik beperk me in dit kader voor het gemak tot de 3 abrahmitische stromingen, maar het principe geldt voor alle) Zij zijn misogyn, veroordelen alle geaardheden die niet uitgaan van het traditionele gezin van 1 man, 1 vrouw (door hun geestelijk leider in de echt verbonden natuurlijk) en zoveel mogelijk kinderen. Zij hebben minachting voor de mensenrechten en alle vrijheden die de seculiere wereld verworven heeft. Zij zijn in de kern antidemocratisch, dictatoriaal en op een agressieve, vaak gewelddadige manier vijandig tegenover alle andersdenkenden.
Religie is het ultieme wij-zijdenken. Religie trekt een levensgroot bloedspoor door de menselijke geschiedenis.
Het is verkeerd dat vertegenwoordigers van de ene variant –het christendom, waar onze samenleving, ondanks het seculiere karakter ervan nog doordrenkt is– zich zo fanatiek verzet tegen de aanwezigheid van een andere variant van hetzelfde kwaadaardige principe. Dit veroorzaakt alleen maar weerstand en radicalisering en dus nog meer ellende.
Ik ook