Wel oud, maar nieuw hier.

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Wel oud, maar nieuw hier.

Bericht door dikkemick »

Welkom oude nieuweling.
Als ik je (korte) introductie lees, vallen de religieuze trauma's hier een beetje in het niet.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Welkom op dit forum Robo. Je geeft ons meteen een hoop om te overdenken.
Born OK the first time
Readburd
Geregelde verschijning

Bericht door Readburd »

Welkom Robo.

Heftig.

Ik ben onder de indruk van je verhaal.
If wisdom and diamonds grew on the same tree we could soon tell how much men loved wisdom. Lemuel K Washburn
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Welkom, en inderdaad heftig.

Ook nog iets positief, zestig is zo oud nog niet hoor. :wink:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Robo
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Robo »

dikkemick schreef:Welkom oude nieuweling.
Als ik je (korte) introductie lees, vallen de religieuze trauma's hier een beetje in het niet.
Trauma is voor mij een verzamel naam voor de schade die je psychisch kunt oplopen en kan ontelbare oorzaken en achtergronden hebben. Het lijkt er naar uit te zien dat ik mijn draai hier wel ga vinden. Ik moest zelf maar uitzoeken of God bestond of niet. Ik ben toch tot voor de meeste mensen schokkende conclusies gekomen. Dit is straf kolonie Aarde. Maar misschien ook niet :lol: Dank voor jullie aardige en positieve respons. Ik moet nog even wennen aan het systeem hier, het is erg lang geleden dat ik mij op een forum bevond. Het enige forum dat ik ooit heb leren kennen is het Royal Raymond Rife forum, omdat je alles probeert als je een ziek kind hebt. Tja, god of niet... ik ben er nog niet uit... Ik geloof dat een roos een mooie bloem is. Zit God in onszelf? Is het een bedenksel om hele massa's onder controle te houden en te controleren? Macht? Begin ik hier een topic over? Als ik lees wat mensen meemaken aan psychisch geweld door religie dan is de inpakt het zelfde als elke andere nare gebeurtenis.
Geloof :angel12: , Hoop [-o< en Liefde :oops: , Sciencefiction :idea: , Fantasie :mrgreen: of werkelijkheid :lol: ?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

@Robo
Het staat je vrij een topic over ieder onderwerp te beginnen. Misschien waarom wij een roos een mooie bloem vinden?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Hier vind je vast ook nog wel iets van je gading.

http://www.freethinker.nl/forum/viewforum.php?f=43" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Gershom
Diehard

Bericht door Gershom »

Welkom Robo.
Jij schreef;
Als ik lees wat mensen meemaken aan psychisch geweld door religie dan is de inpakt het zelfde als elke andere nare gebeurtenis.
Zeker heeft psychisch geweld zware gevolgen en het laat vaak diepe littekens achter. Maar je kunt het in sommige gevallen achter je laten. Velen van ons dragen een eigen rugzak met ellende mee, maar naarmate er tijd verstrijkt wordt die rugzak vaak lichter. Soms door ondersteuning van een forum als dit, soms op eigen kracht, en in mijn eigen geval heb ik zelfs de rugzak kunnen weggooien. Die luxe heb jij helaas niet, en om die reden ben je extra belast.
Ik heb de aarde nooit een strafkolonie gevonden. Hooguit een kolonie met veel misselijk makende cipiers. Maar er waren in mijn ogen ook lotgenoten. Maar in jouw geval lijkt zelfs de hemel nog een strafkolonie. De manier waarop je er mee lijkt om te gaan, is welhaast onbegrijpelijk dapper, en dwingt respect af.
Robo
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Robo »

dikkemick schreef:@Robo
Het staat je vrij een topic over ieder onderwerp te beginnen. Misschien waarom wij een roos een mooie bloem vinden?
Wil je wel "geloven" dat ik dat een te moeilijk onderwerp vind? Ik weet waarom ik een roos mooi vind, maar ik zou niet weten hoe ik iemand daar van ga overtuigen als die de vaste mening (overtuiging) heeft dat een roos niet mooi is. Erger, ik wil niemand overtuigen dat een roos mooi is, het is mijn persoonlijk geloof dat een roos mooi is. Reden waarom ik kies voor de geloof vorm is dat ik niet met zekerheid kan zeggen dat een roos mooi is omdat er te veel mensen zijn die er van overtuigd zijn dat een roos niet mooi (lelijk) is. Aan de andere kant is juist de roos misschien een goed uitgangspunt om een theorie over het mogelijk bestaan van iets meer dan "er is niets" te gaan verklaren :alien: Ik moet alleen nog even uitvinden waar dat moet gaan gebeuren :?: .
Geloof :angel12: , Hoop [-o< en Liefde :oops: , Sciencefiction :idea: , Fantasie :mrgreen: of werkelijkheid :lol: ?
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Robo schreef:
dikkemick schreef:@Robo
Ik moet alleen nog even uitvinden waar dat moet gaan gebeuren :?: .
Het is je gelukt.
Voer voor psychologen filosofen en alle soorten denkers.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 44&t=16539" onclick="window.open(this.href);return false;

Btw. Ik vind je onderschrift best wel intrigerend.
Op zich ook al een topic waard. :wink:
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Plaats reactie