Ach kom nu. Op die manier kan je de eucharistie het verorberen van een smakeloos koekje noemen, en je afvragen of zoiets wel een ritueel is. Gewoon het feit dat deze maaltijd wegens religieuze redenen na zonsondergang moet gebeuren, maakt van deze maaltijd een religieus ritueel.appelfflap schreef: ↑21 mar 2025 08:37ik betwijfel of je een maaltijd na zonsondergang een ritueel kunt noemen.
de zon moet ondergegaan zijn is de enige vereiste volgens mij e of dat volstaat.
Hoe weet jij dat dit irrationele angst is? Wat weet jij over de kantoorpolitiek op het CAK? Niets! Jij hebt dus geen weet om a priori dit soort bedenkingen als een irrationele reactie, angst aanwakkeren zonder aanleiding, weg te zetten.appelfflap schreef: ↑21 mar 2025 08:37als je ziet hoe open en transparant het cak tot u toe was is dit natuurlijk gewoon een irrationele reactie, angst aanwakkeren zonder aanleiding.
En wat met andere overheidsorganisaties? Als het CAK dit mag, dan mogen andere overheidsorganisaties dat ook, ook die overheidsorganisaties die niet zo open en transparant communiceren. Of moeten we ervan uitgaan dat het overal koek en ei is binnen de overheid?
Wat mij betreft is de Europese optie, de overheid hier buiten te houden. Open, tolerant, inclusief en verdraagzaam, krijg je IMO pas als de overheid op geen enkele manier suggereert een van de levensbeschouwingen boven de anderen te zetten.appelfflap schreef: ↑21 mar 2025 08:37je hebt 2 opties
of je gaat er europees mee om
open, tolerant, inclusief, verdraagzaam, ... de waarden waar e voor staan.
Misschien dat de beste optie is om daar realistisch mee om te gaan. En verder te kijken dan dit specifiek initiatief. Bepaalde verwachtingen hebben van de overheid, zoals het feit dat de overheid geen religiueze initieven steunt, is niet conservatief, dat is progressief. Open tolerant en inclusief en verdraagzaam, betekent niet dat we blind moeten zijn voor hoe zaken misbruikt kunnen worden. En kritiek als vijandig, bang, conservatief, paranoïde, irrationeel wegzetten omdat er we geen weet hebben van misbruik in dit geval, is IMO oogkleppen opzetten.appelfflap schreef: ↑21 mar 2025 08:37of je gaat er negatief mee om, zoals je nu al een tiental pagina's ziet in dit topic vijandig, bang, conservatief, paranoïde, irrationeel,...