CAK lijkt vatbaar voor islamisering

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: CAK lijkt vatbaar voor islamisering

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 20 mar 2025 14:22
HierEnNu schreef: 20 mar 2025 12:52 Mijn punt is best wel eenvoudig:
  • ik ben tegen verdergaande Islamisering. Jij niet dan?
het delen van een maaltijd is uiteraard een complete islamisering,
misschien toch eens deelnemen aan een iftar?
dan zul je zien dat er geen christelijk bloed gedronken wordt.
Aangezien jij stelt dat een Iftar niets met Islamisering te maken heeft,
dan zou ik daar mijn mening dus vrij kunnen uiten. Inclusief kritiek op religie?
  • Ik vermoed zomaar dat er inderdaad mijn [agnostisch] bloed zou kunnen vloeien,
    zodra ik daar op een specifieke manier gebruik zou maken
    van mijn recht op vije meningsuiting, denk je ook niet?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

HierEnNu schreef: 20 mar 2025 00:53
Volgens het World Happiness Report 2024 zijn de vijf gelukkigste landen ter wereld:
  1. Finland
  2. Denemarken
  3. IJsland
  4. Israël
  5. Nederland
De mate van secularisering speelt volgens mij een rol in de geluksranglijst
en verklaart voor een deel waarom juist deze landen in de top 5 staan.

Tevens ben ik er van overtuigd dat de voortgaande strijd tegen verdergaande Islamisering,
als niet te verwaarlozen onderdeel van verdergaande secularisering, niet alleen zal helpen
om de hele wereld langzaam maar zeker te bevrijden van de negatieve gevolgen van veel
religies, maar tenminste dat Nederland zich zal weten te handhaven
in de hoogste regionen van de gelukkigste landen ter wereld!
Waar je die vierde plaats vandaan fantaseert is me niet helemaal duidelijk.
Volgens alle sites die ik gevonden heb staat Israël momenteel op de 8e plaats.
Volgens het NIW https://niw.nl/israel-ondanks-oorlog-ee ... %20plaats. is Israël van de 5e naar de 8e gezakt.De top20 volgens https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... welke-plek
1.Finland2
2 .Denemarken
3.IJsland
4.Zweden
5.Nederland
6.Costa Rica
7.Noorwegen
8.Israël
9.Luxemburg
10.Mexico
11.Australië
12.Nieuw-Zeeland
13.witserland
14.België
15.Ierland
16.Litouwen
17.Oostenrijk
18.Canada
19.Slovenië
20.Tsjechië

Wat jij 'verdergaande islamisering noemt is nonsens.
Een bangmakertje van populistisch extreem rechts.
Je bent een vrijdenker. Trap er niet in!
Ik denk (vrij) dus ik ben (vrij)
(vrij) naar René Descartes
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

HierEnNu schreef: 20 mar 2025 13:05
Georgie schreef: 20 mar 2025 09:59
appelfflap schreef: 20 mar 2025 09:03
het ene topic is nog maar eens dicht, doe je heir gewoon verder
wie moeten we dan opsluiten? uithongeren en platbombarderen om gelukkig te kunnen zijn?

hoe een etentje voor verdraagzaamheid, tolerantie, verbinding tussen mensen hier nog steeds zoveel weerstand oproept
hoe een etentje na het werk blijkbaar een voorbode is naar een grondwetsijziging en verplichte boerka is. zo diep zit de irrationele angst hier ondertussen
Haar! Haar!

:?: Wat is er met haar haar?

Zoiets? Zij liet haar haar haar knippen?

Haiku Haar Haar Haar.jpg
De volledige uitdrukking is: "Hear, hear, all ye good people, hear what this brilliant and eloquent speaker has to say!"
en werd/wordt al sinds de 17e eeuw. in het Engelse parlement gebruikt om instemming te betuigen.
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

