Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Bonjour
Moderator

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Bonjour »

Zelfs al zou een ouder het anders willen doen. Alle vrienden van je kinderen hebben hun verhalen.
Dit heeft ook weer te maken met de vrije wil van de groep. Die is er niet.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Bonjour schreef: 12 mar 2025 12:19 Zelfs al zou een ouder het anders willen doen. Alle vrienden van je kinderen hebben hun verhalen.
Sommigen ontsnappen daar aan, hoe groter de groep ontsnapten wordt hoe beter het is

interview Ramsey Nasr en raoul heertjes
Laatst gewijzigd door Mus op 12 mar 2025 12:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Mus schreef: 12 mar 2025 12:28
Bonjour schreef: 12 mar 2025 12:19 Zelfs al zou een ouder het anders willen doen. Alle vrienden van je kinderen hebben hun verhalen.
Sommigen ontsnappen daar aan, hoe groter de groep ontsnapten wordt hoe beter het is.
Het lijkt me nu een hele opgaaf om in Gaza een kind op te voeden en hem haatvrij richting Israël te houden. Dus zelfs als die 400.000 IDF de laatste Hamas strijder doden, is het zaad gestrooid voor de volgende Hams. Zelfs een Israël vriendelijke regering in Gaza zal dat niet kunnen voorkomen, tenzij Israël nu de goede buur gaat zijn en alle huizen weer opbouwt.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Chaimnimsky, . Ik zou zeggen: bye bye Khalil, ga lekker terug naar Gaza of de Westbank.
Hij kwam uit Syrië!

Hier nog meer info over je terrorist die uitgezet moet worden

https://nos.nl/artikel/2558966-prominen ... n-new-york

.....maar het is onduidelijk waarop Khalils arrestatie nu precies is gebaseerd: geen enkel overheidsorgaan zegt Khalil te verdenken van zulke concrete overtredingen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Bonjour schreef: 12 mar 2025 12:36
Mus schreef: 12 mar 2025 12:28
Sommigen ontsnappen daar aan, hoe groter de groep ontsnapten wordt hoe beter het is.
Het lijkt me nu een hele opgaaf om in Gaza een kind op te voeden en hem haatvrij richting Israël te houden. Dus zelfs als die 400.000 IDF de laatste Hamas strijder doden, is het zaad gestrooid voor de volgende Hams. Zelfs een Israël vriendelijke regering in Gaza zal dat niet kunnen voorkomen, tenzij Israël nu de goede buur gaat zijn en alle huizen weer opbouwt.
Je hebt het mogelijk niet in de gaten maar je hebt het nu alleen over kinderen in de Gazastrook maar het gaat ook over kinderen in Israël die met een bepaald idee worden opgevoed mbt tot Palestijnen.

