Wel oud, maar nieuw hier.
Moderator: Moderators
Re: Wel oud, maar nieuw hier.
Welkom oude nieuweling.
Als ik je (korte) introductie lees, vallen de religieuze trauma's hier een beetje in het niet.
Als ik je (korte) introductie lees, vallen de religieuze trauma's hier een beetje in het niet.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Welkom op dit forum Robo. Je geeft ons meteen een hoop om te overdenken.
Born OK the first time
- Readburd
- Geregelde verschijning
Welkom Robo.
Heftig.
Ik ben onder de indruk van je verhaal.
Heftig.
Ik ben onder de indruk van je verhaal.
If wisdom and diamonds grew on the same tree we could soon tell how much men loved wisdom. Lemuel K Washburn
Welkom, en inderdaad heftig.
Ook nog iets positief, zestig is zo oud nog niet hoor.
Ook nog iets positief, zestig is zo oud nog niet hoor.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Trauma is voor mij een verzamel naam voor de schade die je psychisch kunt oplopen en kan ontelbare oorzaken en achtergronden hebben. Het lijkt er naar uit te zien dat ik mijn draai hier wel ga vinden. Ik moest zelf maar uitzoeken of God bestond of niet. Ik ben toch tot voor de meeste mensen schokkende conclusies gekomen. Dit is straf kolonie Aarde. Maar misschien ook nietdikkemick schreef:Welkom oude nieuweling.
Geloof
, Hoop
en Liefde
, Sciencefiction
, Fantasie
of werkelijkheid
?
@Robo
Het staat je vrij een topic over ieder onderwerp te beginnen. Misschien waarom wij een roos een mooie bloem vinden?
Het staat je vrij een topic over ieder onderwerp te beginnen. Misschien waarom wij een roos een mooie bloem vinden?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Hier vind je vast ook nog wel iets van je gading.
http://www.freethinker.nl/forum/viewforum.php?f=43" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.freethinker.nl/forum/viewforum.php?f=43" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Welkom Robo.
Jij schreef;
Ik heb de aarde nooit een strafkolonie gevonden. Hooguit een kolonie met veel misselijk makende cipiers. Maar er waren in mijn ogen ook lotgenoten. Maar in jouw geval lijkt zelfs de hemel nog een strafkolonie. De manier waarop je er mee lijkt om te gaan, is welhaast onbegrijpelijk dapper, en dwingt respect af.
Jij schreef;
Zeker heeft psychisch geweld zware gevolgen en het laat vaak diepe littekens achter. Maar je kunt het in sommige gevallen achter je laten. Velen van ons dragen een eigen rugzak met ellende mee, maar naarmate er tijd verstrijkt wordt die rugzak vaak lichter. Soms door ondersteuning van een forum als dit, soms op eigen kracht, en in mijn eigen geval heb ik zelfs de rugzak kunnen weggooien. Die luxe heb jij helaas niet, en om die reden ben je extra belast.Als ik lees wat mensen meemaken aan psychisch geweld door religie dan is de inpakt het zelfde als elke andere nare gebeurtenis.
Ik heb de aarde nooit een strafkolonie gevonden. Hooguit een kolonie met veel misselijk makende cipiers. Maar er waren in mijn ogen ook lotgenoten. Maar in jouw geval lijkt zelfs de hemel nog een strafkolonie. De manier waarop je er mee lijkt om te gaan, is welhaast onbegrijpelijk dapper, en dwingt respect af.
Wil je wel "geloven" dat ik dat een te moeilijk onderwerp vind? Ik weet waarom ik een roos mooi vind, maar ik zou niet weten hoe ik iemand daar van ga overtuigen als die de vaste mening (overtuiging) heeft dat een roos niet mooi is. Erger, ik wil niemand overtuigen dat een roos mooi is, het is mijn persoonlijk geloof dat een roos mooi is. Reden waarom ik kies voor de geloof vorm is dat ik niet met zekerheid kan zeggen dat een roos mooi is omdat er te veel mensen zijn die er van overtuigd zijn dat een roos niet mooi (lelijk) is. Aan de andere kant is juist de roos misschien een goed uitgangspunt om een theorie over het mogelijk bestaan van iets meer dan "er is niets" te gaan verklarendikkemick schreef:@Robo
Geloof
, Hoop
en Liefde
, Sciencefiction
, Fantasie
of werkelijkheid
?
Het is je gelukt.Robo schreef:Ik moet alleen nog even uitvinden waar dat moet gaan gebeurendikkemick schreef:@Robo
Het staat je vrij een topic over ieder onderwerp te beginnen. Misschien waarom wij een roos een mooie bloem vinden?.
Voer voor psychologen filosofen en alle soorten denkers.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 44&t=16539" onclick="window.open(this.href);return false;
Btw. Ik vind je onderschrift best wel intrigerend.
Op zich ook al een topic waard.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.