HierEnNu schreef: 20 mar 2025 17:05 Aangezien jij stelt dat een Iftar niets met Islamisering te maken heeft,
dan zou ik daar mijn mening dus vrij kunnen uiten. Inclusief kritiek op religie?
Zeer waarschijnlijk wel, al bestaat de kans dat je vriendelijk maar dringend gevraagd wordt het onderwerp religie/cultuur te bewaren voor een andere gelegenheid.
HierEnNu schreef: 20 mar 2025 17:05
  • Ik vermoed zomaar dat er inderdaad mijn [agnostisch] bloed zou kunnen vloeien,
Je onderschat het beschavingsniveau van de gemiddelde islamitische Nederlander schromelijk.
De andere deelnemers aan die iftar zullen je hoogstens verwijten dat je de sfeer van deze feestelijke gelegenheid verpest met je botte opmerkingen en je een volgend jaar niet meer uitnodigen.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Georgie schreef: 20 mar 2025 17:30
HierEnNu schreef: 20 mar 2025 00:53
Volgens het World Happiness Report 2024 zijn de vijf gelukkigste landen ter wereld:
  1. Finland
  2. Denemarken
  3. IJsland
  4. Israël
  5. Nederland
Waar je die vierde plaats vandaan fantaseert is me niet helemaal duidelijk.
Dan maakt deze fantast dat hier en nu jou toch ff duidelijk!

Waarschijnlijk heb ik dat dan tijdens mijn reis in de toekomst in 2026 gezien ... :D
... zonder gekheid, ik heb me vergist: in 2023 stond Israël nog 4e. Niet zo heel verwonderlijk hé, dat Israël in 2024 tijdelijk ff wat zakte? Hamas&Co hebben
met 'Operatie al-Aqsa Storm' niet alleen de Gazanen minder gelukkig gemaakt,
maar ook de Israëliërs! Joden zijn ook mensen hoor! :wink:
Georgie schreef:Wat jij 'verdergaande islamisering noemt is nonsens.
Een bangmakertje van populistisch extreem rechts.
Je bent een vrijdenker. Trap er niet in!
Dat zijn drie vergissingen in één adem:
  1. verdergaande Islamisering is een feit
  2. populistisch extreem rechts maakt misbruik van de angst die daardoor ontstaat
  3. ik ben geen Vrijdenker

---------------

Georgie schreef: 20 mar 2025 17:38:scissors:
De volledige uitdrukking is: "Hear, hear, all ye good people, hear what this brilliant and eloquent speaker has to say!"
en werd/wordt al sinds de 17e eeuw. in het Engelse parlement gebruikt om instemming te betuigen.
OK, dus jouw "Haar! Haar!" was een typo? Verdorie, ik had me nog zo
voorgenomen om niet meer te mierenneuken naar aanleiding van typo's!
Mijn excuses!

Sorry.jpg
Sorry.jpg (10.8 KiB) 817 keer bekeken

Sorry EN dankjewel, want mijn Haiku vond ik wel leuk,
en ik heb geleerd waar "Hear, hear!" vandaan komt.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Georgie schreef: 20 mar 2025 17:47
HierEnNu schreef: 20 mar 2025 17:05 Aangezien jij stelt dat een Iftar niets met Islamisering te maken heeft,
Zeer waarschijnlijk wel, al bestaat de kans dat je vriendelijk maar dringend gevraagd wordt het onderwerp religie/cultuur te bewaren voor een andere gelegenheid.
Om te kunnen verbroederen met Islamieten wordt mij gevraagd
mijn recht op vrije meningsuiting op te schorten?
Dat is toch Islamisering!
HierEnNu schreef: 20 mar 2025 17:05
Georgie schreef:Je onderschat het beschavingsniveau van de gemiddelde islamitische Nederlander schromelijk.
Jij onderschat of ontkent kennelijk de fragiliteit van
sommige Moslims wat betreft specifieke kritiek op de Islam:
  • om die reden vermoordde een Moslim Theo v Gogh, remember?
Georgie schreef:De andere deelnemers aan die iftar zullen je hoogstens verwijten dat je de sfeer van deze feestelijke gelegenheid verpest met je botte opmerkingen en je een volgend jaar niet meer uitnodigen.
Kritiek op de Islam zijn per definitie botte opmerkingen?
Dat is toch Islamisering?