Ps: had nog een filmpje toegevoegd bij bovenstaande bericht. Want verandering van zienswijze moet niet alleen plaatsvinden in Palestina/Israël maar ook hier in het westen.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Mus schreef: 12 mar 2025 12:42
Mus schreef: 12 mar 2025 12:28 Sommigen ontsnappen daar aan, hoe groter de groep ontsnapten wordt hoe beter het is.
Je hebt het mogelijk niet in de gaten maar je hebt het nu alleen over kinderen in de Gazastrook maar het gaat ook over kinderen in Israël die met een bepaald idee worden opgevoed mbt tot Palestijnen.
Ik heb dat bewust zo gezegd, want het lijkt me een stuk gemakkelijker om kinderen haatvrij in Israël op te voeden. Je hoort ook wel tegengas vanuit Israël komen. Dat zijn toch mensen die eraan ontsnappen. Er zijn aanzienlijk minder Israëliërs die familieleden verloren hebben.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Bonjour schreef: 12 mar 2025 12:45
Mus schreef: 12 mar 2025 12:42
Ik heb dat bewust zo gezegd, want het lijkt me een stuk gemakkelijker om kinderen haatvrij in Israël op te voeden. Je hoort ook wel tegengas vanuit Israël komen. Dat zijn toch mensen die eraan ontsnappen. Er zijn aanzienlijk minder Israëliërs die familieleden verloren hebben.
Je gaat nog steeds uit dat de oplossing voor haatvrije Palestijnen uit de Gazastrook en/of westbank, zou moeten komen terwijl ik zegt dat de oplossing daarvoor uiteindelijk van de kant van de Israëlische staat zou moeten komen aangezien zij in de ontkenning zitten van het gegeven dat met de oprichting van deze staat zij een hele bevolkingsgroep hebben gedemoniseerd en dat blijven doen. Op die manier blijft de pijn, het verdriet, en uiteindelijk de woede en haat richting de Israëlische staat bestaan.
Ik denk echt dat het snel gebeurd kan zijn op het moment dat de Israëlische staat gaat erkennen dat er met de stichting van deze staat grove fouten zijn gemaakt en dat ze vanuit die erkenning begrip kunnen gaan tonen voor de daden van verzet vanuit de Palestijnse kant, wraak is dan niet meer nodig - de doden, hoe verdrietig ook, zijn gevallen en kunnen we niet terug halen maar we kunnen ze wel eren door met de neuzen, uit de ontkenning, de zelfde kant op te gaan staan - dan kunnen er plannen worden gemaakt over welke praktische en mentale stappen nodig zij, waaronder, en niet in net minst, heling van de mentale toestand van beide getraumatiseerde volken, om tot een één staat oplossing te komen waar zowel Palestijnen als Israëli in vreedzame coëxistentie kunnen samenleven want ik ben er van overtuigd dat dat kan.
Laatst gewijzigd door Mus op 12 mar 2025 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Mus schreef: 12 mar 2025 13:36 Ik denk echt dat het snel gebeurd kan zijn op het moment dat de Israëlische staat gaat erkennen dat er met de stichting van deze staat grove fouten zijn gemaakt en dat ze vanuit die erkenning begrip kunnen gaan tonen voor de daden van verzet vanuit de Palestijnse kant, wraak is dan niet meer nodig, dan kunnen er plannen worden gemaakt over welke stappen nodig zij, waaronder heling van de mentale toestand van beide getraumatiseerde volken, om tot een één staat oplossing te komen waar zowel Palestijnen als Israëli in vreedzame coëxistentie kunnen samenleven want ik ben er van overtuigd dat dat kan.
Dat is ongeveer wat ik bedoel met
Bonjour schreef: 12 mar 2025 12:36 tenzij Israël nu de goede buur gaat zijn en alle huizen weer opbouwt.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Bonjour schreef: 12 mar 2025 13:43
Mus schreef: 12 mar 2025 13:36 Ik denk echt dat het snel gebeurd kan zijn op het moment dat de Israëlische staat gaat erkennen dat er met de stichting van deze staat grove fouten zijn gemaakt en dat ze vanuit die erkenning begrip kunnen gaan tonen voor de daden van verzet vanuit de Palestijnse kant, wraak is dan niet meer nodig, dan kunnen er plannen worden gemaakt over welke stappen nodig zij, waaronder heling van de mentale toestand van beide getraumatiseerde volken, om tot een één staat oplossing te komen waar zowel Palestijnen als Israëli in vreedzame coëxistentie kunnen samenleven want ik ben er van overtuigd dat dat kan.
Bonjour schreef: 12 mar 2025 12:36 tenzij Israël nu de goede buur gaat zijn en alle huizen weer opbouwt.
Oh, zo…..Vind je het erg wanneer ik zeg dat ik vind dat ik met een ietwat meer uitgewerkt plan kom mbt een één-staat plan waar we dan niet spreken over buren maar over één grote familie, ik zie ChaimNimsky al gruwelen, hahaha, die in één huis samenwonen, dan jij die het hebt over huizen bouwen terwijl de focus eerder zou moet liggen op mentaal genezing. Huizen ook belangrijk hoor vergis je niet, maar niet zaligmakend wanneer je zwaar getraumatiseerd bent want in een nieuw huis kun je nog altijd mentaal kapot zijn en als gevolg daarvan doodongelukkig. Maar ja het is natuurlijk eerst wachten op bewustwording in de staat Israël en voor sommige mensen hier op het forum tot zo lang blijft het dromen.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Mus schreef: 12 mar 2025 13:55 Oh, zo…..Vind je het erg wanneer ik zeg dat ik vind dat ik met een ietwat meer uitgewerkt plan kom mbt een één-staat plan waar we dan niet spreken over buren maar over één grote familie, ik zie ChaimNimsky al gruwelen, hahaha, die in één huis samenwonen, dan jij die het hebt over huizen bouwen terwijl de focus eerder zou moet liggen op mentaal genezing. Huizen ook belangrijk hoor vergis je niet, maar niet zaligmakend wanneer je zwaar getraumatiseerd bent want in een nieuw huis kun je nog altijd mentaal kapot zijn en als gevolg daarvan doodongelukkig. Maar ja het is natuurlijk eerst wachten op bewustwording in de staat Israël en voor sommige mensen hier op het forum tot zo lang blijft het dromen.
Ik vind niet snel iets erg. Ik heb alleen een enorme hekel aan discriminatie.
Een één staat oplossing zou prachtig zijn, maar ik zie dat somber in. Je hebt verschillende mates van verbroedering. Een 2-staten oplossing waarin Israël ook zijn verantwoordelijkheid neemt voor zijn rol in het verleden zou al een verbetering zijn. En vanuit die verantwoordelijkheid vind ik dat ze die huizen moeten herbouwen.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