Volgend jaar wordt ik door mijn werkgever CAK niet meer uitgenodigd
omdat ik mijn mening uitte die ik ten aanzien van de Islam heb?
  • Zulks lijkt mij discriminatie, maar toch zeker Islamisering!
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

het gevaar van een maaltijd
nu gaat je meningsvrijheid er al aan, of is dit de superkracht van Dadels?
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

appelfflap schreef: 20 mar 2025 19:58
Het gaat er niet om dat het een maaltijd was. Het gaat erom dat het een islamitisch ritueel is en dat het door een overheidinstelling georganiseerd werd. Dus we hebben hier een overheidsinstelling die meewerkte aan een religieus ritueel.

Een instelling waarvan de werknemers niet kunnen weten, hoe hun chef zal reageren als ze er voor kiezen om niet te gaan. Want de verdedigers beweren hier wel dat het om een vrije keuze gaat en dat niemand verplicht wordt en dat er geen negatieve gevolgen zullen zijn, voor wie niet gaat maar dat weten we allemaal niet. Wij hebben geen idee van de werkvloer dynamiek. Wij hebben geen idee in hoeverre sommigen zich gedwongen zullen voelen om te gaan en in hoeverre dat terecht is.

Nu zullen sommigen aanvoeren dat dat ook het geval is als het gewoon om een personeelsfeest ging en dat klopt. Maar als iemand zich gedwongen voelt om naar een personeelsfeest te gaan, lijkt me dat toch van een andere orde dan wanneer iemand zich verplicht voelde aanwezig te zijn op een religieus ritueel van een religie waar hij geen deel van uitmaakte. Als het om religie gaat zou wat mij betreft niemand voor een dergelijke keuze gesteld mogen worden en zeker niet als werknemer bij de overheid.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Georgie schreef: 20 mar 2025 01:14 Mooi betoog. Goed opgebouwd en mooi beargumenteerd.
Alleen jammer dat er geen draad van klopt.
Dat valt nogal mee, want uit je reactie blijkt dat we het op redelijk wat onderdelen toch wel eens blijken te zijn.
Goed om dat te constateren.

Ik zal op de andere punten ingaan.

gerard_m schreef: 19 mar 2025 21:02 Terug naar jouw stelling:
Op geen enkele manier maak je duidelijk waarom meer ruimte maken voor de islam zou leiden tot secularisering.
Dat beweer ik ook niet.
Er moet niet meer ruimte gemaakt worden voor de islam.
Gebruik maken van een traditie uit de aan de islam gelieerde cultuur (de na-zonsondergang-maaltijd die de remadan besluit, zoals carnaval het katholieke vasten aankondigt) om meer begrip tussen de verschillende culturen in onze samenleving te kweken (los van het geloof!!) lijkt me een goede eerste stap in de richting van normalisering en acceptatie. Pas daarna kan er gewerkt worden aan secularisering (Dat is een actief proces waar zowel de burgers als de politiek aan moeten bijdragen.
Hier zit een probleem: er is helemaal geen sprake van onderling begrip kweken.
Er is eenzijdig sprake van begrip kweken voor een islamitische traditie (die, anders dan sommige mensen hier beweren, nooit bedoeld is geweest voor saamhorigheid maar voor da;wa: mensen verleiden tot de islam. Maar dat terzijde).

Ik vraag me omgekeerd af hoe acceptabel het zou zijn als atheisten op het werk gaan folderen om mensen uit het geloof te krijgen.

gerard_m schreef: 19 mar 2025 21:02 De macht van het christendom is niet verdwenen door kritiek te smoren en christelijke tradities te stimuleren.
In tegendeel: de kritiek heeft een uitstekende en waardevolle bijdrage geleverd en bovendien heeft het christenen geleerd om daar op een volwassen manier mee om te gaan. Een god of een profeet is niet verheven boven kritiek of gezond verstand.

Klopt,
Maar je vergeet een paar dingen: Het christendom was al meer dan 15 eeuwen inherent aan de Europese cultuur. Meer dan inherent. Het was de basis Het was tot ver in de 20e eeuw not done om te zeggen dat je ongelovig was En nu nog is het in vele landen in Europa en vooral in Amerika zelfs riskant om te zeggen dat je ongelovig bent en al helemaal als je jezelf atheïst noemt.
Pas toen het percentage ongelovigen toenam kon secularisatie heel langzaam op gang komen
En ook: Al die eeuwen lang hebben de verschillende christelijke stromingen elkaar letterlijk te vuur en te zwaard bestreden. Het is nooit gelukt ook maar één ervan uit te roeien.
Ik begrijp niet wat jouw reactie te maken heeft met " kritiek hebben op een religie". Overigens zijn er wel degelijk christelijke stromingen uitgeroeid (zoals de Katharen), maar ook dit doet niet terzake.

- De Abrahamitische religies zijn gelijk, maar alleen op de islam mogen we geen kritiek hebben..

Je zegt het verkeerd. Het is niet “alleen op de islam”, maar “op de islam alleen” En dat is wat hier gebeurt.
Hoe kom je daar nu bij? Er is volop kritiek op andere religies. Verschil is hooguit dat de islam toeneemt- en daarmee steeds meer ruimte vraagt- en christendom afneemt. Als christenen eisen dat de supermarkt dicht moet op zondag, zal daar ongetwijfeld ook kritiek op komen.

Het kan sowieso niet anders dan dat je kritiek levert op slechts een religie wanneer die iets unieks heeft. Je kunt moeilijk de wensen van christenen voor gescheiden gebedsruimtes bekritiseren aangezien christenen die niet hebben. Ik wil me met liefde uitspreken tegen christelijke vrouwen die boerka's dragen, alleen zijn die er niet.

Fout!
Precies het tegenovergestelde: Gelijke monniken, gelijke kappen.
Alle kritiek die je op de ene stroming hebt geldt ook voor alle andere. Als je de één een ge- of verbod wilt opleggen, dan alle andere ook. Wil je het hoofddoekje verbieden? Dan ben je ook verplicht keppeltje, tulband, crucifix en ichtusteken te verbieden.
Wil je de bouw van moskeeën verbieden? Olé. maar sloop dan ook alle kerken, synagogen, hindoetempels en andere gebedshuizen.Of geef ze een andere, seculiere, bestemming.
Wil je islamitische politieke partijen verbieden? (graag, wat mij betreft), verbied dan ook alle andere vormen van confessionele politieke partijen (nog veel liever wat mij betreft)
Wil je islamitisch onderwijs verbieden? (graag, wat mij betreft) dan ook alle andere vormen van confessioneel onderwijs (heel graag zelfs, wat mij betreft)
Dus ik kan wel degelijk tegen georganiseerde ramadan events zijn of tegen gescheiden gebedsruimtes. Ik ben hier in het algemeen namelijk op tegen. Echter: alleen de islam heeft ze.

gerard_m schreef: 19 mar 2025 21:02 - De Abrahamitische religies zijn gelijk, maar de islam loopt 6 eeuwen achter. Dan zijn ze dus niet gelijk.
Toch wel.
Een auto van vijftig jaar geleden is een een andere auto dan een van vandaag. Maar het blijft een auto. Een electrische auto is anders dan een hybride, een benzine- of een dieselauto, maar het zijn allemaal auto’s Een Mercedes is een andere auto dan een Skoda of een Fiat. Maar het blijven auto’s. Anders, meer geavanceerd of juist niet, milieuvriendelijker of juist niet
Zo is het met religie ook. Anders, maar in de kern gelijk.
Je voorbeeld toont je ongelijk overduidelijk.
Als ik kritiek heb op luchtvervuiling door uitlaatgassen, heb ik het niet over electrische auto's en is het volkomen onzinnig te gaan stellen dat alle auto's gelijk zijn.

Natuurlijk, sommige uitwassen van autoverkeer gelden voor alle auto's, zoals ruimtegebruik of ongelukken. Maar daarmee zijn niet alle problemen rondom autoverkeer gelijk.

Niet het geloof is veranderd, de samenleving, de beschaving is verder ontwikkeld. Daardoor konden de Europese samenlevingen de invloed van “de kerk” terugdringen.
Wat doet het er dan nog toe dat de islam "eeuwen achterloopt"? Waarom benadruk je dat dan steeds? Zowel christendom als islam bevinden zich in het westen in dezelfde ontwikkelde samenleving.