ChaimNimsky schreef: 12 mar 2025 10:42
Peter van Velzen schreef: 12 mar 2025 04:21 De reden waarom voorlopig geen twee-staten oplossing zal worden gerealiseerd is mijns inziens, de onverzoenlijke houding van de leiders van Hamas zowel als van de Israëlische regering alsmede de bereidheid van de VS om elke veroordeling van wat die laatste ook doet van een veto te voorzien.

Alle drie hebben ze diepere oorzaken, maar de moeders in Gaza lijken mij er weinig of niets mee te maken te hebben.
Ouders maken door ideologische overdracht vaak deel uit van het religieuze en politieke indoctrinatiesysteem dat ze aanhangen.
Weliswaar kan Israël - met haar modern bewapende leger - waarschijnlijk ook zonder medewerking van Hamas, dat slechts over een klein aantal dakloze doe-het-zelfers beschikt, de oplossing tot stand brengen, maar ze wil dat niet en de woorden en daden van Hamas worden door velen als rechtvaardiging beschouwd voor bijna alles wat Israël doet
Als gezegd, zal Israel na Pesach Gaza bestormen met 400.000 militairen (dat zijn er aanzienlijk meer dan het aantal Russen dat Oekraine binnenviel) en Hamas volledig vernietigen, tenzij Hamas zichzelf militair en politiek opheft, alle gijzelaars vrijlaat en de leiding in Gaza overlaat aan een ander soort Israel-vriendelijker bewind. Hamas is reeds volledig afgesloten van wapens en zal sowieso nauwelijks weerstand kunnen bieden.
Je bent het dus met mij eens dat de twee-statenoplossing voornamelijk wordt tegengehouden door Israël, en niet door de moeders van hen die nauwelijks weerstand kunnen bieden?
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ik heb al eerder laten weten dat ik voorstander van een een-staat oplossing. Of men die staat Israel of Palestina of allebij noemt kan me niet veel schelen. Deze staat kan in principe alle Israelische instellingen blijven bevatten, maar dient nog enkele extra's te omvatten, Ze dient een grondwet te hebben, welke als eerste artikel de regel bevat dat Palestijnen (te weten iedereen die eem voorouder had die op 31 juli 1948 in het toenmalig mandaatgebied woonde) dezelfde rechten hebben als Joden (te weten iedereen die door de huidige staat Israel als zodanig wordt erkent). En dat er geen wetten of praktische regels, mogen worden gemaakt, die dit principe ondermijnen. Onderscheid maken tussen Palestijnen of Joden (anders dan dat ze verschillend zijn gedefiniëerd) dient als ongrondwettelijk en anti-semitisch te worden beschouwd. (er mag immers geen onderscheid wordemngemaakt dus Palestijnenhaat = Jodenhaat).

Een volgend artikel dient te stellen dat die staat zowel, het ICJ als het ICC erkent, alsmede de universele verklaring van de rechten van de mens.
Wijzigen van deze grondwet zal alleen kunnen geschieden met de instemming van 80% van het parlement, dat minstens elke 4 jaar zal worden gekozen,voor het eerst, nadat alle Palestijnen en Joden (we kunnen wellicht een gezamelijke naam bedenken) die op de dag dat deze grondwet wordt opgesteld op haar grondgebied wonen en 18 jaar of ouder zijn, als kiezer is geregistreerd en een oproep heeft ontvangen om te gaan stemmen.