Misschien zit het in jouw uitgangspunt dat er geen verschillen zijn tussen de religies. Die zijn er overduidelijk wel, met aanzienlijke gevolgen.
Als moslims hun verplichte gebeden op de juiste tijdstippen moeten uitvoeren, moeten pauzetijden worden aangepast aan religieuze wetten. Voor andere gelovigen geldt dat niet omdat ze geen verplichte gebedstijden hebben. Zo zijn er tal van andere voorbeelden.

Concluderend: er is geen sprake van selectieve kritiek op een religie. Er is sprake van kritiek op kenmerken ervan en soms zijn die uniek.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

appelfflap schreef: 20 mar 2025 19:58
Het gevaar van een maaltijd? Jij doet daar schamper over maar met zulke dingen begint het wel! Voor een goede samenleving MOETEN kerk en staat gescheiden zijn en blijven! Kijk gewoon om je heen hoe het er in dictatoriale Islamitische landen aan toe gaat waar staat en religie niet gescheiden zijn! Een Iftar in een publiek evenement deugt gewoon niet! Dat is duidelijk een religie naar een publiek evenement brengen en mensen ermee opzadelen! En vooral de mensen een schuld aanpraten als ze zich niet laten zien! Geloven en je religie belijden doe je in de privé sfeer!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

HierEnNu schreef: 20 mar 2025 19:25 Om te kunnen verbroederen met Islamieten wordt mij gevraagd
mijn recht op vrije meningsuiting op te schorten?
Dat is toch Islamisering!
Ik ben een absoluut voorstander van onbegrensde vrijheid van meningsuiting.
Dat betekent niet dat iedereen altijd en overal bij alle gelegenheden alles kan zeggen wat hij wil.
Er is ook zoiets als beschaving en respect en tact en empathie en rekening houden met de gevoelend van anderen aan de ene kant
En provocatie en beledigen en kwetsen en onbeschofte opmerkingen aan de andere kant.
Heeft allemaal niets met islamisering te maken.
HierEnNu schreef: 20 mar 2025 17:05 Jij onderschat of ontkent kennelijk de fragiliteit van
sommige Moslims wat betreft specifieke kritiek op de Islam:
  • om die reden vermoordde een Moslim Theo v Gogh, remember?
g!
Van Gogh was er zo een die het recht op vrijheid van meningsuiting misbruikte om met zichtbaar plezier zijn islamitische landgenoten op grote schaal en publiekelijk te provoceren en te beledigen.
Geen wonder dat een gefrustreerde en geradicaliseerde heethoofd met suïcidale neigingen hier een kans zag als martelaar in het paradijs te komen.
Mo Bouyeri was suïcidaal, maar zelfmoord betekent voor moslims automatisch de hel. Als hij nu die blasfemische christenhond zou vermoorden en dan in een vuurgevecht met de politie zou sneuvelen, zou hij zeker als martelaar naar het paradijs gaan. Pech voor hem werd hij niet gedood en zit hij nu voor de rest van zijn leven in de hel van een cel in een Nederlandse gevangenis.
HierEnNu schreef: 20 mar 2025 17:05 Kritiek op de Islam zijn per definitie botte opmerkingen?
Dat is toch Islamisering?
Als je als gewaardeerde gast ergens, geeft niet waar, bent uitgenodigd is kritiek op de gastheren/–vrouwen inderdaad onbeschoft gedrag, maak je inderdaad botte opmerkingen.
Heeft niks met islamisering te maken.
Kwestie van fatsoen en beleefdheid.
Zou op een door christenen georganiseerde kerstlunch evenmin geaccepteerd worden.
HierEnNu schreef: 20 mar 2025 17:05 Volgend jaar wordt ik door mijn werkgever CAK niet meer uitgenodigd
omdat ik mijn mening uitte die ik ten aanzien van de Islam heb?
  • Zulks lijkt mij discriminatie, maar toch zeker Islamisering!
Ik heb het niet specifiek over het CAK. ikzelf, hoewel antitheïst zou dat gedrag als werkgever niet pikken en je niet nogmaals voor zo'n feestje uitnodigen, of onder strenge voorwaarden.
Heeft niks met islamisering of discriminatie te maken, maar alles met het beschermen van een goede sfeer tijdens het feest. Een van de taken van een gastheer.
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