Uiteraard willen de strijdende partijen dit niet. Ze willen geen oplossing, of die nu een of twee staten omvat, maar doorvechten.
Ik wens u alle goeds
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Peter van Velzen schreef: 12 mar 2025 16:14 Ik heb al eerder laten weten dat ik voorstander van een een-staat oplossing. Of men die staat Israel of Palestina of allebij noemt kan me niet veel schelen. Deze staat kan in principe alle Israelische instellingen blijven bevatten, maar dient nog enkele extra's te omvatten, Ze dient een grondwet te hebben, welke als eerste artikel de regel bevat dat Palestijnen (te weten iedereen die eem voorouder had die op 31 juli 1948 in het toenmalig mandaatgebied woonde) dezelfde rechten hebben als Joden (te weten iedereen die door de huidige staat Israel als zodanig wordt erkent). En dat er geen wetten of praktische regels, mogen worden gemaakt, die dit principe ondermijnen. Onderscheid maken tussen Palestijnen of Joden (anders dan dat ze verschillend zijn gedefiniëerd) dient als ongrondwettelijk en anti-semitisch te worden beschouwd. (er mag immers geen onderscheid wordemngemaakt dus Palestijnenhaat = Jodenhaat).

Een volgend artikel dient te stellen dat die staat zowel, het ICJ als het ICC erkent, alsmede de universele verklaring van de rechten van de mens.
Wijzigen van deze grondwet zal alleen kunnen geschieden met de instemming van 80% van het parlement, dat minstens elke 4 jaar zal worden gekozen,voor het eerst, nadat alle Palestijnen en Joden (we kunnen wellicht een gezamelijke naam bedenken) die op de dag dat deze grondwet wordt opgesteld op haar grondgebied wonen en 18 jaar of ouder zijn, als kiezer is geregistreerd en een oproep heeft ontvangen om te gaan stemmen.

Uiteraard willen de strijdende partijen dit niet. Ze willen geen oplossing, of die nu een of twee staten omvat, maar doorvechten.
Voor wat het waard is.

Men heeft wel eens voorgesteld het een naam te geven van: 'Het land van Abraham'.
Wel moet die natuurlijk naar de klank van de taal worden aangepast.

Een één staat oplossing en wie mogen daar dan wel en wie niet in wonen?
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mus schreef: 12 mar 2025 13:55
Bonjour schreef: 12 mar 2025 13:43
Oh, zo…..Vind je het erg wanneer ik zeg dat ik vind dat ik met een ietwat meer uitgewerkt plan kom mbt een één-staat plan waar we dan niet spreken over buren maar over één grote familie, ik zie ChaimNimsky al gruwelen, hahaha, die in één huis samenwonen, dan jij die het hebt over huizen bouwen terwijl de focus eerder zou moet liggen op mentaal genezing. Huizen ook belangrijk hoor vergis je niet, maar niet zaligmakend wanneer je zwaar getraumatiseerd bent want in een nieuw huis kun je nog altijd mentaal kapot zijn en als gevolg daarvan doodongelukkig. Maar ja het is natuurlijk eerst wachten op bewustwording in de staat Israël en voor sommige mensen hier op het forum tot zo lang blijft het dromen.
Erg hè? Jij bent Palestijn, jij bent Jood, jij bent wit, jij hebt een kleurtje etc.
En vervolgens gaan we dan discrimineren. \
En dan komen er aanslagen door radicalen en extremisten.
En dan verketteren we de hele zooi. Oorlog.
Met mensen lijkt het niet te voorkomen, maar wat is het simpel en stompzinnig.
Ik voel me weer even niet zo goed....
¥¥
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mus schreef: 12 mar 2025 12:17
Bonjour schreef: 12 mar 2025 11:44 Pro-palestijns in niet per definitie antisemitisch.
Zeker waar, helemaal eens.

Als vrouw van Palestijnse afkomst ben ik pro-Palestijns en dus volgens sommigen vanwege mijn afkomst per definitie anti-semitisch, moet ik nu ook vrezen dat wanneer een figuur als Geert Wilders zou besluiten dat ik als nazaat van Palestijnse vluchtelingen die gevlucht zijn voor het Israëlische geweld naar de Palestijnen uitgezet moeten worden en moet ik dan net zo bang worden voor mijn leven als mijn ouders dat waren? Wanneer het ChaimNimsky ligt zou dat moeten gebeuren want dat heb ik als vrouw vanwege mijn Palestijnse afkomst dan verdient. Dat ik statenloos zou worden maakt ChaimNimsky vervolgens niks uit want ik heb toch al geen bestaansrecht als Palestijnse. De wereld wordt al mooier en mooier.
Mooi blauw lief planeetje hè?
Dat is de planeet aant worden van de oorlog, de verdrijving, de onderdrukking, het verdriet dat ik elke dag ervaar met die knoop in mijn buik, mijn maag. En sommigen hier en elders willen dat. Dié wereld willen ze.... Ze weten niet wat ze doen...
¥¥
Gesloten