lost and not found yet! schreef: 20 mar 2025 22:24 Het gevaar van een maaltijd? Jij doet daar schamper over maar met zulke dingen begint het wel! Voor een goede samenleving MOETEN kerk en staat gescheiden zijn en blijven! Kijk gewoon om je heen hoe het er in dictatoriale Islamitische landen aan toe gaat waar staat en religie niet gescheiden zijn! Een Iftar in een publiek evenement deugt gewoon niet! Dat is duidelijk een religie naar een publiek evenement brengen en mensen ermee opzadelen! En vooral de mensen een schuld aanpraten als ze zich niet laten zien! Geloven en je religie belijden doe je in de privé sfeer!
Zonder betere onderbouwing is dit niet meer dan één mening van één persoon.
Loos gepraat waar niemand wat aan heeft.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Georgie schreef: 20 mar 2025 23:47:scissors:
En provocatie en beledigen en kwetsen en onbeschofte opmerkingen aan de andere kant.
Heeft allemaal niets met islamisering te maken.
Jij beweert dat het hier gaat om provoceren, beledigen en onbeschofte
opmerkingen. Zou je dat willen concretiseren? Waar baseer je dat op?

Ik ben van ons tweeën niet degene die vindt dat religies bestreden moeten worden, remember? Waarom zou ik op een werkgerelateerde bijeenkomst collega’s gaan beledigen of provoceren?
Zulks zou eerder passen bij iemand die actief tegen religies strijdt, sowieso niet bij mij! Op een feestelijke gelegenheid wil ik gewoon gezamenlijk wat LoL trappen.

Dat neemt niet weg dat ik ook tijdens een feestje op een respectvolle manier blijf pleiten voor ‘bevrijding van religie’. Dat betekent concreet dat ik individuen wil helpen om los te komen van dogmatische overtuigingen en hen ook daadwerkelijk steun bied bij de sociale gevolgen van afvalligheid. Als dat simpelweg niet bespreekbaar is, omdat sommige Moslims binnen CAK het bij voorbaat als provoceren, beledigen, kwetsend en onbeschofte opmerkingen bestempelen en er daarom restricties op komen, dan is dat een verdere stap in de richting van Islamisering.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

axxyanus schreef: 20 mar 2025 21:10 Het gaat er niet om dat het een maaltijd was. Het gaat erom dat het een islamitisch ritueel is en dat het door een overheidinstelling georganiseerd werd. Dus we hebben hier een overheidsinstelling die meewerkte aan een religieus ritueel.
ik betwijfel of je een maaltijd na zonsondergang een ritueel kunt noemen.
de zon moet ondergegaan zijn is de enige vereiste volgens mij e of dat volstaat
axxyanus schreef: 20 mar 2025 21:10 Een instelling waarvan de werknemers niet kunnen weten, hoe hun chef zal reageren als ze er voor kiezen om niet te gaan.
als je ziet hoe open en transparant het cak tot u toe was is dit natuurlijk gewoon een irrationele reactie, angst aanwakkeren zonder aanleiding.

je hebt 2 opties
of je gaat er europees mee om
open, tolerant, inclusief, verdraagzaam, ... de waarden waar e voor staan

of je gaat er negatief mee om, zoals je nu al een tiental pagina's ziet in dit topic
vijandig, bang, conservatief, paranoïde, irrationeel,...

jouw keuze
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

axxyanus schreef: 20 mar 2025 21:10 ...
Het gaat er niet om dat het een maaltijd was. Het gaat erom dat het een islamitisch ritueel is en dat het door een overheidinstelling georganiseerd werd. Dus we hebben hier een overheidsinstelling die meewerkte aan een religieus ritueel.
...
Ojee, dan moeten ze het kerstontbijt, die ze bij de overheidsinstelling waar ik ooit werkte ook aanpakken. Volgens mij hadden ze daar zelfs een paaslunch. En ontbijt en lunch zijn eigenlijk ook rituelen... toch. Tenminste bij mij wel. Ik zie dat als rustmomenten op een dag met een zekere meditatieve waarde, net als het diner, overigens.

In het bedrijfsleven komt het ook voor, gemeenschappelijke kerstdiners . Maar ja, dat is dan weer geen overheid.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Plaats reactie